Кога детето започва да разбира?

  • 3 685
  • 35
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 029
Той си има негов си начин да ги пуска фигурките - отваря капака на къщичката и директно така ги пуска вътре, а не в съответните формички. Играе си с тях по негов си начин. Може сам да си събуе клина и чорапите, но да се облича - не още. Като види, че пристига храната веднага скача и отваря уста, но аз да му кажа Ела да направим еди какво си...рано му е.

# 31
  • Мнения: 3 984
А пробвала ли си? Веднъж, два, три пъти - ако му стане начин на комуникация може би ще се променя в тази посока. Моето, например, когато изисквах нещо от него в началото и то знаеше, че не разбира или не може да повтори се дразнеше, изнервяше се, беше нейният начин да покаже, че не може да се справи. След известно време свикна, че искаме нещо от нея и сама започна да прави каквото се иска.

# 32
  • Мнения: 6 777
Това с играчките е много относително. Наблегнете на ежедневието около него, просто му говорете, не вие да вършите нещата вместо него и без обяснение. Ако всеки път вие взимате шишето с вода при излизане и го правите машинално, без да споменете, разбира се, че сам да си потърси водата няма как да стане. Но ако всеки път преди излизане коментирате, взимаме раницата, слагаме водата и има повторяемост, в един момент като чуе, че ще излиза, ще грабне водата. Надявам се разбирате примера. Колкото повече обслужвате и не обяснявате, толкова по няма да се впечатлява и ще приема че всичко се случва от само себе си, без да има нужда от негова намеса или да помисли за нещо.
Друг пример, жадна е и си търси водата, вместо да стана да я дам, казвам, шишето ти е на стола за хранене. Ей с такива дребни ежедневни неща почнете.

# 33
  • Мнения: 281
Имаме точно от тези играчки, където фигурки се пъхат в дупките. Е, от стотици показвания от моя страна нито един път не уцели кое къде да сложи. Имаме и от тези рингове, които се нареждат като пирамида - и там пълна греда. В един момент се отчайвам като виждам какво се случва. За хранене сам с лъжица - абсурд. Едвам се сеща да си сложи сам зрънчо в устата. А за такива причинно-следствени връзки и показване и подсещане на възрастния какво да направи явно трябва да дочакам доста. Sad Явно нещо не е наред, но още е рано да се каже какво точно.

Не е задължително нещо да не е наред. За липсата на причинно следствени връзки може и да има друго обяснение - детето не разбира, когато му говорите и не обръща внимание на действията, докато ги правите.

Някъде в началото четох, че докато вие вършите нещо, то си е в кошарата. При мен това не е било никога възможно. Той ми е бил винаги в ръцете и наблизо, от насочено внимание към действието се учат тези неща.

Радева много хубаво го обясни с водата. Според мен може и при излизане да му слагате водата в ръката и да го насочвате къде да я остави& в раница, в количката и тн. Всеки път едно и също повторение.

# 34
  • Мнения: 6 683
Направихте ли консултация с логопед или психолог?

# 35
  • Мнения: 1 029
Все още не, но ще задвижа нещата. Ще говоря и с педиатърката да видим към какъв специалист ще ни насочи.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт