Кога детето започва да разбира?

  • 3 690
  • 35
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3 985
Между годинка, годинка и половина и моите. Моето не говори много, дори говори малко, но изпълнява всичко. Изпълнява елементарни неща/команди Simple Smile като "Донеси си шишето с вода", "Дай шишето, за да ти го напълня с вода", да донесе еди кой си конкретен предмет, да изхвърли нещо в коша. Носи си обувките, когато иска да излизаме, чака за обличане на яке, такива неща. Повтаря мелодии на песнички и пее, шантаво произнася думите в песните, но го прави. С каката не си спомням как беше точно, но и тя разбираше на тази възраст.

# 16
  • Мнения: 6 688
Не е нормално да не разбира на тази възраст. Повтарянето на думички след вас, може и да е т.нар. ехолалия, когато детето не разбира смисъла на думата, но я повтаря. Примерно питате "какво е това?" И вместо отговор то повтаря въпроса. Направете консултация с логопед и там вече ще ви насочат.

# 17
  • Мнения: 462
Моя син е на 1г и 11 м . Разбира ,аз мисля така ,но почти не изпълнява команди . Знае кой предмет за какво е ,реше се с гребена , опитва да се хвани с лъжица , назовава предмети ,но социално сме много зле . Освен това е и доста нервен . Взема мечето и казва "мече " ако види кола казва "виж буто" ,но мисля ,че това е ехолалия. Песни пее ,някои може да ги изпее целите . Притеснена съм и аз ,но ще изчакам още малко ,докато се свържа със специалист

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 1 926
Може ли уточнение какво означава малко нервен? Винаги ми е било интересно какво се дефинира като нервно дете, все ми се струва, че това е по- скоро определение за възрастен човек.

# 19
  • Мнения: 282
Разбиране на кратки команди, изречения може би към година и 3-4 месеца. Разбиране на последователни действия доста преди това, например че ако се обуят обувките следва излизане и тн.
Мария- детето на тази възраст не разбира кратките команди или не изпълнява? За да започнат да разбират, те трябва да слушат и да им се показва. Ако детето е в кошарата, докато ти вършиш дейности и да му говориш и да не, най-вероятно фокуса му е другаде. Отделно, щом бащата не живее с вас, то процента на диалози, които слуша е много по-малък.

Опитай да обясняваш всяко действие, което вършиш с прости думи. Например - "Мама пие вода", "Мама ще смени памперса на ××", " Давам ти ....". За действия като "чао", "дай", "целувки" използвай и жестове.

# 20
  • Мнения: 1 033
Според мен и не разбира, и не изпълнява. Е, имаме прогрес, като кажа Дай пет! си подава ръчичката нагоре към моята. Но да даде играчка - абсурд. Много пъти показвах, ще продължавам да опитвам. Иначе винаги обяснявам какво правим като сменяме памперс, преобличаме се, храним се, обяснявам кой предмет какъв е. Диалози с бащата не слуша, но слуша монолози колкото искаш хаха. Отделно като говоря по телефона е на високоговорител. Не е като да не чува по цял ден реч. И аз му говоря постоянно.

# 21
  • Мнения: 462
Може ли уточнение какво означава малко нервен? Винаги ми е било интересно какво се дефинира като нервно дете, все ми се струва, че това е по- скоро определение за възрастен човек.
ядосва се за всичко,особено ако кажеш "не " ,често цирика ,когато не му се угоди и се тръшка

# 22
  • Мнения: 3 224
Не става с монолози, трябва да говориш със детето, а не на детето. Съвсем простички изречения за това, което му е привлякло интереса. После чакаш отговор, дори и да е жест или поглед. Купи му книжки с картинки Моите първи думи и подобни, най-добре ако е на тематика, която го вълнува, животинки, коли и т.н. Нека само я разгръща и каквото му привлече вниманието - назоваваш.

Проверете му и слуха, при намален слух може да има забавяне на разбирането.

# 23
  • Пловдив
  • Мнения: 5 155
Може ли уточнение какво означава малко нервен? Винаги ми е било интересно какво се дефинира като нервно дете, все ми се струва, че това е по- скоро определение за възрастен човек.
ядосва се за всичко,особено ако кажеш "не " ,често цирика ,когато не му се угоди и се тръшка
Това не го ли правят всички на тая възраст?Unamused

# 24
  • Мнения: 462
Може ли уточнение какво означава малко нервен? Винаги ми е било интересно какво се дефинира като нервно дете, все ми се струва, че това е по- скоро определение за възрастен човек.
ядосва се за всичко,особено ако кажеш "не " ,често цирика ,когато не му се угоди и се тръшка
Това не го ли правят всички на тая възраст?Unamused
Не знам Grinning

# 25
  • Мнения: 1 033
По темата - няколко пъти успя да ме имитира и да пляска с ръчички, но в повечето случаи сякаш просто не иска. (В 99% от случаите). Възможно ли е просто да няма желание да имитира, да се касае за по-особен характер...Иначе има очен контакт, обича да се гушка, да се смее на моите закачки. Не знам вече какво да си мисля. Спрях телевизора, от няколко дни махнах и играчките да не се разсейва и гледам по цял ден да общувам с детето, да му показвам, да му говоря. Предполагам както и с ходенето се иска да мине време за упражнения, така е и с придобиването на социални умения, едва ли ще стане от раз?

# 26
  • Мнения: 41 264
За телевизора има разнопосочни мнения, но не знам дете, на което играчките да са навредили. Правилните играчки имам предвид - кубчета, разни там цветни блокчета, онези фигурки, дето се пъхат в дупки... С тези играчки нещата са 2 в 1 - ако то не умее да си играе ти показваш и говориш - обясняваш за цветовете, как кулата от кубчета да не падне, казваш му да се редувате кой да сложи кубче и така нататък. Даже и мече да е, може да му пеете или разказвате приказки... Но да махнеш играчките за мен е абсурдно.

# 27
  • Мнения: 6 778
Имитации според мен са за бебешките месеци. Вече следва да си комуникирате, дори да не говори, да общувате. Пример косата ми е мокра, малката отива и ми носи сешоара. В коридора ми сочи къде е контакта, за да го включа. Тъй като имаме батут в градината, не разрешавам да се скача с отворен цип, влиза вътре и с ръце показва на дядо си да закопчае. По-скоро го увличайте и обяснявайте и после следете дали повтаря. Например, ще се храним, затова трябва да ти измием ръцете. Като му го повтаряте и правите няколко пъти ще видите  дали сам няма да почва да ходи на мивката като види, че ще се храни. С повторяемост на действията и обяснение.
Ако му кажетв хайде, ще се къпеш или ще мием зъбите, тръгва ли към банята? Прави ли нещо, което подказва, че разбира какво следва? Обяснявайте всяко нещо, което правите и му делегирайте някакви неща, които да върши. Да хапва сам, да се съблича, да се чувства равен в комуникацията. Не мама прави нещо, аз просто съм там.

Последна редакция: чт, 11 май 2023, 13:06 от Radeva-87

# 28
  • Мнения: 1 033
Имаме точно от тези играчки, където фигурки се пъхат в дупките. Е, от стотици показвания от моя страна нито един път не уцели кое къде да сложи. Имаме и от тези рингове, които се нареждат като пирамида - и там пълна греда. В един момент се отчайвам като виждам какво се случва. За хранене сам с лъжица - абсурд. Едвам се сеща да си сложи сам зрънчо в устата. А за такива причинно-следствени връзки и показване и подсещане на възрастния какво да направи явно трябва да дочакам доста. Sad Явно нещо не е наред, но още е рано да се каже какво точно.

Последна редакция: чт, 11 май 2023, 14:41 от mariamp28

# 29
  • Мнения: 3 985
Е, то си е до дете това. Първото ми беше факир, на година и половина вече ѝ бяха станали скучни такъв тип играчки. Второто на година и 9 все напъва да бутне кръг в квадрат и размества големината на кръговете в пирамидката, но пък има други интереси. Тя, за разлика от сестра си е много оправна и самостоятелна, все иска сама да се обува, облича, с гърнето е по-бърза, в количка не иска да се вози и не се изморява да ходи дълго пеша, играе повече с кукли - облича, храни, гушка, докато кака ѝ хич не искаше да ги докосне. Всяко е различно.

Общи условия

Активация на акаунт