Синът ми все още не говори. 😕

  • 11 167
  • 151
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 1 371
Според мен е нормално да не говори с всеки, даже предполагам пвоечето хора са така. Дъщеря ми е на 6г и вкъщи и с познати е супер отворена. Виж я като я заговори някой познат на улицата - крие се зад мен и гледа като зверче. Чисто детско поведение, не е това проблема според мен.
Има ли дечица на твои приятелки, с които да се виждате редовно, как се дътржи с тях? Би могла вкъщи да организираш такива срещи в приятелски кръг, така той ще е в сигурна среда и ще може да се отпусне повече, отколкото ако го пратиш някъде на кръжок или каквото и да е там.

# 106
  • Мнения: 911
Ние реших ме да изчакаме .
Няма да бързаме да го водим на логопед.
Реших ме да му дадем шанс той да започне да казва по нещо.
На пролет ако да речем пак така прави и не казва различни думи тогава ще го заведем

# 107
  • Мнения: 6 790
Здравейте отново! Пиша с нужда от съвет. Бях писала преди седмица две за сина ми.
Днес след поредната сесия с логопеда, сооред нея проблема на детето е, че се срамува да говори с чужди хора. Тъй като се засичат с едно детенце за 15тина минути, двамата си играели, но моето не искало да говори с него, в момента в който отишли в нейния кабинет се е отпуснал и си е повтарял и говорел. Тоест проблема е на чисто емоционално ниво. За консулт с психолог беше против, тъй като и там няма да иска да говори. Според нея трябва по-често да я посещаваме, за да успее да го пречупи.
Тук идва моя въпрос. Ако детето там сега се чувства сигурно и спокойно как ще го пречупи? Той я харесва, но ако продължават да само двамата някак си не виждам как ще се случат нещата. В къщи е по същия налин, с мен и баща му говори, с роднини, но ако отидем до магазин или видим познати се срамува и крие. В яслата също много играе с децата, но не говори. Въпреки че за там съм малко скептична, знаете как е в повечето ясли.
Питах я да го запиша на някаква школа с 5-6 деца между 3-4год, каза че е ок, но да изчакам още малко.
Наистина за 4 месеца посещения много дръпна, но не знам дали сега няма да стои на едно място и търся алтернативи.
А защо искате да го пречупвате? Чудесно е, че детето няма проблем, а държанието му е резултат на по-предпазливо поведение. Защо да не говори с всеки непознат е проблем за Вас? Питам сериозно, не да се заяждам. Моето голямо и говорещо дете също е предпазливо и не разговаря с всеки срещнат, бил той и роднина, който не помни. За мен това си е напълно в реда на нещата.

# 108
  • Мнения: 293
Здравейте отново! Пиша с нужда от съвет. Бях писала преди седмица две за сина ми.
Днес след поредната сесия с логопеда, сооред нея проблема на детето е, че се срамува да говори с чужди хора. Тъй като се засичат с едно детенце за 15тина минути, двамата си играели, но моето не искало да говори с него, в момента в който отишли в нейния кабинет се е отпуснал и си е повтарял и говорел. Тоест проблема е на чисто емоционално ниво. За консулт с психолог беше против, тъй като и там няма да иска да говори. Според нея трябва по-често да я посещаваме, за да успее да го пречупи.
Тук идва моя въпрос. Ако детето там сега се чувства сигурно и спокойно как ще го пречупи? Той я харесва, но ако продължават да само двамата някак си не виждам как ще се случат нещата. В къщи е по същия налин, с мен и баща му говори, с роднини, но ако отидем до магазин или видим познати се срамува и крие. В яслата също много играе с децата, но не говори. Въпреки че за там съм малко скептична, знаете как е в повечето ясли.
Питах я да го запиша на някаква школа с 5-6 деца между 3-4год, каза че е ок, но да изчакам още малко.
Наистина за 4 месеца посещения много дръпна, но не знам дали сега няма да стои на едно място и търся алтернативи.
А защо искате да го пречупвате? Чудесно е, че детето няма проблем, а държанието му е резултат на по-предпазливо поведение. Защо да не говори с всеки непознат е проблем за Вас? Питам сериозно, не да се заяждам. Моето голямо и говорещо дете също е предпазливо и не разговаря с всеки срещнат, бил той и роднина, който не помни. За мен това си е напълно в реда на нещата.
Честно казано сега се замислям над това. Може би защото виждам децата на приятелки, които общуват свободно с всеки.
Понеже съм бременна според логопеда ни има шанс при появата на бебето баткото пак да се затвори от ревност. Това също ми се изтъкна като мотив да продължим по-сериозна работа.
Относно по-горното мнение. Рядко го събирам с деца на приятели, все някой е болен.
Наистина е ужасно срамежлив и притеснителен, просто искам да се чувства удобно и уверен в кожата си. Вчера баща му ми сподели, че е бил същия до доста късна възраст.

# 109
  • Мнения: 6 790
Децата растат и с възрастта постепенно осъзнават и така преодоляват различни аспекти в поведението си. Напълно нормално е малко дете да предпочита да комуникира с родителите си, а с непознати да е недоверчиво. Разбира се, когато му спечелят доверието, нещата се променят. За появата на брат/сестра, това също е естествен етап, през който децата минават. Отначало няма да забелязва много бебето, защото малко същество, което не прави нищо няма да му е интересно. Когато бебето започне да се смее, да ходи, ще станат комбина. Ще се затвори в себе си ако му ударите тотален игнор, занимавате се единствено с бебето и никой не му обръща внимание. Ако почнете от сега да му говорите за бебето, да е ангажиран примерно да подреди памперси, после да му казвате как без негова помощ е щяло да ви бъде трудно, примерно да подава коремче при смяна или да пази биберона, постепенно ще свикне и ще се чувства част от появата на бебето. За мен лично специалист се посещава при проблем. След като детето няма такъв, да се мъчи да го пречупва да не е срамежлив ми звучи грубо.

# 110
  • Мнения: 5 431
А как се процедира с дечицата със забавяне в говора и чуждите езици?
Приятелчетата ни, които вече са на детска градина, учат английски. Сега, колко реално учат не коментирам. Ясно е, че става дума за съвсем елементарно ниво.
Като гледам обаче как при синът ми няма особен напредък с говора последните месеци, предполагам че в детската градина, другия септември, още ще сме доста назад.

# 111
  • Мнения: 1 171
А как се процедира с дечицата със забавяне в говора и чуждите езици?
Приятелчетата ни, които вече са на детска градина, учат английски. Сега, колко реално учат не коментирам. Ясно е, че става дума за съвсем елементарно ниво.
Като гледам обаче как при синът ми няма особен напредък с говора последните месеци, предполагам че в детската градина, другия септември, още ще сме доста назад.
Специалистите, които посещава дъщеря ми (логопед, психомоторен и спец. педагог) са на мнение, че трябва да спрем с английския. Но няма как напълно, защото в градината слуша английска реч, песнички, думи и т. н. По програма го изучават 3 и 4 група и няма как тя да не присъства.
Освен това тя самата има желание да учи английски и да го съпоставя с българския. Само думи засега учи. Никога не смесва езиците. Има думи на разни животни и предмети примерно, които съм забравила. И като я питам това какво беше и тя ми отговаря на български. За мен включването на втори език на ниво думи е само от полза при нас. Сега вече, ако почнем да построяваме изречения, може и да окаже влияние, защото словоредът е различен, но думите ѝ обогатяват и двата езика. Защото няма дума на английски, която тя да не може да преведе на български. Тя иска и ние с баща ѝ да участваме докато казва думите, изпитва ни, ние я изпитваме, което пък е комуникация и пак е супер. Та...опитахме да спрем английския, но тя си го търси и страда и пак го върнахме. Не мисля, че ѝ се отразява зле, а напротив! Simple Smile

# 112
  • Мнения: 3 041
Връзката между гледането на телевизия и късното проговаряне мога категорично да я отхвърля, позовавайки се на моя собствен опит. Синът ми гледа телевизия от ранна възраст и проговори рано. На две години говореше сравнително гладко, с богат речник. Сега наближава 5 г. и изпреварва връсниците си по гладко, изразително говорене и използва доста думи, които са характерни за речта на възрастните.
От какво точно зависи не знам. Но ТВ не мисля, че може да забавя говора.

# 113
  • Мнения: 911
Връзката между гледането на телевизия и късното проговаряне мога категорично да я отхвърля, позовавайки се на моя собствен опит. Синът ми гледа телевизия от ранна възраст и проговори рано. На две години говореше сравнително гладко, с богат речник. Сега наближава 5 г. и изпреварва връсниците си по гладко, изразително говорене и използва доста думи, които са характерни за речта на възрастните.
От какво точно зависи не знам. Но ТВ не мисля, че може да забавя говора.
Аз също съм на това мнение.
Малкия е на 2 г и 2 м.
Гледа тв детски които са поучителни на български език.
Пример ще дам.
Пожарникаря сам по супер тоунс.
Пламъчко.
Загражда се има едно Мишлето Тип.
Пчеличката Мая.
Не мисля че толкова пречи тв все пак на български език са преведени

# 114
  • Мнения: 3 159
При телевизора по скоро е като цяло пречка за развитието - УЖ. Картинките, които бързо преминават през екрана не могат да се обработят от детския мозък и са прекалено силно стимулация. При нас това изтъкнаха като основна причина за забавянето. Само дето ТВ и всякакви екрани са спрени от над 6 месеца, а речта не идва. Т.е. ако ТВ пречеше толкова много, би трябвало като се спре да има разлика, но няма.

# 115
  • Мнения: 5 431
Аз и друг път съм писала, включително в тази тема, че синът ми до 1г10м не е гледал никаква телевизия. До 2г2м имаше по 30-40 минути на ден (15-20 сутрин и пак толкова вечер). Пак има сериозно забавяне в говора, а последните месеци се изживява като мим - измисля си знаци или жестове за различни думички. Последно измисли как да показва, че иска близалка и заря. Да го каже с думички категорично не иска.
Не мисля, че телевизорът е проблемът в нашия случай.

# 116
  • Мнения: 6 790
Кръщелницата ми проговори на 4г. Вече е на почти 10г, отлична ученичка, без никакви затруднения. Отдавна сме забравили, че не говореше. Тя самата не желаеше, това беше мнението и на специалист. Казваше мама, да, не и още няколко думи. Някои деца са такива. Късното проговаряне не им пречи да разбират и трупат пасив, не ги и поставя в позиция на изостанали. Това че няма да изговаря английските думи, не значи, че няма да ги запомни и знае. А и до септември има доста време, в което детето да мине през етапа, който му е забавен сега. Обикновено като разберат, че другите деца не ги разбират, бързо, бързо започват да правят промени.

# 117
  • Мнения: 1 171
Кръщелницата ми проговори на 4г. Вече е на почти 10г, отлична ученичка, без никакви затруднения. Отдавна сме забравили, че не говореше. Тя самата не желаеше, това беше мнението и на специалист. Казваше мама, да, не и още няколко думи. Някои деца са такива. Късното проговаряне не им пречи да разбират и трупат пасив, не ги и поставя в позиция на изостанали. Това че няма да изговаря английските думи, не значи, че няма да ги запомни и знае. А и до септември има доста време, в което детето да мине през етапа, който му е забавен сега. Обикновено като разберат, че другите деца не ги разбират, бързо, бързо започват да правят промени.
А докато не говореше, разбираше ли по-сложната реч? Например да изпълни по-сложна инструкция ("иди в спалнята и ми донеси жълтата блуза", примерно). Защото разбирането е ключово. Ако детето разбира всичко, говорът ще започне, в един момент. Но, ако разбирането е зле, може да има много отделни думи, които трудно се свързват в изречение. А  да не говорим за функционална реч...

# 118
  • Мнения: 2 579
И при нашето дете имаше трупане на пасивен речник и чак сега излизат някои думи и фрази на яве. В момента повтаря всичко като папагал и много копира. Обаче пък такива истории може да ти разкаже, насосвайки си неща от днес и преди няколко дни и седмици, че ако някой, който не знае как му е минал денят, може доста да се зачуди. Отделно помни и разказва много неща, които мислех, че няма да си спомня. Например, докато вчера разглеждахме снимки от морето,  помни как лятото не е искал да влиза във водата, а да стои на плажа. Помни и казва имената на роднини, които не е виждал от половин година насам. Може и да е нормално, всъщност, но аз наистина не очаквах.
До почти 2 годишен казваше само някакви съвсем елементарни думички. Сега е на 2 и 10 м.

# 119
  • Мнения: 6 790
Кръщелницата ми проговори на 4г. Вече е на почти 10г, отлична ученичка, без никакви затруднения. Отдавна сме забравили, че не говореше. Тя самата не желаеше, това беше мнението и на специалист. Казваше мама, да, не и още няколко думи. Някои деца са такива. Късното проговаряне не им пречи да разбират и трупат пасив, не ги и поставя в позиция на изостанали. Това че няма да изговаря английските думи, не значи, че няма да ги запомни и знае. А и до септември има доста време, в което детето да мине през етапа, който му е забавен сега. Обикновено като разберат, че другите деца не ги разбират, бързо, бързо започват да правят промени.
А докато не говореше, разбираше ли по-сложната реч? Например да изпълни по-сложна инструкция ("иди в спалнята и ми донеси жълтата блуза", примерно). Защото разбирането е ключово. Ако детето разбира всичко, говорът ще започне, в един момент. Но, ако разбирането е зле, може да има много отделни думи, които трудно се свързват в изречение. А  да не говорим за функционална реч...
Абсолютно всичко разбираше. Включително си ходеше на градина, където си изпълняваше без проблем задачите, просто казваше само няколко думички.

Общи условия

Активация на акаунт