НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 4

  • 43 396
  • 519
  •   2
Отговори
# 45
  • Мнения: 6 560
Благодаря, Askania, аз съм от отказалите се заради подобни постове, подготовката ми изглежда прекалена за дете на тази възраст. Комбинирана с посещения в градина, такава подготовка ми се струва много натоварваща. Кога остава време за свободна игра, спортове, учене на други неща за света извън формАта на изпита? Като добавим и че приемът на НУКК е след този в частните училища, не искам да залагам само на тази карта и ако детето е прието другаде, трябва да платя депозит, който да загубя, за да пазя накъде място, което после да освободим (и ми се струва некоректно спрямо "резервното училище").

# 46
  • Мнения: 62
Благодаря, Askania, аз съм от отказалите се заради подобни постове, подготовката ми изглежда прекалена за дете на тази възраст. Комбинирана с посещения в градина, такава подготовка ми се струва много натоварваща. Кога остава време за свободна игра, спортове, учене на други неща за света извън формАта на изпита? Като добавим и че приемът на НУКК е след този в частните училища, не искам да залагам само на тази карта и ако детето е прието другаде, трябва да платя депозит, който да загубя, за да пазя накъде място, което после да освободим (и ми се струва некоректно спрямо "резервното училище").
Винаги като се тръгва с такава голяма крачка за дете, трябва да предполагате какво му причинявате или дали си заслужава тази малка главичка и слаба психика да бъде подложена на такова изпитание, което да не забравяме вие искате, а не детето. Цялото обучение може да премине под формата на игра - виж какви занимателни картинки има на животни, растения, плодове и предмети и постепенно детето да бъде увлечено и само да прояви интерес. Винаги съм била против подобно моделиране на дете на тази ранна възраст с изключително амбициозни родители. Моето дете беше прието в първите 30 броя и без издевателства върху психиката му. Детето трябва да е щастливо и да играе и между другото да учи.

# 47
  • Мнения: 6 560
Някои типове задачи могат да бъдат поднесени като игра. Но системната и целенасочена работа с детето и покриването на всички "теми" изисква известен натиск. Напр. детето може да обича звуков анализ, но да не ще да рисува рамки, а трябва да усвои и това. И явно в дозирането на този натиск е намирането на баланса.

# 48
  • Мнения: 70
Ооо, Askania, съжалявам, че съм прозвучала като свръхамбициозна майка, която съсипва психиката на детето си. Въобще не е така. Ще се запознаем и ще видите Wink
За тези, които са се стреснали, едно пояснение в този случай: подготовката е започнала на 3 год, но неслучайно казах, че оттогава до 15 септ на годината, в която кандидатства, решавахме стандартни книжки от време на време. Има ги във всяка книжарница. Менталната аритметика беше курс от 2 месеца, в който просто се научи да пише числата. Нищо специално. Повярвайте ми, не е грам натиск, няма психическо издевателство. После цяла учебна година сме решавали по 10 задачи на седмица. Това не мисля, че е много. Една задача се решава за 2 Мин. Преди детето да започне да може да ги решава, да кажем, че отнема 20-тина минути с обяснението как се решава и с помощта.
По-скоро идеята ми беше да кажа, че е много по-добре да се подходи с плавна подготовка отдалече. Много по-малко стрес е, отколкото ако подготовката започне от 0 в годината на кандидатстването. Материалът не е малко, Вие сама го знаете. И за да успееш да минеш всичко без натиск и без излишно натоварване, по-добре е от далече.
Или с други думи казано, ако някой запише детето си курс, не трябва да разчита само на него. Важна е работата на самия родител с детето, и то за продължително време.

Иначе, не зная какво имате предвид под "природно бавно дете", но моето е именно такова. Винаги е последно за всичко и навсякъде. Така че, дори и бавните деца са способни да успеят при систематизирана и не психически натоварваща и стресираща подготовка.

# 49
  • Мнения: 51
Здравейте,интересувам се от подробности по повод кандидатстването за първи клас.
Записването ставав годината,в която навършват 7 години,нали?
Само по книжката ли са готвени,или са посещавали и уроци?
Здравейте, за първи клас могат да кандидатстват дечица, които навършват 7 г. в годината на кандидатстването или навършващи 6г. към 15 септември по преценка на родителя. За подготовката при нас протиче година и половина. Започнахме на 5 г. и два месеца някъде (понеже дъщеря ми родена есента), като започнахме с по-леки задачи от типа на какво знае детето на Надя Симеонова, фют, Готови за училище 2 -те части и занимания за научаване на буквите и тяхните звуци, после и цифрите, после преминахме към първите части на азбука на мисленето. Лятото не сме учили 2 месеца буквално нищо, понеже родих по-малкото и братче и си почивахме от ученето. От септември започнахме отново преговор и затвърждаване на букви и цифри и задачки от азбуките, както и звукови анализи много. Почнахме доста по-интензивна подготовка, минахме всички азбуки, после учебника на НКК първият, едновременно с това звуков синез и математически задачки, огледално прерисуване, изписахме три тетрадки с квадратчета (мога да ви пратя следващите дни снимка от тедратката за да видите какво представлява). Купихме такива квадрати и с точки и правих плетеници, рамки и фигури за прерисуване, решаване на много лабиринти, разлики и задачи за памет, коретурни проби. В тази насока задачи има безброй в принтерест и други сайтове, когато вече знаете какво да търсите е лесно. Моят съвет е да прочетете всички теми и коментари това много ще ви помогне да се ориентирате, в началото е трудно и объркващо но после всичко ще си дойде на мястото. Тренирайте пространствено ориентиране, делене на листа на 4,5,6,7 и делене на фигури (ето тази година е трябвало да съберат фигурата). За лабиринтите запомнете да научите детето да го решава на части, лабиринтите са дълги обикновено и отнема време да се проследи целият и може да се окаже, че детето няма да успее да го мине. Всяко нещо или правилна чертичка носи точки, така че детето трябва се научи да решавава и да не се отказва, като овладеете повечето задачки почнете да решавате за време и то в тестови формат (имитация на изпита). Детето трябва да знае гласни и съгласни, четни и нечетни цифри. Трябва да се научи да слуша условията на задачите (може би най-трудното нещо). Спокойствие, търпение, постоянство и любов към детето и каквото стане. Трудът е голям и за вас и за него, не приемайте училището като цел номер едно, важна е подготовката тя при всички случаи остава трайна следа. Дано да сме ви полезни всички пишещи тук, за мен това беше от огромна полза и благодаря на отзовалите се майки, които дадоха на мен по-рано насоки.
За уроци знам за Монтесори, че имат ускорен и целогодишен курс, влезте в сайта им ще видите, моето дете не е посещавало курса. По мое мнение, ако можете да си го позволите и имате възможност да го водите би било много хубаво, но тове не означава, че само уроци ще ви стигнат, работата вкъщи си е основна.
Желая ви успешна подготовка!:blush:
Много ви благодаря за изчерпателният отговор.Честито на детенцето ви!Чудесно е когато усилията биват възнаградени.
Моят син е точно на пет години и два месеца.
Бих разгледала тетрадките,би ми било полезно.
Нищо не е на всяка цена 🙂 Готвим се и за Шилер паралелка в кварталното училище.

Здравейте качвам снимки тук.




В началото този тип задачи и бяха трудни и да трябваше да я карам всеки ден да пробва и да не се отказва в началото триеше с гума там където греши после толкова и хареса, че три тетрадки изрисува и си поправяше грешките с една чертичка. Аз и го измислих с тези тетрадки и при нас беше от голяма полза дано и на някой друг да е полезно Blush

# 50
  • Мнения: 62
Ооо, Askania, съжалявам, че съм прозвучала като свръхамбициозна майка, която съсипва психиката на детето си. Въобще не е така. Ще се запознаем и ще видите Wink
За тези, които са се стреснали, едно пояснение в този случай: подготовката е започнала на 3 год, но неслучайно казах, че оттогава до 15 септ на годината, в която кандидатства, решавахме стандартни книжки от време на време. Има ги във всяка книжарница. Менталната аритметика беше курс от 2 месеца, в който просто се научи да пише числата. Нищо специално. Повярвайте ми, не е грам натиск, няма психическо издевателство. После цяла учебна година сме решавали по 10 задачи на седмица. Това не мисля, че е много. Една задача се решава за 2 Мин. Преди детето да започне да може да ги решава, да кажем, че отнема 20-тина минути с обяснението как се решава и с помощта.
По-скоро идеята ми беше да кажа, че е много по-добре да се подходи с плавна подготовка отдалече. Много по-малко стрес е, отколкото ако подготовката започне от 0 в годината на кандидатстването. Материалът не е малко, Вие сама го знаете. И за да успееш да минеш всичко без натиск и без излишно натоварване, по-добре е от далече.
Или с други думи казано, ако някой запише детето си курс, не трябва да разчита само на него. Важна е работата на самия родител с детето, и то за продължително време.

Иначе, не зная какво имате предвид под "природно бавно дете", но моето е именно такова. Винаги е последно за всичко и навсякъде. Така че, дори и бавните деца са способни да успеят при систематизирана и не психически натоварваща и стресираща подготовка.
Не става въпрос за свръх амбициозна майка, а за това, че с вашия пост обричате майките, чийто деца са над 3 години сякаш нямат шанс да се подготвят за НУКК, което не е така. Имат цяла година напред и тя е съвсем достатъчна. Иска се да подготвят децата по книжките и ако могат да впрегнат и някоя свободна и здрава баба да учи детенце да чете, да открива разликите, да пише думички, които са капани на училището като: весТник, лисТ, пръсТ, мосТ, тролеЙ, трамваЙ, къЩа, Щъркел и др., Коректурна проба, а майките да се занимават с по-сложните задачи. Това, че вашето дете е минало през курсове и много книжки, не е критерий, че другите деца, ако не минат по вашия път няма да успеят.

Последна редакция: ср, 25 май 2022, 11:31 от Askania

# 51
  • София
  • Мнения: 5 474
Аз благодаря за споделеното,от полза ми е,вече всеки сам си преценява и си пречупва според детето,намира си начин.
Моят син обича да решава задачки и сам си носи книжките като му дойде желанието,като игра му е,нямаме норматив,има някои нелюбими задачи,но се е научил,че като хванем книжката и караме подред.
Ако зависи от него,би решавал само лабиринти 😂
 А като цяло как стои въпросът с хранене и транспорт,ние живеем в Младост.
По колко часа са ангажирани към училището?

# 52
  • Мнения: 62
Някои типове задачи могат да бъдат поднесени като игра. Но системната и целенасочена работа с детето и покриването на всички "теми" изисква известен натиск. Напр. детето може да обича звуков анализ, но да не ще да рисува рамки, а трябва да усвои и това. И явно в дозирането на този натиск е намирането на баланса.
[/quote
Имам две деца приети в НУКК и с двете се е учило по 1 година като преди това са могли да четат и са познавали растения, животни, плодове и някои основни цветя лале, кокиче, нарцис, иглика, роза. Един руски педагог казва, че е по-лесно да научиш дете да чете на 5 години, отколкото на 7, защото вече започва да ти се съпротивлява. И сега е моментът да ви обясня за натиска - просто нямаше такъв. И на двете деца им се отдаваха различни неща и ги правиха с удоволствие, но знаеха че всяка страница трябваше да бъде научена и не се противяха. Двете деца са приети на по-малка от 30 позиция. И да много от задачите минаваха като игра. Някак си детето свиква с мисълта, че това е ежедневното му задължение за определено време и след това е играта.

Последна редакция: ср, 25 май 2022, 07:29 от Askania

# 53
  • Мнения: 6 560
Много хубаво рисуваш! Аз съм на нивото на детето с художническите си умения. Ползвам компютър и разпечатвам това, което искам да му предложа.

# 54
  • Мнения: 1
Здравейте, моето дете за съжаление не е сред приетите в ДГ.  Останах доста разочарована. Готвихме се по трите тетрадки, с които се справяше без проблем. И не само по тях. След изпита беше спокоен и доволен. Каза, че всичко си е казал и направил. Усещането е странно, познавам детето си и вярвам, че се е справил, а защо е извън класираните, мога само да предполагам!

# 55
  • Мнения: 51
Здравейте, моето дете за съжаление не е сред приетите в ДГ.  Останах доста разочарована. Готвихме се по трите тетрадки, с които се справяше без проблем. И не само по тях. След изпита беше спокоен и доволен. Каза, че всичко си е казал и направил. Усещането е странно, познавам детето си и вярвам, че се е справил, а защо е извън класираните, мога само да предполагам!
Децата са много непредсказуеми и изненади винаги има особено на тази вазраст.

# 56
  • Мнения: 62
Здравейте, моето дете за съжаление не е сред приетите в ДГ.  Останах доста разочарована. Готвихме се по трите тетрадки, с които се справяше без проблем. И не само по тях. След изпита беше спокоен и доволен. Каза, че всичко си е казал и направил. Усещането е странно, познавам детето си и вярвам, че се е справил, а защо е извън класираните, мога само да предполагам!
Неприетите първокласници имат право да си видят това, което са написали на изпита, а предполагам, че и вие имате това право. Вижте ги за ваше успокоение. Така ще прецените дали е имало стрес и детето не е могло да покаже каквото може. И ще работите в тази посока за следващия му изпит.

# 57
  • Мнения: 118
А някой има ли впечатление за учителите, поемащи първите групи на ДГ тази година? Предполагам ще са тези, които до сега са били с трета група.
Мога да изкажа само суперлативи за екипът Ванкова-Кожухарова, които бяха на моето дете в градината и сега ще поемат живот и здраве нова група наесен. Много точни, организирани, децата ги обожават, а леля Фани е кумир за всички дечица. Доколкото знам на другата група също са добри, но не ги познавам лично.
Успех!

# 58
  • Мнения: 8 806
Как научихте детето да запомня? Имам предвид упражненията за памет. Имаш 9 картинки и ги гледаш 30 сек, после трябва да ги прерисуваш в квадратчетата.
Случваше ли се детето, докато рисува първите картинки, да забрави какво е видяло.
Какви техники за запомняне използвахте?

# 59
  • Мнения: 51
Как научихте детето да запомня? Имам предвид упражненията за памет. Имаш 9 картинки и ги гледаш 30 сек, после трябва да ги прерисуваш в квадратчетата.
Случваше ли се детето, докато рисува първите картинки, да забрави какво е видяло.
Какви техники за запомняне използвахте?

Децата не рисуват картинките. На първата страница дават картинки (като тези от учебниците например) или символи (приличат на драсканици или китайските символи) и им дават 30 секунди да запомнят. След което отлистват на следващата страница и трябва за 1 минута да зачертаят всички запомнени. Моят съвет е да давате повече ние сме правили с 15, по-добре да се подготвите за по-тежкият вариант.

Общи условия

Активация на акаунт