НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 4

  • 43 457
  • 519
  •   2
Отговори
# 30
  • Мнения: 62

 Приети сме! Детенце е било право, че всичко си е написала и е в по-ранните бройки от средата на списъка. Честито на приетите! На тези, които започват подготовката това, което трябва да знаят, е че трябва много труд. То не бяха мандала, судоку, огледални образи, анализ на звукове и срички, правопис на думи, задачи с едно неизвестно, коректурни проби, зрителна памет за 30 сек.

Последна редакция: сб, 21 май 2022, 06:44 от Askania

# 31
  • Мнения: 99
Привет! Нашето детенце е прието в ДГ. Има ли други ?

# 32
  • Мнения: 51
И моето момиченце е прието, направо не можем да повярваме, детенце е много щастливо Blush Радвам се че трудът и се възнагради. Честито на всички дечица най-вече за труда, който положиха, защото това е безценно за тях и ще видите, че си е заслужавало независимо от резултата. Още веднъж който има нужда от материали и насоки с радост ще помагна Blush

# 33
  • Мнения: 3
И моето момиче е прието в ДГ. Може ли някой да ми отговори дали имат униформи там? Имат ли следобеден сън?  Благодаря

Последна редакция: сб, 21 май 2022, 11:17 от Моника Тонева 652267

# 34
  • София
  • Мнения: 5 475
Здравейте,интересувам се от подробности по повод кандидатстването за първи клас.
Записването ставав годината,в която навършват 7 години,нали?
Само по книжката ли са готвени,или са посещавали и уроци?

# 35
  • Мнения: 533
И моето момиче е прието в ДГ. Може ли някой да ми отговори дали имат униформи там? Имат ли следобеден сън?  Благодаря

Униформи не носят първите две години, имат следобеден сън. Успех!

# 36
  • Мнения: 51
Здравейте,интересувам се от подробности по повод кандидатстването за първи клас.
Записването ставав годината,в която навършват 7 години,нали?
Само по книжката ли са готвени,или са посещавали и уроци?
Здравейте, за първи клас могат да кандидатстват дечица, които навършват 7 г. в годината на кандидатстването или навършващи 6г. към 15 септември по преценка на родителя. За подготовката при нас протиче година и половина. Започнахме на 5 г. и два месеца някъде (понеже дъщеря ми родена есента), като започнахме с по-леки задачи от типа на какво знае детето на Надя Симеонова, фют, Готови за училище 2 -те части и занимания за научаване на буквите и тяхните звуци, после и цифрите, после преминахме към първите части на азбука на мисленето. Лятото не сме учили 2 месеца буквално нищо, понеже родих по-малкото и братче и си почивахме от ученето. От септември започнахме отново преговор и затвърждаване на букви и цифри и задачки от азбуките, както и звукови анализи много. Почнахме доста по-интензивна подготовка, минахме всички азбуки, после учебника на НКК първият, едновременно с това звуков синез и математически задачки, огледално прерисуване, изписахме три тетрадки с квадратчета (мога да ви пратя следващите дни снимка от тедратката за да видите какво представлява). Купихме такива квадрати и с точки и правих плетеници, рамки и фигури за прерисуване, решаване на много лабиринти, разлики и задачи за памет, коретурни проби. В тази насока задачи има безброй в принтерест и други сайтове, когато вече знаете какво да търсите е лесно. Моят съвет е да прочетете всички теми и коментари това много ще ви помогне да се ориентирате, в началото е трудно и объркващо но после всичко ще си дойде на мястото. Тренирайте пространствено ориентиране, делене на листа на 4,5,6,7 и делене на фигури (ето тази година е трябвало да съберат фигурата). За лабиринтите запомнете да научите детето да го решава на части, лабиринтите са дълги обикновено и отнема време да се проследи целият и може да се окаже, че детето няма да успее да го мине. Всяко нещо или правилна чертичка носи точки, така че детето трябва се научи да решавава и да не се отказва, като овладеете повечето задачки почнете да решавате за време и то в тестови формат (имитация на изпита). Детето трябва да знае гласни и съгласни, четни и нечетни цифри. Трябва да се научи да слуша условията на задачите (може би най-трудното нещо). Спокойствие, търпение, постоянство и любов към детето и каквото стане. Трудът е голям и за вас и за него, не приемайте училището като цел номер едно, важна е подготовката тя при всички случаи остава трайна следа. Дано да сме ви полезни всички пишещи тук, за мен това беше от огромна полза и благодаря на отзовалите се майки, които дадоха на мен по-рано насоки.
За уроци знам за Монтесори, че имат ускорен и целогодишен курс, влезте в сайта им ще видите, моето дете не е посещавало курса. По мое мнение, ако можете да си го позволите и имате възможност да го водите би било много хубаво, но тове не означава, че само уроци ще ви стигнат, работата вкъщи си е основна.
Желая ви успешна подготовка!:blush:

# 37
  • София
  • Мнения: 5 475
Здравейте,интересувам се от подробности по повод кандидатстването за първи клас.
Записването ставав годината,в която навършват 7 години,нали?
Само по книжката ли са готвени,или са посещавали и уроци?
Здравейте, за първи клас могат да кандидатстват дечица, които навършват 7 г. в годината на кандидатстването или навършващи 6г. към 15 септември по преценка на родителя. За подготовката при нас протиче година и половина. Започнахме на 5 г. и два месеца някъде (понеже дъщеря ми родена есента), като започнахме с по-леки задачи от типа на какво знае детето на Надя Симеонова, фют, Готови за училище 2 -те части и занимания за научаване на буквите и тяхните звуци, после и цифрите, после преминахме към първите части на азбука на мисленето. Лятото не сме учили 2 месеца буквално нищо, понеже родих по-малкото и братче и си почивахме от ученето. От септември започнахме отново преговор и затвърждаване на букви и цифри и задачки от азбуките, както и звукови анализи много. Почнахме доста по-интензивна подготовка, минахме всички азбуки, после учебника на НКК първият, едновременно с това звуков синез и математически задачки, огледално прерисуване, изписахме три тетрадки с квадратчета (мога да ви пратя следващите дни снимка от тедратката за да видите какво представлява). Купихме такива квадрати и с точки и правих плетеници, рамки и фигури за прерисуване, решаване на много лабиринти, разлики и задачи за памет, коретурни проби. В тази насока задачи има безброй в принтерест и други сайтове, когато вече знаете какво да търсите е лесно. Моят съвет е да прочетете всички теми и коментари това много ще ви помогне да се ориентирате, в началото е трудно и объркващо но после всичко ще си дойде на мястото. Тренирайте пространствено ориентиране, делене на листа на 4,5,6,7 и делене на фигури (ето тази година е трябвало да съберат фигурата). За лабиринтите запомнете да научите детето да го решава на части, лабиринтите са дълги обикновено и отнема време да се проследи целият и може да се окаже, че детето няма да успее да го мине. Всяко нещо или правилна чертичка носи точки, така че детето трябва се научи да решавава и да не се отказва, като овладеете повечето задачки почнете да решавате за време и то в тестови формат (имитация на изпита). Детето трябва да знае гласни и съгласни, четни и нечетни цифри. Трябва да се научи да слуша условията на задачите (може би най-трудното нещо). Спокойствие, търпение, постоянство и любов към детето и каквото стане. Трудът е голям и за вас и за него, не приемайте училището като цел номер едно, важна е подготовката тя при всички случаи остава трайна следа. Дано да сме ви полезни всички пишещи тук, за мен това беше от огромна полза и благодаря на отзовалите се майки, които дадоха на мен по-рано насоки.
За уроци знам за Монтесори, че имат ускорен и целогодишен курс, влезте в сайта им ще видите, моето дете не е посещавало курса. По мое мнение, ако можете да си го позволите и имате възможност да го водите би било много хубаво, но тове не означава, че само уроци ще ви стигнат, работата вкъщи си е основна.
Желая ви успешна подготовка!:blush:
Много ви благодаря за изчерпателният отговор.Честито на детенцето ви!Чудесно е когато усилията биват възнаградени.
Моят син е точно на пет години и два месеца.
Бих разгледала тетрадките,би ми било полезно.
Нищо не е на всяка цена 🙂 Готвим се и за Шилер паралелка в кварталното училище.

# 38
  • Мнения: 118
Честито на всички приети в градината и училището!
За щастие и моето детенце е прието. Каза, че се е справило и не ни подведе! Заслужено след положените усилия и старанието.
//Като съвет за бъдещите кандидатстващи, понеже го причиних и на двете си деца и много да кажа, че им дава увереност за това какво представлява изпита, атмосферата в стаята и цялостното протичане на приемната процедура, пускайте ги на пробен изпит и предишната година. По мое мнение - доста успешна схема😉
Хайде, пък на есен с г-жа Велянова ще пеем песни в двора Grinning

# 39
  • Мнения: 70
Здравейте!
Поздравления на всички родители и приети деца! Моето също е прието.

Виждам, че много сте изписали за месеца, в който чакахме резултатите. Ще започна с трите въпроса - защо няма активност в групата, защо се явиха толкова малко деца и защо беше лесен изпита.

За активността. Признавам си, че аз въобще не се сетих да вляза тук и да пиша в този 1 месец, в който чакахме резултатите. Simple Smile След изпита влязох набързо да видя има ли описани задачите. Видях, че една майка ги беше описала брилянтно. И реших, че няма нужда от преповтаряне на описанията.
После имаше малко "и моето дете това разказа" ... "да, да, и моето това каза" и аз самата си казах: Брей, тази година изпитът е бил ужасно лесен, явно всички деца са се справили. И започна чуденката каква ще е цедката и какви ще са тънките моменти, по които ще отсяват. Е, явно ги е имало, защото имаме няколко познати дечица, които и са се готвили активно, и на курсовете на Монтесори са ходили и са доста назад в класацията Sad

За активността имам и едно второ обяснение. Прави ми впечатление, че напоследък родителите от групите на децата ми в градината адски много се скатават. Пускаме анкети за завършването, за това по колко пари да събираме, какво да подарим на учителите и т.н. - мълчание. Четат, но не изразяват мнение. Преди не беше така. И това е не само мое наблюдение, а и на приятели. Вероятно тук се случва нещо подобно. Хората искат да получават информация. Но поради някаква причина не желаят да се включат в дискусията, предпочитат да си стоят инкогнито и не допринасят с нищо. Не мога да ги разбера такива "готованци". Единствено се надявам, ако има четящи родители на приети деца тук, които не са се включили, да излязат от инкогнито състоянието си. Или поне... да не продължат инкогнитото и в класа. Иначе вероятно ще ни бъде мноооооого трудно.

На въпроса защо толкова малко кандидати се явиха тази година - и аз се чудя. Това дори малко ме плаши. Признавам, че до мен беше достигнал слух от родител на детската градина, че учителите на този випуск не били ок. Нямам идея вярно ли е. Именно затова в предишната тема бях помолила за информация за тях. Благодаря на The Future, че отговори. Ако още някой се включи с мнение, ще е много полезно. Плаши ме като цяло и фактът, че НУКК е училище, за което по принцип няма много публична информация (можеше да има един раздел на сайта им с примерен изпит, с описание как протича, с информация какви са таксите  - не само за транспорта, но и за храната, за допълнителните дейности. За това какви са специалните предмети и т.н. - най-най основните неща) и като че ли някак всичко е за едно отбрано общество и важното се предава от уста на уста. С нагласата съм да очаквам изненади. Надявам се да са повече добри.

Третата тема - изпитът е бил много лесен. Май само така е изглеждало и просто нашите деца тук са се справили много добре. Поздравления на всички! Тези, които са се готвили, а по някаква причина не са успели също трябва да са горди. Убедена съм, че подготовката ще им е от голяма полза и ще са с гърди напред спрямо съучениците си. Миналата година изпитът беше много труден. Вижда се и по резултатите. Доколкото знам, е имало не малко родителско недоволство. И много разплакани деца. Сега всички излизаха щастливи. Явно това е била причината да е по-лесен, ако наистина е бил по-лесен.

Оттук нататък се чувствам длъжна и аз да понапиша как точно се готвихме. Информацията в предходните 3 теми ми беше изключително ценна и полезна и смятам, че тя е ключът към успеха. Понеже съм я ползвала, е редно да си "платя" за нея Simple SmileSimple SmileSimple Smile

На мен НУКК ми е в главата още откакто мен не ме приеха едно време преди 30 години там. Естествено, не цел на всяка цена. Когато детето ми стана на 3, започнах да го готвя за изпита за ДГ, но не ни се получи. Още тогава купих Книгата за бъдещия първокласник и ми изглеждаше като непосилен връх. Не вярвах, че е възможно на 6 детето ми да разбира тези задачи. Самата аз изгубих около 2 часа да реша задачата на последната страница с калинките и детелините. Сега като си го спомням, как се мъчех като грешен дявол, ми става и смешно, и мило колко съм била наивна и глупава. Всичко е шаблон! Всяка задача си има логика и подход! Детето трябва да научи именно тези шаблони и всичко става мноооого много лесно. Има 10 задачи:
2 математически задачи - едната обичайно е събиране/изваждане, другата по-голямо/по-малко
2 задачи по български - често едната е за сричков анализ, другата е звуков
1 лабиринт
1 задача за логика
1 задача за огледален образ/прерисуване
1 задача за пространствено мислене
1 задача за памет
1 задача коректурна проба - за изчерпване/бързина, задраскване.
За всяко едно "направление", ако мога така да го нарека, има по 5-6 вида задачи. Трябва да си ги извадите от учебниците, да си ги систематизирате, да откриете въпросния "шаблон" и да помогнете на детето да го научи. И после много, много, много упражнения, за да затвърди шаблона и да знае как да го използва.

Как започнахме ние: първо, на около 3 год. си правихме учебниците на Надя Симеонова. Това беше много за малко и колкото да поставим основата в тази крехка възраст. Между 4 и 5 годишна възраст от време на време решавахме общи задачки от тези, които има по книжарниците. Софтпрес имат много готини книжки за упражнения. Купувала съм книжки с лабиринти. Книжки за разлики. Книжки със сенки. На телефон също има не малко игри, които може да използвате за подготовка, вкл. и судоку (това е към Логика). Оцветяването по цифри също е полезно, за да се поставят основите на пространственото мислене. Малко по-късно купих доста от книжките за предучилищна подготовка на изд. Скорпио. Фют също имат подходяща поредица - Буквите, Цифрите и Четенето. Книжките на Моливко на изд. Слово също са подходящи. На 5 год. записах детето на Ментална аритметика, за да се научи малко по-бързичко да пише и да смята, защото исках да се яви на изпита година по-рано. Както The Future каза - това е много готин стратегически подход. Решавате малко задачки, пращате го на изпита. След това отивате да разгледате работата и се запознавате от първа ръка с формата на изпита, правилата, начина на задаване на задачите, времето, което имат децата и точките, които получават за всяка задача. В годината на кандидатстването решихме следните: Азбука на мисленето 1 и 2, за третата не ни остана много време. Книга на бъдещия първокласник (старото издание) и Книга за бъдещите първокласници - новото издание - по два пъти. В последните 2 седмици преди изпита бях оставила само задачи, с които детето все още има затруднение. Всичко копирах от учебниците на листове. Подреждах ги в папки по дати. Отсявах с какво се е справило, с какво не. И преповтарях задачите, с които виждах, че все още има проблеми. Общо взето, по 10-тина задачи на седмица решавахме през цялата учебна година от 15 септ до края на март. От началото на април до изпита всеки ден правех пробен изпит за 1 час вкъщи, като сортирах задачи от различните учебници. Лабиринти свалях от интернет, защото в учебниците са доста по-лесни от това, което дават на изпита. Също, когато хванах логиката на задачите, си ги измислях сама по описанието на задачите от миналите години. Винаги изпитът е по-труден от задачите за упражнение и затова това беше моя подход да вдигна нивото.

И така, в заключение на дългото ми писание: щастлива съм, че детето ми се е справило успешно и е прието. Но съм с една идея свито сърце какво следва оттук нататък. Надявам се, че усилията ще се оправдаят, ще се отплатят и то ще бъде щастливо в средата, в която ще попадне, защото това е най-важното. Оттук нататък се моля за класен-истински Човек с призвание Учител, за свестни деца и здраво стъпили на земята родители.

# 40
  • София
  • Мнения: 5 475
Благодаря за споделеното!
Доста труд си е това,браво и на теб и на детенцето!
Между другото аз съм на 31 и също съм кандидатствала в лицея,но не ме приеха,даже помня сградата и как решавах задачи с дядо ми по книжките (за топчето и звездичката ми бяха най-трудни)😂 Дали ги има още?
 Ще се разходя през седмицата до книжарницата да взема книжката.
Ние сега решаваме друг тип задачки,детето е много ентусиазирано и решаваме докато му се решава.
Ходи и на логопед,което доста му помага със звуковете.

# 41
  • Мнения: 118
Малко дълъг пост, @cvetuncho, но когато има много за казване няма как да е кратко Trollface
Още веднъж, честито на всички!

Да кажа само, че класната на моето голямо дете, за която бях споменавала преди сега няма да поеме нов клас през 2022/2023. За останалите учители нямам впечатления, така че ще е ролетка отново. Надявам се, децата да имат късмет и да намерят своето място с приятели и любими преподаватели.
Липсата на обявена в сайта информация и мен ме учудва, но вярвам че това ще се промени. Много се радвам на заместник директора, защото е млад човек и живее като нас. Съответно много от нещата се случват виртуално, вайбър и мейл не са плашещи думи и е много организиран и точен. С него комуникацията е прекрасна, защото технологиите работят.
Миналата седмица той и няколко от младите колеги бяха организирали спортния празник в училището и от минута 1 имаше live на цялото празненство. Училището се развива, но за съжаление остава в сянка и преминаването в 21 век се случва по-бавно Wink Аз обаче съм обнадеждена за нашите първолаци сега!

# 42
  • Мнения: 3
А някой има ли впечатление за учителите, поемащи първите групи на ДГ тази година? Предполагам ще са тези, които до сега са били с трета група.

# 43
  • Мнения: 101
Моят не е приет. Не съм искала да го записвам така или иначе и не съм го готвила много усилено, но исках да се пробва да свиква с изпити. Доста добре се справяше със задачите вкъщи. Като цяло съм доволна и както и другите казаха по-горе, детето беше доволно и щастливо като излезе Simple Smile

# 44
  • Мнения: 62
Поздравления за поста, така старателно написан, но моето мнение, е че с него ще уплашите майките и броят на кандидатите (действително намалял със 100 броя от 2019г до сега) ще намалее още повече. Вие представихте едно обучение на дете, с продължителност от 3, 5 години, за един обикновен прием в първи клас. И ако това дете не е в приетите първи 5 бройки, вие сте го натоварили излишно. Просто не плашете родителите на бъдещите първокласници. Чудя се как ли са приети нашите деца, които не са ходили на Ментална аритметика и не са се явявали на изпит предходната година! Това което аз бих посъветвала родителите е до 6 годишна възраст детето да може: 1) да разпознава животните (домашни и диви), кое е растение и кое плод, да може да чете, да пише вярно думата прахосмукачка и др. (ако трябва да сложи някоя гласна на точното място). На детето може да се дава книжка с лабиринти и да открива разлики в картинки, които ги има във всеки вестник. Достатъчно е да се минат двете книжки на Румен Генчев “Азбука на мисленето” и “За бъдещите първокласници”, “Книга на бъдещия първокласник” и да се правят задачките за 7 годишни деца от Pinterest. Вие хем казвате, че изпитът е шаблон, хем сте минали през толкова различна книжовна материя и с това си противоречите. Рутината, която е свързана с бързина се постига от много тренировки на един и същ тип задача. Моето дете, на Коректурната проба, беше направило повече от 1/2 страница. Моля, не плашете родителите, защото догодина ще кандидатстват само 80 деца и всичките ще бъдат приети, а това сваля имиджа на НУКК. Най-важното е детето да е с желание да учи и да не е от типа природно бавни деца иначе с обучение от 1 година по тези книжки и запомнило типа задачи, детето ще бъде прието.
Здравейте!
Поздравления на всички родители и приети деца! Моето също е прието.

Виждам, че много сте изписали за месеца, в който чакахме резултатите. Ще започна с трите въпроса - защо няма активност в групата, защо се явиха толкова малко деца и защо беше лесен изпита.

За активността. Признавам си, че аз въобще не се сетих да вляза тук и да пиша в този 1 месец, в който чакахме резултатите. Simple Smile След изпита влязох набързо да видя има ли описани задачите. Видях, че една майка ги беше описала брилянтно. И реших, че няма нужда от преповтаряне на описанията.
После имаше малко "и моето дете това разказа" ... "да, да, и моето това каза" и аз самата си казах: Брей, тази година изпитът е бил ужасно лесен, явно всички деца са се справили. И започна чуденката каква ще е цедката и какви ще са тънките моменти, по които ще отсяват. Е, явно ги е имало, защото имаме няколко познати дечица, които и са се готвили активно, и на курсовете на Монтесори са ходили и са доста назад в класацията Sad

За активността имам и едно второ обяснение. Прави ми впечатление, че напоследък родителите от групите на децата ми в градината адски много се скатават. Пускаме анкети за завършването, за това по колко пари да събираме, какво да подарим на учителите и т.н. - мълчание. Четат, но не изразяват мнение. Преди не беше така. И това е не само мое наблюдение, а и на приятели. Вероятно тук се случва нещо подобно. Хората искат да получават информация. Но поради някаква причина не желаят да се включат в дискусията, предпочитат да си стоят инкогнито и не допринасят с нищо. Не мога да ги разбера такива "готованци". Единствено се надявам, ако има четящи родители на приети деца тук, които не са се включили, да излязат от инкогнито състоянието си. Или поне... да не продължат инкогнитото и в класа. Иначе вероятно ще ни бъде мноооооого трудно.

На въпроса защо толкова малко кандидати се явиха тази година - и аз се чудя. Това дори малко ме плаши. Признавам, че до мен беше достигнал слух от родител на детската градина, че учителите на този випуск не били ок. Нямам идея вярно ли е. Именно затова в предишната тема бях помолила за информация за тях. Благодаря на The Future, че отговори. Ако още някой се включи с мнение, ще е много полезно. Плаши ме като цяло и фактът, че НУКК е училище, за което по принцип няма много публична информация (можеше да има един раздел на сайта им с примерен изпит, с описание как протича, с информация какви са таксите  - не само за транспорта, но и за храната, за допълнителните дейности. За това какви са специалните предмети и т.н. - най-най основните неща) и като че ли някак всичко е за едно отбрано общество и важното се предава от уста на уста. С нагласата съм да очаквам изненади. Надявам се да са повече добри.

Третата тема - изпитът е бил много лесен. Май само така е изглеждало и просто нашите деца тук са се справили много добре. Поздравления на всички! Тези, които са се готвили, а по някаква причина не са успели също трябва да са горди. Убедена съм, че подготовката ще им е от голяма полза и ще са с гърди напред спрямо съучениците си. Миналата година изпитът беше много труден. Вижда се и по резултатите. Доколкото знам, е имало не малко родителско недоволство. И много разплакани деца. Сега всички излизаха щастливи. Явно това е била причината да е по-лесен, ако наистина е бил по-лесен.

Оттук нататък се чувствам длъжна и аз да понапиша как точно се готвихме. Информацията в предходните 3 теми ми беше изключително ценна и полезна и смятам, че тя е ключът към успеха. Понеже съм я ползвала, е редно да си "платя" за нея Simple SmileSimple SmileSimple Smile

На мен НУКК ми е в главата още откакто мен не ме приеха едно време преди 30 години там. Естествено, не цел на всяка цена. Когато детето ми стана на 3, започнах да го готвя за изпита за ДГ, но не ни се получи. Още тогава купих Книгата за бъдещия първокласник и ми изглеждаше като непосилен връх. Не вярвах, че е възможно на 6 детето ми да разбира тези задачи. Самата аз изгубих около 2 часа да реша задачата на последната страница с калинките и детелините. Сега като си го спомням, как се мъчех като грешен дявол, ми става и смешно, и мило колко съм била наивна и глупава. Всичко е шаблон! Всяка задача си има логика и подход! Детето трябва да научи именно тези шаблони и всичко става мноооого много лесно. Има 10 задачи:
2 математически задачи - едната обичайно е събиране/изваждане, другата по-голямо/по-малко
2 задачи по български - често едната е за сричков анализ, другата е звуков
1 лабиринт
1 задача за логика
1 задача за огледален образ/прерисуване
1 задача за пространствено мислене
1 задача за памет
1 задача коректурна проба - за изчерпване/бързина, задраскване.
За всяко едно "направление", ако мога така да го нарека, има по 5-6 вида задачи. Трябва да си ги извадите от учебниците, да си ги систематизирате, да откриете въпросния "шаблон" и да помогнете на детето да го научи. И после много, много, много упражнения, за да затвърди шаблона и да знае как да го използва.

Как започнахме ние: първо, на около 3 год. си правихме учебниците на Надя Симеонова. Това беше много за малко и колкото да поставим основата в тази крехка възраст. Между 4 и 5 годишна възраст от време на време решавахме общи задачки от тези, които има по книжарниците. Софтпрес имат много готини книжки за упражнения. Купувала съм книжки с лабиринти. Книжки за разлики. Книжки със сенки. На телефон също има не малко игри, които може да използвате за подготовка, вкл. и судоку (това е към Логика). Оцветяването по цифри също е полезно, за да се поставят основите на пространственото мислене. Малко по-късно купих доста от книжките за предучилищна подготовка на изд. Скорпио. Фют също имат подходяща поредица - Буквите, Цифрите и Четенето. Книжките на Моливко на изд. Слово също са подходящи. На 5 год. записах детето на Ментална аритметика, за да се научи малко по-бързичко да пише и да смята, защото исках да се яви на изпита година по-рано. Както The Future каза - това е много готин стратегически подход. Решавате малко задачки, пращате го на изпита. След това отивате да разгледате работата и се запознавате от първа ръка с формата на изпита, правилата, начина на задаване на задачите, времето, което имат децата и точките, които получават за всяка задача. В годината на кандидатстването решихме следните: Азбука на мисленето 1 и 2, за третата не ни остана много време. Книга на бъдещия първокласник (старото издание) и Книга за бъдещите първокласници - новото издание - по два пъти. В последните 2 седмици преди изпита бях оставила само задачи, с които детето все още има затруднение. Всичко копирах от учебниците на листове. Подреждах ги в папки по дати. Отсявах с какво се е справило, с какво не. И преповтарях задачите, с които виждах, че все още има проблеми. Общо взето, по 10-тина задачи на седмица решавахме през цялата учебна година от 15 септ до края на март. От началото на април до изпита всеки ден правех пробен изпит за 1 час вкъщи, като сортирах задачи от различните учебници. Лабиринти свалях от интернет, защото в учебниците са доста по-лесни от това, което дават на изпита. Също, когато хванах логиката на задачите, си ги измислях сама по описанието на задачите от миналите години. Винаги изпитът е по-труден от задачите за упражнение и затова това беше моя подход да вдигна нивото.

И така, в заключение на дългото ми писание: щастлива съм, че детето ми се е справило успешно и е прието. Но съм с една идея свито сърце какво следва оттук нататък. Надявам се, че усилията ще се оправдаят, ще се отплатят и то ще бъде щастливо в средата, в която ще попадне, защото това е най-важното. Оттук нататък се моля за класен-истински Човек с призвание Учител, за свестни деца и здраво стъпили на земята родители.
Здравейте!
Поздравления на всички родители и приети деца! Моето също е прието.

Виждам, че много сте изписали за месеца, в който чакахме резултатите. Ще започна с трите въпроса - защо няма активност в групата, защо се явиха толкова малко деца и защо беше лесен изпита.

За активността. Признавам си, че аз въобще не се сетих да вляза тук и да пиша в този 1 месец, в който чакахме резултатите. Simple Smile След изпита влязох набързо да видя има ли описани задачите. Видях, че една майка ги беше описала брилянтно. И реших, че няма нужда от преповтаряне на описанията.
После имаше малко "и моето дете това разказа" ... "да, да, и моето това каза" и аз самата си казах: Брей, тази година изпитът е бил ужасно лесен, явно всички деца са се справили. И започна чуденката каква ще е цедката и какви ще са тънките моменти, по които ще отсяват. Е, явно ги е имало, защото имаме няколко познати дечица, които и са се готвили активно, и на курсовете на Монтесори са ходили и са доста назад в класацията Sad

За активността имам и едно второ обяснение. Прави ми впечатление, че напоследък родителите от групите на децата ми в градината адски много се скатават. Пускаме анкети за завършването, за това по колко пари да събираме, какво да подарим на учителите и т.н. - мълчание. Четат, но не изразяват мнение. Преди не беше така. И това е не само мое наблюдение, а и на приятели. Вероятно тук се случва нещо подобно. Хората искат да получават информация. Но поради някаква причина не желаят да се включат в дискусията, предпочитат да си стоят инкогнито и не допринасят с нищо. Не мога да ги разбера такива "готованци". Единствено се надявам, ако има четящи родители на приети деца тук, които не са се включили, да излязат от инкогнито състоянието си. Или поне... да не продължат инкогнитото и в класа. Иначе вероятно ще ни бъде мноооооого трудно.

На въпроса защо толкова малко кандидати се явиха тази година - и аз се чудя. Това дори малко ме плаши. Признавам, че до мен беше достигнал слух от родител на детската градина, че учителите на този випуск не били ок. Нямам идея вярно ли е. Именно затова в предишната тема бях помолила за информация за тях. Благодаря на The Future, че отговори. Ако още някой се включи с мнение, ще е много полезно. Плаши ме като цяло и фактът, че НУКК е училище, за което по принцип няма много публична информация (можеше да има един раздел на сайта им с примерен изпит, с описание как протича, с информация какви са таксите  - не само за транспорта, но и за храната, за допълнителните дейности. За това какви са специалните предмети и т.н. - най-най основните неща) и като че ли някак всичко е за едно отбрано общество и важното се предава от уста на уста. С нагласата съм да очаквам изненади. Надявам се да са повече добри.

Третата тема - изпитът е бил много лесен. Май само така е изглеждало и просто нашите деца тук са се справили много добре. Поздравления на всички! Тези, които са се готвили, а по някаква причина не са успели също трябва да са горди. Убедена съм, че подготовката ще им е от голяма полза и ще са с гърди напред спрямо съучениците си. Миналата година изпитът беше много труден. Вижда се и по резултатите. Доколкото знам, е имало не малко родителско недоволство. И много разплакани деца. Сега всички излизаха щастливи. Явно това е била причината да е по-лесен, ако наистина е бил по-лесен.

Оттук нататък се чувствам длъжна и аз да понапиша как точно се готвихме. Информацията в предходните 3 теми ми беше изключително ценна и полезна и смятам, че тя е ключът към успеха. Понеже съм я ползвала, е редно да си "платя" за нея Simple SmileSimple SmileSimple Smile

На мен НУКК ми е в главата още откакто мен не ме приеха едно време преди 30 години там. Естествено, не цел на всяка цена. Когато детето ми стана на 3, започнах да го готвя за изпита за ДГ, но не ни се получи. Още тогава купих Книгата за бъдещия първокласник и ми изглеждаше като непосилен връх. Не вярвах, че е възможно на 6 детето ми да разбира тези задачи. Самата аз изгубих около 2 часа да реша задачата на последната страница с калинките и детелините. Сега като си го спомням, как се мъчех като грешен дявол, ми става и смешно, и мило колко съм била наивна и глупава. Всичко е шаблон! Всяка задача си има логика и подход! Детето трябва да научи именно тези шаблони и всичко става мноооого много лесно. Има 10 задачи:
2 математически задачи - едната обичайно е събиране/изваждане, другата по-голямо/по-малко
2 задачи по български - често едната е за сричков анализ, другата е звуков
1 лабиринт
1 задача за логика
1 задача за огледален образ/прерисуване
1 задача за пространствено мислене
1 задача за памет
1 задача коректурна проба - за изчерпване/бързина, задраскване.
За всяко едно "направление", ако мога така да го нарека, има по 5-6 вида задачи. Трябва да си ги извадите от учебниците, да си ги систематизирате, да откриете въпросния "шаблон" и да помогнете на детето да го научи. И после много, много, много упражнения, за да затвърди шаблона и да знае как да го използва.

Как започнахме ние: първо, на около 3 год. си правихме учебниците на Надя Симеонова. Това беше много за малко и колкото да поставим основата в тази крехка възраст. Между 4 и 5 годишна възраст от време на време решавахме общи задачки от тези, които има по книжарниците. Софтпрес имат много готини книжки за упражнения. Купувала съм книжки с лабиринти. Книжки за разлики. Книжки със сенки. На телефон също има не малко игри, които може да използвате за подготовка, вкл. и судоку (това е към Логика). Оцветяването по цифри също е полезно, за да се поставят основите на пространственото мислене. Малко по-късно купих доста от книжките за предучилищна подготовка на изд. Скорпио. Фют също имат подходяща поредица - Буквите, Цифрите и Четенето. Книжките на Моливко на изд. Слово също са подходящи. На 5 год. записах детето на Ментална аритметика, за да се научи малко по-бързичко да пише и да смята, защото исках да се яви на изпита година по-рано. Както The Future каза - това е много готин стратегически подход. Решавате малко задачки, пращате го на изпита. След това отивате да разгледате работата и се запознавате от първа ръка с формата на изпита, правилата, начина на задаване на задачите, времето, което имат децата и точките, които получават за всяка задача. В годината на кандидатстването решихме следните: Азбука на мисленето 1 и 2, за третата не ни остана много време. Книга на бъдещия първокласник (старото издание) и Книга за бъдещите първокласници - новото издание - по два пъти. В последните 2 седмици преди изпита бях оставила само задачи, с които детето все още има затруднение. Всичко копирах от учебниците на листове. Подреждах ги в папки по дати. Отсявах с какво се е справило, с какво не. И преповтарях задачите, с които виждах, че все още има проблеми. Общо взето, по 10-тина задачи на седмица решавахме през цялата учебна година от 15 септ до края на март. От началото на април до изпита всеки ден правех пробен изпит за 1 час вкъщи, като сортирах задачи от различните учебници. Лабиринти свалях от интернет, защото в учебниците са доста по-лесни от това, което дават на изпита. Също, когато хванах логиката на задачите, си ги измислях сама по описанието на задачите от миналите години. Винаги изпитът е по-труден от задачите за упражнение и затова това беше моя подход да вдигна нивото.

И така, в заключение на дългото ми писание: щастлива съм, че детето ми се е справило успешно и е прието. Но съм с една идея свито сърце какво следва оттук нататък. Надявам се, че усилията ще се оправдаят, ще се отплатят и то ще бъде щастливо в средата, в която ще попадне, защото това е най-важното. Оттук нататък се моля за класен-истински Човек с призвание Учител, за свестни деца и здраво стъпили на земята родители.

Последна редакция: вт, 24 май 2022, 08:36 от Askania

Общи условия

Активация на акаунт