Нетърпимо отношение на колега

  • 3 288
  • 37
  •   1
Отговори
  • Мнения: 13
Здравейте! Как бихте постъпили в следната ситуация: работя в голяма фирма, работата ми допада, с началниците си се разбирам добре. Всичко е цветя и рози до момента, в който стане въпрос за човекът в отбора ми, който работи най-близо до мен (набори сме, но той има 4 пъти повече опит на позицията от мен). Ежедневно се държи ужасно с мен - нещата, които аз създавам, минават през него за проверка и винаги търси за какво да се заяде, а започна ли да се аргументирам защо съм права, започва да се заяжда (“искаш ли да ти проверя ред по ред нещата в детайли и да видим много ли си сигурна, че всичко ти е вярно?”). В срещи с началниците често се опитва да ме злепостави (“нали вчера ти го казах това”, за нещо което ми е споменал с едно изречение)…имам хиляди примери, но нека не задълбавам.
Винаги съм се държала приятелски и с уважение към него. В 90% от случаите, като ме критикува приемам критиката (в останалите 10% се защитавам, защото наистина често носи от 9 кладенеца вода, за да има за какво да се заяде).
Страх ме е да говоря с началниците, защото знам, че ще се озлоби още повече и съвсем ще ми стъжни живота (+ той е на тази позиция от доста повече време от мен - ако се стигне до моята дума срещу неговата, началниците ще подкрепят него).
Интересното е, че винаги, имам ли нужда от помощ по задача, отделя време да ми помогне….просто се заяжда ужасно много за абсолютно всичко различно от това аз да го моля за помощ. Не мога да му хвана спатиите и нямам абсолютно никаква идея какво провокита ужасното отношение…
Благодаря за съветите!

# 1
  • Мнения: 40 913
Ами и ние не можем да схванем само от твоята гледна точка как са нещата. особено ако става дума за мъж е вероятно да имате комуникационни проблеми, породени от неразбиране на поведението на другия.

# 2
  • Мнения: 675
Щом помага, може би държи нещата да бъдат свършени по определен начин. Аз бих постъпила така:

1. Когато даде задача, бих поговорила с него за това как очаква да бъде свършена и като съм готова бих проверила внимателно работата си, за да съм сигурна, че нямам пропуски и ако каже "искаш ли да я проверя цялата" да не се страхувам да кажа "да, разбира се".

2. Бих си записвала внимателно фийдбека, който получавам от него, хем да мога да го ползвам в следващи ситуации и да знам какво очаква, хем да мога лесно да разбера и докажа ако ми дава взаимно изключващи се съвети и насоки.

3. Въпроси, въпроси, въпроси - бих питала постоянно ако нещо не ми е ясно, не бих го оставила да обяснява неща надве-натри. Предпочитам да изглеждам глупава 5мин в нечии очи, отколкото да замълча, да не си свърша работата добре и после да ми пилят за това, че и пред шефовете. Разпитвай постоянно, нека си даде сметка, че ако държи нещата да се вършат качествено и по определен начин, трябва да отдели време да ти обясни как, няма друг начин, ти не си телепат и не можеш да се научиш за 3 дни.

Щом е по-опитен и обича да дава акъл, искай от него акъл постоянно. В един момент или ще му писне, или ти ще се ошлайфаш, ще се вдигне качеството на работата ти, ще добиеш самочувствие и нещата ще се изгладят.

# 3
  • Мнения: 612
Ммм.. как бих постъпила .. бих си вършила работата. Неприятно е да си във враждебна работна среда, но колеги дразнители има навсякъде, под всякаква форма. Щом всичко друго ти е окей, не си го слагай толкова.
Опитваш и двата подхода - първо с добрата, ако не става обръщаш с лошата и се държиш и ти нападателно.

# 4
  • Мнения: 13
Пропуснах да спомена, че се случва и аз му откривам грешки в документацията подготвена от него, преди аз да започна работа - грешки, за които той мен скастря. Не съм му ги показвала, за да не се заяждам излишно.

# 5
  • Варна
  • Мнения: 4 108
Съни, кажи в конкретика за какво говориш. Има документация и документация, невинаги са допустими неточности. Ще сме ти по-полезни.

# 6
  • Мнения: X
Има деа варианта. Ти да правиш много грешки, той да върши в пъти повече работа от теб и да се опитва да те научи, но проблемът да е комуникационен. Да приемаш нещата твърде лично.

Може да се заяжда откровено. Ако си в голяма фирма можеш да опиташ да говориш с ТЛ и да обясниш, че комуникацията не ви върви добре и да го накарат да смекчи тона.

# 7
  • Мнения: 221
Чак пък нетърпимо... Научи се да понасяш конструктивна критика,  да мислиш рационално, а не емоционално.
Оценявай факта, че има от кой да се учиш и че този някой е склонен да ти обяснява как да си вършиш работата (нещото за което плащат на теб и се очаква да го знаеш) и да ти дава безплатно акъл и да ти показва грешките и да те поправя, защото, ако не го прави (а има и такива хора, които ще ти виждат грешките и ще си замълчат, а това е наистина кофти) ще се излагаш пред хората нагоре по веригата (шефове, клиенти и т.н.)

# 8
  • El Paso/Los Angeles
  • Мнения: 2 099
Ако си на смени и щом се разбираш с шефовете, обясни им в пряк текст ситуацията и се премести, ако не става - да се правиш на луд на мен лично ми помага при комуникация с чешити на работното място.

# 9
  • София
  • Мнения: 13 143
Пропуснах да спомена, че се случва и аз му откривам грешки в документацията подготвена от него, преди аз да започна работа - грешки, за които той мен скастря. Не съм му ги показвала, за да не се заяждам излишно.

От това разбирам, че той от опит се е научил, че това са грешки. Сега пък се опитва да ги покаже на теб, за да не ги научиш ти по трудния начин, заради евентуални последици от тези грешки.
Явно човекът е старателен и държи на добре свършената работа.
Не бих приела за заяждане корекциите от човек с повече опит, а бих се учила от него.
Не прочетох да се заяжда на теми извън допуснатите в работата грешки. Понякога е дразнещо да коригираш някой, но той упорито да продължава да греши.
Щом помага, значи не е негативно настроен. Вероятно просто се изразява по-директно, което те дразни, но може би това е част от характера на човека.
Ако ти харесва работата, старай се повече и се учи. Това е. Никой не се е родил научен, а предполагам си чувала, че занаят се "краде" - т.е. черпят се умения от хората с опит.

# 10
  • Мнения: 14 845
Има забележки и забележки. Не намирам за редно да те злепоставя пред началството с нали ти казах. Така хем си професионално некомпетентна, хем си и като личност тъпа. Ако си и в изпитателен срок, може да ти създаде много кофти имидж.
Не бих говорила с началството, изглежда мръсен номер. Бих пробвала първо с колегата. Ако правиш твърде много грешки, може нещо генерално грешно да си запомнила и оттам да се разваля представянето ти. Поправимо е.

# 11
  • Мнения: 13
Благодаря за отговорите! Дразня се, че самият той прави грешки и не си доглежда нещата, а инспектира моите под лупа…Случай от последните дни е, че критикуваше файл, който съм създала, обясних му, че следвах 1:1 това, което той е направил последния път, той отвори неговия файл от последния път пред мен, помълча и ми каза: “ами сигурно съм нямал време тогава, поправи си файла както ти казвам.”
Страшно демотивиращо е да се стараеш, да си проверяваш всичко по 100 пъти и той накрая да дойде с обяснение: “ами на едно място си подчертала с крива линия…изглежда отвратително”, да думата която употреби беше “отвратително”…

# 12
  • София
  • Мнения: 13 143
Нарциса, ако колегата носи отговорност пред ръководството за недопускането на въпросните грешки и се предполага, че той въвежда в работата авторката, нормално е да реагира, че не са били взети под внимание забележките му.
В противен случай покриването на грешките на авторката може да навредят и на двамата.

# 13
  • Мнения: 14 845
По принцип е така, но мисля, че не е нормално да седят новак и старо куче пред началството за отчет и старото куче да кове новака с нали вчера ти обяснявах. Плюс това на покриването на грешки обратното не е коване пред началството.

# 14
  • София
  • Мнения: 13 143
Принципно си права, но на мен не ми стана ясно каква е била ситуацията.
Дали не са обсъждали грешките и началството не е държало да разбере защо тази грешка се повтаря или нещо такова. Т.е. дали е било топене или оправдание, или нещо друго. Възможно е да са го изкоментирали, но да не е коригирано и началнството да е тръгнало да търси сметка.
Понякога дори това "нали ти казах" с цел защита е защита и на новака, защото с това по-опитният напомня на началството, че той още се учи и не е "старо куче", но пък не е оставен да се учи от нищото, а има кой да му подаде ръка. Всичко зависи от конкретните нюанси на разговора.

Общи условия

Активация на акаунт