Оспорване на средства

  • 8 086
  • 105
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 14 683
Пин за банкомат са й преиздавали явно. Тогава банковия служител е имал всички необходими данни да пазарува онлайн.
За първи път чувам да се преснима банкова карта.

# 46
  • Мнения: 68 647
Парола и ПИН съвсем не е едно и също..обаче.

# 47
  • Другата България
  • Мнения: 37 303
Скрит текст:
Здравейте, моля за съвет! Тази сутрин изведнъж започнах да получава смс-и, че някой плаща с картата ми големи суми. Веднага станах и погледнах в чантата ми - картата си беше в мен. Докато се обадя да блокират картата ми и вече бяха направили 5 големи транзакции. Аз онлайн банкиране нямам, онлайн с карта в живота си никога не съм плащала. Как тогава се случва тази измама? Как са успели да направят плащания с картата ми? Добре, че имам парола и явно затова само до 5 транзакции се случиха. Банката ще ми възстанови ли сумата? Аз наистина нямам никаква вина и както написах вече никога, ама никога не съм плащала с карта.
Дори много рядко я ползвам на пост-терминал в магазин. Как е възможно, какво да правя? Sad
Аз мисля, че това е отговора на въпроса.

И не е работа на някакви непознати хора да държат сметка на жена в беда, объркана, за какво ѝ е дебитна карта.
Това си е нейна работа и няма общо с темата.
Аман от спам и навлизане в личното пространство на хората!

Това с преснимането и на мен ми е мътно....сигурна ли си, че са ти снимали картата, дебитната, а не личната карта?
Аз съм имала случай, в който са ми преиздавали карта, но ПИН-а ми е оставал същия.
Аз съм си го сменяла на банкомат.
Йо, жената е объркана и това си личи от самолет, нормално е да се замотае в пинове и пароли, няколко пъти повтори, че не е въвеждала нищо никъде, просто ПИН-а ѝ е хакнат според мен.

# 48
  • Мнения: 377
За онлайн пазаруване не трябва ПИН.

# 49
  • Другата България
  • Мнения: 37 303
Карта, ПИН, все тая, хакната е картата някак.
Според мен на посттерминал.
Там трябва ПИН. За суми над определен лимит.

Дано не са големи сумите.

Последна редакция: пн, 14 фев 2022, 21:03 от Merri_An

# 50
  • Мнения: 188
Сега пък парола ..
Нали нямахте онлайн банкиране?

Изобщо, за какво са ви карти, като твърдите че не ги ползвате.

На мен ми е много объркан целия разказ..

Ползвам картата на пост терминал - плащам в магазините хранителни, дрогерии, плащам в болницата големи суми за прегледи, затова имам карта. Понякога не върви да се разхождам с 500лв в джоба, затова плащам с карта. Бях забравила пин кода, понеже отдавна не бях плащала с карта и затова ходих в банка да ми се преиздаде нов пин код. Това беше преди 5 месеца някъде. Съответно картата си остава същата, тя не е преиздавана. Нямам онлайн банкиране. Сменяла съм само пин код на картата. Това е. Обърках се и вместо пин съм написала парола, но повече схванахте за какво говоря. Освен на пост-терминал и аз не виждам как по какъв начин ще се хакне. Служителката от банката ме уверява, че с плащане на пост терминал не може да стане измама, т.е. да не мисля, че в това е причината...направо се побърках днес.. а иначе от банката казаха, че възстановяват сумите на 100% в моя случай, но пак казвам... на мен притеснението ми е как да бъда сигурна, че утрешния ден пак няма да се случи това и с новата карта? Жената от банката каза, че даже с много пари са ме измамили ;/ обикновено били по-малки суми... Няма как да се направи застраховка срещу такива измами, иначе самата карта, ако някой ми я открадне е застрахована. Нямало и лимит на тея онлайн плащания, което мен лично много ме учуди. Иначе веднага бих сложила лимит и без това нямам плащания онлайн. Видях в олкс.бг че продават някакви специални калъфчета за карти, които не могат да бъдат сканирани през тях. Освен такава да си поръчам, дали има ефект наистина?

Последна редакция: пн, 14 фев 2022, 21:10 от andreaborisova

# 51
  • София
  • Мнения: 16 036
При  забравен ПИН код от банката дават нов в запечатан плик. Също съветват да се смени на техен банкомат за да нямаш съмнения в служителя. Поне в Пощенска банка е така.
За онлайн пазаруване не се иска ПИН код, до се изисква освен номера на картата да въведеш и CVV/CVC кода , също и до кога е валидна картата, имена на картодържателя.  Това без да я видят  или ти да им го кажеш няма как да го знаят.

# 52
  • Мнения: 188
При  забравен ПИН код от банката дават нов в запечатан плик. Също съветват да се смени на техен банкомат за да нямаш съмнения в служителя. Поне в Пощенска банка е така.
За онлайн пазаруване не се иска ПИН код, до се изисква освен номера на картата да въведеш и CVV/CVC кода , също и до кога е валидна картата, имена на картодържателя.  Това без да я видят  или ти да им го кажеш няма как да го знаят.

Ако е така - тогава е ясно - или служителя в банката или някак си я сканирват през чантата ми. Името ми го пише на самата карта.

# 53
  • Мнения: 68 647
Е те не са ти осчетоводени още сумите, нали си я блокирала веднага след смс-те от банката.

А за навлизането в личното пространство - щом е изложен случая тук, ще навлизаме, да гадаем ли за да дадем съвет..аман от разбирачи.

# 54
  • Другата България
  • Мнения: 37 303
Ползвам картата на пост терминал - плащам в магазините хранителни, дрогерии, плащам в болницата големи суми за прегледи, затова имам карта. Понякога не върви да се разхождам с 500лв в джоба, затова плащам с карта. Бях забравила пин кода, понеже отдавна не бях плащала с карта и затова ходих в банка да ми се преиздаде нов пин код. Това беше преди 5 месеца някъде. Съответно картата си остава същата, тя не е преиздавана. Нямам онлайн банкиране. Сменяла съм само пин код на картата. Това е. Обърках се и вместо пин съм написала парола, но повече схванахте за какво говоря. Освен на пост-терминал и аз не виждам как по какъв начин ще се хакне. Служителката от банката ме уверява, че с плащане на пост терминал не може да стане измама, т.е. да не мисля, че в това е причината...направо се побърках днес.. а иначе от банката казаха, че възстановяват сумите на 100% в моя случай, но пак казвам... на мен притеснението ми е как да бъда сигурна, че утрешния ден пак няма да се случи това и с новата карта? Жената от банката каза, че даже с много пари са ме измамили ;/ обикновено били по-малки суми...
Естествено, че схванахме, ама нали трябва да се чопли в "раната" и да се нищи до откат.....спам да има и си врем гагата където не трябва!
Сигурна съм, че ще ти възстановят сумите, но продължавам да мисля, че е на пос терминал проблема.
Ти какво очакваш да ти се каже в банката - ние сме виновни?
Другия момент е това със снимката.
Пак те питам - сгурна ли си, че ти снимаха дебитната карта? А не личната например? И ако е така, с какъв мотив?
Защото това също е притеснително.

# 55
  • София
  • Мнения: 14 683
При  забравен ПИН код от банката дават нов в запечатан плик. Също съветват да се смени на техен банкомат за да нямаш съмнения в служителя. Поне в Пощенска банка е така.
За онлайн пазаруване не се иска ПИН код, до се изисква освен номера на картата да въведеш и CVV/CVC кода , също и до кога е валидна картата, имена на картодържателя.  Това без да я видят  или ти да им го кажеш няма как да го знаят.

Така де, ако наистина служител в банката е преснимал картата, е имал всички необходими данни за онлайн пазаруване.
Пуснете оплакване в банката, да си направят проверка какво и защо е направил служителя.

# 56
  • Мнения: 188
да, сумите не са осчетоводени,, от банката казаха, че ще отнеме 3 работни дни, за да се знае дали наистина ще се осъществят. Ако не се осъществят - значи няма измама и парите са ми налични по сметката, ако има измама ще пусна оспорване на трансакция и до 40 дни ще ми ги върнат. Поне така каза днес жената. Доколкото помня този служител ми я снима самата карта, личната карта защо да и я снима, нали я показвам и съм в системата им. Ще кажа на жената в банката като отида след 3 дни, че техен служител така е направил преди 5 месеца, ако може да влезе в системата и да види на коя дата и кой служител ми е издавал нов пин, понеже това се случи в съвсем друг клон. Не знам, за мен е пълна мистерия... и най-вече искам да знам как се е случило това нещо, а не толкова за самите пари. Важно ми е за в бъдеще да не се повтаря, защото ми предстои раждане свързано с много разходи и т.н. Не искам да изживявам такъв стрес. На пост-терминал как става хакването?

# 57
  • Другата България
  • Мнения: 37 303
Това с личната карта беше хипотеза, ако си с нова например се дава копие.
Но щом си сигурна, че именно дебитната карта ти е снимана.....хмм, още тогава трябваше да ти светне червената лампичка, въпреки че отново казвам - личното ми мнение е, че толкова явно банков служител не би си сложил главата на пангара. Трябва да е много тъп, без извинение. Какво, да е чакал пет месеца да види дали ще се усетиш?
Не каза с какъв мотив го е направил, това е много смело искане, според мен от некомпетентност, но знае ли човек?

Друг е момента, че ако наистина е това причината, жалбата ти следва да е и до Икономическа полиция, не само до банката. Защото днес си ти, утре ще е друг.

# 58
  • София
  • Мнения: 16 036
Ако не е тайна от коя банка е издадена картата?
Дебитна или кредитна е?
При забравен ПИН няма нужда да се преснима карта, повтарям се. Попълваш искане, удържат някаква сума за услугата и сканират личната карта без да я преснимат на хартия. Последното е забранено.
Минах скоро през това с 1 карта. Пластиката е на мое име и е в дъщеря ми в чужбина, тя беше забравила ПИНа.
Ще ти върнат парите, няма страшно.
За твое спокойствие направи си ел. банкиране, мобилен токен или друг вид верификация. Без тях не може да се плаща в интернет. НО няма да ти пречи да плащаш там, където ти трябва. Така във всеки момент на тел. ще ти излиза какво става с пластиката и сумите в нея.

# 59
  • Другата България
  • Мнения: 37 303
Освен да е забранено от месец, това със снимането на личната карта.
Защото преди месец точно от банката на съпруга ми му се обадиха специално заради това, че не си е занесъл хартиено копие на новата лична карта.
Когато миналата година аз смених моята заради по-изгодни условия за кредит, отново ми искаха копие на личната карта. На хартия.
За две различни банки става въпрос.

Общи условия

Активация на акаунт