Помощ! Имам проблем с проследяване!

  • 2 211
  • 19
  •   1
Отговори
  • Русе
  • Мнения: 658
Моля за помощ.
поръчах тениска, чиято реклама видях във фейсбук.
Почти веднага (на 11.07.21) получих поща, че е шипната, имаше и проследяващ номер. Доставката беше поета от DHL. На 27.07 (точно преди седмица) ми изписа, че пратката е пристигнала в София (аз съм от Русе). Повече нямало да се ъпдейтва информацията. С много зор им открих тел. номер за клиенти, но там ме изхвърли още на менюто, защото номерът е с букви и цифри и значи бил международен. Да проверя в сайта на DHL (онзи същия, който казва, че пратката е в София и няма да ъпдейтва информацията повече. От сайта DHL разбрах, че в България пратките им се поемали от РАПИДО, които вече са част от Спиди. В Спиди ми казаха, че нямат инфо за този DHL номер.
И тук вече се изчерпах.
Искам си тениската (за подарък е, специално поръчана от рожденика).

# 1
  • ☀️София / London🌂
  • Мнения: 3 431
Търси разговор с  DHL сътрудник по телефона. Ще проверят в системата към кого е предадена пратката- може към рапидо (спиди) понякога към Еконт. Ще ти кажат номер на тази нова товарителница и по нея ще търсиш съответно къде е .

# 2
  • София
  • Мнения: 7 990
За съжаление връзката между ДХЛ и Спиди тотално се губи в България. Имах аналогичен случай през пролетта, накрая пратката беше върната като непотърсена. А предишния ден, преди да я върнат, бях в офис на Спиди за получаване на пратка, но не знам по каква причина пратките от ДХЛ не се появявали в системата на Спиди или нещо подобно, та заради това не са видели, че има още нещо за мен.
Не мога да помогна с практически опит, мога да изразя единствено съчувствие...

# 3
  • ☀️София / London🌂
  • Мнения: 3 431
Пратките пристигат в Бг с  DHL. От  DHL генерират нова товарителница със съответния номер и я предават на Спиди/рапидо за доставка. Праткара като стигне в Спиди е с нов номер на товарителницата,  в тяхната система е заведена само по този номер/ начин.

# 4
  • Русе
  • Мнения: 658
Пратките пристигат в Бг с  DHL. От  DHL генерират нова товарителница със съответния номер и я предават на Спиди/рапидо за доставка. Праткара като стигне в Спиди е с нов номер на товарителницата,  в тяхната система е заведена само по този номер/ начин.

Благодаря.
Може би затова по телефона в Спиди ме попитаха на чие име е пратката, но така и не ме намериха в тяхната система.

# 5
  • ☀️София / London🌂
  • Мнения: 3 431
Пратките пристигат в Бг с  DHL. От  DHL генерират нова товарителница със съответния номер и я предават на Спиди/рапидо за доставка. Праткара като стигне в Спиди е с нов номер на товарителницата,  в тяхната система е заведена само по този номер/ начин.

Благодаря.
Може би затова по телефона в Спиди ме попитаха на чие име е пратката, но така и не ме намериха в тяхната система.

При генерирането за нова доставка понякога бъркат името на получателя. Върху пратката има 5-6 етикета вече и е каша. Деян става Данаил и подобни глупави грешки. Случвало ми се е . Затова е важно да се свържете с DHL за да ви кажат точният номер на товарителницата.
Намирала съм пратка в близкия офис да ме чака от седмица със сгрешено име.

# 6
  • София
  • Мнения: 7 990
На мен ми бяха объркали телефонния номер, поради което не съм получила известие, че пратката е пристигнала в офиса на Спиди. Те твърдяха, че се опитвали да се свържат, но не успели. Нахоках доставчика и поисках да ми възстановят изцяло сумата, вкл. и разходите за доставка, но като чета горните постове, нищо чудно и от ДХЛ да са оплескали нещо.

# 7
  • Мнения: X
Правиш скрийншот от проследяването на сайта на DHL и го пращаш на Спиди в месинджъра им във фейса. Да си я търсят.

# 8
  • ☀️София / London🌂
  • Мнения: 3 431
Правиш скрийншот от проследяването на сайта на DHL и го пращаш на Спиди в месинджъра им във фейса. Да си я търсят.
Joy
Вие въобще четете ли ?

# 9
  • Мнения: X
Чета и предлагам варианта, защото при аналогичен случай така намериха друга.

# 10
  • Мнения: 339
Аз съм имала забавяне на пратка от чужбина и то по вина на БГ оператор /в моя случай Спиди/. От Италия до БГ поръчката пристигна по-бързо отколкото отне на Спиди, за да ми я достави до адреса.
Липсва каквато и да е комуникация между DHL, крайния получател и куриера в БГ. Според мен DHL трябва да уведомяват получателя на кой местен куриер предават пратката и какъв е номера на новата товарителница, това не изисква кой знае какви усилия. В противен случай риска от грешки и връщане на пратки, които иначе са желани от крайния получател, е много голям.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 355
Пробвахте ли да проследите по  референция? Така би трябвало да ви покаже кой е поел пратката и новия проследяващ  номер.

# 12
  • Мнения: 254
Ако не е късно, да помогна:
Влез в сайта на Рапидо - rapido.bg и горе, вдясно на "Проследяване на пратка" въведи номера на товарителницата на DHL. Като натиснеш "Провери", ще ти се генерира номерът на товарителницта на Спиди. С този номер вече, би трябвало, лесно да проследиш къде ти е пратката, в сайта на Спиди.

Последна редакция: ср, 04 авг 2021, 16:09 от AmnesiaC

# 13
  • Русе
  • Мнения: 658
Благодаря на всички включили се.
Да дам ъпдейт.
DHL казаха, че пратката не получавала нов номер в БГ, винаги била с този номер и да си я търся в СПИДИ. Осведомих ги, че вече съм се свързала с тях и че те казаха, че пратката не е при тях. Тогава била в бг пощи. Звъних и там. Осведомиха ме, че звъня на грешния номер Simple Smile Simple Smile Simple Smile и ми дадоха друг. Там пък никой не вдига.
и те така
В сайта им по номера, който имам не излиза никакъв резултат.
Сигурно лично ще отида, но ако пратката беше в офис на БГ пощи щях вече да съм получила смс или бележка, че имам пратка при тях.

# 14
  • Мнения: 14 847
При генерирането за нова доставка понякога бъркат името на получателя. Върху пратката има 5-6 етикета вече и е каша. Деян става Данаил и подобни глупави грешки. Случвало ми се е . Затова е важно да се свържете с DHL за да ви кажат точният номер на товарителницата.
Намирала съм пратка в близкия офис да ме чака от седмица със сгрешено име.
Нали сканират баркода, как бъркат и грешат информацията? Дори БГ пощи вече не работят с писане и преписване на ръка. За да не е ок информацията, трябва още при изпращането от продавача да не е подадена коректно. При генериране на товарителница в системата на съответния превозвач, се създава уникален баркод, по който номер товарителница ХХХХХ се свързва с получател и изпращач. Когато пратката се прехвърля, тя не се прехвърля на случайна куриерска фирма, а на партньорска с договор, дето системата ù има връзка със системата на оригиналния превозвач и може да 'чете' и копи-пейства оттам. Няма ръчно преписване, че да се смени име, адрес, телефон.
На ДХЛ проследяването в България спира, защото се генерира нова товарителница към Спиди/Рапидо. Тоест ДХЛ товарителницата вече е 'доставена' един вид, няма накъде да ходи повече и затова не може да се проследи.
Ако помня правилно, ако пратката е с Рапидо, при търсене на ДХЛската товарителница в сайта на Рапидо излиза нещо като това е чуждестранна товарителница, в България пратката е с товарителница ХХХХХ. Копира се този ХХХХХ номер в проследяването на Рапидо и излиза къде е. Или при проследяване в сайта на ДХЛ беше... Ще излъжа, търсих такава пратка мнооого отдавна еднократно, но все пак я намерих къде е.
А всъщност доставиха ли я вече тази пратка, за която е темата? Ако мога да помогна с търсенето къде се намира, че редовно ми се налага с нашите доставки и горе-долу съм изучила редовните номерца на куриерите.

Общи условия

Активация на акаунт