Алтернативно образование от първи клас

  • 3 908
  • 91
  •   1
Отговори
# 90
  • Sofia
  • Мнения: 6 026
Много добре разбирам какво описваш. Цяла година го играя това.

"Дистанционна година за всички" - не бих казала. За децата 1-ви до 4-ти клас обучението беше дистанционно само за кратко. Нали се опитваха малките ученици да ги задържат максимално дълго в училище - за тях било най-важно 😵 (а според мен - просто някой трябваше да гледа децата, докато родителите са на работа). По време на общото ДО, ставаха такива микрофонии, че трудно се чуваше за какво иде реч. Родителите така и не се научиха да си изключват микрофоните. Аз не пожелах да влизам в тази въртележка "ту ДО/ту присъствено" . И ако не беше ДО, което избрахме за ЦЯЛАТА година (от самото й начало - до края), нямаше и да помисля за СФО догодина. СФО ми звучеше страшно. Но като се има предвид на какво приличаше нашето ДО - ми то ние буквално сами си се оправяхме.  Казаха ни, че предлагат ДО САМО за трите основни предмета!
Часовете бяха :
- ДВА пъти в седмицата наблюдение на класа през камера (тип охранителна, т. е. без възможност за задаване на въпроси от страна на детето) от 8:10 до 10ч! Общо 3 часа по 20 минути!  В смисъл часовете за другите деца започваха в 8ч, а нашата камера се включваше от 8:10 до 8:30, после часът на децата в клас приключваше в 8ч35! Същото беше за всички часове. Демек синът ми "присъстваше" на един орязан урок без начало и край. Разбира се не всичко се чуваше и учителят никога не показваше на камерата на коя страница са.
- ДВА пъти в седмицата уроци с учителя през Тиймс, разбирай клипчета и проверка на знанията на детето. Часовете пак бяха 3 по 20 минути!

Пълна пародия! С други думи, ако разчитах на подобно обучение, синът ми до никъде нямаше да стигне. Но това тъй наречено ДО ми позволяваше да работя с детето.

И аз съм се опитвала да ги слагам двамата да учат заедно на едно бюро и определено ми е по-трудно. Затова и аз ги разделям и редувам. Да, изтощително е. Но има един съществен фактор, който задвижва нещата - мотивация.

Догодина малката ще е 4-та ПГ, той - втори клас. Така като гледам, няма да е по-различно от тази година. Но както писах, зависи много и от самото дете. Синът ми схваща бързо и е много самостоятелен. Веднъж след като съм му обяснила нещата, той просто няма нужда да му вися на главата за упражненията. Това ми дава допълнително време да се занимавам с малката.

Последна редакция: нд, 11 юли 2021, 16:27 от Brin de muguet

# 91
  • Мнения: 16
Здравейте,

Не съм фен на българската образователна система и изтръпвам при мисълта, че големият ми син би трябвало да навлезе в нея догодина. Интересува ме (извинявам се предварително ако вече има такава тема), от алтернативни методи на начално и в последствие средно обучение в България. Чувала съм за Прогресивното училище, но ме интересува и дали някой от вас е имал опит с онлайн форми на обучение към чуждестранни учебни заведения или нещо в България извън системата. Практикува ли се в България домашно обучение, някой да сподели опит. Благодаря
Здравейте!
Година по-късно можете ли вече да споделите опит? Аз също се интересувам от темата. Моето дете ходи в традиционно държавно училище, но на сестра ми й предстои да запише първокласник наесен и също има много резерви относно конвенционалното образование, било то държавно или частно. В момента вихрим едни дискусии двете, та да видим... По принцип тази тема винаги ми е била интересна де, макар да имам вече някакво що-годе изградено мнение, никога не е късно човек да се доинформира. SmirkWink

Последна редакция: вт, 28 юни 2022, 13:05 от Gigaton

Общи условия

Активация на акаунт