задачи

  • 8 586
  • 34
  •   1
Отговори
# 15
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Хрисито, за втората тц.

Цитат
Ако 1/8 от учениците в първия клас се преместят във вторият то учениците в първия ще станат с 9 по-малко  от учениците във втория клас

във втория клас са с 9 повече от тези в първия след преместването, т.е. онова х вляво не трябва да е самичко, а да ги махнеш тези 1/8. И общия им брой го дават 52. Както и да е, някое число на задачката е сбъркано.

Радето, аз нямам отговорност да възпитавам чуждите деца.
Ако е читаво детето ще помисли и ще разбере (както виждаш, няма решения). Не виждам нищо срамно да попиташ, когато не знаеш. Ако ли пък иска да препише, то така и така ще си препише в междучасието.
А аз нямам против да се разсея. Яни, давай и на Виктория домашното. Четох ви вчера ли беше да си говорите за множества групирани по различни принципи, и какъв е минималният брой деца отговарящи на някакви критерии. Интересно...

# 16
  • Мнения: 3 323

простете, но да се преписват решени задачи не е никакво учене, а е отбиване на номера

Простете, ама като детето не ги е разбрало и майката не се сеща в момента, какво да отиде без домашно? (госпожата на моя син им викаше дебили и олигофрени) , да решаваме цяла вечер и да си скъсаме нервите? да звъним на всички познати и да ги занимаваме ?
Нищо лошо не виждам да търсим помощ!

# 17
  • София
  • Мнения: 4 867
надниквайте чат-пат в темата на петокласниците - ще обсъждаме там още домашни... ще взема и да попрепиша някоя от вече решените. така де, да на вземе виктория да надуши, че има кой да й решава задачите  Wink

# 18
  • София
  • Мнения: 718
Хрисито, за втората тц.

Цитат
Ако 1/8 от учениците в първия клас се преместят във вторият то учениците в първия ще станат с 9 по-малко  от учениците във втория клас

във втория клас са с 9 повече от тези в първия след преместването, т.е. онова х вляво не трябва да е самичко, а да ги махнеш тези 1/8. И общия им брой го дават 52. Както и да е, някое число на задачката е сбъркано.

newsm10  Поправям се:
(1/8*x+y)-9=x-1/8
x=23 y=29
Мерси!

# 19
  • Мнения: 14 654
така ли смятате?
детето не е разбрало задачите? а защо?
а, сетих се - учителката е проста и не може да обяснява на достъпен език!

освен да публикувам вярното решение на задачите и да престанат дискусиите по въпроса...

ами на контролното- кой ще реши задачите...или ще има тема "ужас, двойка!"

(принципно разсъждавам, някой да не се обиди)

# 20
  • Мнения: 3 323
Не останах с впечатление че майката обвинява някой, или че пита как да си възпитава децата! Жената търси помощ, ако не одобряваш подобна практика отвори тема по въпроса....

# 21
Трета задача:

І-ви склад 124т - 2х
ІІ-ри склад 52т - х

124 -2х = 3/52 -х/
124 - 2х = 156 - 3х
-2х + 3х = 156 - 124
х=32     сл. от І -ви склад продали 2 х 32 = 64т.
                   от ІІ-ри склад продали 32т


Четвърта задача:
     у/х = 2/3  -> 3у=2х
     /х-4/у +40 =ху

ху -4у + 40 = ху
ху - 4у -ху = -40
4у=40
у=10 см.

3.10 = 2х
х=15см

# 22
  • София
  • Мнения: 718
На последната задча наистина ли мерните единици са метри и кв.см или това е правописна грешка?

# 23
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Zada4i,
четвърта тц. 4 са метри, а 40 кв. см.
Т.е. или 4 да стане сантиметри, или 40 кв. см. да се преобразува в кв. м. (подвъпрос, на колко кв. см е = 1 кв. м.?  Sunglasses

Радето, не го приемай лично. Просто някой има проблем с решаването на задачите, няма значение родител, или ученик. И не обобщавай, от това че не знае как да реши тези задачи изобщо не => че ще има двойка. Задачите ми се виждат по-скоро за 5-тица на контролно, а не за 3-ка. А и защо искаме от децата винаги да получават 6-тици и всички да разбират математика. Освен това обърни внимание колко народ се изпообърка тук. 

# 24
  • София
  • Мнения: 718
Zada4i,
четвърта тц. 4 са метри, а 40 кв. см.
Т.е. или 4 да стане сантиметри, или 40 кв. см. да се преобразува в кв. м. (подвъпрос, на колко кв. см е = 1 кв. м.?  Sunglasses


1 кв.м.= 1 м. Х 1м. = 100см. Х 100см = 10 000 кв.см[/b]

Значи това решение не е вярно:

Четвърта задача:
     у/х = 2/3  -> 3у=2х
     /х-4/у +40 =ху

ху -4у + 40 = ху
ху - 4у -ху = -40
4у=40
у=10 см.

3.10 = 2х
х=15см

# 25
Zada4i,
четвърта тц. 4 са метри, а 40 кв. см.
Т.е. или 4 да стане сантиметри, или 40 кв. см. да се преобразува в кв. м. (подвъпрос, на колко кв. см е = 1 кв. м.?  Sunglasses


Приела съм, че мерната единица е еднаква,най-често задачите са в см. Направената проверка показа, че разсъждавам правилно.

Втора задача вероятно се нуждае от редактиране - някъде има грешка в условието

# 26
  • София
  • Мнения: 718
Zada4i,
четвърта тц. 4 са метри, а 40 кв. см.
Т.е. или 4 да стане сантиметри, или 40 кв. см. да се преобразува в кв. м. (подвъпрос, на колко кв. см е = 1 кв. м.?  Sunglasses


Приела съм, че мерната единица е еднаква,най-често задачите са в см. Направената проверка показа, че разсъждавам правилно.

Втора задача вероятно се нуждае от редактиране - някъде има грешка в условието


Нали достиганахме до вярно уравнение и 2 отговори - кое точно те притеснява? Ако е начина на формулиране - нищо чудно - то всеки пише учебници!

# 27
  • Мнения: 1 220
Раде, на мен определено ми трябва време за да реша задачите!  Embarassed
Аз имам затруднение с една гатанка, моля ако някой може да помогне, ще съм благодарна!

С Б отпред в гора раста,
по прохладните места.
С Л ме готвят и ядат,
хайде сладък им обяд.
С Ч съм тежко сечиво,
но не казвам от какво.
Вещ една не съм, а три
те кои са разбери!

Това е за 2ри клас,  не мога да се сетя и това е!

# 28
  • София
  • Мнения: 718
Раде, на мен определено ми трябва време за да реша задачите!  Embarassed
Аз имам затруднение с една гатанка, моля ако някой може да помогне, ще съм благодарна!

С Б отпред в гора раста,
по прохладните места.
С Л ме готвят и ядат,
хайде сладък им обяд.
С Ч съм тежко сечиво,
но не казвам от какво.
Вещ една не съм, а три
те кои са разбери!

Това е за 2ри клас,  не мога да се сетя и това е!

БУК ЛУК ЧУК

# 29
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Раде, на мен определено ми трябва време за да реша задачите!  Embarassed
Аз имам затруднение с една гатанка, моля ако някой може да помогне, ще съм благодарна!

С Б отпред в гора раста,
по прохладните места.
С Л ме готвят и ядат,
хайде сладък им обяд.
С Ч съм тежко сечиво,
но не казвам от какво.
Вещ една не съм, а три
те кои са разбери!

Това е за 2ри клас,  не мога да се сетя и това е!

*УК, т.е. БУК, ЛУК и ЧУК

Общи условия

Активация на акаунт