Мнения за училища във Варна след 7-ми клас

  • 49 070
  • 442
  •   2
Отговори
# 60
  • Мнения: 351
Не мисля,че В1 е достатъчно високо, но идеята е да си продължи надграждането по езика, а основно иска да учи математика. Писах,че неиска в езикова, това ни е краен вариант.Естествено в МГ ще е най-добре, но трябва и друг вариант в случай на по- ниски резултати от НВО.

# 61
  • Варна
  • Мнения: 201
Тогава трябва да се ориентирате към училища с разширено изучаване на език -  часовете в 8 клас са 12, а не 18 седмично.

Проучете новата гимназия към ТУ.

# 62
  • Варна
  • Мнения: 3 894
А Търговската гимназия как ви се струва като вариант за ниво след топ 3?

# 63
  • Варна
  • Мнения: 201
А Търговската гимназия как ви се струва като вариант за ниво след топ 3?
Зависи от наклонностите и интересите на детето.
Според мен е доста добра алтернатива.

# 64
  • Варна
  • Мнения: 3 894
А Търговската гимназия как ви се струва като вариант за ниво след топ 3?
Зависи от наклонностите и интересите на детето.
Според мен е доста добра алтернатива.
Там ме интересува основно икономическа информатика. Но нямам никакви впечатления от близки.

# 65
  • Varna
  • Мнения: 439
За мен търговската гимназия е идеален вариант за деца, искащи да учат математика, които не успеят ка се класират за МГ. Две деца познавам, завършили преди 2 години, които са много доволни. Едното от тях е научила и много добре френски в гимназията и са го пращали по разни проекти във Франция.
Моята дъщеря също не искаше езикова гимназия до преди 6 месеца, точно защото не я влекат езиците и не трябва да е основен предмет. До тогава обсъждахме само търговската като вариант на МГ, разбира се ако не я приемат в МГ. Сега обаче има ясна идея, че иска да учи след 12ти клас в Австрия и вече гони езика заедно с математиката. За 6 месеца се промениха доста подредбите... Да не говорим, че след последната родителска в МГ й се промениха доста подредбите на желания...

# 66
  • Варна
  • Мнения: 3 894
Hana1, защо? Нещо различно ли има в МГ?

# 67
  • Варна
  • Мнения: 422
Hana1, и аз имам същия въпрос като svetli.

# 68
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Хана, ако си гледала учебните планове на Търговската гимназия и ЕГ с профил математика, ще видиш, че мат в профил мат в Търговската не се изучава, защото е професионално училище, докато ПП в ЕГ със същия профил де факто се изучава висша математика - математически анализ, аналитична геометрия, линейна алгебра и т.н. Така, че ако целта ти е Мат, не виждам защо включваш Търговската в списъка. Реално в ПП обучението по мат се припокрива в ЕГ и МГ.

# 69
  • Варна
  • Мнения: 2 328
Струва ми се, че в темата е по-полезно да си даваме информация от първо лице за нивото на обучение в различните училища, по различни предмети. Това колко часа са предвидени по програма всеки може да го прочете в нормативните актове, не е нужна форумска тема. Мисля, че всички сме наясно, че профил "чуждоезиков" в Първа или Пета има доста различна тежест от същия в други училища. Пък ако ще и като брой часове да е същото, то си е само на хартия. По-важни от броя часове са други фактори като: текучество на учители, добре подготвени, с желание за работа, отдадени на децата професионалисти, подкрепящо ръководство, инициативи и международни проекти, среда с мотивирани деца. Ще се радвам да прочета мнения в тази посока.
Що се отнася до ВТГ, все повече положителни мнения на родители на учещи/наскоро завършили деца чувам. Както и за Богоров. И съвсем на другия полюс са мненията за ХГ, което е наистина жалко, защото няма аналог.

# 70
  • Варна
  • Мнения: 36 697
За мен е малко далече още, но ще се радвам да чуя отзиви за Богоров.

# 71
  • Мнения: 5 386
Хай, без големи очаквания за Богоров, имат текучество на учители (нарочно започвам от по-маловажното), влез точно сега в РУО Варна, Свободни раб.места за учители и виж колко позиции са обявени от Богоров.
Много се пуши - на цели тумби са учениците по близките кьошета, слизат и до Делтата. Самият факт за по-ниския бал, с който влизат, говори донякъде за средата. Лично мнение на база мои впечатления.
В класа на моята тийн дойде момче от Богоров, това след осми клас, цяла уч.год. е учило език на частни уроци, за да се яви на изпит и да извоюва влизането си в новото училище и да се махне от Богоров.

Последна редакция: пн, 07 юни 2021, 11:37 от *Камея

# 72
  • Varna
  • Мнения: 439
Относно това защо преразгледаме желаниата: както и преди писах при РИ не се започва езика от начало и се оказва че в 9 И 10 клас има повече часове език, а при ИИ намалят рязко. Също и нещата с разказвателните... които съм описала в пост преди това. Някак интереса към РИ започна да нараства. Има резон в това, но аз все още не съм сигурна какво иска моето дете, а ще застана плътно зад решението й. Естествено при нас немския си остава на първо желание, но тук говорим за второ и трето..
Относно Хуманитарна  и Богоров според мен нивото в Хуманитарна е доста по-доцро и за деца, които ги влекат тези науки си е добра алтернатива. Имам 3 деца които са 8 клас в момента там и са много доволни. И трите са в различни хуманитарни паралелки, две от които в немски език. Нооо  там математиката хич я няма и повече не съм разпитвала.
Относно часовете Математика в ТГ, не бих казала че не учат това което се учи в останалите училища и даже отгоре. Но то дори и в МГ остават по 3 до 4 часа математика ако не си избереш профил математика от там нататък... Само че при ТГ още след 12 клас вече си с професия и зависи от там нататък с какво искаш за се реализираш.
Каквото и да си пишем тук, първо си зависи от интереса на детето, второ от средата в която ще попаднат, трето от точките както на детето, така и на останалите. Но Богоров отдавна има пло0лем с учителите...

# 73
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Hana, това, което пишеш за РИЧЕ всъщност не е вярно - това, че ЕЖК, че в някоя паралелка някой е нарушил закона и не е започнал от А и Б, не означава, че при РИЧЕ не се започва от А и Б и съм сигурна, че на повечето места законът се спазва. Така, че моля те не заблуждавай хората. Същото е валидно и за коментарът ти за часовете по ООП математика в ТГ и МГ. ООП не се различава, но само до края на 10 кл. После идва разликата. В 11 и 12 кл ТГ си остават на двата часа елементарна математика, а МГ и останалите училища с Профил мат, хорариумът скача с по 5+2 ч на профил, плюс това, че в профила вече изучават САМО висша математика, докато в ООП продължават само с корени и логаритми. Грам място за сравнение няма.

Относно интересите на детето си права и тъкмо те трябва да са водещи, но.... детето трябва много добре да си помисли какви биха му били интересите след 5 г, защото с новата система за профилиране детето, което в 7 кл е решило да стане счетоводител и кандидатства в ТГ, ако реши на по-късен етап, че това не е неговото и реши примерно да се преориентира към медицина или ТУ, НЯМА да може да кандидатства в университет по тези специалности, защото въобще нвма да е имало хорариум по тези предмети. Това беше възможно до сега, но от догодина, когато завършва първият випуск по новата програма, това вече няма да е възможно. Така че интересите и то дългосточните, започват да стават важен фактор в избора на училище. Колкото до професията, тъкмо защото съм в този бранш, с една гола гимназия, кой знае каква реализация няма да има - остава единствената възможност ИУ. И ако това не се окаже неговото, какво правим? В това отношение, профилиращите гимназии дават много по-широк спектър за избор поне до 11 кл.

По новата програма, изучаването на профилираните предмети в профилираните гимназии (не професионалните) няма разлика - така че в  профил математика в МГ и в ЕГ ще изучават едни и същи неща с едни и същи часове като хорариум. Същото се отнася примерно и до профил химия или физика или БЕЛ в сравнение с ПМГ или Хуманитарната (за БЕЛ). Разликата ще дойде от капацитета и мотивацията на децата. Факт е, че във високобаловите училища децата постигат и знаят много повече - на мен например ми е странно как дете, което не е преборило НВО в 7 кл и заради супер ниския си бал примерно е влязло в Найден Геров или Гео Милев, в 11 кл ще може да се справи с профил математика ако  е избрало такъв, макар и училището да го предлага.

Още нещо - това кой и от какво е доволен е много субективно. Едни са доволни от това, че нямат домашни и не им изискват много, други - точно от обратното. В този смисъл, уточнявайте от какво са доволни децата. Аз като родител бих била доволна ако детето ми се чувства добре, следва мечтите си и постига резултати. За последното примерно е показателно защо Хуманитарната гимназия е тооолкова далече надолу в националната класация на училищата по ДЗИ след като точно БЕЛ им е профилиращия предмет. А познавам учители по БЕЛ точно от там, които се раздават и дават всичко от себе си. Значи, до голяма степен факторът отново е средата и мотивацията на децата. Та не знам от какво толкова са доволни там.

Също така не е точно, че часовете по език в 9 и 10 кл намаляват, защото се компенсират с ИУЧ и ФУЧ и с това, че се изучават 3 или 4 разказвателни на съответния чужд език. Така, че дете от МГ точно в 9 и 10 кл трудно ще е конкурентно на дете в ЕГ по съответния език, защото точно при увеличения хорариум на разказвателните в 9 и 10 кл, точно това е предимство. Освен това в 8 кл в ЕГ имат часове с нейтив, т.нар В уроци - нещо, което в другите училища го няма. Пиша това за справка, не за да кандардисам някого да кандидатства в ЕГ.

Последна редакция: вт, 08 юни 2021, 10:06 от Manzhelka

# 74
  • Varna
  • Мнения: 439
Hana, това, което пишеш за РИЧЕ всъщност не е вярно - това, че ЕЖК, че в някоя паралелка някой е нарушил закона и не е започнал от А и Б, не означава, че при РИЧЕ не се започва от А и Б и съм сигурна, че на повечето места законът се спазва. Така, че моля те не заблуждавай хората.
Нямам никакво намерение нито да споря, нито да противореча. Попитаха какво са казали на РС в МГ, аз предадох. Кое на какво противоречи или нарушава мен лично не ме вълнува.... по важно ми е къде какво ще учи и получи моето дете. И на мен не ми харесва тълкуването на тези разлики, но това каза директора и това е факт. Дали заблуждавам или не... аз предавам дословно, а не правя собствени анализи върху това. И това което предавам касае само МГ Варна.
Относно това дали едно училище е добро или не, е изключително субективно и въпрос на очаквания.
Но никой не може да ме убеди, че ИИАЕ с Мат. В МГ и ИИАЕ с Мат. В езикова гимназия излизат на едно И също ниво на математика и език накрая... колкото и хорариума им да е еднакъв.

Общи условия

Активация на акаунт