„България и демокрацията, в която живеем“.

  • 2 171
  • 30
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 8
Скъпи BG майки,

          по повод предстоящия празник - Международния ден на жената,
          и по повод на току що отминалия празник - Националния празник на България,

предлагам темата: „България и демокрацията, в която живеем“.

За да поставим начало на темата, да повдигнем въпроса за: "демократичността на управлението в България".

             Има известни само два начина за управление:  управление и само-управление.
             В България, очевидно има управление. Но, би било интересно да научим кой какво мисли  за само-управлението.
         
             А знаете ли, че в България е имало период на само-управление - започнал с приемането на "Търновската конституция", определяна от всички като:  най-демократичната конституция.  Дори и сегашните управници, всяка година я споменават - може би, правят нещо като панахида на "Търновската конституция".

            А знаете ли някога "Търновската конституция" да е отменяна? Аз лично доста се порових и не можах да намеря информация за такъв акт. 
            Открих, че  "Търновската конституция" е изменяна само веднъж, след  09.09.1944 г., когато в резултат от проведен референдум - България от "монархия" става "република". В другата част обаче, отнасяща се до само-управлението - няма извършвани промени.
           Защо тогава понастоящем нямаме това по-демократично управление - самоуправлението?
          Значи, от една страна: "Търновската конституция" никога не е отменяна, а от друга страна: не е действаща. Това е голям парадокс, или абсурд.  Моля Ви, ако някой има някаква информация - нека я предостави, за да разкрием времето и начина на мистериозното изчезване на самоуправлението в България.

# 1
  • Мнения: 41 454
Не мисля, че е нужно да се отменя изрично една конституция, а отмяната става автоматично с приемането на нова такава от ВНС.
Що се отнася до общинското самоуправление - не мисля, че то може да бъде абсолютно, защото ако махнем София и още няколко града останалите общини яко ще го закъсат поради липса и на капацитет за управление, и на ресурси, които да бъдат управлявани. А в известна степен (близка до оптималната) и сега си има самоуправление. Нима София си няма свой бюджет, свой "парламент", своя политика за опазване на околната среда, за демографията, за транспорта и прочее? Да се иска повече е искане на анархия, според мен.

# 2
  • Мнения: X
Това е материя за юристи, а не за лаици.
След ТК е приета Конституция на НРБ от 1947. Следва нова Конституция от 1971. После е настоящата от 1991. Тогава е приет и Законът за местното самоуправление и местната администрация, който си действа.

Мисля, че имате една голяма каша в главата. Не става юридически термини да се тълкуват по народному.

# 3
  • Мнения: 8
  А общинско, или каквото и да е там самоуправление, не означава ли най-напред: независима местна власт.  А пък власт, най-общо казано, е някой – имащ правото да взима решения и имащ възможността да ги осъществява.
         Ако взема решения, но чака одобрение на решенията „отгоре“ -  ако това е власт, то тя е зависима, подчинена власт. Ако пък няма възможност да си осъществи решенията – това е недействена, фиктивна власт.

# 4
  • Мнения: 14 502
Местната власт в България е една от най-независимите.

Решенията на общинските съвети подлежат на много ограничен административен и съдебен контрол.

Кметът е първостепенен разпоредител с кредити - знаете ли какво означава това? Че всичко що влиза в общинския бюджет се разпределя от него и екипа му.

Кой го контролира....въобще в България някоя контролна инстанция нещо контролира ли? Според мен не - когато стане голямо мазало се включва прокуратурата.

# 5
  • Мнения: 8
  Какво обаче влиза в общинския бюджет и откъде? - преразпределеното от по-висша власт, което категорично доказва че общинското управление не е независимо.

# 6
  • Мнения: 14 502
  Какво обаче влиза в общинския бюджет и откъде? - преразпределеното от по-висша власт, което категорично доказва че общинското управление не е независимо.

Какво разбирате под "преразпределено"? Влиза това, което е определено от закона. Той е приет от законодателната власт, която пак ние я избираме.

Аз лично, както казах и по-горе, смятам, че е достатъчно независима местната власт и дори безконтролна. Трябва да има по-пряк контрол от населението на общината.

# 7
  • Мнения: 8
Относно, какво означава "преразпределеното".

Във всички държави, с независима местна власт,  паричните средства постъпват в местната власт, а впоследствие от тях се отделя определения от законе процент, който отива в държавните фондове. С тях, естествено борави висшата власт - парламента.
При нас, се оказва обратното - всички средства постъпват в общодържавни фондове, а в последствие от тях биват заделяни средства, ако останат такива - към някои общини.

# 8
  • Мнения: 41 454
Това не е вярно. Има местни данъци и такси, които отиват директно в общината. И пак да попитам - ако се разчита само на местните приходи, колко общини в България ще избегнат фалита?

И какво е това независими според вас? Да си имат свои закони, своя полиция и своя армия ли?

# 9
  • Мнения: 12 866
Относно, какво означава "преразпределеното".

Във всички държави, с независима местна власт,  паричните средства постъпват в местната власт, а впоследствие от тях се отделя определения от законе процент, който отива в държавните фондове. С тях, естествено борави висшата власт - парламента.
При нас, се оказва обратното - всички средства постъпват в общодържавни фондове, а в последствие от тях биват заделяни средства, ако останат такива - към някои общини.

Gemella, какви източници ползвате за тези си разсъждения?

# 10
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 322
Скъпи BG майки,

         
Скрит текст:
по повод предстоящия празник - Международния ден на жената,
          и по повод на току що отминалия празник - Националния празник на България,

предлагам темата: „България и демокрацията, в която живеем“.

За да поставим начало на темата, да повдигнем въпроса за: "демократичността на управлението в България".

             Има известни само два начина за управление:  управление и само-управление.
             В България, очевидно има управление. Но, би било интересно да научим кой какво мисли  за само-управлението.
         
             А знаете ли, че в България е имало период на само-управление - започнал с приемането на "Търновската конституция", определяна от всички като:  най-демократичната конституция.  Дори и сегашните управници, всяка година я споменават - може би, правят нещо като панахида на "Търновската конституция".

            А знаете ли някога "Търновската конституция" да е отменяна? Аз лично доста се порових и не можах да намеря информация за такъв акт. 
            Открих, че  "Търновската конституция" е изменяна само веднъж, след  09.09.1944 г., когато в резултат от проведен референдум - България от "монархия" става "република". В другата част обаче, отнасяща се до само-управлението - няма извършвани промени.
           Защо тогава понастоящем нямаме това по-демократично управление - самоуправлението?
          Значи, от една страна: "Търновската конституция" никога не е отменяна, а от друга страна: не е действаща. Това е голям парадокс, или абсурд.  Моля Ви, ако някой има някаква информация - нека я предостави, за да разкрием времето и начина на мистериозното изчезване на самоуправлението в България.

„България и демокрацията, в която живеем“ = дискриминация.  rotfImbo

# 11
  • Мнения: 336
Територията на фейсбойко севда тв и мвр пикчърс, когато и да бъде закрита все ще е късно. Всички сме съучастници на така наречената демокрация, която сложи всичко народно в джобовете на определени хора да дерибействат над избирателя. Развивайте по темата практика, а не теория създадена от примитиви като менда, мента, барни ръбъла и други псевдо капацитети от 1989 г. насам. Един пресен пример, в Община Петрич МДТ са вдигнати между 2 и 10 пъти  в края на януари 2020 г. по доста криминална схема и сега данъкът ми там е по-висок отколкото този в София. От 120 лева е станал 450 и не ми се мисли йордечка сандъчка какъв пореден ще го забоде на "столичаните", че пак започнали дежурния ремонт на ремонт на ремонта.

Едно четиво и за лаици, нищо че е от вестник Дума: https://duma.bg/sadebnata-vlast-v-balgariya-ne-e-legitimna-n949? … pdfarchiveId=2864

Един пророчески филм (не е с най-доброто качество): https://www.vbox7.com/play:a5bb8e322b

# 12
  • София
  • Мнения: 5 152
Не съм адвокат, но...
Местната власт в България е достатъчно независима. Местните данъци и такси постъпват директно в общините и се разпределят според общинското управление. Местните парламенти, които ние наричаме общински съвет, взимат решенията си съвсем самостоятелно. Никой "отгоре" не решава дали да ви оправи улицата и тротоара, това го прави местната власт.
Има държави с изключително независими една от друга провинции като Швейцария например. Там всеки кантон има собствени закони, които в съседния кантон не са задължително същите. Правят се местни референдуми дори за супер маловажни неща - нещо, което противно на всеобщото възхищение, не носи кой знае какви ползи. А и струва много пари.
В момента в България системата е представителна парламентарна демокрация, при която народът избира хора, които да го представляват в парламента. Като гледам нивото на немалка част от сънародниците ни, не искам смяна на тази система...

# 13
  • Мнения: 8
  Армията и полицията са си държавна грижа. Държавата е апарат, чиито основни функции произтичат от целите и: опазване на външния и вътрешния мир. За опазването на външния мир – е нужна армия, а на вътрешния – полиция. Друга основна функция на държавата е законодателството, и произтичащото от него – правораздаване, извършвани със същата цел: опазване и поддържане на мира. Последната основна функция на държавата е – представителната функция: да представлява народа на международно ниво. От основните функции на държавата, произтичат и някои второстепенни, например: поддръжка на шосейни пътища и жп транспорт – с цел бързото придвижване на армията, при нужда; държавни пощи и съобщения – с цел бързото получаване на заповеди; поддръжка на държавен резер и няколко държавни фонда, а също и създаването на държавен административен апарат.  И с това се изчерпват държавните функции. Държавата е призвана да осигури мирния живот на хората, но не и да се меси или определя живота на хората.

      Държавата, естествено си прави бюджет на средствата –   10%-те (десятъка на кесаря; примерно, от 65,1 млр.долара за 2018 г.).  В зависимост от размера на тези средства, определя заплатите в армията и полицията, както и размера на държавната администрация. Излищъците пък, използва за строеж на нови пътища или поддръжката на стари такива, за подпомагане на по-бедните общини и други мероприятия, насочени към обединяване и поддържане на едно и колкото се може по единно ниво в държавата. С други думи – играе обединяваща роля.

Държавата, образно казано – не произвежда, не търгува, не продава, не лекува, не учи, не се занимава с икономика, не се меси и не определя живота на хората.   

        Не зная как е било в другите бивши социалистически държави, но в България самоуправлението просъществува до 1971-1974 година.  Бях дете и не съм сигурна за точната година. След това, държавата доброволно се „натовари“ с несвойствената за нея функция – да управлява икономиката на страната. Резултатите от промените в икономиката не се изявяват веднага. Една дейност, която е набрала инерция, първо се забавя, после спира и след това поема в новата посока. Резултатите от „новото“  управление на тато-слънце, опровергават твърдението Ви, че държавата се грижи по-добре за бедните общини, отколкото самоуправлението. Именно оттогава започна все по-очевидното западане на българската икономика, видимо най-вече в леката промишленост и селското стопанство, а също и постоянно нарастващите международи заеми на България. Тогава се зароди и тенденцията за напускане на селата и постепенното мигриране на хората към по-големите градове. Десет-петнадесет години бяха достатъчни за да се видят плачевните резултати от такова управление, което беше определено като тоталитарно управление.
      Негативите на тоталитарния социалистически строй са очевидни, затова и беше заменен.

      Заменен, но от какво! Дамократичен – добре. Ама, какъв икономически,  от всичките съществуващи: демократично-социалистически, демократично-капиталистически, демократично-феодален или демократично-робовладелски.

# 14
  • Мнения: 41 454
Цитат
Държавата, образно казано – не произвежда, не търгува, не продава, не лекува, не учи, не се занимава с икономика, не се меси и не определя живота на хората.   

Аууу, и казваш по соца било така, а? Нямам какво да обсъждам с теб в такъв случай.

# 15
  • Мнения: 1 458
Ама моля ви, каква демокрация?! Тя изначално е нищо повече от идеал, химера. И видно неприложима в живия живот. В същия този се налага някакъв вид строй. Вече как ще се нарече е въпрос на моментна мода и полит-коректност.

# 16
  • София
  • Мнения: 5 152
gamella, това, което ти искаш, е либертарианство граничещо с анархо-капитализъм - пълно самоуправление, нула държава, всичко да е частно. Най-крайните анархо-капиталисти настояват съд, полиция и междуградска пътна мрежа също да са частни с идеята, че така конкуренцията ще създаде топ продукт. "Държавата е лош стопанин, данъците са кражба, всичко частно" - това са техните лозунги.
Тази идеология обаче е неприложима в реалния живот. Най-близо до подобно управление са САЩ, където държавата има почти нулева намеса в бизнеса, но ние не можем да последваме американския модел по никакъв начин.
Дори не мога да вникна особено в твоята идея за "самоуправляващи се" общини - те и в момента се управляват сами. Колко повече да са автономни? И как една пълна автономия и самоуправление ще помогне например на област Видин?

# 17
  • Мнения: 41 454
И аз два пъти питах, но отговор няма - как ще оцелеят самоуправляващите се общини освен София и още няколко?

# 18
  • Мнения: X
Не зная как е било в другите бивши социалистически държави, но в България самоуправлението просъществува до 1971-1974 година.  Бях дете и не съм сигурна за точната година. След това, държавата доброволно се „натовари“ с несвойствената за нея функция – да управлява икономиката на страната.

За планова икономика, петилетки, СИВ не сте чували, не знаете какво е...

# 19
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 322
И аз два пъти питах, но отговор няма - как ще оцелеят самоуправляващите се общини освен София и още няколко?
както и до сега - никак.
ако прехвърлят аПартамента във Видин града ще живне малко. ако за столица се избере някой малък град  и той
ще живне. ако институциите ги разхвърлят из цялата страна  сигурно ще се подобри живота за приютилите ги.
сега за всичко трябва да прииждаме в столицата. дори да пазаруваш за храна пак е по-изгодно. и разбираемо си оставяме парите там, а не на местата където живеем.

# 20
  • Мнения: 8
Не, казвам че и в соца, беше както е и сега - държавата се занимава с "всичко"   - подозирам, за да има основание да прибира "всичко".

# 21
  • Мнения: 41 454
Държавата не прибира (не складира някъде прибраното), тя само преразпределя (оставяме настрана краденето и разхищенията - днес първото е повече, при соца второто). Това ще рече, че взема от едни за да даде на други. Най- вопиющия пример са пенсиите - държавата се бие в гърдите, че плаща по-добре отколкото частните фондове. Да, ама частните фондове  са оставени да се оправят с каквото са събрали (а и нечестно им режат лептата) докато НОИ съвсем не плаща пенсии само от вноските на осигурените,а  държавата му добавя още 40% от данъците на работещите.

# 22
  • Мнения: 8
Ами нали всеки самоуправляващ се регион, също прави бюджет и разпределя средставата и за по по-малките единици, примерно общините. Какво значение има кой дава средствата – държавата или местната власт. Мисля, че местната власт има по-голям интерес да даде средства, на малките общини от своя регион, отколкото държавата, която може и да не е чувала за тях.

# 23
  • Мнения: 1 080
Вече сме на друго ниво, демоНкрацията сега се ръководи от ЕС, и ако ЕС нареди нещо дори да е против настоящите закони в страна членка, трябва да се изпълни.
Аз лично не искам никой да ме управлява. В този ред за мен тази система е тиранична, деспотична и ТНТ.

# 24
  • Мнения: 41 454
Иди да живееш на остров.

# 25
  • Мнения: 14 502
И аз два пъти питах, но отговор няма - как ще оцелеят самоуправляващите се общини освен София и още няколко?
както и до сега - никак.
ако прехвърлят аПартамента във Видин града ще живне малко. ако за столица се избере някой малък град  и той
ще живне. ако институциите ги разхвърлят из цялата страна  сигурно ще се подобри живота за приютилите ги.
сега за всичко трябва да прииждаме в столицата. дори да пазаруваш за храна пак е по-изгодно. и разбираемо си оставяме парите там, а не на местата където живеем.


Предполагам почти всички са забравили, че Симеон Дянков имаше такава идея, 2010 година.

# 26
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 322
Скрит текст:
И аз два пъти питах, но отговор няма - как ще оцелеят самоуправляващите се общини освен София и още няколко?
както и до сега - никак.
ако прехвърлят аПартамента във Видин града ще живне малко. ако за столица се избере някой малък град  и той
ще живне. ако институциите ги разхвърлят из цялата страна  сигурно ще се подобри живота за приютилите ги.
сега за всичко трябва да прииждаме в столицата. дори да пазаруваш за храна пак е по-изгодно. и разбираемо си оставяме парите там, а не на местата където живеем.

Предполагам почти всички са забравили, че Симеон Дянков имаше такава идея, 2010 година.
не съм сигурен  дали е бил той. възможно е. мисля че идеята беше управата на морските води и корабоплаването да бъде в морски град, което е напълно естествено според мен. на земеделието да бъде в тракийско или добруджанско. та в този смисъл и другите министерства и подразделения да се разхвърлят из страната. тогава за "любимците" ни щяха да им направят болници в тези градове, хубави улици, магазини. покрай тях щяхме да живнем и ние.  добра идея би била Министерството на околната среда да бъде в Гълъбово или Бобовдол. Smiley

# 27
  • Мнения: 107
Къде видЕхте истинска демокрация по тези земи, дами господа (народни представители)? Говорим за демокрация с ценностна система. Държава няма. Властта се е извратила до долкова, че и Берия и подобните му биха се отвратили. Управлява ни мафия. Откреовено казано мафия (ГДБОП, предайте лично на г-н Борисов). Мерят си и си разменят имоти, пари, банки, коли, тафик на това и онова, офшорки, пране на пари... А народа? Отменя се това и онова, забрана за това и онова, подслушване на телефони, ограничаване на достъп до нужди от първа необходимост. Нали говорим за демокрация? Как можеш ти да забраниш празнуването на национален празник в демократична страна? Да не би техни величества да бъдат освиркани. Как можеш ти в деня на поклонение пред национален герой да не знаеш тия хора за какво са се събрали и какво "празнуват". Аз съм потресен от последните събития. А здравеопазването е както прочетох в един форум, да ме прощават админите, УМБАЛ съм ти и здравеопазването! Човек го приемат по спешност, а на рецептията си редят карти. Човек умира, отказана първа помощ. Що за изверги! Къде видехте вие въобще държава!? Където да си селяндур, простак, или анаболен компексар е гордост. Където да си куха, празна пластмасова кифла, с почти нищо естествено, без никакво елементарно възпитание и въобще нищо човешко е елит. Не знам за вас, но бидейки родолюбец ме е срам.

# 28
  • Мнения: 41 454
Ама тя, демокрацията, както сочи и името и, идва от народа (демоса) и докато нашият демос гласува за такива, такава ще е и демокрацията. Иначе я има в достатъчна степен, че с гласовете си хората да могат да изберат други управляващи, ама не го правят. Тогава кой е виновен? Аз отдавна съм казала, че у нас вината си е в народа - той избира и от неговите редици идват избираните. Не са вносни или потомствени аристократи, нали? Тогава какво мрънкаш? Още повече ми прилича да си от тези, дето се връзват на БСП

# 29
  • Мнения: 8
Във всички учебници по света:
       „обединението на икономическа мощ и политическа власт е – олигархия“.
      В България, местата на двата компонента са разменени, т.е., политическата власт е обединена с икономическата мощ, но това не променя същността на обединението. Просто, самата власт се явява олигархия.

      Каква промяна настъпи след края на соц. Режима –  от тоталитаризъм, преминахме към олигархия, т.е. вместо един тотално управляващ, сега имаме 240 такива.
    А има и още една промяна: имаме частна собственост върху средствата за производство – което е признакът за капиталистимески строй.
    Но за сметка на това пък: имаме общо събиране на паричните средства – което е явен признак за социалистически строй. Навремето, през 1971г. , това беше обяснено така: „ с цел по лесното управление на общата социалистическа собственост“. Сега, с какво би могло да бъде обяснено!

        Разделението между държавната и местната власт е прословутото „разделение на властите“.  Това разделение, между две нива на власт – с ясно определени функции, дава възможност те да се контролират взаимно.
       Държавата, която не е обременена с несвойствени функции, на практика има интерес да си получи 10% -та, затова контролира местните власти. Местните власти пък, които имат интерес да знаят какво се случва с 10% - изискват отчет от държавната власт.
       Сега, на практика, никой никого за нищо не може да контролира.

    Първо: Взаимният контрол води до органичаване на краденето. Но това не е единственият резултат. Когато държавата бъде „освободена“ от пряк икономически интерес – ще спре да произвежда „удобни ней“ закони, които да узаконяват незаконните неща, а пък и да бълват закони, които дори смо поради броя си – влизат в противоречие един с друг и отварят вратички за тяхното заобикаляне. Ето во пример с лотариите на Божков. Официално го заявиха: не е извършвал човекът незаконни действия, само е намерил вратички за заобикалянето на закона. И друго интересно: още като обявиха установяването на злоупотребите на Божков, заявиха, че ще внесат за разглеждане нов закон за хазарта, който ще бъде готов до два-три месеца. Но той беше внесен, обсъден и приет още на втория ден след това. Очевидно, законът за хазарта се явява най-важния за целокупния български народ „икономически“ закон, затова беше разгледан така „спешно“.

      Второ: поради липсата на икономически интерес, държавата би се явявала справедлив съдник, какъвто трябва да бъде – според функцията и „правораздаване“. 
     Тогава не би се явявала едновременно и работодател, примерно, чрез възлагане на дейности на фирми, чрез определяне победителя в търгове и т.н., носещи съответни комисионни, дивиденти, консултантски и т.н.и в същото време – „грижеща се“ за народа. Каква справедливост,  при наличието на значим личен интерес.
     Друг пример: Ако местната власт, не отпусне на някоя малка община полагащите и се средства, тази община може да потърси съдействие от държавата, а държавата като власт като нтоварена с функцията правораздаване, и като страна без пряк икономически интерес – ще бъде справедлив съдник.
       Сега, малката община, едва ли получава полагащите и се средства, тъй като държавата отговаря: „пари няма“.  Даже и да представят „отчет“, че за това и това са дадени, толкова и толкова средства – няма как и кой да го провери. Но, няма страшно, ако не можем да имамедоверие на тези, ще си изберем други на които да си поверим парите. Ще търсим кой да ни управлява, пък кой знае – може и да намерим 240 на които да се доверим, и те представете си да откажат да ни крадат.  Но, дотогава – партиите ще си се роят и ще се молят: „Моля ви се, дайте ни държавни субсидии“, „Увеличете държавните субсидии“ - за да не крадем. И сами си ги поискват, и сами си ги отпускат.
           
     Трето: При липсата на пряк материален интерес, държавата няма да сключва не-взаимно изгодни за българския народ договори, както в случая с разните там енерго-та, при които народа просто беше „продаден“ на разни свои и чужди енерго... не знам какво си. И след протестите, какво... изправи се човекът и каза: „Ето го договорът. Бетонен е. Двадесет години няма право да бъде предоговарян“.   
      Четвърто:  При липсата на пряк материален интерес, държавата няма да сключва договори с гарантирани печалби, които естествено пак ще бъдат смъкнати от народния гръб.  Например, наблюдавах, как за две-три години бяха закупени стотици ветрогенератори в три размера – малък, среден и голям, с цена съответно: 1млн., 2 млн. и 3 млн. Евро.  Едва след това, Европейският съюз повдигна въпроса за затварянето на АЕЦ – Козлодуй. Нещо не ми се вързваше: то и в Европа има корупция, ама чак до такава степен че да играе с нашите собственици.  Но след бурните протести, от Европа казаха, че българите сами са настоявали за това. Така ваче е ясно. Що да не настояват, щом това ще доведе до възвръщане на така наречените„инвестиции“, а плюс това и на гарантирани печалби. Самата „зелена“ енергия не е нещо лошо, лошото е в начина, по който се „налага“ и в задълженията, които трябва да поеме и без това обруления народ. След натиска да се поеме дял от „зелената“ енергия и последвалите бурни протести, проблемът се разреши, като се създаде нов орган за енергийно регулиране, който преразгледа цените, пренареди нещата и в крайна сметка: с новите цени пак изплащаме „инвестициите“, че плащаме даже и ДДС-то върху тях, че и не само върху тях, ами и върху преноса на ел.енергията, т.е. изплащаме на държавата и нашето, и  ДДС-то на всички „инвеститори“ в отрасъла.

      Знаете ли какво друго установих? Нали през това лято, „чумата по свинете“ се разпространи от Гърция в България, и след протестите на свиневъдите се наложи да бъдат пращани проби в чужбина, а пък от там потвърдиха че наистина пробите са със чума. Обяснението беше, че чумата очевидно е пренесена от дивите прасета. На много места, на свиневъдите не им изплатиха обезщетения, защото отказаха да подпишат декларации, че 7 години няма да отглеждат свине. Обаче, само три месеца след това,преди началото на новия ловен сезон – на  ловните дружества е спуснат план за отстрел на 582 диви прасета, тъй като по дивите прасета не е установена чума. Отворете интернет, плановете на ловно-рибарските дружества и проверете. Че по дивите прасета няма чума – няма лошо. Очевидно става обаче, че чумата е засегнала някак си, само домашните прасета, и по някакъв начин е „прехвръкнала“ от Гърция, или пък, от Румъния – не дай си боже да си помислите, че някой иска този бизнес.  Дръжте се българи, одисеята с тока продължава, а с водата и  храните – едва сега започва.

А относно Евросъюза - той приема икономически закони, а не закони за формата на управление на някоя държава, който въпрос е конституционен въпрос на самата държава - и който е определен ясно и от българската конституция като власт на две нива: върховна власт и местна власт.
Въпросът е, че има "икономически въпрос", който не касае конституцията - за социалистическия начин на общо прибиране на средствата. По този начин се елиминира местната власт и тя става фиктивна, недействена власт, а действителната власт се съсредоточва във върховната власт.

# 30
  • Мнения: 41 454
Нямам намерение да отговарям на този анархистичен ферман. А и живеем в свободна държава и всеки има право да си изложи мнението.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт