Как се подготвят кадри за нуждите на пазара на труда?

  • 5 332
  • 143
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 10 716
Не е рентабилно. Един необразован африканец ще предпочете да отиде във Франция, където може да нарежда стока в супермаркет за 7 евро/час, а при нас да работи като общ работник в строителството за 50 лева/ден ...  Да не говорим, че една част от Африка са били колонии и жителите им се ползват с по-особен статут във Европа.
Да, всеки иска кадри на готово, ама може ли да си го позволи ? Какво правим ако не може - внасяме такива, които НЕ стават ?

# 136
  • София
  • Мнения: 62 595
за рафтовете няма нужда от квалификация. Тук става въпрос за квалифицирани кадри, включително стругарят е квалифициран, защото има професионално свидетелство да е стругар. Ако този стругар иска да е стругар и е от Афганистан примерно, а трудно ще отиде в Германия, ще се навие като за начало да отиде в държава, където е пО на изток от Германия, но е пО на запад от Афганистан. Не всички искат да подреждат стоки по рафтовете.

# 137
  • Мнения: 25 662
  Темата е как да се подготвят кадри, а не как да се внесат ! То за внасяне, може и професори да си внесем, ама дали ще е рентабилно и има ли смисъл ?

Е, на сегашното положение, когато подготвяме на практика кадри за износ, кое му е рентабилното?
Бедна България подготвя кадри за богатите страни. И реве, че няма кадри...

# 138
  • София
  • Мнения: 62 595
Последното с медицинските сестри е точно илюстрация как дори зорлем се гонят кадрите. После как нямало сестри - а как ще има! Младите директно си хващат чантите и отиват по чужбините.

# 139
  • Мнения: 25 662
Не са само сестрите – с всички квалифицирани кадри е така. Е, има все още тук-там отчаяни оптимисти, които се надяват, че могат и тук да живеят достойно с труда си, ама като измрат, не знам изобщо кой ще работи...

# 140
  • София
  • Мнения: 62 595
Ще си внесем кадри.

# 141
  • Пловдив
  • Мнения: 23 713
Вероятно да, природата празно не търпи.


Все още тук-таме имаме водещи индустриални фирми. Примерно Подемкран са на световно ниво кранове. Да не ме захапете сега - нямам нищо общо с тях.

# 142
  • Мнения: X
Росен Плевнелиев твърди, че състезанието за "Фолксваген" между България и Турция било нечестно.

"В това състезание нямаше почти никакви правила и никаква прозрачност, тичахме в различни писти, коментира Плевнелиев. Като причина той посочи, че Турция е действала не по правилата - турският президент Реджеп Ердоган е предложил земя без пари, сграда без пари, 400 милиона евро субсидия, а страната ще купува 40 000 автомобила годишно. Турция е член на общия пазар, има всички права и никакви отговорности, каза още Плевнелиев."

- Защо да се е оказала тази битка нечестна?

- Защото, докато България играе по правилата на ЕС и на общия пазар, Турция си прави каквото си иска. А концернът “Фолксваген” не гарантира равнопоставеност. Тоест, да го кажа още по-ясно - концернът “Фолксваген” знае, че Турция е член на общия пазар, но не спазва правилата му за държавни субсидии. Концернът “Фолксваген” се обогати от факта, че Ердоган ще наруши правилата и не изпълнява правилата на общия пазар. В хода на преговорите и проверките ние установихме, че всъщност ЕК през годините е допуснала една огромна неточност. Когато Турция е подписала споразумението за влизане в общия пазар, в договора са дадени всички права, а същевременно не са интегрирани никакви инструменти, които да дадат възможност на ЕК да контролира и да наказва Турция, когато тя не спазва правилата. Тоест Турция е в ситуацията да има всички права и никакви задължения. Не само за тази фабрика за “Фолксваген”. Ние имаме съмнения, че за стотици фабрики механизмът е бил същият - обещаваме на големите концерни пълен достъп до европейския пазар, без никакви ограничения, същевременно не спазваме правилата на този пазар и раздаваме субсидии на парче и както намерим за добре. Това е огромна несправедливост и именно затова това състезание в крайна сметка е нечестно. Защото България спазва правилата, които не важат за Турция. А концернът “Фолксваген” няма нищо против това да бъде така. Ако бяха сравнявани две държави - членки на ЕС, тогава правилата щяха да важат. Но в този случай ние сме в една много странна конфигурация. Въпреки всичко няма да се предадем, ще следим тази сделка до последно, ще сезираме ЕК и ще продължаваме да очакваме от нея тя да следи внимателно дали обещаното от Ердоган на “Фолксваген” отговаря или не отговаря на правилата на ЕС. И ще очакваме действия от ЕК, най-малкото за да има справедливост.


Цялото интервю по сагата “Фолксваген”
https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7689608



# 143
  • София
  • Мнения: 62 595
То и честно да беше, пак нямаше да дойдат тук.

Общи условия

Активация на акаунт