Как се подготвят кадри за нуждите на пазара на труда?

  • 5 338
  • 143
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 25 726
Цитат
Да не забравяме, че Баце, по стар соц.навик, искаше да курдиса завода до София. Без да мисли за логистиката - тирове доставят части и компоненти по график, ама този график ще се влияе от задръстените ни митници, от спирането на камионите през почивните дни, от всекидневни затваряния на пътища заради катастрофи. На изхода, по около 1000 коли на ден с автовози за по 15 коли ли ще ги извозват? Плюс горното за асфалта ни.

А Турция предложи парцел до морето - товариш кораба и заминава.

Мдам-м-м-м...

# 121
  • Пловдив
  • Мнения: 23 781
А Турция предложи парцел до морето - товариш кораба и заминава.
Не мога да спра да се смея, парцела така до морето и товарните кораби къде пристават?!? Пристанище трябва.

 А турците предложиха държавна субсидия.

# 122
  • Мнения: 859
Нашите може би са предложили само някой и друг подкуп...

# 123
  • Мнения: 840
все си мисля че такива решения би трябвало да са 100% бизнес и въобще да не виждам управници и кухите им глави да обясняват туй, онуй, трето.

ако отваряш завод за арматура нали не минаваш през бойко специално да го питаш как е хавата и слушат ли децата.

# 124
  • София
  • Мнения: 1 647
    България, със силна икономика и промишленост не е необходима на никого, напротив само пречи и внася смут. За това всичко що е нашенско и родно се разрушава и не се позволява нищо да се развие. Политика и продажници .... 

В такива конспирации срещу хипотетичната Велика Сила България не вярвам. Всичко "нашенско и родно" се разрушава просто защото никой няма изгода от него. Много по-лесно е да точиш бюджета (национален и европейски) и да си клатиш краката, отколкото да запретнеш ръкави и да си оправиш кочината. Политиците ни не са продажни, щото не виждам някой да се е засилил да ги купува. Просто са алчни, некомпетентни и (благодарение на общественото овчедушие) все по-нагли.
А на VW - браво. Съвсем правилно са се ориентирали.

Скрит текст:
Преди близо десет години имахме (фирмата) клиент чужденец, който искаше да прави тук електромобили. Имаше патент, ясен план и солидно финансиране, но се интересуваше дали и каква подкрепа може да получи от държавата. Е, уредихме му контакти с държавата и тя отговори, че можело да стане работата, ако регистрира българско дружество с 50% участие на еди-кое си тукашно "обединение", по случайност представлявано от един роднина на държавата, който бил забележителен учен с нулев принос в науката. Клиентът щеше да получи удар при тази оферта - що ли не подари 50% от патента, финансирането и евентуалната печалба на забележителния учен, чийто принос в целия проект ще бъде осигуряване на благоразположението на държавата и сплотяването с нея? Британският консултант на клиента, който ни гледаше лошо през цялото време, каза само една дума: Полша. И клиентът ни стисна ръцете и си замина с видимо съжаление, защото си допадахме. Вероятно към Полша.

# 125
  • Мнения: 840
ехааа това е мега смешно. възмутени сме че искат инфраструктура hahahahahaha

https://bulbulgnewsbgg.blogspot.com/2019/10/blog-post_87.html

# 126
  • Мнения: X
@Flip
Държавни субсидии? Държавата няма работа в частния сектор. Освен да прибира дължимите данъци
Участието на държавата в бизнеса само пречи. Държавата трябва само да създава подходящи условия за бизнеса

# 127
  • София
  • Мнения: 1 647
Подкрепа, не субсидии. VW защо преговаряха сума време за тоя завод, за да изпросят пари ли? Ми да бяха си изпляскали завода на произволно място и да бяха почнали работа, щом не им трябва нито държава, нито нищо.
Апропо държавата има огромна роля в частния сектор (като цяло и навсякъде) и толкова по-огромна роля в малка държава с малък пазар като напия. Но тази тема е, първо, твърде дълга, и второ - нямам навика да я обсъждам с хора, развяващи полусдъвкани десни лозунги за силата на саморегулиращия се пазар.

# 128
  • Мнения: X
Grinning
Държавата като такава може да субсидира само ако има изгода
Което автоматично се превръща в инвестиция. Когато България може да си позволи да инвестира в частния бизнес тогава може да си поговорим за пазар и саморегулирането му.

Не вярвам да сте очаквали един концерн от ранга на WV да не гони преди всичко пазарните си интереси отколкото откриването на Х работни места в държава с ограничена покупателна способност.

Но за едно сте прав. Бизнеса търси държавни поръчки поради две причини - безконтролното харчене на средства и гарантираните продажби. Лично аз съм доволен че държавата ни не се поддаде на популисткото "подкрепа" заради доволни избиратели.

Много предизборно политизираме темата.

# 129
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз не видях нито една причина те да дойдат тук, освен това, че сме в ЕС. Обаче карък - твърде малки, с лоша инфраструктура и без традиции в тази област, няма желание от отговорните фактори нещата да вървят към развитие. В случая Турция може да предложи всичко, което тук няма. Дори без конспирация.

# 130
  • Мнения: X
От всичко написано до тук се налага изводът, че сме изправени пред Параграф 22. От една страна, инвеститорите посочват като аргумент за отказа си липсата на квалифицирани кадри. От друга страна, как да се подготвят точно такива кадри(тясно специализирани), след като няма реализация за тях в България, няма производство на автомобили цялостен процес от-до.

# 131
  • Мнения: 10 759
Силно се съмнявам, че и Пиночет да имаме, той би се справил с батака в който сме. Страната ни просто е разкъсвана от различни интереси, което пречи на икономиката ни. Нямаме селско стопанство, а там си трябват кадри ( ходих скоро до Шумен и минах покрай Земеделския институт - тъжна картинка). За машиностроенето - целият ни военно-промишлен комплекс е скапан. Да сте чули скоро за производство на мотокари и електрокари ? - бяхме водещи в това в световен мащаб, а французите ни дишаха праха. Качеството на образованието се постига с търсенето на кадри. А търсенето на кадри е обвързано директно с икономиката. Като е скапана икономиката, всичко друго се разрушава. На никой не му трябват образовани и можещи българи. За берачи на плодове, картофи , салатки не се изисква висше образование и стаж по специалността. Както и да се чистрят домовете на хората.

# 132
  • Мнения: 25 726
От всичко написано до тук се налага изводът, че сме изправени пред Параграф 22. От една страна, инвеститорите посочват като аргумент за отказа си липсата на квалифицирани кадри. От друга страна, как да се подготвят точно такива кадри(тясно специализирани), след като няма реализация за тях в България, няма производство на автомобили цялостен процес от-до.

Атрактивните заплати бързо решават проблема с липсата на кадри. Ако нямаме достатъчно, ще си внесем. Ама за да дойдат и да се задържат тук, нали... С трици маймуни не се ловят и т.н., и т.н...

ПП Сетих се, че скоро гледах състава на отборите на един футболен мач. Май само съдията беше българин... Това, ако някой попита кой чужденец ще дойде да работи в България. Идват. Ако има за какво обаче.

# 133
  • Мнения: 10 759
   Темата е как да се подготвят кадри, а не как да се внесат ! То за внасяне, може и професори да си внесем, ама дали ще е рентабилно и има ли смисъл ?

# 134
  • София
  • Мнения: 62 595
Внасянето на кадри е естествен процес. Всеки иска кадри наготово, така не се харчи той да ги създава. Привличането е с по-висок стандарт на живот, което може да не е само заплата, а и социални придобивки. Европейците отидат в САЩ, източноевропейците отиват в Западна Европа и САЩ, а ние ще си внесем от държави с по-нисък стандарт. Това е положението.
Всъщност е рентабилно.

Общи условия

Активация на акаунт