От две страни

  • 1 553
  • 37
  •   1
Отговори
# 30
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
После, моля те, пусни редакцията и на нас:))))))))

Ми те тези  думи....аз първо ги казвам...да видя реакцията и ако срещна поглед "чайка"...сменям думата с по-разбираема:)
Ако е на кеф Елина се обясняваме кое какво е....с променлив успех:))))))))))))

# 31
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
Дени е вече голяма, на нея ще и стане ясно. Тя самата ми разказва ежбите от градинката в два или три варианта Joy
Повече ме притеснява малката, която няма как да игнорираме.
Но вече съм я поръчала. Като дойде ще му мислим.

# 32
  • sofia
  • Мнения: 1 606
Само на мен ли не ми харесват?!

Първо голямо обяснение се налагаше като започнахме да ги четем, а не съм сигурна, че на щерката все пак й стана ясно защо така е написано.
 Мисля си, че по-скоро децата ще ги възприемат като две отделни приказки.
 Не ми хареса стила- прекалено претенциозен за детска приказка. Използвани са страшно много думи, които деца в по-малка възраст не знаят и трудно ще асимилират дори при добро обяснение, а докато ги осъзнаят вече няма да са на възраст за приказки акто Пепеляшка(съжалявам, че сега не се сещам за пример, но направо бях шокирана от някои думи използвани в приказка като Пепеляшка, Спящата красавица).
 

Това са и моите доводи. Имаме баш "Спящата красавица" . Друга няма да си купя със сигурност.
 

# 33
  • Мнения: 5 877
За сложните думи - това по принцип никога не ме притеснява. Според мен децата обожават сложни думи, дори когато не ги разбират. Друго си е да кажеш на сестра си, че е "хлевоуста", да речем!
Винаги карам през просото със сложните думи, най-много да обясня в движение. Ако нещо не разбира, ще ме попита. Така се изгражда богат речник. Няма откъде другаде, а е добре да умеят да се изразяват.

За тези книжки ме притеснява единствено фактът, че са на Дисни.

# 34
  • Мнения: 3 271
За сложните думи - това по принцип никога не ме притеснява. Според мен децата обожават сложни думи, дори когато не ги разбират. Друго си е да кажеш на сестра си, че е "хлевоуста", да речем!
Винаги карам през просото със сложните думи, най-много да обясня в движение. Ако нещо не разбира, ще ме попита. Така се изгражда богат речник. Няма откъде другаде, а е добре да умеят да се изразяват.

Абсолютно съм съгласна! А и в даденият случай речника не е толкова сложен, защото

За тези книжки ме притеснява единствено фактът, че са на Дисни.

И с основание. Но все пак специално на мен/сина ми ни харесват. Предизвикват двоен поглед и дискусии, както вече казах, а това за мен е добре дошло.

# 35
  • Мнения: 2 792
Всъщност аз съм против вменените изводи,  защото това не е дискусия- Лошият също има чувства и причини да това отношение, сигурна съм, че децата сами са изградили позицията на лошия човек, защо трябва да слагаме рамка. Всъщност покрай тази тема, реших да разпитам Димана и Момчил как биха реагирало в ролята на лошия и какво означава това за тях, интересно е самото съпоставяне, така че в тази част идеята ми допада, но съм абсолютно против изграждането с определения на злия/лошия герой. Сериозно, интересно ми е как точно възприемат лошия, не зависимо, че самата приказка не разгръща достатъчно този персонаж, за повечето готови отговори написани от възрастни, детето има свой такива, от гледната точка на своята възраст и на своя мироглед.

# 36
  • Мнения: 7 391

Пробвам да пробутвам на Елина идеята, че нещата никога не са еднозначни, но не знам дали не прибързам с подобни литературни анализи:)
     Принципно детето може да разбере чрез примери ,че нещата не са еднозначни.А за времето не е рано.В ДГ има занимания по български език,в които децата разказват позната приказка от името на герой от нея.Всеки избира дали да бъде Пепеляшка,принц и т.н.В началото се избират по лесни и познати приказки напр."Косе Босе" и се разказва от името на косето,лиса или кучето,както и от това на разказвача.Така,че идеята изобщо на издателите не е нова.Подобни занимания в ДГ имаше още когато моите деца ходеха там /а това е доста отдавна/.  bouquet
                  Съществува и практика да измислят и друг край на приказката.И именно в тази част децата много често "оневиняват" лошия герой и почти във всички случаи измислят защо е станал вече добър.Като пример им се чете Джани Родари  и се разсъждава върху различните финали на негови приказки и се избира любим вариант от децата,а след това те сами измислят край на позната приказка.За непознатите и сложни думи - още при първото четене те се обясняват на децата.Не си мислете,че са малки и трябва да станат на 15 за да разберат някои от приказките.На 6-7 годишна възраст обикновенно знаят повече от колкото предполагаме ние.
                   Как точно възприемат лошия.Много често "лошият" е харесван именно защото прави пакости.На 3 г 6 м Мимка чета "Макс и Мориц" и разбира се обяснявам.Накрая получих въпрос - защо ги няма на последната страница /те са с илюстрации/ и беше възмутена,че гъските са ги изяли.Нали "са толкова добрички пакостници" Mr. Green Ето това е детската логика.  bouquet

Последна редакция: чт, 13 юли 2006, 11:01 от Didia

# 37
  • Кърджали, България
  • Мнения: 461
Интересно изглежда, ама Стоил си е наумил, че принцесите във всичките им видове са за момичета и не ще такива книги! Ще взема да го пробвам, пък после може да я подаря на племенницата...
А относно "трудните" думички - не ги пропускам, а ги обяснявам и скоро Стоил започва сам да ги използва и то на място Wink. Пък и може би това е причината да има толкова богат речник за дете на неговата възраст...

Общи условия

Активация на акаунт