МОН - промените продължават (3)

  • 46 250
  • 746
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 5 425
Сега ще ви допадне децата ви да почват работа на 16 на минимални заплати, защото на бизнеса му трябва работна ръка, а не му се плащат данъци за заплати на  гимназиални учители - чиста загуба си е.
Това и в момента не е проблем от гледна точка на образованието.
Проблем не е, но още не е и предопределеност.

# 406
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 323
Крайно време е да се даде път на желащите да работят. Не виждам как задържането им в момента едва ли не насила до 12 клас ги превръща в галеници на съдбата.

С всичко, което си написал, съм съгласна. Да, така е, в момента се подсигурява евтина работна ръка. На фона на обезценяващото се висше образование и масовия интерес към конкретни професии, е напълно в реда на нещата да се специализира в отрасъл, характерен за района. От 10 000 фризьорки и още толкова козметички и гримьорки единици ще пробият. За момента поне ни е утеха, че останалите ще ги приемат с педагогика, защото нали... гладът за учители. Ти такива учители ли искаш за децата си?

И си дойдохме на думата: които работат - работат Trollface който иска да учи - нека го прави както трябва още от ученическата скамейка.

# 407
  • Русе
  • Мнения: 11 918
Че каква е разликата с досегашната система,където също можеха да излязат в 10 клас. И сега след 10 клас нямат диплома за средно образование и имат същите възможности

# 408
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 323
Сега им е казано, че излизат с професия. Да могат отрано да правят пари, впечатлява много младежи и семействата им, възпитани и възпитавани, че не образованието е решаващо, а желанията и възможностите на индивида. Да не забравяме обаче, че желанието да прави отрано пари може и да не е пряко обвързано с възможности.

# 409
  • Мнения: 5 425
Крайно време е да се даде път на желащите да работят. Не виждам как задържането им в момента едва ли не насила до 12 клас ги превръща в галеници на съдбата.
А тези дечица от провинцията, които искат да учат, но няма да имат пари за квартира в областния град с гимназията? Тях какво ги правим? Досега имаха криво-ляво някакво средно, с което можеха да се пробват да учат/работят...

С всичко, което си написал, съм съгласна. Да, така е, в момента се подсигурява евтина работна ръка. На фона на обезценяващото се висше образование и масовия интерес към конкретни професии, е напълно в реда на нещата да се специализира в отрасъл, характерен за района.
А когато характерният за района отрасъл се премести в Хиндустан? А откъде ще се вземат лекарите, аптекарите, учителите и т.н. на съответния регион? А?

За момента поне ни е утеха, че останалите ще ги приемат с педагогика, защото нали... гладът за учители. Ти такива учители ли искаш за децата си?
Гладът за учители ще го закрият, заедно с гимназиите в региона. Както направиха с болниците и здравните центрове.

И си дойдохме на думата: които работат - работат Trollface който иска да учи - нека го прави както трябва още от ученическата скамейка.
А после по-добре да емигрира, защото тука няма да е останал квалифициран персонал, с който да работи. А в емиграция ще мизерства, подбивайки заплатите на местните специалисти и заемайки позиции, за които е свръхквалифициран. Да видим също къде ще се скатае като остарее. В родното му място ще е разруха отвсякъде, защото данъците му не са идвали там, а в чужбина няма да са му достатъчни социалните и здравните осигуровки.

# 410
  • Русе
  • Мнения: 11 918
Сега им е казано, че излизат с професия. Да могат отрано да правят пари, впечатлява много младежи и семействата им, възпитани и възпитавани, че не образованието е решаващо, а желанията и възможностите на индивида. Да не забравяме обаче, че желанието да прави отрано пари може и да не е пряко обвързано с възможности.
  Професионалното обучение в профилираните гимназии мисля също е във втория гимназиален етап в големия брой часове за производствена практика.Не знам какво точно получават като квалификация, документ след 10 клас. Кой какво е казал, ще го прескоча.

   За печеленето на пари доста деца, включително и моето си печелят по един или друг начин немалки суми без да учат в професионални гимназии.

# 411
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 323
Ежко, дечицата от провинцията не са изоставени в дом. Защо точно сега да им се пресече пътят към желаната гимназия, не разбрах. Преди как са били на общежитие в областния град, а сега изведнъж ще спрат да се развиват, защото сигурно в общежитията с предимство ще влизат марсианци.

Когато се премести, ще се премести. Либхер още произвежда хладилници в Пловдив, в Троян се развива мебелното производство, а в отделни райони още се гледа тютюн. Никой никого не е спрял да си търси щастието нито из родината, нито по света. Факт е обаче, че без нужното образование нещата се нареждат по-трудно.

И мен ме боли от обезлюдяването на отделни региони, от липсата на болници и учебни заведения. Там животът не само тече на бавни обороти, но е и по-труден. И винаги е било така - големият град привлича с възможности.

Емиграция сега, а преди „облаче ле, бяло”. Отново нищо ново.

Амбър, то и моето изкарва прилични парички, но си дава сметка, че само с тях занапред няма да му харесва живота, затова И учи яко.

Който мисли, че навън ще му постелят мек килим, нека опита в да си плаща там местните данъци и такси. В Холандия може да те полазят бели червеи, докато ти вдигнат боклука, а в Германия могат да го извозват и всеки ден, стига да имаш дупе да си платиш. В Австрия е друга бира, но и там данъците са като за големи хора със сметки в швейцарски банки.

# 412
  • Мнения: 5 425
Ежко, дечицата от провинцията не са изоставени в дом. Защо точно сега да им се пресече пътят към желаната гимназия, не разбрах.
Защото единствената ДОСТЪПНА (транспортно от вкъщи) гимназия ще стане "обединено училище" (до 10-клас).
Поради липса на преподавателски състав. След съответната акредитация. Близката фирма веднага ще се втурне да помага в рамките на публично-частно партньорство. Ще предлага двугодишни стажове. И даже няма да иска пари за това...нито пък ще плаща осигуровки на учащите се (за какво имаме държава?) Най-добрите ще получат и предложения за работа. Ако бизнеса още не е фалирал дотогава.

Преди как са били на общежитие в областния град, а сега изведнъж ще спрат да се развиват, защото сигурно в общежитията с предимство ще влизат марсианци.
НЕ са били на общежитие. Ходили са до съседно село...Ти като онази дето препоръчвала да ядат торти при липса на хляб?

Когато се премести, ще се премести. Либхер още произвежда хладилници в Пловдив, в Троян се развива мебелното производство, а в отделни райони още се гледа тютюн. Никой никого не е спрял да си търси щастието нито из родината, нито по света.
Нали? С основно образование и специализация в професия, заминала за третия свят... Ми направо от сега да се запътват за там?

И мен ме боли от обезлюдяването на отделни региони, от липсата на болници и учебни заведения. Там животът не само тече на бавни обороти, но е и по-труден.
А когато затворят училищата, могат да закрият и населеното място.

# 413
  • Мнения: 21 455
Ежко, за пореден се изказваш без да си чел. Важното е, че МОН е виновно. Знаеш ли изобщо какво е обединено училище, колко гимназии са преобразувани в такива, колко на брой са обединените училища и как се продължава във втори гимназиален етап след завършване на такова училище? Или просто ти е важно да кажеш колко не струва в МОН в поредната тема, в която някой е сглупил да ти обърне внимание?

# 414
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 323
Ежко, опитвам се да разбера кой частен случай ти помага да правиш тези заключения. Проблемите на малките населени места не са от днес.

Че кой ги пуска да работят сега без акредитация? Атестацията е друга бира.

Твоят план е като германския, само че с известни разлики. Там цели концерни и браншови организации подпомагат процеса, а тук си говорим за местен феодал, който тутакси ще пропищи, ако разбере, че ще му се наложи да учи на занаят и едновременно с това възпитава младежта в производствен ред, носи отговорност за трудови злополуки и прочие хубости, типични за подрастващото поколение. Само седи и глей мача Trollface

# 415
  • Мнения: 5 425
Ежко, за пореден се изказваш без да си чел. Важното е, че МОН е виновно. Знаеш ли изобщо какво е обединено училище, колко гимназии са преобразувани в такива, колко на брой са обединените училища и как се продължава във втори гимназиален етап след завършване на такова училище? Или просто ти е важно да кажеш колко не струва в МОН в поредната тема, в която някой е сглупил да ти обърне внимание?
Обединено училище е такова, което обединява основно такова с първи гимназиален етап.
По-интересно е колко гимназии "ще се наложи" да бъдат преобразувани в обединени училища впоследствие.
Както и практическата достъпност на продължаването във втори гимназиален етап.
Че МОН не струва е толкова очевадно, че не се нуждае от коментар. Тезата ми е, че МОН планомерно, целенасочено и цинично саботира образованието в България.
Скрит текст:
Ежко, опитвам се да разбера кой частен случай ти помага да правиш тези заключения. Проблемите на малките населени места не са от днес.

Че кой ги пуска да работят сега без акредитация? Атестацията е друга бира.

Твоят план е като германския, само че с известни разлики. Там цели концерни и браншови организации подпомагат процеса, а тук си говорим за местен феодал, който тутакси ще пропищи, ако разбере, че ще му се наложи да учи на занаят и едновременно с това възпитава младежта в производствен ред, носи отговорност за трудови злополуки и прочие хубости, типични за подрастващото поколение. Само седи и глей мача Trollface
Вяра, правя разлика между атестация и акредитация. ТИ правиш ли?
Планът не е мой и не може да бъде.
Колкото до възпитаването на младежта в производствен ред, носенето на отговорност за безопасността и охраната на труда и т.н. - били са ми в длъжностната характеристика. Във фабрика в малко населено място в Северозападна България. Ти някога да си работила нещо такова?

# 416
  • Мнения: 21 455
Обединено училище е такова, което обединява основно такова с първи гимназиален етап.
По-интересно е колко гимназии "ще се наложи" да бъдат преобразувани в обединени училища впоследствие.
Както и практическата достъпност на продължаването във втори гимназиален етап.
Кога точно е " впоследствие"? Можеш да провериш колко на брой и кои са обединените училища, къде не намират и кога са преобразувани в такива.
По отношение на достъпността пак не си чел.  Съветвам те да наблегнеш на понятието допълнителен държавен план-прием.
Но пак се отплесваме в приказки, чието място е в дискусионната.

# 417
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 323
И като ти си го работил, дай сега да спрем и другите да го работят и да станат предприемачи, щото млад меринджей вече не е актуално.

Кажи каква е твоята визия за образование без МОН. Аз, като родител, се постарах МОН да не ми мъти водата. Очевидно сега не само МОН пречи.

Мръсният въздух, който влизал през отворените прозорци и липсата на зеленина в класната стая бяха обсъдени щателно тази вечер по новините от буден младеж, ама и на него не му се седи в село на чист въздух.

Ей, съсипаха я тая държава Stuck Out Tongue Winking Eye

# 418
  • Мнения: 5 425
По повод обединените училища:
Център „Амалипе” бе един от генераторите на идеята за „обединените училища”
Защо ни е МОН като си имаме НПО-та?

# 419
  • Мнения: 21 455
Аз не чета стари статии. Чета нормативни документи. И идеята на тази тема беше да обсъждаме точно тях. Но пак иззехме функциите на говорилника. За съжаление.

Общи условия

Активация на акаунт