МОН - промените продължават (3)

  • 45 801
  • 746
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 3 039
T.е. има профилиране и после може да се допрофилира профила Grinning
Има три вида подготовка по предмет - приключила в 10 клас, профилиран по предмета и такъв изучил и избираемите модули по дисциплината.
Да му мислят нашите ВУЗ. Чуждите нямат проблем. Там нямаш определен брой часове - специалността изискваща ги е недостъпна за теб.

# 391
  • Мнения: 152
Как се образуват дипломите за 12 клас в момента?

# 392
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Благодаря!!
Хубаво е тази информация да стигне до децата, защото сега се чувстват, като опитни мишлета!
Учителите вдигат рамене..

Вдигат, защото е "трудно" да си изчетат нормативната уредба. Единственото неясно е какъв учебен план ще приеме съответното училище ( и все пак има минимум и максимум часове, заложени в наредбата). Иначе учебните програми по предмети са ясни.

Как се образуват дипломите за 12 клас в момента?
Средноаритметично на:
1. Средноаретменичния успех от задължителната подготовка
2. Средноаретменичния успех от задължителноизбираемата подготовка
И 3. Средноаретменичния успех от ДЗИ.

# 393
  • Мнения: 3 867
Благодаря!!
Хубаво е тази информация да стигне до децата, защото сега се чувстват, като опитни мишлета!
Учителите вдигат рамене..

Плюс това, проблем е местенето след 10 клас. Може да се преместят само в същия профил. Това много утежнява картинката. Получава се така, че ако си попаднал в нежелан профил нямаш шанс да го смениш своевременно докато още учиш все пак. В някои училища четем, че профилирането ще се извършва посредством изпити и класиране, а не по желание.

T.е. има профилиране и после може да се допрофилира профила Grinning
Има три вида подготовка по предмет - приключила в 10 клас, профилиран по предмета и такъв изучил и избираемите модули по дисциплината.
Да му мислят нашите ВУЗ. Чуждите нямат проблем. Там нямаш определен брой часове - специалността изискваща ги е недостъпна за теб.

Тук не ми стана ясно, може ли малко обяснение относно специалността изискваща какво?
С каква специалност излизат ученици от езикови гимназии с профил химия/биология например?
С какво може да смени ученик в 11 клас, ако е от езикова гимназия с профил химия/биология? Излиза, че може да смени само с училище, в което има същия език и точно този профил, друг профил няма как да запише.

# 394
  • Мнения: 3 039
В чуждите университети за определени спшециалности се случва да изискват да си покрил някакви часове по даден предмет. Ако не си, не може да кандидатстваш.

Тук на този етап, ВУЗ-овете приемат всеки, но и това все някой ден ще се промени, а на българските ВУЗ критериите трябва да се базират на българското образование и въпросът е как ще балообразуват, дори и ако водещи са изпитите. Не можеш просто да се сравняват оценки от диплома, ако единият кандидат е приключил с предмета в 10 клас, другият го е учил още две години по 4 часа, а третият е наградил и над тези 4 часа.

# 395
  • Мнения: 3 867
Това ще е проблем за деца, попаднали в неподходящ профил - няма да могат да изберат висше по желание, ако профилът не отговаря.

# 396
  • София
  • Мнения: 1 100
Каква е целта на това профилиране, след като ограничава възможностите пред учениците, особено тези.,които биха учили в чужди университети.

# 397
  • Мнения: 21 436
Това ще е проблем за деца, попаднали в неподходящ профил - няма да могат да изберат висше по желание, ако профилът не отговаря.
Тази информация откъде е?

# 398
  • Мнения: 5 425
Каква е целта на това профилиране, след като ограничава възможностите пред учениците, особено тези.,които биха учили в чужди университети.
Да произвежда роби. Тесният специалист няма алтернативи, така че е евтин, добре обучен е, така че е ефективен и няма широко образование, така че е послушен. Какво по-хубаво?

# 399
  • Русе
  • Мнения: 11 913
Каква е целта на това профилиране, след като ограничава възможностите пред учениците, особено тези.,които биха учили в чужди университети.
Да произвежда роби. Тесният специалист няма алтернативи, така че е евтин, добре обучен е, така че е ефективен и няма широко образование, така че е послушен. Какво по-хубаво?
Чак такваз дълбочина не вярвам да се гони. По скоро е скалъпено недомислено пренасяне на чужда система. Иначе и аз още не мога да схвана смисъла на туй нещо, колкото повече напредваме в новата система. Директорите също.

# 400
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 312
Защо се връзвате на подобни интерпретации? Българските универитети са отворени за всички, балообразуването е оповестено и който се интресува, може да го провери. Същото се отнася и за чуждите.

Ежко, всестранно развити личности бяхме и нещо не ни допадна. Мирогледът се стесни.

# 401
  • София
  • Мнения: 1 100
Това ще е проблем за деца, попаднали в неподходящ профил - няма да могат да изберат висше по желание, ако профилът не отговаря.
Тази информация откъде е?
Оставам с това впечатление след като прочетох коментарите в тази тема. И затова попитах каква е целта.

# 402
  • Мнения: 3 039
Вяра, първите продукти на новото профилиране още не са го докарали до университет (сега са 10 клас).
Българските университети сега са отворени за всеки, който може да пише,  но това рано или късно ще се промени.

За чужбина е факт и в момента, че се случва да поискаш специалност, до която се оказва, че нямаш достъп, поради това че в средното ти образование (обучението по конкретна дисциплина) не отговаря на техните изисквания.

Естествено българското образование не може да се съобразява с чуждите университети, но въпросът е какво ще прави нашето висше образование с нашето средно, в момента когато се сетят, че трябва да си вдигнат летвата....или пак ще имаме реформа

# 403
  • Мнения: 5 425
Ежко, всестранно развити личности бяхме и нещо не ни допадна. Мирогледът се стесни.

Сега ще ви допадне децата ви да почват работа на 16 на минимални заплати, защото на бизнеса му трябва работна ръка, а не му се плащат данъци за заплати на  гимназиални учители - чиста загуба си е. Който избегне този капан - да се профилира в необходимата на местния феодал област.
Цитирам от мотивите на МОН:
"- двата етапа в средната степен на образование осигуряват вертикална и
хоризонтална проходимост в системата; възможност за смяна на избора;
предуниверститетска подготовка; тясно профилирано и професионално
образование в последните 2 години
.
- създава се нов вид училище обединено (от І до 10 клас) - учениците ще имат
възможност да завършат първи гимназиален етап в родното си място, което е
важно за ученици от малки населени места или за тези, чиито семейства са в
затруднено финансово положение
. Тези училища могат да осигуряват и
професионална подготовка – така учениците ще могат да придобият
квалификация по част от професия, а за професии с І степен на професионална
квалификация – и придобиване на професионална квалификация."

# 404
  • Мнения: 21 436
Сега ще ви допадне децата ви да почват работа на 16 на минимални заплати, защото на бизнеса му трябва работна ръка, а не му се плащат данъци за заплати на  гимназиални учители - чиста загуба си е.
Това и в момента не е проблем от гледна точка на образованието.

Общи условия

Активация на акаунт