Или че времето било лошо и студено в сравнение със страните, където масово се карат колела - double смях!
Иначе аз не съм попадала на неклиматизиран автобус или трамвай от много време. Току-що слязох от климатизиран 604. Даже по линия 7 (трамвай) са някакви хладилници, прекалено силно го пускат.
Преди него в България работят много австрийски и чешки архитекти, както и германски възпитаници. Защо - чехите още след Освобождението се чувстват свързани и мнозина идват да изграждат новата държава. След Първата световна война Австрия и Германия са в тежка криза, валутата им е обезценена и така за много български студенти е изгодно да учат там. Така идват с немски разбирания за градоустройство и архитектура. В Германия са завършили двама от знаковите архитекти Иван Васильов и Димитър Цолов, които проектират много от сградите и част от центъра на София от края на 20-те, 30-те и 40-те години - БНБ, Партийния дом, Министерство на отбраната, Народна библиотека, Шератон. По времето на социализма и те, заедно с други германски възпитаници започват да преподават и да работят в Софпроект.
Точно. А също и да стрелят с оръдия по барикадите, ако се наложи, че на крива улица не можеш да го правиш, но на широк прав булевард можеш. Днешният Париж е създаден по единен проект по времето на Наполеон 3 и е включвал поголовно събаряне на каквото пречи, съборетини или не, без да пита никого, хеле пък да има обществено обсъждане за запазване на историческо наследство или други демократични приумици
https://en.wikipedia.org/wiki/Haussmann%27s_renovation_of_Paris
И в скрития текст е така.
Параход, точно!