Плюсове и минуси на кварталите в София - 5

  • 41 697
  • 768
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: X
Абе, колелото е тъпотия. Употребата му е главно за свободното време.
Скрит текст:
Ама за другото не си никак прав. А това, че равното софийско поле, дето най-високият хълм на Московска е с 50 метра денивелация, е планински терен - е, умрях от смях!
Или че времето било лошо и студено в сравнение със страните, където масово се карат колела - double смях! Simple Smile

Иначе аз не съм попадала на неклиматизиран автобус или трамвай от много време. Току-що слязох от климатизиран 604. Даже по линия 7 (трамвай) са някакви хладилници, прекалено силно го пускат.
Значи, бъркате нещата. Колелото е необходимост в Скандинавия, не е за кеф, защото уреденият и чист ГТ е скъп дори за техните стандарти, а и колата е много скъпо удоволствие, и колелото си остава най-евтиното и достъпно средство за придвижване. Работила съм с много скандинавци и да ви кажа, не умират от кеф да ги вали и духа целогодишно на колелото, ама си правят сметката. Е, има го и това, че са много фит и закалени, като следствие, но за кеф, не им е кеф. Също така инциденти стават въпреки велоалеите, колега наскоро така го потрошиха на велоалея, месеци наред не беше на работа - това в Холандия, не в България. И децата си возят на колелетата, и дори возят едни такива като ремаркенца за повече от 1 дете. А българинът е гъзар, той може гладен да стои, ама бензин ще налее и кола ще кара. И гръкът е така, вярно е.
В Париж проектирането е след Френската революция, за да избегнат струпване на барикади правят широки булеварди, по които лесно се придвижват войски.
Скрит текст:
Тук съображенията са съвсем други. Дълго време общият план за развитие на София е "Мусман", по името на германския архитект Адолф Мусман, идва през 30-те години и оставя много добър и модерен за времето си план, който включва зони, градска железница, цялостно развитие, много зелени площи. Но вече е остарял плана, макар че и досега се смята за еталон по много показатели. Остава нереализиран заради войната, отделни части от него са ползвани.

Преди него в България работят много австрийски и чешки архитекти, както и германски възпитаници. Защо - чехите още след Освобождението се чувстват свързани и мнозина идват да изграждат новата държава. След Първата световна война Австрия и Германия са в тежка криза, валутата им е обезценена и така за много български студенти е изгодно да учат там. Така идват с немски разбирания за градоустройство и архитектура. В Германия са завършили двама от знаковите архитекти Иван Васильов и Димитър Цолов, които проектират много от сградите и част от центъра на София от края на 20-те, 30-те и 40-те години - БНБ, Партийния дом, Министерство на отбраната, Народна библиотека, Шератон. По времето на социализма и те, заедно с други германски възпитаници започват да преподават и да работят в Софпроект.


Точно. А също и да стрелят с оръдия по барикадите, ако се наложи, че на крива улица не можеш да го правиш, но на широк прав булевард можеш. Днешният Париж е създаден по единен проект по времето на Наполеон 3 и е включвал поголовно събаряне на каквото пречи, съборетини или не, без да пита никого, хеле пък да има обществено обсъждане за запазване на историческо наследство или други демократични приумици Wink
https://en.wikipedia.org/wiki/Haussmann%27s_renovation_of_Paris
И в скрития текст е така.
Параход, точно!

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 16:05 от Анонимен

# 736
  • Мнения: 1 718
Д-р Lady Stardust,
ами това писах и аз, че ако ще и по 63 ленти да са булевардите, ще има тапи на входовете и изходите от центъра. Щото - проста математика. Не можеш да натъпчеш five pounds of shit in a two-pound bag, както казват някои други народи Simple Smile
Виенският/софийски план, който и сега може да се види ясно, се състои от два концентрични ринга (по-скоро осмо- и деветоъгълници) и радиално разположени през тях булеварди-лъчи.

Нашата централна махала пък фигурира в кадастъра като "местност Еврейски гробища", 20-те години почва да се застроява, преди това ясно какво е било Simple Smile Горе се писа, че Павлово било стар квартал, ами стар е, ама не е точно квартал, а крайградска вилна зона, също както е било и Красно село например. То не е случайно петицата първият софийски трамвай, та да ходят софиянци на природа и на зеленко.
Ами ето точно тук ви е грешката. Да, на входа и изхода ще има, но няма да е толкова плачевно положението. Напротив, ако се разширяват и правят нови булеварди значително ще се облекчи трафика. Давате за пример няколко разширения и казвате, че даже влошават трафика, но не е така, просто те са крайно недостатъчни.

# 737
  • Мнения: 19 041
Ожалихме ги бедните скандинавци, билетче за метро не могат да си купят.
В Стокхолм ползвахме градски транспорт с карта, но не помня цената...висока беше но там всичко е скъпо.
В Амстердам също всички са на колела, билетът беше към 1-2 евро по спомен...с абонамент вероятно е доста по-поносимо.

# 738
  • София
  • Мнения: 878
Напротив, ако се разширяват и правят нови булеварди значително ще се облекчи трафика.
Aко всички специалисти твърдят че това не е така, аз съм склонен да вярвам на специалистите. И все пак- хайде дайте предложение за един такъв нов булевард да минем от общи разсъждения към нещо конкретно- защото аз пък твърдя, че общината не бива да харчи излишни пари за пътища вместо да ги насочи за градски транспорт.
 И защо да се правят тия нови булеварди- та просто по-бързо да попадат тия с колите в тапите близо до центъра- защото разните bottleneck места няма как да се махнат? Да се насочат повече автомобили в центъра?
 Хайде де- предложете няколко такива булеварда???

# 739
  • Мнения: X
Ожалихме ги бедните скандинавци, билетче за метро не могат да си купят.
В Стокхолм ползвахме градски транспорт с карта, но не помня цената...висока беше но там всичко е скъпо.
В Амстердам също всички са на колела, билетът беше към 1-2 евро по спомен...с абонамент вероятно е доста по-поносимо.
Ползвали сте пас плюс тревълкард най-вероятно - ето цената за 3 дни около 100 евро, включва и атракции , не включва Арланда експрес (30 евро)
https://www.stockholmpass.com/stockholm-transport/
Всички големи градове, вкл. и София, имат подобни пасове.

Много квартали не са покрити с метро или градска железница (противно на форумното мнение тука Wink), там пътуват и от разни села, където автобусът е на 1 час, а и цената за тях има значение, не знам, не съм им правила сметката, но са ми казвали, че цената е основен фактор за карането на колело - може и просто да им се свиди или да са научени да не харчат за нещо, когато могат да спестят. Манталитет. Обаче от там съм си купила най-чудесните принадлежности за дъжд, вършат ми страхотна работа. И са прави, че няма лошо време, има лоши дрехи.
Стара ти е информацията, в Амстердам метрото е 3,2 евро единичният билет, а цената на седмична безлимитна карта е  €36.50, тоест, около 160 евро на месец.
 https://www.amsterdamtips.com/transport-tickets
Идете в холандската тема за студенти да видите как бързо нашите деца се научават, че 20 км с колело е нормално и в дъжд, и на вятър Wink

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 16:49 от Анонимен

# 740
  • Мнения: 9 884
В Париж проектирането е след Френската революция, за да избегнат струпване на барикади правят широки булеварди, по които лесно се придвижват войски.

Само да добавя английската версия за това защо булевардите в Париж са широки и с дървета от двете страни

Скрит текст:
За да могат германските войски да маршируват на сянка. Това според един английски виц от времето на Маргарет Тачър  Sweat Smile

...голямата модернизация на града не настъпва с първия градоустройствен план след Освобождението, а в началото на XX век и между двете световни войни.
И не са били с тази ширина булевардите.

Е, не мога да твърдя за всички булеварди, ама погледни Сливница и Васил Левски, примерно, Евлоги Георгиев, сградите от двете им страни, и ми кажи, че част (или значителна част) от тези сгради са от след 1944 г.

# 741
  • София
  • Мнения: 19 351
Не съм ходила в Париж, но се чудя как при това движение павираните булеварди изглеждат доста равни. Имам предвид това, което съм виждала по филми, не зная дали няма ограничения в центъра.
Да наемат подреждачи оттам, ако трябва.

И една похвала - "6 септември" от Цар Освободител към Графа изглежда доста добре, с равни павета. Само дано не стават локви, когато вали.

# 742
  • Мнения: 2 695

Raptor, не съм сигурен, че такива проучвания изобщо са правени за нашата столица. Можеш ли да ми отговориш тогава защо по бул. Сливница стават по-малки задръствания (пак има, но са доста по-поносими), отколкото по бул. България или бул. Цариградско шосе например? Аз ще ти кажа, защото булеварда е с повече ленти. Чисто и просто и вместо да се губят ленти с чертаене за бус лента, трябваше да се разширят основните булеварди с по още 2 ленти и чак тогава едната да се отдели за BUS лента, част от тротоара за велоалея и т.н. Всички давате за пример други европейски държави, ама я ми кажете в кой друг 2-милионен град основните пътни артерии са 2 ленти, бе? А на Малинов лентата за направо е 1, 1 за бусове и 1 за наляво, например. Кажете ми, всезнайковци и експерти.
Братле, тука бабите, които изкарват колата до Икея в неделя или до Банкя да налеят вода уикенда ... те само да видят какви "детелини" има в Брюксел... ще хванат не ГТ ами не знам. Докато не отидат да видят в чужбина, какви пътища има, ще продължават да пишат глупости. Всяка година не спирам да се впечатлявам хората какви пътища строят, а ние тук сме като кроманьонци просто....

Кръговото на Лъвов Мост го осакатиха да е само 2 ленти, както и това на кулата... скандали гръмнаха навремето.

А логиката, че големи булеварди не подобряват трафика... ми да направят всички улици по 1 лента и всички ще летят значи Simple Smile

# 743
  • Мнения: 19 041
Скрит текст:
Ожалихме ги бедните скандинавци, билетче за метро не могат да си купят.
В Стокхолм ползвахме градски транспорт с карта, но не помня цената...висока беше но там всичко е скъпо.
В Амстердам също всички са на колела, билетът беше към 1-2 евро по спомен...с абонамент вероятно е доста по-поносимо.
Ползвали сте пас плюс тревълкард най-вероятно - ето цената за 3 дни около 100 евро, включва и атракции , не включва Арланда експрес (30 евро)
https://www.stockholmpass.com/stockholm-transport/
Всички големи градове, вкл. и София, имат подобни пасове.

Много квартали не са покрити с метро или градска железница (противно на форумното мнение тука Wink), там пътуват и от разни села, където автобусът е на 1 час, а и цената за тях има значение, не знам, не съм им правила сметката, но са ми казвали, че цената е основен фактор за карането на колело - може и просто да им се свиди или да са научени да не харчат за нещо, когато могат да спестят. Манталитет. Обаче от там съм си купила най-чудесните принадлежности за дъжд, вършат ми страхотна работа. И са прави, че няма лошо време, има лоши дрехи.
Стара ти е информацията, в Амстердам метрото е 3,2 евро единичният билет, а цената на седмична безлимитна карта е  €36.50, тоест, около 160 евро на месец.
 https://www.amsterdamtips.com/transport-tickets

В Стокхолм картите ни бяха без летище и заредихме брой пътувания..в момента единично пътуване с тази карта е 3 евра..
Годишната в Амстстердам е 490 евро при средна заплата 2100 евро  (можеш да купиш 4 карти поне)
в София е 180 евро при средна заплата 450 евро...(можеш да купиш 2 карти и половина)

# 744
  • Мнения: X
Скрит текст:
Скрит текст:
Ожалихме ги бедните скандинавци, билетче за метро не могат да си купят.
В Стокхолм ползвахме градски транспорт с карта, но не помня цената...висока беше но там всичко е скъпо.
В Амстердам също всички са на колела, билетът беше към 1-2 евро по спомен...с абонамент вероятно е доста по-поносимо.
Ползвали сте пас плюс тревълкард най-вероятно - ето цената за 3 дни около 100 евро, включва и атракции , не включва Арланда експрес (30 евро)
https://www.stockholmpass.com/stockholm-transport/
Всички големи градове, вкл. и София, имат подобни пасове.

Много квартали не са покрити с метро или градска железница (противно на форумното мнение тука Wink), там пътуват и от разни села, където автобусът е на 1 час, а и цената за тях има значение, не знам, не съм им правила сметката, но са ми казвали, че цената е основен фактор за карането на колело - може и просто да им се свиди или да са научени да не харчат за нещо, когато могат да спестят. Манталитет. Обаче от там съм си купила най-чудесните принадлежности за дъжд, вършат ми страхотна работа. И са прави, че няма лошо време, има лоши дрехи.
Стара ти е информацията, в Амстердам метрото е 3,2 евро единичният билет, а цената на седмична безлимитна карта е  €36.50, тоест, около 160 евро на месец.
 https://www.amsterdamtips.com/transport-tickets

В Стокхолм картите ни бяха без летище и заредихме брой пътувания..в момента единично пътуване с тази карта е 3 евра..
Годишната в Амстстердам е 490 евро при средна заплата 2100 евро  (можеш да купиш 4 карти поне)
в София е 180 евро при средна заплата 450 евро...(можеш да купиш 2 карти и половина)

Годишната в Амстердам е 490 евро, но е само за няколко квартала от централната част на града, за цялата метро ерия е 975 евро на година:
https://reisproducten.gvb.nl/en/abonnementen/gvb-only
No more fuss with zone and star values. This season ticket provides you with unlimited travel on all trams, day and night buses, and metros of GVB
Но както и да го сравняваме, факт е, че стотици хиляди холандци са на колелета и в най-големия дъжд или вятър, и децата си возят също така. Ако приемем, че са ме излъгали, че е заради цената,  или пък съм уцелила най-големите скръндзи там, това означава, че холандците са далеч по-екологично настроени, по-непретенциозни и неразглезени от българите, защото със сигурност не им е кеф на колелетата, мокри и надухани, могат да си позволят ГТ (не и личен автомобил, обаче, това вече е много скъпо, за всеки ден в Амстердам говоря) и все пак са на колелелтата. А Ганьо ще реве колко е беден, ама при 3 капки дъжд скача в колата си. Май има над какво да се замислим. Или по-точно има много накъде на Ганьо да му вдигат разходите по личния автомобил, докато не го откажат от него.

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 17:20 от Анонимен

# 745
  • Мнения: 19 041
Ама там на места велоалеите са по 2 метра широки, тук с малки изключения са разграфени 90 см на ръба на булеварда или пак толкова по средата на пешеходната пътека.

# 746
  • София
  • Мнения: 878
Raptor, не съм сигурен, че такива проучвания изобщо са правени за нашата столица. Можеш ли да ми отговориш тогава защо по бул. Сливница стават по-малки задръствания (пак има, но са доста по-поносими), отколкото по бул. България или бул. Цариградско шосе например? Аз ще ти кажа, защото булеварда е с повече ленти.
Или защото Сливница е част от ринг около центъра а България се забива в центъра (радиален е) и с поредица места с намалена пропускливост (примерно кръстовището с Гешев) а даже и някой да се придвижи бързо по България накрая пак ще попадне в място с ограничена пропускливост- Черни Връх, Евлоги Георгиев. Цариградско също е радиален- накрая се попада на Орлов мост и няма как да няма задръствания- задръстванията не са от броя ленти- от това къде отива е. Колкото и ленти да направиш на България накрая пак ще попаднеш в задръстване на кръстовището с Гешев.
Цитат
Чисто и просто и вместо да се губят ленти с чертаене за бус лента, трябваше да се разширят основните булеварди с по още 2 ленти и чак тогава едната да се отдели за BUS лента, част от тротоара за велоалея и т.н.
И къде да се разшири България- от къде да се вземе мястото за тия допълнителни ленти??? Очевидно няма къде освен да бъдат съборени сгради (защото пък обитателите на съществуващите няма да приемат да им разширят булеварда до под порозорците). Не можеш да го разшириш значи улесняваш превоза на по-пакетирани групи хора (в автобусите)- излиза че БУС-лентите са си съвсем разумни.
Цитат
А на Малинов лентата за направо е 1, 1 за бусове и 1 за наляво, например. Кажете ми, всезнайковци и експерти.
Къде по-точно да се разшири Малинов като няма къде???

# 747
  • Мнения: 11 190
Хохо,
преди 10 години в бг-мама бях "синя леличка", сега съм "баба, която си налива вода уикенда" Simple Smile Еволюирам!

# 748
  • Мнения: 1 718
Напротив, ако се разширяват и правят нови булеварди значително ще се облекчи трафика.
Aко всички специалисти твърдят че това не е така, аз съм склонен да вярвам на специалистите. И все пак- хайде дайте предложение за един такъв нов булевард да минем от общи разсъждения към нещо конкретно- защото аз пък твърдя, че общината не бива да харчи излишни пари за пътища вместо да ги насочи за градски транспорт.
 И защо да се правят тия нови булеварди- та просто по-бързо да попадат тия с колите в тапите близо до центъра- защото разните bottleneck места няма как да се махнат? Да се насочат повече автомобили в центъра?
 Хайде де- предложете няколко такива булеварда???
Аз нещо не ти разбрах идеята. Как да ти докажа нещо, при положение, че не е направено още? Всъщност донякъде проектите на тези пишман "експерти" вече са изпълнени - взеха от по-големите булеварди по 1 лента за ГТ, на други булеварди мацнаха по 1 боя за велоалея и стесниха и без това тесни улици. Трафикът се задушава все повече и повече и по вашата логика и по логиката на "експертите" колите би трябвало да намаляват. Само че аз виждам обратната тенденция.
Иначе за пример веднага се сещам едно време какво беше на южната дъга и в момента какво е положението там, където не е разширено...
П.с. под разширение може да се има предвид и изграждане на успоредни булеварди или големи улици. Дали ще са рингов тип или не, вече зависи от проектирането.

# 749
  • Мнения: 2 695
Повечето съществуващи широки булеварди (Ал. Стамболийски, М. Луиза, Дондуков и т.н.) в момента са синя/зелена зона с разрешено платено паркиране и от двете страни, т.е. пропускливостта им е намалена наполовина. На места освен разрешеното паркиране има и велоалеи. Преди години паркирането там просто беше забранено.
А така... аз от колко време го говоря това..... ама онова същество Пенка... зоните били решавали проблеми... решават дръжки, блокират движението блокират.

Общи условия

Активация на акаунт