Отговори
# 345
  • Мнения: 359
Добро утро. Ето тези две задачки ме препънаха сериозно (идентични са като логика, но... ), така, че ще бъда благодарна на всякаква помощ. Задачки за четвърти клас са:

Задача 1:
В кош има топки от 3 вида - футболни, баскетболни и волейболни. 25 от тях не са футболни, 19 не са баскетболни, а 20 не са волейболни. Колко на брой са баскетболните топки?
 
Задача 2:
В купа има три вида ябълки - червени, зелени и жълти. 8 от ябълките не са червени, 7 от ябълките не са жълти и 5 от ябълките не са зелени. Колко на брой са жълтите ябълки в купата?


Аз ги смятам така (система с три неизвестни):

Ж+Зел=8
Ч+Зел=7
Ч+Ж=5
От третото уравнение: Ч=5-Ж

Във второто уравнение замествам Ч: (5-Ж)+Зел = 7 => Зел= 2+Ж
Замествам Зел в първото уравнение: Ж + (2+Ж) = 8, откъдето Ж=3, Зел=5, Ч=2.

# 346
  • Мнения: 12 145
Не знам какво са учили в четвърти клас, но ето моето решение:
В купата има х ябълки. Зелените са (х-5), червените са (х-8), а жълтите са (х-7)
(х-5)+(х-8)+(х-7)=х
х-5+х-8+х-7=х
3х-х= 5+8+7
2х=20
х=20:2=10
В купата има 10 ябълки.
10-7=3 жълти ябълки.

# 347
  • София
  • Мнения: 203
Момичета, прекрасни сте. Сърдечно благодаря и на трите Simple Smile :*

# 348
  • Сф
  • Мнения: 10 668
Защото и новите три ще са изпити благодарение на първоначалните 27. Пита се колко бутилки можеш да изпиеш, ако имаш събрани 27 празни. Логично е да можеш да замениш и новополучените празни за пълни, поне в живота е така.
Задачата с бутилките, заменяш докато имаш празни.
27:3=9  9:3=3 3:3=1, като съберем трите отговора -  9+3+1 = 13
Това е решението.Трябва логическо мислене май, май Simple Smile
Аз написах че е за 4 кл Смг обаче Simple Smile
Поне детето се досети преди мен .

# 349
  • Мнения: 1 484

Задача за 6 клас

# 350
  • Мнения: 29 460
За кой клас е?

Принципно бих я решила:

3х+х+(3х-2)+8=132, откъдето х е 18

3х е България, т.е. 54

# 351
  • Мнения: 1 484
За кой клас е?

Принципно бих я решила:

3х+х+(3х-2)+8=132, откъдето х е 18

3х е България, т.е. 54
Много благодаря 💐Задачата е за 6 клас .

# 352
  • София
  • Мнения: 30 147
Здравейте,

търся помощ за тези две задачи.

1. Колко са двуцифрените числа, които могат да се представят като произведение на две последователни естествени числа?

п.с. Числата 2 и 3 са последователни естествени числа, а 5 и 7 не са.

Аз ги изкарвам 8, а отговорът е 7.

***
2. Заменете знаците с различни числа, сред които не е числото 0, така че:

# х 3+ § х 5 + @ х 6= 31

Колко са възможните стойности на #+§+@ ?

# 353
  • Варна
  • Мнения: 25 256
по задача 1:
7 са:
3х4=12
4х5=20
5х6=30
6х7=42
7х8=56
8х9=72
9х10=90
Кое е осмото според теб?

# 354
  • Мнения: 8 082
За кой клас са задачите?
1. Колко са двуцифрените числа, които могат да се представят като произведение на две последователни естествени числа?
п.с. Числата 2 и 3 са последователни естествени числа, а 5 и 7 не са.
Аз ги изкарвам 8, а отговорът е 7.
3х4=12
4х5=20
5х6=30
6х7=42
7х8=56
8х9=72
9х10=90
Други няма - с по-малки от 3 и 4 не става, с над 9 и 10 също...
***
2. Заменете знаците с различни числа, сред които не е числото 0, така че:
# х 3+ § х 5 + @ х 6= 31

Колко са възможните стойности на #+§+@ ?
# х 3+ § х 5 + @ х 6= 31
(#+2х@ ) х 3+ § х 5 = 31
ако имаме 1х5 то остава 26, то не се дели на 3
ако имаме 2х5 то остава 21, то 21=7х3
ако имаме 3х5 то остава 16, то не се дели на 3
ако имаме 4х5 то остава 11, то не се дели на 3
ако имаме 5х5 то остава 6, то се дели на 3, но резултата е 2, не можем да сложим повече от 1х6+0х3, или 0х6+2х3, но не се допуска 0
ако имаме 6х5 то остава 1, няма варианти

Връщаме се на единствения възможен вариант за 5 "ако имаме 2х5 то остава 21, то 21=7х3", т.е. §=2
7 трябва да го разделим на две части # и 2х@, т.е. има три варианта
@=2, @=1, #=5
@=4, @=2, #=3
@=6, @=3, #=1

Възможните суми на #+§+@ са
5+2+1 =8
3+2+2 =7
1+2+3 =6

# 355
  • София
  • Мнения: 30 147
Месечинка виторога, 100 пъти чета двуцуфрени и слагам 23 т.е. 2х3 ooooh!

peneva_a, за 3 клас.
И аз намерих на зад. 2, че възможните стойности са 3, но отговорът е 2, което ме навява на мисълта, че е сбъркан.

# 356
  • Мнения: 8 082
...
Възможните суми на #+§+@ са
5+2+1 =8
3+2+2 =7
1+2+3 =6
Дааааа, два са, не три както съм ги написала...
***
2. Заменете знаците с различни числа, сред които не е числото 0, така че:
# х 3+ § х 5 + @ х 6= 31

Колко са възможните стойности на #+§+@ ?
защото в подчертаното §=2 и @=2 , не са различни
0 се сетих да изключа, но "различни" не му обърнах внимание... Close

Ще се опитам да я обясня на моята третокласничка, но според мен не би я асимилирала достатъчно, че при подобни задачи да съобрази и двете изключвания и че шестицата е кратна на 3...

# 357
  • София
  • Мнения: 30 147
peneva_a, мерси!
Ами, да, то пише "различни", но днес не чета с разбиране. Blush

# 358
  • Варна
  • Мнения: 701
това е задача за втори клас, а аз не мога да вдяна как става Confused помагайте

# 359

Общи условия

Активация на акаунт