Отговори
# 330
  • Мнения: 11 987
Защо? В задачата се пита колко могат да изпият срещу събрани 27 празни бутилки? Срещу 27 празни ще получат 9 пълни. Като ги изпият количеството празни, които заменят ще се увеличи, т.е вече няма да са 27 празните.

# 331
  • Варна
  • Мнения: 25 236
Защото и новите три ще са изпити благодарение на първоначалните 27. Пита се колко бутилки можеш да изпиеш, ако имаш събрани 27 празни. Логично е да можеш да замениш и новополучените празни за пълни, поне в живота е така.

# 332
  • Мнения: 21 455
Скрит текст:
От старнтест за СМГ.4кл
45 бонбона тежат 150гр.Колко грама тежат 27 от тези бонбони?;
И три празни бутилки лимонада се заменят за 1 пълна.Колко най много бутилки лимонада може да изпие с- во събрало 27 празни бутилки?
45 бонбона = 150 гр
15 пъти по-малко бонбони, ще тежат 15 пъти по-малко.
3 бонбона=10 гр
9 пъти повече бонбони, ще тежат девет пъти повече.
27 бонбона=90 гр
-----------------------------------------------------------------------------------------------
27 бутилки се заменят за 27:3= 9 нови
9 бутилки се заменят за 9:3= 3 нови
3 бутилки се заменят за 1.
Мислех, че става ясно от решението.
Така и така пак се върнахме на тези задачи, пропорции ( просто тройно правило) се учат в шести клас. Не че не е възможно да се прилагат и от четвъртокласници ( по курсове и школи се учат далеч по-сложни неща), но е добре, когато е посочено за кой клас е задачата, да се търси подходящо за съответния клас решение. Няма как да знаем дали детето посещава някакви допълнителни занимания.

# 333
  • Мнения: 11 987
Идея си нямам в кой клас се учи. По мое време ни го показаха чак в 11 клас по отчетност. Майка ми ми го показа още към трети клас и винаги с него съм си решавала задачите. Нито тя, нито аз сме математици, за школи да не говорим. Много е лесно и приложимо и от деца 2-3 клас.

# 334
  • Мнения: 29 322
Записвам се да ви следя, че май и за първи клас ме затрудняват някои задачи....

Последна редакция: пт, 22 мар 2019, 21:53 от Natali_

# 335
  • Пловдив
  • Мнения: 77
Здравейте! Моля за помощ за следната задача от състезанието "Европейско кенгуру" 4 клас.

Една бълха се изкачва по стълба с много стъпала. Тя може да скача
само по два начина: 3 стъпала нагоре или 4 надолу. Започвайки от
нивото на пода, колко най- малко скока трябва да направи бълхата, за
да спре за почивка на 22- то стъпало?

# 336
  • Мнения: 29 322
7*3 скока нагоре до 21, 2*4 скока надолу до 13 и 3*3 скока нагоре до 22, общо 12

# 337
  • Пловдив
  • Мнения: 77
7*3 скока нагоре до 21, 2*4 скока надолу до 13 и 3*3 скока нагоре до 22, общо 12

 Много благодаря за бързия отговор! Simple Smile

# 338
  • София
  • Мнения: 30 139
И аз да се включа с въпрос:

Ива има букет от 13 бели, червени и жълти цветя. Белите са 8 пъти повече от червените. Колко са жълтите?

# 339
  • Мнения: 4 127
Щом общо са 13, червените може да са само 1,а белите 8
Ако червените са 2,белите ще са 16,което е повече от общия брой
Жълтите са 4

# 340
  • София
  • Мнения: 30 139
Щом общо са 13, червените може да са само 1,а белите 8
Ако червените са 2,белите ще са 16,което е повече от общия брой
Жълтите са 4
Благодаря ти много! Аз опитвах с уравнение. ooooh! Blush

# 341
  • Мнения: 4 127
Може и с уравнение
х+8х+y=13
9x+y=13
x може да е равно само на 1
Тогава y=4

# 342
  • София
  • Мнения: 30 139
Може и с уравнение
х+8х+y=13
9x+y=13
x може да е равно само на 1
Тогава y=4
Да, но не съобразих, че при х>1, уравнението няма да е вярно. Blush

# 343
  • София
  • Мнения: 203
Добро утро. Ето тези две задачки ме препънаха сериозно (идентични са като логика, но... ), така, че ще бъда благодарна на всякаква помощ. Задачки за четвърти клас са:

Задача 1:
В кош има топки от 3 вида - футболни, баскетболни и волейболни. 25 от тях не са футболни, 19 не са баскетболни, а 20 не са волейболни. Колко на брой са баскетболните топки?
 
Задача 2:
В купа има три вида ябълки - червени, зелени и жълти. 8 от ябълките не са червени, 7 от ябълките не са жълти и 5 от ябълките не са зелени. Колко на брой са жълтите ябълки в купата?

# 344
  • Мнения: 7 154
Б-баскетболни
В-волейболни
Ф-футболни

Б+В=25
В+Ф=19
Ф+Б=20

Събираме  трите уравнения.
2Б+2В+2Ф=64
Б+В+Ф=32
Общият брой на топките е 32.

Заместваме като ползваме първите три уравнения и решаваме задачата.
Баскетболни топки: Б+19=32
Б=13
Втората е аналогична.

Общи условия

Активация на акаунт