Частни училища - информативна тема 22

  • 50 428
  • 804
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 133
Не искам да кажа нищо, но определяйки сама че детето Ви е щастие за всеки клас, мога да намеря поне още 1000 родители твърдящи същото. Но децата им не са в СМГ или в някое "елитно" училище. Това че корупция има навсякъде в държавното образование е новина за някой от Марс само. А иначе документите винаги са изрядни, това е 100% сигурно. Така се лови корупция в България по документи, смях.
ПС за корупция в частното не можем да говорим, защото там се нарича политика и не подлежи на обществен контрол, на какъвто би трябвало да подлежи общественото образование.

# 151
  • София
  • Мнения: 10 825
Тинки,
Много е спорно, дали с парите от таксата за АК можеш да "купиш" недостигащото преподаване. (За училище да не говорим).
И е безспорно, че няма как да купиш времето, което са загубили на детето ти.

ПС Фран специфично посочи проблемите с приема в 5-ти клас. Корупцията при приема в СМГ е пословична обществена тайна. Но не мисля, че някой тук твърди (или намеква), че вие сте участвали в нея. ППС Максималния брой на учениците в паралелка не беше ли 24?. По колко са в СМГ? Да, знам, че може да се направи изключение с разрешение от РУО. Simple Smile
Редактирам се, защото поста ми е звучи двусмислено - Нормативите са :
В периода 1-4 клас - 22 деца с опция да е увеличат до 24
В прогимназиален и гимназиален етап - 26, с опция за завишаване до 29

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 14:15 от Onna-bugeisha

# 152
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
...Но не мисля, че някой тук твърди (или намеква), че вие сте участвали в нея...
Цитат
Паралелките се пукат по шевовете. Нарушават се купища правила. Чудя се до кога ще си траят, най-вече родителите на редовно приетите деца, които и търпят в стаите да няма ни въздух, ни място.
Цитат
П.П. Призма, сигурна съм, че документите на всички ученици, които се местят в определена държавна гимназия, без обаче да са обявени свободни места в същата, за изрядни....

Стига, бе....Ежко, я пак кой какво твърди.
prayerman, няма да влизам в обяснителен режим. Интересен човек си. Да кажем резултат в първите 10 в София на оценките на НВО, или да кажем приети в първите 3-ма в АК, или да кажем приети с най-висок резултат от секциите за математика и логика в АК, или които изкарват на PSAT над 98% още в 9-и клас, или които имат C2-C2-C1 по английски в 9-и клас... Колко каза, че са - поне 1000 в София? Дообре.

# 153
  • Мнения: X
Хайде стига сте яли Тинки. Преместването/приема постфактум на незаписали се, но приети след 7 клас в СМГ, си е толкова по правилата, колкото и приема на братя и сестри с незадоволителен резултат в ЧУ. И първото не е съвсем ОК, но наредбата го позволява. А пък второто също си е неписано правило, колкото и несправедливо да е за неприетите с по-високи точки от братята и сестрите.
Какво беше? Гроздето е кисело? Ill

# 154
  • Мнения: 5 425
Не видях нищо, което да обвинява теб, Тинки. Коментира се безредието в СМГ.

Разлика между политика и корупция има и в ЧУ. Политиката е оповестена на всички, които засяга. Не само на готовите да си платят под масата.

# 155
  • София
  • Мнения: 5 020
Тинки, както написах: нямаше обявени свободни места на сайта на СМГ. Не ми се струва нормално всеки, който е имал висок бал и е бил подал документи за дадено училище, 2 години след като размисли, че му се учи там, да си уговори среща с директора и да го приемат, при положение, че паралелките са пълни. Дори и от друг град, и от математическа гимназия да идва, пак трябва да има свободни места. А вие идвате от езикова гимназия. Съвсем неясно как и защо се намира "свободно" място.

# 156
  • В офиса
  • Мнения: 4 019
Prizma, имаме право да подадем молба. Директорът слага резолюция. Ако беше сложил "не" нямаше да му се сърдя. Пак ти казвам, прочети наредбата. Правиш свободни съчинения, а то вътре си е записано. И между другото разписана е и опция за приравнителни изпити при разминаване на хорариум и т.н. Наредбата е писана за хора, а не за роботизирани същества изпълняващи буквално последователност от стъпки. Само още 1 пост по темата и изтривам всичко написано. А си мислех, че може да е полезно.

# 157
  • Мнения: 5 425
Тинки, както написах: нямаше обявени свободни места на сайта на СМГ. Не ми се струва нормално всеки, който е имал висок бал и е бил подал документи за дадено училище, 2 години след като размисли, че му се учи там, да си уговори среща с директора и да го приемат, при положение, че паралелките са пълни. Дори и от друг град, и от математическа гимназия да идва, пак трябва да има свободни места. А вие идвате от езикова гимназия. Съвсем неясно как и защо се намира "свободно" място.

Което, за да бъдем честни, е проблем и то голям. Но на РУО/СМГ, а не на Тинки.
И пак, за да сме честни, Тинки, когато една наредба предвижда толкова "широки" възможности за субективна преценка (от директора), тя не създава много ред, нали? (За Н-ти път - това не е твоя вина).

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 14:53 от Ezhko

# 158
  • Мнения: 1 622
То пак е някаква дискусия за и против частното образование, мислех, че поне в тази тема всички ще са "за" частното, т.е. ще са минали първия филтър, и ще се сравняват частните училища по принцп:))
Имам по-малко дете, което ще бъде първи клас и затова ми е интересно.
Големият ми син в момента учи в АК и на базата на изминалите 2 месеца, бих казала, че се чувства добре. Преди това беше в държавно училище, което съвсем не беше лошо,  имаше си минусите, но аз не търся идеална среда, защото нея я няма никъде, трябва да се оцелява и да се справя в неидеална среда, с неидеални учители и неидеални съучници. Защото такъв е живота. В идеалното всички го можем.
Но за да вметна само, че конкретно за сина ми, АК му пасва, защото усещам в него някакъв живец, заинтригуван е от учители, система, съученици, избираеми занимания. Този живец преди го нямаше, всичко му беше скучно, демотивиращо и като цяло беше доста апатичен. Не че не се справи добре на матурите, справи се даже отлично, но не виждаше защо учи. Губеха часове, учителите бяха като цяло незаинтересовани, децата също.  Затова и сменихме училището, искаше ми се друга перспектива за него.
А относно това, че в АК всичко се учело, а в другите училища някои неща се учат, други не, и това е позитив, мога да разбера гледната точка, но това пак не важи за моето дете. На него, в момента, всичко му е интересно. А и по характер е много любознателен. Усещам го, че е гладно за знания, записало се е на какви ли не допълнителни неща, ходи, пише, нямам представа какво прави, но му харесва. (Не виждам обаче да е преучил).
В тази връзка, за мен е важно училището да е съобразено с детето. Със сигурност сина ми не би се чувствал добре в СМГ, НПМГ или "Джон Атанасов", но това нищо не значи за училището. Не значи и че не би се справил. Такова ми е детето. И между другото, то също е умно и разумно. Не, че е мое Wink
Относно по-малкия ми син, той е доста трудничък на поведение, инатлив, не съм сигурна дали в държавното училище, в което беше брат му, защото е до вкъщи, ще имат времето да му обърнат внимание. От друга страна не бих искала на тази възраст да получава похвали, без да се е старал, което е основното ми притеснение за частните училища до 5 клас. Те все още за малки и нямат стимул и критерий.
И така...Simple Smile

# 159
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 063
Скрит текст:
То пак е някаква дискусия за и против частното образование, мислех, че поне в тази тема всички ще са "за" частното, т.е. ще са минали първия филтър, и ще се сравняват частните училища по принцп:))
Имам по-малко дете, което ще бъде първи клас и затова ми е интересно.
Големият ми син в момента учи в АК и на базата на изминалите 2 месеца, бих казала, че се чувства добре. Преди това беше в държавно училище, което съвсем не беше лошо,  имаше си минусите, но аз не търся идеална среда, защото нея я няма никъде, трябва да се оцелява и да се справя в неидеална среда, с неидеални учители и неидеални съучници. Защото такъв е живота. В идеалното всички го можем.
Но за да вметна само, че конкретно за сина ми, АК му пасва, защото усещам в него някакъв живец, заинтригуван е от учители, система, съученици, избираеми занимания. Този живец преди го нямаше, всичко му беше скучно, демотивиращо и като цяло беше доста апатичен. Не че не се справи добре на матурите, справи се даже отлично, но не виждаше защо учи. Губеха часове, учителите бяха като цяло незаинтересовани, децата също.  Затова и сменихме училището, искаше ми се друга перспектива за него.
А относно това, че в АК всичко се учело, а в другите училища някои неща се учат, други не, и това е позитив, мога да разбера гледната точка, но това пак не важи за моето дете. На него, в момента, всичко му е интересно. А и по характер е много любознателен. Усещам го, че е гладно за знания, записало се е на какви ли не допълнителни неща, ходи, пише, нямам представа какво прави, но му харесва. (Не виждам обаче да е преучил).
В тази връзка, за мен е важно училището да е съобразено с детето. Със сигурност сина ми не би се чувствал добре в СМГ, НПМГ или "Джон Атанасов", но това нищо не значи за училището. Не значи и че не би се справил. Такова ми е детето. И между другото, то също е умно и разумно. Не, че е мое Wink
Относно по-малкия ми син, той е доста трудничък на поведение, инатлив, не съм сигурна дали в държавното училище, в което беше брат му, защото е до вкъщи, ще имат времето да му обърнат внимание. От друга страна
не бих искала на тази възраст да получава похвали, без да се е старал, което е основното ми притеснение за частните училища до 5 клас.
Скрит текст:
Те все още за малки и нямат стимул и критерий.
И така...Simple Smile


нямам много опит с частните училища, но за нашето знам със сигурност, че не се раздават раздават похвали без старание.
може и да го има не е правило и не е за всички деца.
горното се отнася за периода до пети клас.
за след пети още набирам материал.

# 160
  • Мнения: 6 302
Затова хората вече не споделят, защото един страхотно започнал диалог, без съмнение изключително интересен на цялата аудитория и съвсем по темата, и неизмеримо много информативен, беше обърнат впоследствие на некрасиви лични намеци и натяквания и обсъждане на конкретно дете на потребител, а това освен грозно, е и жалко. Жалко е, защото дискусията беше интересна и полезна, и защото познайте дали този форумец или някой друг ще се реши занапред да сподели нещо, свързано с опита му. Като ще получи такава реакция вместо благодарност.

# 161
  • Мнения: 5 425
От друга страна не бих искала на тази възраст да получава похвали, без да се е старал, което е основното ми притеснение за частните училища до 5 клас. Те все още за малки и нямат стимул и критерий.
И така...Simple Smile

За Климент Охридски гарантирам, че незаслужени похвали не го застрашават Simple Smile
Мисля, че не го грози тази опасност и в Питагор или СС Simple Smile

# 162
  • София
  • Мнения: 5 020
Prizma, имаме право да подадем молба. Директорът слага резолюция. Ако беше сложил "не" нямаше да му се сърдя. Пак ти казвам, прочети наредбата. Правиш свободни съчинения, а то вътре си е записано. И между другото разписана е и опция за приравнителни изпити при разминаване на хорариум и т.н. Наредбата е писана за хора, а не за роботизирани същества изпълняващи буквално последователност от стъпки. Само още 1 пост по темата и изтривам всичко написано. А си мислех, че може да е полезно.

Не споря за това, а за броя деца в паралелка и липсата на прозрачност, което при НПМГ например не е така. Колко могат да растат паралелките и кое го налага? Упрекът ми е към ръководството, не към теб. Това отношение за вас е плюс, но прекомерното разрастване на паралелките само по себе си не е положително нещо. В СМГ паралелките са открай време раздути и така си и продължава.

# 163
  • София
  • Мнения: 18 051
Дъждец,
Скрит текст:
за толкова години като родител с деца в НЕГ, от 2010 насам непрекъснато, съм чула само за един учител, обиждащ децата. Вероятно такива недоразумения има навсякъде- опс, изивнете, без АК, че сега ще дойде Ежко да обяснява как е там.. Ако човек търси негативите на НЕГ, те определено не са в обидите към деца, а другаде. Имам и доста  високо дете,  и по-ниско, и слабо много, и по-пълно, и с очила - никой никога не им е казвал нещо по въпроса, за интелектувално ниво пък съвсем. Даже обратното, дразни ме на моменти онзи дух, който витае в обявените за елитни училища, според който децата  там по подразбиране  са по-по-най..Ми не са непременно, в никое училище, каквито и претенции да има последното. Тоест  визирам учителски приказки в стил - "Вие сте най-умните в България" или "Оставете училище Х, то лежи на стари лаври, вие сте много по-добри от учениците в него"...

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 16:29 от пенсионирана русалка

# 164
  • София
  • Мнения: 12 026
Тинки, не трий постовете си. Полезни са. Както и цялата дискусия, с изключение на няколко поста.

Общи условия

Активация на акаунт