Частни училища - информативна тема 22

  • 50 340
  • 804
  •   2
Отговори
# 165
  • Мнения: 91
Постовете на Тинкърбел бяха много полезни за мен. Може би най-полезната информация в последните няколко теми. Ние сме още доста далеч от гимназия, но събирам мнения и за АК. Отдавна имам съмнение, че "американската" среда няма да ми допадне, а и прекалените похвали ме карат да имам резерви и даже ме отблъскват от "рекламирания" продукт.
Скрит текст:
Може да съм прекалено критична, но от опит знам, че няма нещо под небето, което да е перфектно. Прекаленото прехвалване на каквато и да е тема на мен лично започва да ми звучи леко сектантско.
Друг поглед върху училището за мен го направи малко по-нормално. Как изказано мнение за АК стигна до коментар на конкретен приема в СМГ и лични нападки към потребителя, мисля, че можем да си обясним. Колкото повече обаче позволяваме на хората да си изказват свободно мнението, без да следва задължително опровержение на всяка цена и финално сразяване с лични нападки, толкова повече ще знаем за училищата, за което май сме се събрали тук.

Това съм го изпитала още след първия пост, който сам написала тук. След това детето ми стана посърнало мушкато и зомби, а аз амбициозна харпия. Колко хора ще минат през това за да ви "информират"? Освен ако не пропускам смисъла на темата, де?!?!

# 166
  • София
  • Мнения: 4 996
И, между другото, толкова мило отношение от административен персонал, с което се сблъсках в СМГ, в АК не видях. А съм никой, без връзки, без някой да е врътнал телефончето за мен, без да познават детето и въпреки това една камара хора (вкл. директор и зам. директор) си посветиха време да ми обяснят специфики и да ме посъветват в избора.  

Ето така се стигна до коментари за приема в СМГ.
Като родител на дете влязло с резултатите си в СМГ в 5 клас, както и с бал за немските паралелки на СМГ след 7 клас, никога не съм одобрявала раздутите класове. Нещо повече, вариантът да не се разберем с колежа теоретично го има и в тази връзка стои въпросът "тогава накъде"? Гледах как НПМГ си бяха обявили свободните места, а СМГ - не. Логично, там няма незаети места, паралелките са от 30+ деца. А се оказва, че места се намират. Това няма нищо общо с критиките към колежа, които се изказват, нито са персонални нападки към конкретен (недоволен от колежа) потребител или дете. Мнението, което изказах, беше, че плюсовете на администрацията за едни, за други са минуси, когато говорим за прием извън обявени бройки.
 

# 167
  • Мнения: 133
Това е разликата както се казва по-света и у нас. Разбира се, не навсякъде по света. Онези тъпите американци си следват правилата, тъпи остри има ги и не ги ли спазваш гориш. Тук обаче в държавата на тЕрикатите винаги има начин, ако няма ще намерим, ако пак няма ще звъннем на някой познат да намери. И затова толкова ни е трудно, сами си рушим правилата после се оплакваме от другите. Иначе всичко е точно....

# 168
  • В офиса
  • Мнения: 4 007
Призма, спецификите бяха, че няма начин да ни приемат в посочената в молбата ни паралелка, защото така ще нарушим наредбата. А съветите бяха в коя от останалите, които отговарят на легитимния прием, е най-добре да се случи. Можеш да се информираш за бройките на класовете, предполагам още имаш контакти. И няма нищо тарикатско и шуробаджанашко, prayerman, продължавай да демонстрираш колко си конструктивен и на какви световни висоти е мирогледът ти.
Не мога да не споделя случай от АК, който ще зарадва точно принципни като prayerman. Аз съм в командировка, майка ми (възрастна жена на 70+ години) гледа децата. Голямото дете вдига много висока температура, супер отпаднало и т.н. И си остава вкъщи, водят се на лекар и т.н. На мен не звънят, да не ме притеснят. Но на супер болното ми дете не му хрумва да каже на баба си да звънне в колежа, за да предупреди, че е болно. А и да е казало, след като се е освестило, бабата пък като ще разбере, че трябва да изпълни Правилника. Та, на следващата седмица получавам обаждане: Така и така детето ви отсъства. Аз: Да, болно беше, донесе ви бележка. Те: В Правилника изрично пише, че трябва да се обадите до 10 часа, за да предупредите. Аз: разказвам историята.... детето с тежък грип, не може да стане, бабата не е подписвала Правилника, не знае. Те: Не можем да ви извиним отсъствията, не сте спазили Правилника. Аз:????!!!!!@@@@@ (представяйте си всички псувни, които могат да ви дойдат наум) Историята имаше хепи енд. Нарушиха Правилника (даже и те, господи, накъде отива света; но все пак отбелязаха, че за последно ми правят такъв компромис) и извиниха отсъствията.
Живият живот не може да се опише в правилници. Те маркират рамката. Тежко на тези, които вярват в друго.

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 19:00 от Тинкърбел

# 169
  • София
  • Мнения: 4 996
По-горе писах: 31 ученици са в паралелката, в която бяхме досега. При един напуснал трябваше да останат 29, но с двама новоприети вече са 31. Какво повече има да се информирам? Нямам за цел да следя конкретно вашия прием, той едва ли е с нещо различен от други. Но не го виждам като част от позитивите на администрацията, освен за новоприетите ученици.

# 170
  • София
  • Мнения: 17 983
Фран,
Скрит текст:
ама не забравяй, че сравняваш  много добро училище с  много добро такова и в двата случая. Минуси си има всяко от тях, но все пак нивото на децата, мотивацията им, интересите им са  по-близки. С такива деца и лесно се работи, постигат се резултати.. Но, извини ме, обобщаващо твърдение на база опит само с водещи училища в държавния и частния сектор, че частното е непременно по -добро, за мен лично е невярно. От земята до небето има разлика между частно и частно, между държавно и държавно. По стечение на обстоятелствата  съдбата ме срещна с детенце в частното Валдорфско училище. Нито едно от нещата, които чух и видях, не мисля, че бих приела, дори и с нож опрян в гърба, за децата си. Дори училището на мен да плаща, не аз на него. Учат на така наречени "епохи". Тоест седмици, ако не даже и месеци наред имат математика само по 1-2 часа седмично и после изведнъж идва ударната епоха, в която имат много часове по предмета. Така се губи тренинг, рутина, качествено натрупване на знания,  не се задълбава в материала с цел последният да бъде наистина  трайно усвоен. Големи деца са, а нямат оценки, обратната връзка е  "Покрива/не покрива изискванията", такова нещо на мен не би ми стигало..... По английски на  госпожата било обърнато внимание от ученик, живял в САЩ, че допуска редовно грешки. По математика тече някакво супер хаотично преподаване, по думите му в момента учат материал за горен клас, за сметка на това не са пипани далеч по-лесни, базови за другото неща, които са заложени по програмата на МОН за текущата учебна година. Сложи и факта, че при  комуникацията на въпросното дете  с негови връстници стана ясно, че то не знае на 13-14 години коя е Пипи..А детето изглеждаше будно, дейно, комуникативно. Такова обучение, било и частно, не знам какви позитиви му носи...Но всеки в край на краищата си има родители и те правят преценката.Нямах за цел да критикувам направения от тях избор, а да  покажа как частното на детето ти е в съвсем друго измерение и не е повод за обобщаване..

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 19:06 от пенсионирана русалка

# 171
  • Мнения: 7 149
Но, извини ме, обобщаващо твърдение на база опит само с водещи училища в държавния и частния сектор, че частното е непременно по -добро, за мен лично е невярно.

Никъде не съм обобщавала. Споделих мнение на база личен опит.
Друг каза това:
Цитат
Най-нормалното е плюсовете да са на страната на частното.

Пък един ден може да имам възможността да сравнявам АК с ПЧМГ в гимназиална степен. Знае ли човек?

# 172
  • В офиса
  • Мнения: 4 007
Можехме да отидем и в НПМГ, и в ПЧМГ. Първо почукахме на вратата на СМГ, ако ни я бяха хлопнали, кой щеше да загуби - СМГ като общност, или ние? Позитиви има за всички. Едно будно, умно и безпроблемно дете идва в класа. При това е видяло други алтернативи на обучение, ще сподели, могат да чуят и приложат нещо. Колко родители ще кажат, че не го искат, защото диша въздуха на децата им? Освен това, това "да" показва общност. Изключително важно е за приетите и отказали се от СМГ да знаят, че вратата за тях е отворена и са добре дошли. Показва и човещина. Защото утре, не ви го пожелавам, но и вие можете да се сблъскате с някакъв житейски (или друг*) малшанс и да не можете да продължите образованието си в АК. Ще искате ли на дипломата за средно образование на талантливия ви син да пише случайно училище, в което към момента на случаката има обявени места в РУО.
*Или някой да не знае как се попълват данъчни декларации, когато мястото ти на жизнен интерес не е в България.

# 173
  • София
  • Мнения: 17 983
Извинявай, Фран, подвела съм се, че твърдението е твое. И даже се зачудих, понеже знам, че не е в твой стил направата на подобни генерализации. Надявам се, че не се сърдиш. Но извън тази ми грешка, другото написано си е в сила. Искрено се надявам да няма в темата някой от въпросното училище и да се почувства засегнат, споделих мнението си, че никога не бих причинила подобно обучение на децата си. Но знам, че хората все пак сме различни...

# 174
  • София
  • Мнения: 4 996
Можехме да отидем и в НПМГ, и в ПЧМГ. Първо почукахме на вратата на СМГ, ако ни я бяха хлопнали, кой щеше да загуби - СМГ като общност, или ние? Позитиви има за всички. Едно будно, умно и безпроблемно дете идва в класа. При това е видяло други алтернативи на обучение, ще сподели, могат да чуят и приложат нещо. Колко родители ще кажат, че не го искат, защото диша въздуха на децата им? Освен това, това "да" показва общност. Изключително важно е за приетите и отказали се от СМГ да знаят, че вратата за тях е отворена и са добре дошли. Показва и човещина. Защото утре, не ви го пожелавам, но и вие можете да се сблъскате с някакъв житейски (или друг*) малшанс и да не можете да продължите образованието си в АК. Ще искате ли на дипломата за средно образование на талантливия ви син да пише случайно училище, в което към момента на случаката има обявени места в РУО.
*Или някой да не знае как се попълват данъчни декларации, когато мястото ти на жизнен интерес не е в България.

Не съм гледала така на нещата, което е мой минус. Освен това нямам шанса да познавам новия директор, което вероятно е още един минус за мен. Успех в новото училище!

# 175
  • София
  • Мнения: 2 768
Тинки, благодаря ти, че сподели, аз оценявам като безкрайно полезен твоя опит и те поздравявам за дръзновението. Колкото по-настървено те уязвяват с нападки обществото на родителите в АК (или по-точно представителната извадка или “каймака”) толкова повече ме отказват от идеята за колежа.

Последна редакция: вт, 13 ное 2018, 20:04 от звездица

# 176
  • София
  • Мнения: 4 996

Не мога да не споделя случай от АК, който ще зарадва точно принципни като prayerman. Аз съм в командировка, майка ми (възрастна жена на 70+ години) гледа децата. Голямото дете вдига много висока температура, супер отпаднало и т.н. И си остава вкъщи, водят се на лекар и т.н. На мен не звънят, да не ме притеснят. Но на супер болното ми дете не му хрумва да каже на баба си да звънне в колежа, за да предупреди, че е болно. А и да е казало, след като се е освестило, бабата пък като ще разбере, че трябва да изпълни Правилника. Та, на следващата седмица получавам обаждане: Така и така детето ви отсъства. Аз: Да, болно беше, донесе ви бележка. Те: В Правилника изрично пише, че трябва да се обадите до 10 часа, за да предупредите. Аз: разказвам историята.... детето с тежък грип, не може да стане, бабата не е подписвала Правилника, не знае. Те: Не можем да ви извиним отсъствията, не сте спазили Правилника. Аз:????!!!!!@@@@@ (представяйте си всички псувни, които могат да ви дойдат наум) Историята имаше хепи енд. Нарушиха Правилника (даже и те, господи, накъде отива света; но все пак отбелязаха, че за последно ми правят такъв компромис) и извиниха отсъствията.
Живият живот не може да се опише в правилници. Те маркират рамката. Тежко на тези, които вярват в друго.

Това май си го дописала по-късно. Един от големите ми кошмари е да не попаднем в подобна ситуация!

Дъждец питаше за отношението на учителите в СМГ към учениците - прекрасно е (с едно изключение, но му предстои пенсиониране).
Изобщо много хубави неща има в СМГ - деца, учители, цялостното отношение и уважение към учениците, връзката между класен р-л и учител по математика с класа.

# 177
  • на път
  • Мнения: 2 804
И СМГ и АК не са нашите места, но ще си позволя да взема отношение.
Частният учител по математика на моя син е от старата школа на СМГ (синът ми е в 8 клас, а господинът работи с него от 3-ти). Детето ми определено няма отношение към този предмет, но благодарение на невероятния педагог има 6 по математика и имаше добър бал на матурите. Та въпросният господин ни беше поставил страхотна цел - СМГ с немски - паралелката с май най-висок бал в БГ. Естествено се разсейвахме и не пратихме детето там, защото всеки трябва да си знае мястото ... пък и детето се опълчи. Дадохме му право на избор (този път). Говорим си с господина за кадрите в СМГ. Той се оплаква, че няма кой да замести "старата гвардия". Идвали млади, немотивирани учители, без педагогически умения, които не се задържали дълго (частните училища ги "отвличали").
Относно АК. Имаме там 6 близки, приятелски деца на различна възраст. Всичките се чувстват добре и щастливи. Подготвяли са се дълго и качествено. Наясно са с целите към които се стремят и учат много и с желание. Не е за всеки. Едно от децата завърши. От Царево е. Учителско семейство (чичо му ми е колега). Беше стипендиант на АК през цялото време. Сега е на пълна стипендия в САЩ. Явно, децата трябва да попаднат на "своето" място и то е различно за всяко дете.
В едно от кварталните ДУ, миналата година учеше 7-класник, син на приятелка. Почти целият втори срок нямаха учител по математика!
Тази година се наложи да преместя малкото в ДУ училище. Определено мога да кажа, че не е същото като в ЧУ, но това е друга тема ....
Приключвам да не ставам досадна.

# 178
  • Мнения: 133
Каква мега-гига изненада, АК не е за всеки. В СМГ дете се чувства ужасно, другото даже в същия клас му е супер. Едното го приемат в Харвард без да учи, а другото си скъсва трътката и едвам влиза в НБУ. Частните случаи са точно толкова, колкото деца има по света.
  Но не са такива тези, които показват как всеки пореден набор в седми клас се представят блестящо на НВО(анатема!). Не са и такива, които в 12 клас почти целия випуск се реализира, кой където желае. Не са и тези които де що има състезания ги печелят. Но когато някое училище се бие в гърдите какви медалисти има по даден предмет, а в същото време не може да си намери учител по български (по немски знаем, че няма, петима са в София, и единия даже да си решава кръстословици в час ще си остане, справка немската гимназия), това говори само за едно, трагедия в държавното образование. А когато се пенсионират и малкото останали работещи за чест и слава?!?
А иначе е готино да не плащаш за образование, а да получаваш отлично такова. Ако някой го измисли може и нобелова награда да вземе. За справка във Финландия го плащат през данъците, а и май не е чак толкова добро.

# 179
  • Мнения: 5 425
 „Земята ни е голяма и обилна, а ред в нея няма. Елате да князувате над нас и да ни владеете."
...

Общи условия

Активация на акаунт