Кандидатстване след седми клас с рисуване - част 4

  • 43 315
  • 751
  •   1
Отговори
# 210
  • sofia
  • Мнения: 8 936
Снежи, и ние тук не сме баш специалисти. Може да се консултирате с други учители, които да видят рисунките на живо.
На мен ми изглеждат добре, ама нищо не разбирам Smile

# 211
  • Мнения: 19
Благодаря, Веси, за бързия отговор и за позитивното мнение, макар и от неспециалист Simple Smile
Тийнейджърката (зодия овен) категорично отказва да ходи другаде и не знае, че съм й публикувала нещата... Имаше една дама, мисля че беше Жана, която беше споделила, че е професионалист. Надявам се на мнение от нея или някой друг художник във форума.
Доколкото разбрах от директорката и учителките в приложното, девойката не е точно зле, сигурно ще влезе все в някоя специалност, но може би с това ниво няма да е първото желание. Пък за три години ходене на курсове и с предполагаема поне някаква налична дарба, би трябвало да е почти перфектна като за входящ изпит. Така си мисля аз, де Simple Smile

# 212
  • sofia
  • Мнения: 8 936
Тази година са по-късно изпитите и мисля, че има време да потърсите в нет-а координати и на други школи или учители и да запишете час за консултация - нищо не губите, само може да спечелите. Иначе те разбирам за отказа. Малкият ми син е такъв и ми коства много усилия да го убедя да направи или предприеме нещо, естествено съпроводено с ревове, тръшкане и тотално отричане.

 

# 213
  • Мнения: 19
Е, да, няма да се отказвам - тук ми е само един от вариантите, за да сверя часовника.
Ще се борим с овнето, какво да правим друго... Simple Smile

# 214
  • София
  • Мнения: 14 678
Следете в сайта кога ще са консултациите в НУИИ, там също могат да ги погледнат и да дадат препоръки.
Дъщеря ми каза, че е много добра рисунката, само контраста в сенките можел да се подсили. 

# 215
  • Мнения: 19
Благодаря, и аз това се опитвам да я убедя, но твърдоглавото хлапе си знае своето. Но има още време, ще действам по всички начини, за които се сетя Simple Smile
За инфо - директорката на НГПИ каза, че предметите на изпита при тях ще са три и няма да има драперии

Последна редакция: ср, 24 апр 2019, 20:30 от SnToDi

# 216
  • Sofia
  • Мнения: 1 263
  Снежи, здрасти!  Видях рисунките на дъщеря ти. Не са зле, наистина ще влезе според мен. Има малки грешчици, но не е много коректно да се правят корекции тук, а и не знам дали не са от снимките. Проблемът според мен е, че тези рисунки не изглеждат като тези, които се рисуват специално за подготовката за приемните изпити. Ние разисквахме темата по-горе. Имам приятели, на които детето не влезе миналата година точно по същата причина. Не че детето не рисуваше добре. Аз преживях на гърба си същото преди 35 години, не са се променили много нещата от тогава. Не влезнах в седми клас, защото не бях ходила при правилния учител и се наложи да поправя "грешката" и влезнах с приравнителен изпит в осми. Аз съм на мнение, че по-добре парите да се дават на учители, които знаят какви са точно изискванията за съответното училище. Знам, че много хора не биха се съгласили с мен, но така се получава...

# 217
  • софия
  • Мнения: 4 985
Много съжалявам, че ще се проявя като лошия герой, но просто не мога да оставя да вирее нагласата, която се заражда в темата. Вярно е, че и по принцип съществува идеята за едва ли не "златните" курсове или уроци ( точно тези срещу, които Бърди май скочи преди няколко поста), но това е малко наивно вярване с две остриета! И ще обясня защо мисля така.
Но първо искам да кажа, че абсолютно добре разбирам какво казва Жана и въпреки, че казуса и ми е близък като опит назад в миналото, просто не съм съгласна с нея. Дори смея да кажа, че такива твърдения вредят ужасно много на хората, защото служат като извинение за евентуално неуспешни изпити. Отварям скоба за да кажа, че съм съгласна с нея относно връзкаrските практики( просто не вqрвам да са изчезнали), но при едно безупречно подготвени дете тези практики няма да попречат!  И обратното-когато една подготовка не е правилна, не е добра, не е ефективна спрямо характера на самото дете ( или пък самото дете просто толкова си може на този етап на съзряване и осъзнаване на задачата) ако ще и две три години да е, просто няма как да станат нещата. И то не, че не стават, ами изпит е-и малката преднина на някой друг е от значение. Казвала съм и преди-дори настроението е от значение, някой път просто не им е ден на децата. Не им се получава!Нали сме съгласни, че няма как всички деца от тези курсове да са приети! Винаги има не успели- за тях какво ще кажем, каква е причината! Или пък приетите НЕходили на тези курсове с магия някаква ли са успели!?
 Тръгнах да обяснявам всичко това, защото Снежи помоли за мнение и получи  успокояващи мнения, обаче така се постила и почвата при евентуален неуспех да се оправдае защо не е станало, като разбира се грешката ще е, че не е било детето на златните курсове. Само, че грешката ще е в работата на детето!
Ей затова съм против работата с натюрморт от толкова ранна възраст! Просто ума на децата понякога не е в състояние да овладее абстрактните понятия с които се обяснява създаването на изображение, градежа на етюда. В същото време родителя се е приспал в спокойствие, че е направил нужното толкова рано и всичко е тип топ. Погрижили сме се!Не исках изобщо да коментирам снимките на Снежи, но съгласете се, че правим ужасно лоша услуга на всички, които ще се потърсят инфо в темата след това.
Ще започна с водещото-да, вероятно ще приемат детето ( успех пожелавам от все сърце). Но не мисля, че резултата отговаря на безупречна подготовка-онази с която и дете и родител си щракат с пръсти, защото всичко е 6. На кантар са нещата и не е правилно кантара след време да казва - ами детето не беше на курсове при който трябва! Тоест в рисунките се вижда , че е работено много, но също така се виждат и недопустими моменти!  И абсолютно неправилно неуспеха да се оправдава с легенди вместо да се посрещне истинската грешка! В рисунките аз виждам много старание, браво на детето, но също така виждам пропуски в симетрията, перспективата, сивота в светлоизграждането, виждам познания за обем, но не виждам обем. Виждам колеблива крива линия на места, вместо категоричен ясен ръб......
Та така! позволих си да кажа всичко това, просто защото не е честно, не е и от полза да се вярва в легенди.....
Пак казвам-връзкари винаги ще има, но когато ние сме гонили безупречността, а не извинението защо няма да успеем, нашия шанс е по-голям!

Снежи, рисунките на детето си добри, вярвам, че ще успее! Дано правилно си разбрала защо и какво казвам и не съм те засегнала по-някакъв начин!
Повече няма да си позволявам да коментирам рисунки на ничие дете в интернет. То и сега не коментирам толкова снимките, колкото нагласата и начина на мислене!

Понякога в учебни работи наблюдавам знания, определени изградени умения, но все още има какво да се изисква. То е като да строим къща на три етажа, стените да са все още неизмазани, пода да е бетонов, да няма стълбище към втори и трети етаж, но пък да имаме идеално декориран и завършен в обзавеждането втори етаж! Тоест имаме талант, но хаотични и припряни знания, с които  не сме стегнали и изградили правилно къщата.

Последна редакция: вт, 30 апр 2019, 09:57 от Амели

# 218
  • Мнения: 19
Много ви благодаря, Жана и Амели, за честните и подробни мнения! Аз наистина бях с усещането, че съм направила всичко, което би могъл един родител в дадената ситуация и бях сравнително спокойна. След като видях обаче няколко рисунки на други деца, си дадох сметка, че нашите не са толкова добри. За съжаление, няма как да преценя дали детето толкова си може, или преподавателят не е направил необходимото. Ще отидем поне веднъж на уроците в 119 училище и ще видим там какво ще нарисува - надявам се, че поне предметите ще са от типа и със сходна подредба както на изпита.
В изящните тя категорично заяви, че няма да отиде, ще опитам някой друг учител, просто за още едно мнение и насоки.

# 219
  • софия
  • Мнения: 4 985
Скрит текст:
Много ви благодаря, Жана и Амели, за честните и подробни мнения! Аз наистина бях с усещането, че съм направила всичко, което би могъл един родител в дадената ситуация и бях сравнително спокойна. След като видях обаче няколко рисунки на други деца, си дадох сметка, че нашите не са толкова добри. За съжаление, няма как да преценя дали детето толкова си може, или преподавателят не е направил необходимото. Ще отидем поне веднъж на уроците в 119 училище и ще видим там какво ще нарисува - надявам се, че поне предметите ще са от типа и със сходна подредба както на изпита.
В изящните тя категорично заяви, че няма да отиде, ще опитам някой друг учител, просто за още едно мнение и насоки.
Много благодаря за разбраното отношение! Не бива сега да се критикувате! Направили сте каквото можете според знанието и разбирането ви.
Каква е причината за този категоричен отказ за консултация с преподаватели от НУИИ? Не е хубаво дете да има такива предубеждения. Разберете причината и помогнете на детето си с друга гледна точка и нагласа!

# 220
  • Мнения: 19
Амели, причината за категоричния отказ, според мен, е висока самооценка и мързел. Тя иска да учи в приложното, смята, че е достатъчно добра и ще я приемат, дори да не е по първо желание, и не иска да прави допълнителни усилия. Предпочита да излезе с приятели. А на моето предупреждение, че нищо не й е в кърпа вързано, коментарът беше „Благодаря, че вярваш в мен”... Какво да кажа - надявам се скоро да свърши тоя пубертет, че не мога да си позная детето Sad

# 221
  • софия
  • Мнения: 4 985
Амели, причината за категоричния отказ, според мен, е висока самооценка и мързел. Тя иска да учи в приложното, смята, че е достатъчно добра и ще я приемат, дори да не е по първо желание, и не иска да прави допълнителни усилия. Предпочита да излезе с приятели. А на моето предупреждение, че нищо не й е в кърпа вързано, коментарът беше „Благодаря, че вярваш в мен”... Какво да кажа - надявам се скоро да свърши тоя пубертет, че не мога да си позная детето Sad
Ще я приемат! Дано не се случи някаква шашава година, която да изненада с резултати, че съзнавам колко нееъзможно за твърдене нещо ти казвам. Историята помни всякакви случки, но в общия сличай, ако всичко се запази както предни години, би трябвало да в приемат. Дано! Стискам палци!
А ти не се притеснявай, така или иначе децата ни сами си извървяват пътя.... и успехите и уроците са си все техни! Да, като родители може да виждаме и да знаем много неща, но докъде е зрелостта на едно дете е също част от изпита и ние не можем много да направим псвен да ги обичаме и да подкрепяме....пък докудето стигнат в крайна сметка!

# 222
  • Мнения: 19
Много благодаря за подкрепата, Амели Simple Smile Всъщност, аз съм убедена, че ще влезе точно където й е мястото, независимо, че може да не е където сме искали. Просто ме дразни нежеланието й да се напъне малко. Но това май е доста разпространено сред днешните деца и юноши. Може пък да не е толкова лошо нещата да се случват естествено и не на всяка цена.

# 223
  • Шумен
  • Мнения: 1 456
Амели, добър пост, ясна ти е позицията, ноо за огромно съжаление тези среди са всеизвестни точно с" правилните" преподаватели. И това си е факт и до днес и в средните рисувателни, и в НХА.  Зависи много и от конкретните специалности - където има наплив, си  е задължително да си общувал с правилен преподавател.Че става и с безупречна доколкото това е възможно подготовка, става, но много по-често става точно по другия начин.

# 224
  • Мнения: 24
Амели, добър пост, ясна ти е позицията, ноо за огромно съжаление тези среди са всеизвестни точно с" правилните" преподаватели. И това си е факт и до днес и в средните рисувателни, и в НХА.  Зависи много и от конкретните специалности - където има наплив, си  е задължително да си общувал с правилен преподавател.Че става и с безупречна доколкото това е възможно подготовка, става, но много по-често става точно по другия начин.

В гимназията за приложни изкуства комисията е от 6-7 човека, като има от Художествената Академия и от Гимназията за Изящни изкуства.  Всеки художник поставя оценка самостоятелно и крайната оценка е средно аритметично на всичките оценки.
Някак не върви на работа за 3-ка да пишат 5. Така че, реално не може да се манипулират резултатите.

Коментарът Ви е явно за да се върти колелото на силно печелившият бизнес на някои преподаватели.
А така или иначе далеч не всичките им ученици влизат, а и не могат да влязат!

Общи условия

Активация на акаунт