Дете в такси - актуализация 2018

  • 8 477
  • 66
  •   1
Отговори
# 30
  • В сърцето на любимия човек
  • Мнения: 13 414
Питала съм ОК и Йелоу - и от двете компании ми казаха, че трябва предварително да заявя колата да е оборудвана с детско столче. Когато ми се е налагало да пътувам с детската количка с такси, изрично предупредих диспечера, че съм с детска количка и въпреки това шофьорът срещна трудности при побирането и в багажника, заради газовата бутилка и лични вещи.
В градския транспорт срещах трудности с количката - масово се спира далеч от тротоара и без чужда помощ не можех да се кача или сляза от автобуса.
Общо взето единственият удобен за мен вариант за пътуване в обществен транспорт с малко дете до 2г възраст се оказа ергономичната раница. Тъжно но факт Sad

# 31
  • Германия
  • Мнения: 3 443
Аз знам, че сме се возили едно време в скута на мама на задната седалка. Така се е правило, но нито колите са били толкова много, нито толкова бързи, може би и хората не са били такива “майстори”. Нито се е пътувало толкова много и толкова често като сега


За на който му е интересно: в Германия столчетата са задължителни от 1993 година. От има-няма 5 години е задължително децата да се возят обратно на движението до 15 месеца. В Швеция първото столче обратно на посоката на движение е изобретено през 1963-64 година. Нямат закон, който да ги принуждава или задължава, но возят децата си така до 4-5 години! В Швеция на практика няма смъртни случай на деца до 5-6 години, освен в единични случаи, при зверски катастрофи без никакъв шанс за оцеляване. Проблемът е в обществената нагласа.

Достатъчен е един челен удар в населено място с 50-60 км/ч. Нека всеки сам си прецени рисковете

# 32
  • Мнения: 2 681
Две в едно, шофьорите на таксита в България са освободени от слагане на колан докато имат клиент в колата. А клиента сам трябва да си сложи неговия колан. Ако ги спрат - глобата е лична на "безколанния".

# 33
  • Мнения: X
Две в едно, шофьорите на таксита в България са освободени от слагане на колан докато имат клиент в колата. А клиента сам трябва да си сложи неговия колан. Ако ги спрат - глобата е лична на "безколанния".


 Ами правилно. Шофьорът не знае кой се качва и кой ще му извади нож и трябва да може да реагира бързо. Шофьорите не са възпитатели, че да контролират кой си слага колана. Отговорността е лична.

# 34
  • На остров
  • Мнения: 13 498
Аз колан винаги ползвам навсякъде, но явно никой друг не го прави според шофьорите на таксита в София.

Тео така е в Швеция, ние лично до 4 г поне  ще возим наобратно на движението, но има големи глоби за дете без столче или пътник без колан. Глобите са за шофьора. Никога такси няма да те качи с дете без столче или ще кара без всички да са с колан. Автобусните шофьори също са с колан.

# 35
  • Германия
  • Мнения: 3 443
Две в едно, ами така и трябва!!

# 36
  • София
  • Мнения: 9 628
Темата се превърна в преливане от пусто в празно. Никоя от страните няма да убеди другата в 100%-овата си правота, защото според мен всяка от страните е права за нещо. Аз например съм напълно съгласна, че е в интерес на безопасното превозване на детето да се ползва столче. И най-вероятно ако имахме личен автомоил, в момента щях да пиша от страната на тези, които са готови да ни заклеймят като лоши майки заради такситата и столчето.
Въпреки че нямаме личен автомобил, имаме столче, което монтираме винаги в колите на близки и познати, при които се возим. Но въпросното столче  е обемисто и тежко и когато се е налагало да ползвам такси с детето в по-ранната му възраст, не съм носила столчето. Все пак след стигането от точка А до точка Б столчето трябва да бъде свалено от таксито и да си го дондуркаме с нас пез цялото време докато свършим работата, за която сме излезнали, а с малко дете, щъкащо навсякъде не е особено лесно да мъкнеш и столче, и в същото време да внимаваш детето накъде ще тръгне и какво ще събори.  (А работа, която бихме могли да имаме, повярвайте, не се изчерпва само с ходене на лекар. А до МОЛ-а с такси никога през живота си не съм ходила, дори не ми е хрумвало. Може би вие с личните си автомобили возите децата само до лекарския кабинет и МОЛ-а, но на нас ни се налага и по други причини да използваме автомобил/такси с децата). Wink

В момента вече детето ми не се побира в голямото столче и го трансформирахме в седалка. От една страна съм по-спокойна, защото ще мога спокойно да я сложа в една торба и да си я носим по таксита, ако се наложи, но от друга страна ми е притеснено, защото съм чела, че тази седалка не осигурява същата сигурност като столчето.

Пожелавам безаварийно пътуване на всички и здрави и щастливи деца.

# 37
  • На остров
  • Мнения: 13 498
Аз пътувах сама, носех с мен количка, раница за носене на бебе, ръчен багаж и бебе. Нашето столче е много голямо и нямаше как да помъкна и него.  Кацнах около 12 ч на летище София и искам не искам се качих на такси държейки детето в мен.
В кратко много се надявам да се промени  това в България, да се задължат таксиметровите компании да осигурят столче и да не се качват малки деца без столче в такси.

# 38
  • Германия
  • Мнения: 3 443
Така е, ние решения на проблема не можем да даде, само си говорим и обменяме опит и информация...

Единствената полза на седалката е, че повдига детето достатъчно, За да не му минава колана през лицето или врата, но все пак и това е нещо

# 39
  • Мнения: X
Аз колан винаги ползвам навсякъде, но явно никой друг не го прави според шофьорите на таксита в София.
Поне двама сме в София, защото и аз винаги си слагам колан. По принцип дори на задна седалка ползвам колан, също и в междуградски рейсове, в които има колан, го ползвам (на подобни най-често в чужбина съм се возил, знам, че в нашите обикновено няма).

Темата се превърна в преливане от пусто в празно.
Темата е преливане от пусто в празно, защото хората, които нямате автомобил, но казвате, че не можете навсякъде да мъкнете столче, не искате да отговорите на няколко прости въпроса:
- какъв е проблемът да се използва градски транспорт в София примерно освен, че трябвало някой да помогне да се свали количката (детето ми е на 2 и 1/2, тежи над 15кг но с лятна количка няма никакъв проблем да се вдигне цялата количка и да се качи на нископодов рейс/тролей/трамвай, не само аз, но и съпругата ми може да го направи).
- защо се ползва необезопасено такси, а не бърза помощ при сериозна медицинска ситуация изискваща спешна помощ
- къде точно се налага да се ходи с такси, щом не е мола или лекарския кабинет?


аз мога да дам отговори на тези въпроси, но мисля, че е по-смислено да ги дадат хората, които си возят детето на кола без столче и не виждат проблем в това.

# 40
  • Мнения: X
Темата е преливане от пусто в празно, защото хората, които нямате автомобил, но казвате, че не можете навсякъде да мъкнете столче, не искате да отговорите на няколко прости въпроса:
- какъв е проблемът да се използва градски транспорт в София примерно освен, че трябвало някой да помогне да се свали количката (детето ми е на 2 и 1/2, тежи над 15кг но с лятна количка няма никакъв проблем да се вдигне цялата количка и да се качи на нископодов рейс/тролей/трамвай, не само аз, но и съпругата ми може да го направи).
- защо се ползва необезопасено такси, а не бърза помощ при сериозна медицинска ситуация изискваща спешна помощ
- къде точно се налага да се ходи с такси, щом не е мола или лекарския кабинет?

 Аз дадох конкретен пример. Стигане до летище/гара/автогара рано сутрин, или пристигане късно вечер. Съответно градски транспорт няма.

# 41
  • София
  • Мнения: 3 179
Всъщност, столчетата дори не са най-големия проблем. Опитвали ли сте да поръчате такси пригодено за хора в инвалидна количка? Преди 3 години, когато ни се наложи, беше ЕДНО и отне месец и нещо кореспонденция, за да го наемем за точно определен ден и час.

# 42
  • Мнения: 11 154
Абеее... Явно голяма част от коментиращите никога не са вдигали стол 9-18 (0-18) с метална конструкция!
И не, градският транспорт в България не е пригоден за возене на деца в количка, а автобуси и трамваи с нисък под почнаха да се появяват едва последните години, след като моето дете порасна (и все още има доста от другите със стръмните стълби). Нито пък има автобуси - било то градски или междуградски - у нас с колани (ПТП-тата с автобуси са сравнително чести и с далеч повече пострадали, за разлика от тези с таксита).
Изрядна съм, когато возя детето в семейния ни автомобил, но спазвам и закона за возене в такси - имам право да го возя без специално ободрудване и да го закопчавам с колан, когато е навършило възраст и ръст за това. Всъщност темата е безсмислена, тъй като законът е ясен по този въпрос и беше цитиран още в първия-втория пост.

А нека да ви кажа, статистически към 100% от ПТП-тата стават с лични автомобили, шофирани от непрофесионалисти. Така че неделните шофьори да си опичат акъла, клиентите на таксиметровите коли ще се оправят някак.

# 43
  • Мнения: X
Приемам примера с летището/гарата, все пак това са извънредни ситуации. Освен ако не летите всеки месец с тодлерче.

Аз мога да дам друг пример - в семейството шофира само единият, яслата/градината на детето е достатъчно далече, че да изисква автомобил (примерно намира се при работното място на някой от родителите, а не в близост до дома), шофиращият по някаква причина е ангажиран определен ден, нешофиращият се налага да заведе детето на ясла/градина с такси, защото или няма удобен градски транспорт и/или е претъпкан понеже е час пик.

Всичко това обаче са изключения - последното на теория можеше да ни се наложи и на нас, но на практика съпругата ми предпочете да отиде пеш с количката (1-2км. разстояние), имаше опцията и за добър и не толкова претъпкан градски транспорт, но трябваше да се качват стълби (уж с релси, ама)... Таксито беше вариант в случая, тя си реши така да действа отчасти заради липсата на столче.

А нека да ви кажа, статистически към 100% от ПТП-тата стават с лични автомобили, шофирани от непрофесионалисти. Така че неделните шофьори да си опичат акъла, клиентите на таксиметровите коли ще се оправят някак.
и къде е тази статистика Simple Smile между другото нека обсъждаме сегашния момент, защото какво било едно време, какви рейстове било има или нямало - това не е релевантно. Релевантно е в момента как е в София, Пловдив, Бургас, Бусманци, Пирдоп, Сапарева баня или където.

# 44
  • Мнения: X
Приемам примера с летището/гарата, все пак това са извънредни ситуации. Освен ако не летите всеки месец с тодлерче.

Аз мога да дам друг пример - в семейството шофира само единият, яслата/градината на детето е достатъчно далече, че да изисква автомобил (примерно намира се при работното място на някой от родителите, а не в близост до дома), шофиращият по някаква причина е ангажиран определен ден, нешофиращият се налага да заведе детето на ясла/градина с такси, защото или няма удобен градски транспорт и/или е претъпкан понеже е час пик.

Всичко това обаче са изключения - последното на теория можеше да ни се наложи и на нас, но на практика съпругата ми предпочете да отиде пеш с количката (1-2км. разстояние), имаше опцията и за добър и не толкова претъпкан градски транспорт, но трябваше да се качват стълби (уж с релси, ама)... Таксито беше вариант в случая, тя си реши така да действа отчасти заради липсата на столче.

 За 1-2 км. едва ли изобщо щяха да се навият да я возят. Аз съм имала проблем да хвана такси за разстояние 3 км, които не могат да се изминат пеша поради особености на терена и няма градски транспорт по този маршрут.

Общи условия

Активация на акаунт