Дете в такси - актуализация 2018

  • 8 449
  • 66
  •   1
Отговори
  • Мнения: 12 806
Здравейте,
Намирам тема от 2009 г, която вече е заключена.
http://www.bg-mamma.com/?topic=362307.45

Ще ми се отново да прегледаме какво може и какво - не, защото ние очакваме едни малки дечица и в момента сме много загрижени за това, можем или не да ги возим с такси. Трябва или не таксито да е оборудвано със столчета.

Ето какво аз намирам в актуалния Закон за движение по пътищата - подчертавам отнасящото се към темата. Първо да кажа, че М1 са превозни средства за превоз на до 8 пътника, тоест леките коли и такситата влизат в това число. N са товарни автомобили.

Раздел XXV.
Чл. 137в. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) Пътниците в моторни превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 19 от 2015 г.) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите M1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето, в съответствие със:
1. класификацията по чл. 137б, ал. 1 - за системите за обезопасяване на деца, одобрени в съответствие с чл. 137г, ал. 1, т. 1;
2. данни от производителя за височината и максималното тегло на детето, за което е предназначена системата за обезопасяване на деца, одобрена в съответствие с чл. 137г, ал. 1, т. 2.
(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.
(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не е предна.
(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.

Аз си правя извод, че не е необходимо таксито да е оборудвано с детски седалки. Просто децата, даже много малки, трябва да не са на предна седалка.

Какъв е вашият опит, знаете ли нещо повече, правилно ли чета Закона?

Последна редакция: пн, 20 авг 2018, 12:21 от Uncommon

# 1
  • София
  • Мнения: 9 562
Аз не знам нищо повече, но подчертаното от теб според мен дава отговор на въпроса ти.
Пътувала съм много пъти с почти 5-годишната ми дъщеря в такси, включително когато беше съвсем малка.Шофьорите обкновено сами ме информират, че детето задължително трябва да ползва колан. Веднъж когато дъщеря ми беше на около 3 г се возихме в такси, чийто шофьор ми препоръча да не я държа в скута си (както аз бях направила), а да я сложа да седне сама на седалката и да я обезопася с колана. Обясни ми, че при евентуална катастрофа ще смачкам детето с тежестта на тялото си, ако то е в скута ми.
Проблемът е, че при по-мчалки дечица коланът минава през лицето или врата на детето и е неприятно, но аз в тези слуаи го придължах с ръка, за да не я задушава. Вече израстна на височина и почти не я дразнят коланите. Ако са по-ниски децата, може да си носите нещо, което да им сложите, за да седнат върху него и да ги повдигне на височина (например някоя възглавничка или друго), за да не минава колана през лицата и вратовете им. Аз не съм го правила, защото обикновено се возим на кратки разстояния и до 5-10 минути сме стигнали.

# 2
  • Мнения: 8 838
 И вие да го държите, и с колан да го вържете, няма да е безопасно а детето. Не случайно са измислили столчето за кола, и то от столче до столче има разлика в 'оцеляването' при катастрофи. За мен е задължително столчето, просто няма да взимате такси с дете под 3г, правилното е да си извикате някой познат да ви закара, който ще сложи столче. Например като наемаш кола, могат да ти дадат и столче. Би трябвало и да можеш да си поръчаш такси със столче.

# 3
  • Мнения: X
Моят опит е, че без столче е изключително опасно за детето. В България няма да Ви вземат детето, ако го карате без столче (независимо дали в такси или в друга кола), няма нужда да се притеснявате от закона, можете да се фокусирате върху страховете си какво ще стане, ако таксито катастрофира или набие рязко спирачки.

Ние досега не сме качвали детето на такси, въпреки че в някои ситуации сме били близко до това да рискуваме (влошено време, а сме с количката и т.н.). В общи линии предпочитаме градски транспорт и ходене пеш пред такси. Мои познати нямат кола, понякога ползват такси.

За малки бебета до година и 1/2, за които все още стават столчетата за пътуване назад - силно препоръчвам да купите или вземете на заем подобно преносимо столче, каквото може да се фиксира на задната седалка на таксито с колан.

Толкова от мен за сигурността, за закона никой не проверява, освен ако няма акция за столчета, което в последните 2-3 години се сещам да е имало веднъж.

# 4
  • Мнения: 1 786
Аз много пъти съм возила детето с такси без столче. Как да нося столче или възглавничка, като детето е с висока температура, а аз съм сама...него ли да нося, чантата ли, столчето ли...къде ще викам познат с кола да ме вози, всеки път кой ще излиза посред бял ден от работа?? Такситата са за това. Слагам детето на задната седалка, аз до него и така пътуваме. Досега проблеми не сме имали.

# 5
  • София
  • Мнения: 9 562
Аз много пъти съм возила детето с такси без столче. Как да нося столче или възглавничка, като детето е с висока температура, а аз съм сама...него ли да нося, чантата ли, столчето ли...къде ще викам познат с кола да ме вози, всеки път кой ще излиза посред бял ден от работа?? Такситата са за това. Слагам детето на задната седалка, аз до него и така пътуваме. Досега проблеми не сме имали.

Точно така. На всички ни е ясно, че със столче е по-безопасно, но има ситуации, в които просто няма друг начин. Не може всеки път да се ангажират познати, за да те закарат някъде с детето. А и темата не е дали е безопасно да се вози детето в такси без столче, а дали закона го допуска.
Чувала съм, че има някои компании, които имат по 1-2 коли, оборудвани с детско столче, но не знам дали наистина е така и кои са тези компании. Би било хубаво, ако се приеме като практика в таксиметровите компании, дано се случи скоро.

# 6
  • Мнения: 12 806
Значи, благодаря за идеята, звъннах ей сега в ОК супертранс. От там казаха, че разполагат с 2 детски столчета - едното в техния офис в кв. Редута и другото - на Аерогара. И ако човек иска да ползва едното или двете столчета, трябва да им се обади поне 1/2 час по-рано, или направо от предния ден, и да си плати разходите, за разкарване на едно такси, което ще мине на вземе столчетата.
Дадоха ми пример, ако е едно столче и от Редута трябва да ни вземе от кв. Младост, това ще оскъпи превоза с около 7 лева.

Ние не сме родители на тези деца, те ще ни гостуват и макар че ние ще платим разходите, родителите ще решат. Важното е, че има вариант - и за безопасно пътуване със столчета, и за законно пътуване без столчета.

Благодаря на всички за съветите!

# 7
  • Мнения: X
При малко дете - детето в столчето се носи, таксито все пак спира отпред пред жилището. При по-голямо дете (над 1.5 години) - повечето могат да ходят и/или не са толкова тежки. В името на екстремната ситуация може да се вземе раница вместо чанта Wink А пък ако е наистина екстремна - чувал съм, че имало телефон, на който човек можело да се обади.... И идва специално такси, как се наричаше, бързо помагане ли беше, линийка ли беше, транспортир ли, в момента не се сещам, но съм убеден, че там не е нужно столче.

Също така високата температура не е причина да се търчи на пожар в спешното - всеки родител би трябвало да знае как да даде нурофен или парацетамол и ако те не подействат достатъчно бързо - да направи хладка баня на детето или поне компреси с хладка вода. Абсолютно абсурдно ми се вижда да нарамиш дете с примерно 39градуса да го влачиш с такси без столче в спешното, където ще чака между 1/2 и 1 час (минимум) и ще зарази кой знае още колко деца и когато накрая го приемат, ще му изпишат пак нурофен или парацетамол, течности, соли и подобни неща.

# 8
  • Мнения: 1 786
Bgtatko, аз не говоря за тичане в спешното при първото вдигане на 38 градуса. Панадол и Нурофен всеки знае да дава и бани с хладка вода също. Но понякога ситуацията е екстрмна наистина. Говоря за водене на лекар на дете с 40 градуса температура, на което 3-ти ден не му минава. Личната ти казва "свали я с течен аналгин и го води в болница". Детето е на 3, т.е. може да ходи, ама е така отпаднало,че го нося. И в този случай какво, столче ли да мъкна или чантата за прием в болницата? Аз избирам детето и чантата.
А за заразяването в спешното - то и със свалена температура пак е заразно, тоя аргумент не го разбрах.

Последна редакция: вт, 21 авг 2018, 08:02 от kisela krastavichka

# 9
  • Мнения: X
ОК, kisela krastavichka, и какво казаха и направиха в спешното в такъв случай?

"Аргументът" е, че като вдига дете висока температура, обикновено е вирусна инфекция, която се лекува симптоматично - т.е. дава се нурофен, панадол и между другото изключително ефективно - се прави хладка баня. Ако не е вирусна, ще му изпишат антибиотик, който пак не започва да действа на момента, макар че наистина в спешното могат да му сложат банка с интравенозен антибиотик, ако действително е необходимо това.

Така или иначе това са много редки случаи, в които хем детето да е за спешното, хем да не е за бърза помощ и да трябва с таксита да се размята насам-натам. Вие ги представихте тези изключения като "как ли пък не, ще седна да се тръшкам дали има или няма столче в таксито, аз така си пътувам, дреме ми". Очевидно рискът при системното неползване на столче нараства доста повече отколкото 1-2 пъти за 5 години примерно. Но това сега е офтопик вече, темата има конкретен въпрос и авторката сама си даде отговорите, че и много ползени бяха - ако ми се наложи да ползвам такси за детето по някаква причина, ще им се обадим да вземат столче. Simple Smile

пс. между другото написахте "Аз много пъти съм возила детето с такси без столче." И определено трябва да е незаконно и да се контролира стриктно това. 

Последна редакция: пн, 20 авг 2018, 17:12 от Анонимен

# 10
  • София
  • Мнения: 16 055
Сега питах Скъпия - той кара такси от много години
Таксито се води кола със специално предназначение и е на друг режим.
Няма изискване да се осигурява столче за дете, но и КАТ и ДАИ при проверка не наказват за липсата му. Все пак в града трябва да кара внимателно, не е толкова страшно. Но ако  възрастния си носи столчето той ще помогне да го закрепят и така да превозят бебето. Предполага, че и колегите му също.
Но моли майката да не пали цигара при потеглянето, че следващите клиенти се цупят за аромата. Той има редовна клиентка с бебе. Идва до стоянката с бебето в кошница на колела. Сваля я,, тя с бебето отзад, рамата в багажника. Но ако таксито е на метан няма да има място в багажника от бутилките. Та си е на късмет.
Виждал е столчето на ОКеите в кола на познат - било мръсно, захабено, осмърдяно на цигари.
Предполага, че може би и 91119/yellow taxi имат 2 -3 столчета. Може да попитате там.

# 11
  • Мнения: 8 838
ОК такси имат и големи коли за майките с колички - в една такава количката ми влезе без сгъване даже, но нямаше столче, детето в мен.

# 12
  • Германия
  • Мнения: 3 432
Не знам, може би е от българския манталитет това лежерно отношение към сигурността на децата в колите/такситата... но направо тръпки ме побиват като ви чета!
То е ясно, че повечето пъти пътуването ще мине без проблеми, проблем ще има само веднъж, да не дава Господ!

Изгледайте някое клипче в YouTube какво се случва с тялото на едно бебе или малко дете при едно ПТП с 50-60 км/ч и може да преосмислите отношението си!

# 13
  • Мнения: 2 681
Не знам, може би е от българския манталитет това лежерно отношение към сигурността на децата в колите/такситата... но направо тръпки ме побиват като ви чета!

Често пътувам до град в Германия, ползвала съм и таксита.
Сега се замислих дали при вас всяка кола, спряна на улицата или поръчана би могла да дойде със столче?
Не се заяждам, питам от личен интерес - чакам внуче там, а майката не кара кола.
Където и да отидат с количката ще им трябва такси.
А таткото е на работа...

# 14
  • Германия
  • Мнения: 3 432
Не знам, може би е от българския манталитет това лежерно отношение към сигурността на децата в колите/такситата... но направо тръпки ме побиват като ви чета!

Често пътувам до град в Германия, ползвала съм и таксита.
Сега се замислих дали при вас всяка кола, спряна на улицата или поръчана би могла да дойде със столче?
Не се заяждам, питам от личен интерес - чакам внуче там, а майката не кара кола.
Където и да отидат с количката ще им трябва такси.
А таткото е на работа...

За съжаление не мога да отговоря на въпроса, аз съм с кола и такси от както съм в Германия ( повече от 10 години) съм ползвала макс. 5 пъти, защото ми е безумно скъпо. В градовете си има градски транспорт, макар и на места доста неадекватно рядко, в селата е доста зле. Аз без кола не си представям какво бих правила, но има много майки, които се оправят - кога с колело, кога с ГТ. С таксита отиват малко хора - до гарата, късно вечерта ако са пили, но ей така от точка А до точка Б, щото е по-бързо... по-скоро не.

Иначе мога да се разровя да проверя как стои въпроса с детските столчета и такситата, от чисто любопитство...

# 15
  • София
  • Мнения: 8 933
Аз в София не съм виждала такси със столче вътре. А в лошата Норвегия, ако си с бебе или малко дете и не си предупредил, за да пратят такси със столче, няма да те качат въобще.

# 16
  • DE
  • Мнения: 521
Не знам, може би е от българския манталитет това лежерно отношение към сигурността на децата в колите/такситата... но направо тръпки ме побиват като ви чета!

Често пътувам до град в Германия, ползвала съм и таксита.
Сега се замислих дали при вас всяка кола, спряна на улицата или поръчана би могла да дойде със столче?
Не се заяждам, питам от личен интерес - чакам внуче там, а майката не кара кола.
Където и да отидат с количката ще им трябва такси.
А таткото е на работа...

За съжаление не мога да отговоря на въпроса, аз съм с кола и такси от както съм в Германия ( повече от 10 години) съм ползвала макс. 5 пъти, защото ми е безумно скъпо. В градовете си има градски транспорт, макар и на места доста неадекватно рядко, в селата е доста зле. Аз без кола не си представям какво бих правила, но има много майки, които се оправят - кога с колело, кога с ГТ. С таксита отиват малко хора - до гарата, късно вечерта ако са пили, но ей така от точка А до точка Б, щото е по-бързо... по-скоро не.

Иначе мога да се разровя да проверя как стои въпроса с детските столчета и такситата, от чисто любопитство...

В Германия е задължително ползването на детска седалка, отговаряща на възрастта/кг на детето и в такси. Моят опит с такситата в нашия град сочи, че повечето имат или вградени повдигащи седалки отзад или пък си носят в багажника подобна. За истински стол 9-18 кг трябва да се обади човек предварително и да го поръча. Бебешка кошница пък обикновено се носи от родителя, но и тя може да бъде поръчана предварително. В София никога не съм се возила на такси с деца. Големият ми син за 10 години се е качвал само веднъж на кола без съответната седалка (такси в Доминиканската република) и катастрофирахме. Слава Богу беше без последствия за никого, но оттогава е ясно - ако няма седалка, не се возим.

# 17
  • София
  • Мнения: 3 164
Скоро четох новина, че Спарковете ще се оборудват с детски столчета. Не е толкова удобно като такси, и не става ако не шофирате, но може да проверите имат ли.
Отношението в България към детските столчета за кола наистина е потресаващо. Скоро ходихме до Сърбия и на прибиране полицаят на граничния пункт изкоментира 'Как сте го овързали това дете', пък то горкото спеше като пън, толкова му беше зле.

# 18
  • Мнения: 12 806
Специално за Германия, ходя там редовно, а последната година всеки месец. Само един път съм се качвала на такси, но то беше схема със съвместно ползване.
Докато в градския транспорт условията са отлични, и за колички с деца, и за всякакви случаи на живота. А и цените на билетчетата в градския транспорт са шокиращи достатъчно за българската психика, за да има нужда да се качвате и на такси. Wink

Само не разчитайте някой да ви стане в градския им транспорт, като сте с дете. Може да му се радват, да го закачат, но място да ви отстъпят? Nein! Wink

# 19
  • София
  • Мнения: 9 562
 Аз не виждам в темата някой да е отрекъл, че със столче се пътува по-безопасно. Защо се извърта въпроса към отношението в БГ към столчетата?  Само си представете да мъкнете детето по лекарски кабинети и барабар с него да влачите и столчето за кола, което да монтирате в таксито.  Моето дете е вече по-голямо и можем да ползваме само седалка, нея мога да я нося с нас, ако ползваме такси, но е абсурдно да се помъкне цяла детска седалка за кола + дете + евентуално някакви принадлежности в чанта или мининум дамската чанта. И колкото и трудно да е на някои да си представят, не всеки има познат с кола, която да може да ползва във всеки един момент на денонощието, в който се наложи. И не всеки има личен автомобил.

# 20
  • София
  • Мнения: 3 164
Абсурд е и да нямаш вариант да превозиш детето си безопасно. Защото едно е 10% от такситата да имат детски столове, друго е ДВА /срещнах числото в коментарите/ броя за 2-милионна София. Това отразява точно обществената нагласа.

# 21
  • Мнения: X
Обсъждаме за столчето, защото основната тема се изчерпа с 2 поста на самата авторка. Да, законно е; да, възможно е да се поръча такси със столче.

От там насетне обсъждаме нещо, което за мен е абсурдно - "загрижена" майка, която помъква по спешност детето с таксита, без дори да помисли, че рискът да стане на мармалад при катастрофа е съвсем реална опасност, ако не по-сериозна, то поне съпоставима с това да умре от висока температура примерно.

Абсурдно е един родител дори да не се сеща за опцията "градски транспорт", където може да се качи с количката, или дори не дай си Боже - да иде пеш с количката до лекарския кабинет, който повечето хора избират в околността, в която живеят, а не в съседния град.

Според мен това за лекарските кабинети са оправдания на майки, които не могат да карат и ходят с таксита в мола примерно. Иначе изобщо нямаше да се обсъжда - ще рече човек като чете, че едно малко дете е всяка седмица в спешното.... Глупости. А 2121 имат 2 омизерствани столчета в редута, защото няма търсене просто. Ако имаше - щяха да имат не 2, а 20 - разпръснати из цяла София. Търсенето определя предлагането. Просто наистина приоритетите на хората у нас масово не са адекватни. Не казвам, че в чужбина всички са цъфнали и възрали, но в повечето цивилизовани страни са една идея по-внимателни хората. Чест прави на авторката, че се е замислила от една страна за закона, а после и за сигурността на чужди деца, докато тук някои потребители държат да се бият в гърдите какви са мъжкарки, че си возят децата необезопасени в такситата...

# 22
  • Мнения: 1 786
Обсъждаме за столчето, защото основната тема се изчерпа с 2 поста на самата авторка. Да, законно е; да, възможно е да се поръча такси със столче.

От там насетне обсъждаме нещо, което за мен е абсурдно - "загрижена" майка, която помъква по спешност детето с таксита, без дори да помисли, че рискът да стане на мармалад при катастрофа е съвсем реална опасност, ако не по-сериозна, то поне съпоставима с това да умре от висока температура примерно.

Абсурдно е един родител дори да не се сеща за опцията "градски транспорт", където може да се качи с количката, или дори не дай си Боже - да иде пеш с количката до лекарския кабинет, който повечето хора избират в околността, в която живеят, а не в съседния град.

Според мен това за лекарските кабинети са оправдания на майки, които не могат да карат и ходят с таксита в мола примерно. Иначе изобщо нямаше да се обсъжда - ще рече човек като чете, че едно малко дете е всяка седмица в спешното.... Глупости. А 2121 имат 2 омизерствани столчета в редута, защото няма търсене просто. Ако имаше - щяха да имат не 2, а 20 - разпръснати из цяла София. Търсенето определя предлагането. Просто наистина приоритетите на хората у нас масово не са адекватни. Не казвам, че в чужбина всички са цъфнали и възрали, но в повечето цивилизовани страни са една идея по-внимателни хората. Чест прави на авторката, че се е замислила от една страна за закона, а после и за сигурността на чужди деца, докато тук някои потребители държат да се бият в гърдите какви са мъжкарки, че си возят децата необезопасени в такситата...
Е много смешен пост...😂 😂😂
Просто не знам откъде да го почна, то тука глупост до глупост, мила моя майно льо😆
Кат се почне от ходенето пеша с количката (5 км. ?!? ). И не знам за "загрижения" татко, но "загрижената" майка не си вози 3-годишното дете с количка... та се стигне до ходенето в мола с такси 🤣🤣🤣
Просто...няма смисъл. Човекът си знае всичко. Ние тъпите майки дет само по моловете си водим децата с таксита не можем да спорим със специалистите по мармалада🍓🍒🍊

# 23
  • Мнения: X
Ами затапете таткото и кажете колко често карате 3 годишното на 5 километра в спешното с такси и какви са животоспасяващите мерки, които спешното прилага, че да оправдаят лашкането по таксита.

Защото изказването беше "Аз много пъти съм возила детето с такси без столче. ". Тези "много пъти" все в спешното на 5 км и все 3 годишно детето, така ли? Къде са тези "много пъти", ако не в мола? Wink

# 24
  • София
  • Мнения: 8 933
Т.е. ако семейството не разполага с кола, единственият вариант за предвижване е ГТ или пеша, докато детето не навърши 10 години? А или случайно ако имат на разположение познат с кола, готов по всяко време да се отзове. Ами тъпо е.

# 25
  • Германия
  • Мнения: 3 432
Т.е. ако семейството не разполага с кола, единственият вариант за предвижване е ГТ или пеша, докато детето не навърши 10 години? А или случайно ако имат на разположение познат с кола, готов по всяко време да се отзове. Ами тъпо е.

Ами има и по-тъпи неща

Всеки сам си решава и сам си носи последствията

# 26
  • Мнения: X
Когато ние бяхме деца нямаше никакви специални столчета, а сме се возили в коли. Мисля си, че когато се налага не е чак такава драма да се вземе едно такси и с детето.

# 27
  • Мнения: 2 681
Когато ние бяхме деца нямаше никакви специални столчета, а сме се возили в коли. Мисля си, че когато се налага не е чак такава драма да се вземе едно такси и с детето.

От една страна си права.
Но сега е по-натоварено по  улиците,  в движение са много т.н. "весели самоубийци" с коли. Пердашат напред като през ливада и не спазват почти никакви правила. Повечето шофьори си мислят, че те трябва да изпреварят,  да засекат и че на тях няма да им се случи.
Да, знам - ССФ и милото и не са такива, изрядни са.

# 28
  • Мнения: X
Когато ние бяхме деца нямаше никакви специални столчета, а сме се возили в коли. Мисля си, че когато се налага не е чак такава драма да се вземе едно такси и с детето.

От една страна си права.
Но сега е по-натоварено по  улиците,  в движение са много т.н. "весели самоубийци" с коли. Пердашат напред като през ливада и не спазват почти никакви правила. Повечето шофьори си мислят, че те трябва да изпреварят,  да засекат и че на тях няма да им се случи.
Да, знам - ССФ и милото и не са такива, изрядни са.


 Да, права си за начина, по който се кара в днешно време и за засиления трафик. Но има ситуации, в които човек просто няма избор и се налага да поеме риска. Например кацане на летището в час, в който няма градски транспорт, или нужда да се стигне до летището рано и т.н. Тогава в такъв конкретен случай какво е редно да се направи? Дори да има някой познат с кола, каква е гаранцията, че той ще има детско столче?

# 29
  • На остров
  • Мнения: 13 498
Абсурдна е ситуацията с такситата в България. Аз се бях обадила и отправила писмено запитване към всички такси компании в София, които открих. Никой нямаше столче за малки деца. ОК имаха повдигаща се седалка, но не и столче което е подходящо за деца под 3 години. Исках да заявя предварително от летището, не се получи. На всички такситата на които се возех, никой не ползваше колани и всички активно ме убеждаваха, как на задните седалки не е нужно да си слагам колан и аз съм била изключение че го правя. За облеклото и пушенето няма да коментирам. Отнема време да се намери шофьор непушач. Доста се възмущаваха шофьорите как отказвам да се кача ако са пушачи.
Та това където Бг татко пише, че ще откажат да те качат с бебе в София в такси е пълна измислица, въпреки всичките ми усилия не успях да намеря компания, която да предлага столчета като услуга, независимо дали е предварително заявена.

# 30
  • В сърцето на любимия човек
  • Мнения: 13 414
Питала съм ОК и Йелоу - и от двете компании ми казаха, че трябва предварително да заявя колата да е оборудвана с детско столче. Когато ми се е налагало да пътувам с детската количка с такси, изрично предупредих диспечера, че съм с детска количка и въпреки това шофьорът срещна трудности при побирането и в багажника, заради газовата бутилка и лични вещи.
В градския транспорт срещах трудности с количката - масово се спира далеч от тротоара и без чужда помощ не можех да се кача или сляза от автобуса.
Общо взето единственият удобен за мен вариант за пътуване в обществен транспорт с малко дете до 2г възраст се оказа ергономичната раница. Тъжно но факт Sad

# 31
  • Германия
  • Мнения: 3 432
Аз знам, че сме се возили едно време в скута на мама на задната седалка. Така се е правило, но нито колите са били толкова много, нито толкова бързи, може би и хората не са били такива “майстори”. Нито се е пътувало толкова много и толкова често като сега


За на който му е интересно: в Германия столчетата са задължителни от 1993 година. От има-няма 5 години е задължително децата да се возят обратно на движението до 15 месеца. В Швеция първото столче обратно на посоката на движение е изобретено през 1963-64 година. Нямат закон, който да ги принуждава или задължава, но возят децата си така до 4-5 години! В Швеция на практика няма смъртни случай на деца до 5-6 години, освен в единични случаи, при зверски катастрофи без никакъв шанс за оцеляване. Проблемът е в обществената нагласа.

Достатъчен е един челен удар в населено място с 50-60 км/ч. Нека всеки сам си прецени рисковете

# 32
  • Мнения: 2 681
Две в едно, шофьорите на таксита в България са освободени от слагане на колан докато имат клиент в колата. А клиента сам трябва да си сложи неговия колан. Ако ги спрат - глобата е лична на "безколанния".

# 33
  • Мнения: X
Две в едно, шофьорите на таксита в България са освободени от слагане на колан докато имат клиент в колата. А клиента сам трябва да си сложи неговия колан. Ако ги спрат - глобата е лична на "безколанния".


 Ами правилно. Шофьорът не знае кой се качва и кой ще му извади нож и трябва да може да реагира бързо. Шофьорите не са възпитатели, че да контролират кой си слага колана. Отговорността е лична.

# 34
  • На остров
  • Мнения: 13 498
Аз колан винаги ползвам навсякъде, но явно никой друг не го прави според шофьорите на таксита в София.

Тео така е в Швеция, ние лично до 4 г поне  ще возим наобратно на движението, но има големи глоби за дете без столче или пътник без колан. Глобите са за шофьора. Никога такси няма да те качи с дете без столче или ще кара без всички да са с колан. Автобусните шофьори също са с колан.

# 35
  • Германия
  • Мнения: 3 432
Две в едно, ами така и трябва!!

# 36
  • София
  • Мнения: 9 562
Темата се превърна в преливане от пусто в празно. Никоя от страните няма да убеди другата в 100%-овата си правота, защото според мен всяка от страните е права за нещо. Аз например съм напълно съгласна, че е в интерес на безопасното превозване на детето да се ползва столче. И най-вероятно ако имахме личен автомоил, в момента щях да пиша от страната на тези, които са готови да ни заклеймят като лоши майки заради такситата и столчето.
Въпреки че нямаме личен автомобил, имаме столче, което монтираме винаги в колите на близки и познати, при които се возим. Но въпросното столче  е обемисто и тежко и когато се е налагало да ползвам такси с детето в по-ранната му възраст, не съм носила столчето. Все пак след стигането от точка А до точка Б столчето трябва да бъде свалено от таксито и да си го дондуркаме с нас пез цялото време докато свършим работата, за която сме излезнали, а с малко дете, щъкащо навсякъде не е особено лесно да мъкнеш и столче, и в същото време да внимаваш детето накъде ще тръгне и какво ще събори.  (А работа, която бихме могли да имаме, повярвайте, не се изчерпва само с ходене на лекар. А до МОЛ-а с такси никога през живота си не съм ходила, дори не ми е хрумвало. Може би вие с личните си автомобили возите децата само до лекарския кабинет и МОЛ-а, но на нас ни се налага и по други причини да използваме автомобил/такси с децата). Wink

В момента вече детето ми не се побира в голямото столче и го трансформирахме в седалка. От една страна съм по-спокойна, защото ще мога спокойно да я сложа в една торба и да си я носим по таксита, ако се наложи, но от друга страна ми е притеснено, защото съм чела, че тази седалка не осигурява същата сигурност като столчето.

Пожелавам безаварийно пътуване на всички и здрави и щастливи деца.

# 37
  • На остров
  • Мнения: 13 498
Аз пътувах сама, носех с мен количка, раница за носене на бебе, ръчен багаж и бебе. Нашето столче е много голямо и нямаше как да помъкна и него.  Кацнах около 12 ч на летище София и искам не искам се качих на такси държейки детето в мен.
В кратко много се надявам да се промени  това в България, да се задължат таксиметровите компании да осигурят столче и да не се качват малки деца без столче в такси.

# 38
  • Германия
  • Мнения: 3 432
Така е, ние решения на проблема не можем да даде, само си говорим и обменяме опит и информация...

Единствената полза на седалката е, че повдига детето достатъчно, За да не му минава колана през лицето или врата, но все пак и това е нещо

# 39
  • Мнения: X
Аз колан винаги ползвам навсякъде, но явно никой друг не го прави според шофьорите на таксита в София.
Поне двама сме в София, защото и аз винаги си слагам колан. По принцип дори на задна седалка ползвам колан, също и в междуградски рейсове, в които има колан, го ползвам (на подобни най-често в чужбина съм се возил, знам, че в нашите обикновено няма).

Темата се превърна в преливане от пусто в празно.
Темата е преливане от пусто в празно, защото хората, които нямате автомобил, но казвате, че не можете навсякъде да мъкнете столче, не искате да отговорите на няколко прости въпроса:
- какъв е проблемът да се използва градски транспорт в София примерно освен, че трябвало някой да помогне да се свали количката (детето ми е на 2 и 1/2, тежи над 15кг но с лятна количка няма никакъв проблем да се вдигне цялата количка и да се качи на нископодов рейс/тролей/трамвай, не само аз, но и съпругата ми може да го направи).
- защо се ползва необезопасено такси, а не бърза помощ при сериозна медицинска ситуация изискваща спешна помощ
- къде точно се налага да се ходи с такси, щом не е мола или лекарския кабинет?


аз мога да дам отговори на тези въпроси, но мисля, че е по-смислено да ги дадат хората, които си возят детето на кола без столче и не виждат проблем в това.

# 40
  • Мнения: X
Темата е преливане от пусто в празно, защото хората, които нямате автомобил, но казвате, че не можете навсякъде да мъкнете столче, не искате да отговорите на няколко прости въпроса:
- какъв е проблемът да се използва градски транспорт в София примерно освен, че трябвало някой да помогне да се свали количката (детето ми е на 2 и 1/2, тежи над 15кг но с лятна количка няма никакъв проблем да се вдигне цялата количка и да се качи на нископодов рейс/тролей/трамвай, не само аз, но и съпругата ми може да го направи).
- защо се ползва необезопасено такси, а не бърза помощ при сериозна медицинска ситуация изискваща спешна помощ
- къде точно се налага да се ходи с такси, щом не е мола или лекарския кабинет?

 Аз дадох конкретен пример. Стигане до летище/гара/автогара рано сутрин, или пристигане късно вечер. Съответно градски транспорт няма.

# 41
  • София
  • Мнения: 3 164
Всъщност, столчетата дори не са най-големия проблем. Опитвали ли сте да поръчате такси пригодено за хора в инвалидна количка? Преди 3 години, когато ни се наложи, беше ЕДНО и отне месец и нещо кореспонденция, за да го наемем за точно определен ден и час.

# 42
  • Мнения: 11 112
Абеее... Явно голяма част от коментиращите никога не са вдигали стол 9-18 (0-18) с метална конструкция!
И не, градският транспорт в България не е пригоден за возене на деца в количка, а автобуси и трамваи с нисък под почнаха да се появяват едва последните години, след като моето дете порасна (и все още има доста от другите със стръмните стълби). Нито пък има автобуси - било то градски или междуградски - у нас с колани (ПТП-тата с автобуси са сравнително чести и с далеч повече пострадали, за разлика от тези с таксита).
Изрядна съм, когато возя детето в семейния ни автомобил, но спазвам и закона за возене в такси - имам право да го возя без специално ободрудване и да го закопчавам с колан, когато е навършило възраст и ръст за това. Всъщност темата е безсмислена, тъй като законът е ясен по този въпрос и беше цитиран още в първия-втория пост.

А нека да ви кажа, статистически към 100% от ПТП-тата стават с лични автомобили, шофирани от непрофесионалисти. Така че неделните шофьори да си опичат акъла, клиентите на таксиметровите коли ще се оправят някак.

# 43
  • Мнения: X
Приемам примера с летището/гарата, все пак това са извънредни ситуации. Освен ако не летите всеки месец с тодлерче.

Аз мога да дам друг пример - в семейството шофира само единият, яслата/градината на детето е достатъчно далече, че да изисква автомобил (примерно намира се при работното място на някой от родителите, а не в близост до дома), шофиращият по някаква причина е ангажиран определен ден, нешофиращият се налага да заведе детето на ясла/градина с такси, защото или няма удобен градски транспорт и/или е претъпкан понеже е час пик.

Всичко това обаче са изключения - последното на теория можеше да ни се наложи и на нас, но на практика съпругата ми предпочете да отиде пеш с количката (1-2км. разстояние), имаше опцията и за добър и не толкова претъпкан градски транспорт, но трябваше да се качват стълби (уж с релси, ама)... Таксито беше вариант в случая, тя си реши така да действа отчасти заради липсата на столче.

А нека да ви кажа, статистически към 100% от ПТП-тата стават с лични автомобили, шофирани от непрофесионалисти. Така че неделните шофьори да си опичат акъла, клиентите на таксиметровите коли ще се оправят някак.
и къде е тази статистика Simple Smile между другото нека обсъждаме сегашния момент, защото какво било едно време, какви рейстове било има или нямало - това не е релевантно. Релевантно е в момента как е в София, Пловдив, Бургас, Бусманци, Пирдоп, Сапарева баня или където.

# 44
  • Мнения: X
Приемам примера с летището/гарата, все пак това са извънредни ситуации. Освен ако не летите всеки месец с тодлерче.

Аз мога да дам друг пример - в семейството шофира само единият, яслата/градината на детето е достатъчно далече, че да изисква автомобил (примерно намира се при работното място на някой от родителите, а не в близост до дома), шофиращият по някаква причина е ангажиран определен ден, нешофиращият се налага да заведе детето на ясла/градина с такси, защото или няма удобен градски транспорт и/или е претъпкан понеже е час пик.

Всичко това обаче са изключения - последното на теория можеше да ни се наложи и на нас, но на практика съпругата ми предпочете да отиде пеш с количката (1-2км. разстояние), имаше опцията и за добър и не толкова претъпкан градски транспорт, но трябваше да се качват стълби (уж с релси, ама)... Таксито беше вариант в случая, тя си реши така да действа отчасти заради липсата на столче.

 За 1-2 км. едва ли изобщо щяха да се навият да я возят. Аз съм имала проблем да хвана такси за разстояние 3 км, които не могат да се изминат пеша поради особености на терена и няма градски транспорт по този маршрут.

# 45
  • Мнения: 11 112
и къде е тази статистика Simple Smile между другото нека обсъждаме сегашния момент, защото какво било едно време, какви рейстове било има или нямало - това не е релевантно. Релевантно е в момента как е в София, Пловдив, Бургас, Бусманци, Пирдоп, Сапарева баня или където.
КАТ, ДАИ.
С радио нямам намерение да споря, хубав ден!

# 46
  • На остров
  • Мнения: 13 498
Темата е за детски столчета в такиста.
Отговора е Няма и не се ползват.

Ето кореспонденцията ми с ОК такси, които са с договор и стоянка на летището.

"Здравейте,
 
Бих искала да попитам дали такситата обслужващи летище София са обурудвани с детско столче за автомобил и как е възможно да се осигури такова при превоз на дете, ако се изисква специална заявка.
 
Интересува ме също така и дали столчетата са различни спрямо кг на детето или разполагате само с един вид.


Благодаря предварително,

С Уважение, "

И техният отговор

"
ЗДРАВЕЙТЕ

Имаме детско столче което е само основа за сядане-без облегалка и е подходящо за деца над 6 години.
Хубав ден "

# 47
  • Мнения: 60
Позволявам си да коментирам темата, защото...
- имам близнаци и ползвам столчета, когато се возим семейно, на дълъг път или ММ не работи
- ММ кара такси и не носи столчета за клиентите си; когато нас ни вози, но е на работа, също не ползваме столчета
- градски транспорт с количка за близнаци не можах да ползвам - или вратите са тесни и не влиза количката, или не мога да я вдигна /то и в много магазини и асансьори с тесни врати не можах да вляза, ама това е друга тема..../

Вариантът с предоставянето на столче за кола в такси е единствено, както бе обяснено в предни постове, да се заяви за определен ден и час и предполагам, ако става въпрос за голям град, да се заплати и транспорта на столчето /вземане и връщане в офис или където се намира/. Защото след родител с дете, следващият клиент може да има много куфари за летището например, които няма къде да се сложат, ако има столчета в багажника. /говоря за тези големите, не само седалка/
Законът е ясен по този въпрос и само личната преценка на родителя е водеща дали да рискува да вози детето си без столче в такси или да си търси алтернатива...И сега познайте когато се обаждат клиенти с деца, дали изискват в колата да има столче? За почти 20 години - единствено, когато са имали нужда от транспорт извън града, хората са искали да има детско столче. В градски условия - никога....

# 48
  • Мнения: X
КАТ, ДАИ.
С радио нямам намерение да споря, хубав ден!
Това, което казвате, просто не е вярно, това имах предвид. Ако има такава статистика - дайте я, но според мен няма. Да дадете статистиката, когато правите абсурдно твърдени за статистика е нормалното очакване, не е спорене с радиото. Аз няма как да докажа, че нямате сестра (че не съществува подобна статистика). Нарича се burden of proof това нещо Simple Smile

Между другото за човек дори от личен опит е очевидно колкот е абсурдно твърдението, че 100% от катастрофите били с "непрофесионални" шофьори. Всеки, почти всеки ден четем за случаи като пиян шофьор на такси, който се е врязал в спирка, обърнал се на магистралата камион и т.н. и т.н. Има и с рейсове, пък а маршрутки колко много имаше в София, докато бяха масови.... Достатъчно е човек да покара малко и да наблюдава стила на каране на таксита, куриери и т.н., както и формата на колите на много от тях, за да се изсмее на как нямало било ПТП-та с "професионални" шофьори Simple Smile

Но понеже казвате за статистика - призовах да я дадете тази статитика да я видим. ПТП-та по професионализъм на шофьора Simple Smile

# 49
  • Мнения: 1 716
Ние нямаме кола, но имаме столче и си возя детето с него - и с такси, и с познати като пътувам.

Веднъж бяхме без и не ми беше спокойно изобщо.

Инвестицията не е голяма - взимам втора ръка, неудобно е да се носи, да, но е важно и не бива да се рискува.

# 50
  • София
  • Мнения: 16 055
извън темата, но столче втора ръка е много несигурна работа
Има си амортизация на материала, не е хич надеждно.
Сега питах професионалиста в таксиметровите превози - ММ.
Няма изискване на закона такситат да са оборудвани и да предоставят услуга - превоз на малко дете в столче.
Ако родителите си носят - няма проблеми.
И той също е на горното мнение - повечето катастрофи стават от т.н. уикенд шофьори.
Таксито и да попадне в меле на пътя - само нагъва ламарини. Имат си опит и начин на каране и рядко има големи поражения чак на клиентите.

# 51
  • Мнения: 2 050
Интересувам се и аз по темата като 2 в 1 - какво ще правим, като пристигнем на летище София с децата. По закон стана ясно как стоят нещата, но аз освен като супер рядко изключение не бих возила децата без столче. За казуса на потребителката, пуснала темата - бих потърсила подходящия размер столчета под наем, сигурно в София може да се намери.

И честно казано хем леко ме изумява отношението на повечето хора към столчето, хем не толкова в крайна сметка, защото с ММ спорим по тоя въпрос. Единствено съм си позволявала да се кача от и до летище в чужбина. И от яслата в пороен дъжд, за 800 метра и пак ме беше шубе. Инцидент с нагънати ламарини за голям човек е едно, за малко дете съвсем друго.

Докато нямахме кола, нон-стоп съм пътувала с Убер, ползвах бебешката кошница. Намерихме си количка, на която може да се сложи кошницата и готово. И на лекар, и в спешното, и до мола - все бяхме така. След година вече окъся, бяхме си взели и кола и сложихме голямо столче там. И вече пътуваме само с нашата кола, защото него няма как да го разнасям. Ако детето вече ходи и не е нещо супер спешно, не виждам защо да не се ползва градски транспорт. Ако не става с количка, друг вариант е да се ползва ергономична раница. Вече с близнаци не знам, там просто всичко е сложно уви.

# 52
  • Мнения: X
Вариантите, ако държите на столче при пристигане на летище София, са:
1. носите си столчето и взимате rent-a-car (между другото твърдят, че имали и столчета уж, може да им пишете и да питате)
2. носите си количката/количките и се качвате на метрото, ако върши работа до целевата дестинация и е преди 11, 11 и нещо.
3. обаждате се предварително на 2121 и резервирате въпросните 2 столчета дето били в редута и не знам къде
4. някой познат или непознат прави услуга и ви кара от летището.

# 53
  • На остров
  • Мнения: 13 498
БГ татко не случайно написах какво ми отговриха от ОК такси столчето е седалка за повдигане и за деца над 6 г.
Когато полета е късен варианта ГТ не съществува.
Рент а кар също не може да се наеме в 12 през нощта от летище София.
Остава или стискаш зъби и се качваш на такси или търсиш кой може да дойде да те вземе, в уреченото време и да има столче.

Има фирма в София може да се наемат столчета, колички, креватчета не помня как се казваше, но пак е проблем когато се каца късно.

# 54
  • Мнения: 1 109
Не съм изчела темата изцяло, но се включвам, тъй като ме вълнува и съм проверявала лично как стоят нещата в гр. Пловдив и София. С дете на 2 г и 3 месеца съм. Веднъж ми се наложи да прибегна до услугите на такси в Пловдив. Една от компаниите ме излъга, че имат кола със столче и ще ми я изпратят. След като пристигна такси без столче и направих проблем, шофьорът остана изумен от факта, че съм очаквала да разполагат с такова. Никъде в Пловдив нямали столчета. Оказа се точно така, понеже прозвъних всички номера на таксита, които намерих. Най- безумното беше, че координаторките, очевидно не наясно със законовите изисквания, изглежда се притесняваха да ми кажат директно, че нямат столчета в цялата фирма и просто лъжеха. Като пристигне колата без столче:" Ооо, ами вие нещо не сте ни разбрали". В София просто на няколко пъти съм питала шофьори в таксита и всички са ми казвали, че не знаят някъде да има такава услуга. Налагало ми се е два пъти да пътувам с такси с детето, слагам го на задна седалка с колан и все ми е притеснено, докато не слезем. За мен сигурността при пътуване е много важна, изчетох всички де-що намерих краш тестове на столчета, преди да купим нашето, и недоумявам как в 21 век може да нямат по едно столче в целия град, за зор заман!

# 55
  • София
  • Мнения: 3 164
Нямат, защото никой не ги задължава да имат. Законът е ясно чии интереси обслужва, не са нито тези на децата, нито тези на родителите.

# 56
  • Мнения: 1 716
извън темата, но столче втора ръка е много несигурна работа

Зависи колко е ползвано и колко е старо.

# 57
  • Германия
  • Мнения: 3 432
извън темата, но столче втора ръка е много несигурна работа

Зависи колко е ползвано и колко е старо.

Не само това. Зависи и дали столчето е било в кола, участник в ПТП. Ако да, трябва да се подмени веднага и да не се използва повече. Дори на пръв поглед всичко да му е наред, сигурността която по принцип предлага е компроментирана.

Ако столчето го вземете от приятели/роднини, които могат да ви гаранатират че всичко е наред ОК, но от чужди хора? Има риск

# 58
  • Мнения: 8
Аз също смятам, че е опасно за детето без столче, съпругата ми е съгласна с мен. До този момент не съм попадал на шофьор на такси, който предлага столче, нищо, че го има като опция в някои приложения за викане на таксита. Но може да има. Понякога по-лесно  водя котката на вет с такси, отколкото синовете си Grinning

# 59
  • Мнения: X
Оставям тук ето това във връзка с долните "статистики". Един от тези случаи, които допринасят за "статистиката" от 0%. И естествено загиналите, ако  можеха да пишат в този форум, щяха да напишат сходни неща за професионалните шофьори, за "статистиката", за колко е безопасно и как никой автобус в БГ няма задължителните колани, ама ние на тях да не им се месим, че те знаят най-добре.

А нека да ви кажа, статистически към 100% от ПТП-тата стават с лични автомобили, шофирани от непрофесионалисти. Така че неделните шофьори да си опичат акъла, клиентите на таксиметровите коли ще се оправят някак.

И той също е на горното мнение - повечето катастрофи стават от т.н. уикенд шофьори.
Таксито и да попадне в меле на пътя - само нагъва ламарини. Имат си опит и начин на каране и рядко има големи поражения чак на клиентите.

# 60
  • Мнения: 11 112
Чудесно. Жълт сайт и учебникарски пример как един човек се ползва за изкупителна жертва от цялата засрана държава, която не си е свършила работата на нито едно ниво: нито пътят - път, нито мантинелата - мантинела (макар че контракторът "Трейс" е прилапал милионите и си пипа ушите), нито автобусите са оборудвани с колани (защото шофьорът едва ли е собственик на автобуса, най-вероятно е просто наемна работна ръка), нито пък за това има закон!!!!
Точно така - законът не задължава автобусите, произведени преди 2008 г., да имат колани, а това е 90% от автопарка в България.

Не че вероятно и той няма вина за инцидента, бог да прости загиналите, но Bgtatko81, наистина ставаш смешен. Дори не знам защо отговарям, като най-вероятно изобщо няма да схванеш фактологията в поста, нито причините за трагедията в Своге.

# 61
  • София
  • Мнения: 16 055
Да, тъжно е за загиналите хора.
Но едва ли може да се сложи статия дори и от по-по-най- тъмно-жълт сайт за загинало дете без столче  в такси.
В лична кола има доста случаи на пострадали малки деца, за съжаление.

# 62
  • Мнения: X
(защото шофьорът едва ли е собственик на автобуса, най-вероятно е просто наемна работна ръка),
едва ли, едва ли, ама в случая имате бинго - собственик е на цялата фирма.
Цитат
Офисът на фирмата „Мобилус 5“ в Божурище днес беше затворен. Собственикът Григор Григоров е шофирал автобуса, с който стана трагичният инцидент.
„Мобилус 5“ е регистрирана през 2001 г в Божурище, занимава се с транспортна и туристическа дейност, има валиден лиценз до 2027 г. Финансовото състояние на фирмата е.....
Притежава 6 автобуса, с които извършва и училищен превоз в Божурище, съобщи кметът Георги Димов, който познава лично собственика на фирмата. Според него Григоров е опитен и спокоен шофьор.
от тук. достатъчно нежълто ли е? Какво значение има колко "жълт" бил някакъв сайт който просто казва факти, които ги пише навсякъде?

С всичко е така в мненията ви. Нямало било катастрофи с таксиджии и "професионални шофьори".... И естествено че има катастрофи с деца и се знае прекрасно колко по-сериозни са щетите, когато няма столче. Дали има такива катастрофи с такси нямам идея и нямам намерение да търся - ще ми се да мисля, че хората не си разкарват системно децата с таксита без столче. Което не значи, че возенето при "професионален шофьор" е безопасно и няма нужда от столчета (вероятно и от колани), което беше тезата и на двете потребителки.

С риск да обидя сега съпругите на бакшиши, ще кажа следното:
Скрит текст:
Избягвам да се возя на такси, защото има всякакви водачи. Има изключително свестни, културни, приятни и спокойни хора, има и пълни психопати, ама пълни. Включително такива, които докато ме помпат очеизбодно ми обясняват какви балъци и нещастници карат по улиците и как си бил карал с таксито в лявата лента по Тракия уикенда с 200, 'щото бързал и светкал на нЕкъв да му се отмести, пА той тъпанарът не се бил отместил и тия хора не са ли чели в правилника, че се кара винаги вдясно. И понеже в такива случаи съм на косъм да му кажа на олигофрена какво точно мисля за хора, които карат с 200 по Тракия и после да се разбираме по мъжки (демек да дойдат да ме набият 10тина "професионални шофьори", ако психопата не успее сам с веригата или каквото незаконно оръжие си носи), избягвам да се возя на такси и го правя с крайно нежелание. Склонен съм да платя двойно и четворно за дринк енд драйв, ама хич не ми е кеф напосоки с такси. И съпругата ми не ми е кеф да се вози с такси и гледам когато мога аз да я карам, защото и тя попада на такива хора понякога, които са отвратителни като поведение, а в някои случаи направо застрашителни. Тук няма значение фирмата, защото в големите фирми са от кол и въже. Между другото съм се возил и бих се возил до дупка с Uber, който беше блокиран у нас заради таксиджийската мафия точно. Стига ми да видя рейтинга на един шофьор, за да знам за какво иде реч. И Uber предлагат опция да се поръча кола със седалка - ако имаше у нас Uber, щях да се регистрирам и аз дори само заради идеята. Ако бяхме нормално общество, щяхме да сме се вдигнали на бунт за неща като монопола на таксиджиите и че нямат 1 столче, или мутренските автобусни фирми, заради които се срина и продължава да се срива насилствено БДЖ-то ни, въпреки че в цяла Европа наземните железници са изключително развити и на повече места (за нас не говорим) - и доста по-безопасни. Ама това сме си ние - все знаем по-добре, столчета не са за нас, а таксиджиите са най-сигурните и надеждни хора на света.... И така нататък... Да, тъжно за загиналите хора, деца също има загинали, ама дете загинало в такси - подобно нещо не се е чувало, така че спокойно си се возете в таксита, по-сигурен транспорт от това няма и столче в тях не ви трябва, точка.

# 63
  • София
  • Мнения: 9 562
И аз не съм съгласна, че таксиджиите са професионални шофьори. Със сигурност има и такива между тях, но голяма част са станали шофьори на такси заради липсата на друга алтернатива. Возила съм се при мого внимателни и интелигентни шофьори, но съм попадала и на пълната противоположност. Случвало ми се е и да слизам по-рано от такси, защото ми дойде вповече простотията на шофьора в комбинация с каране като за състезание.

# 64
  • Мнения: 2 681
И аз не съм съгласна, че таксиджиите са професионални шофьори.

По законова дефиниция са. Въпреки, че повечето са с Б категория за да може да караш такси се изисква изпит пред ДАИ и имат т.н. лиценз за водач. Не става като в зората на демокрацията да си сложиш табелка такси та жигулата и да пердашиш по центъра. За поведение и възпитание темата е друга.

# 65
  • Мнения: X
По законова дефиниция са. Въпреки, че повечето са с Б категория за да може да караш такси се изисква изпит пред ДАИ и имат т.н. лиценз за водач.
Така както сте го написали човек ще рече, че проверяват шофьорските им умения, а изпитът всъщност е изцяло писмен, поне според този сайт.
Скрит текст:
Изпита на кандидатите за придобиване на професионална компетентност „Водач на лек таксиметров автомобил“ се състои от две части.
Първата част е решаване на тест, съдържащ 20 въпроса. Изпитните въпроси за изготвяне на тестовете се изготвят в ИА“АА“ и са определени съгласно Заповед № РД – 01-135/17.03.2014 г. (изм. и доп. със Заповед РД-01-277/15.06.2015 г, изм и доп. със Заповед № РД-01-346/11.02.2016 г., изм и доп. със Заповед № РД-01-927/13.04.2016 г. относно редът и начина за провеждане на изпитите за придобиване на удостоверени за професионална компетентност за ръководител на таксиметрова дейност и удостоверение за водач на лек таксиметров автомобил) на Изпълнителния директор на ИА“АА“. Времето за попълване на изпитния тест е 20 мин. Положителна оценка от изпита се поставя при не повече от два неверни отговора.

След успешно положен изпит на първата част, кандидатът се допуска до втората част на изпита.

Втората част на изпита включва писмен отговор на три въпроса. Въпросите се изготвят от директора на съответната Регионална дирекция „Автомобилна администрация“, съгласно изискванията на Заповед № РД – 01-135/17.03.2014 г. (изм. и доп. със Заповед РД-01-277/15.06.2015 г, изм и доп. със Заповед № РД-01-346/11.02.2016 г., изм и доп. със Заповед № РД-01-927/13.04.2016 г. относно редът и начина за провеждане на изпитите за придобиване на удостоверени за професионална компетентност за ръководител на таксиметрова дейност и удостоверение за водач на лек таксиметров автомобил) на Изпълнителния директор на ИА“АА“. Времето за отговор на въпросите е 30 мин. Първия и втория въпрос се оценяват с от 0 до 3 точки, а третия с от 0 до 10 в зависимост от пълнотата на отговора. Положителна оценка за втората част от изпита се поставя, когато кандидата има не по- малко от 14 точки общо от трите въпроса.

Кандидатите издържали първата част от изпита и неиздържали втората, при всяко следващо явяване на изпит полагат само втората част.

Водачи, притежаващи удостоверение „Водач на лек таксиметров автомобил“, издадено от друга община, полагат само втората част от изпита.
Изглежда ми цялото нещо точно толкова формално колкото т.нар. "психотест". Така че изобщо не съм убеден, че има някакво ниво на умения за безопасно каране, което някой да тества при таксиджиите. И точно както с поведението и възпитанието, така човек може да се случи както при опитен шофьор, така и при не толкова опитен. При бавни участъци - както и да е, но скоростни участъци с много ПТП-та като Цариградско или Околовръстното - биха ми побелели косите детето ми да се вози без столче, особено пък в такси.

# 66
  • Мнения: 330
Здравейте, гледам че тази тема е сравнително стара и силно се надявам нещо да се е променило.
Дали случайно някой е попаднал на такси компания с добра репутация, с която да мога да превозя себе си и бебето си до летището със столче?

Общи условия

Активация на акаунт