СЕДМИ клас–12–И Силата и Слънцето са с нас -Второ класиране!(09.07.18–15.07.18)

  • 82 178
  • 1 271
  •   1
Отговори
# 1 185
  • Варна
  • Мнения: 2 105
И мен това ме втрещи!!!!! От децата от Родопите не се очаква да са умни и прилежни. Те могат и с по-нисък бал. 😨
Вие сериозно ли тормозите детето си от шести клас със школи и уроци? И това при положение, че от края на учебната 2016/2017 се знаеше че предстоят промени.

# 1 186
  • Мнения: 5 160
Pate, законовите разпоредби ги знаете от средата на 2016. Никой не е изпращал становища явно. Чак когато ножът опре, се сещаме. Сегашните седмокласници имат и по-малки братя и сестри.
Доброзорно децата ни ходят по цяла седмица да учат, някои в три последователни години, но 2 седмици училище са много голям проблем.
Това за Родопите и мен ме втрещи, същото като как нямат право на медали от състезания по мат, щото имат по-малко точки и не са от София.
И за ЕГ - да, често са избирани от родителя, защото “се води добро училище”. И още преди края на първи срок започва - какво ще правим, ами догодина и предмети на езика.

# 1 187
  • Русе, София
  • Мнения: 245
И мен това ме втрещи!!!!! От децата от Родопите не се очаква да са умни и прилежни. Те могат и с по-нисък бал. 😨
Вие сериозно ли тормозите детето си от шести клас със школи и уроци? И това при положение, че от края на учебната 2016/2017 се знаеше че предстоят промени.
Моите уважения към децата от Родопите, но мисля че сравнението е нереално.
И не мисля, че съм изтормозила детето ми със школа още в шести клас, за моето дете школата в Шести клас беше много полезна и по никакъв начин не съжалявам, че започнахме подготовка година по-рано.
Мисля, че доста от децата в тази тема също ходиха на уроци и школи миналата година, зашото чета темата отдавна.
Не съм видяла мнение някой от тях да е тормозен.

# 1 188
  • София
  • Мнения: 7 077
И мен това ме втрещи!!!!! От децата от Родопите не се очаква да са умни и прилежни. Те могат и с по-нисък бал. 😨
Вие сериозно ли тормозите детето си от шести клас със школи и уроци? И това при положение, че от края на учебната 2016/2017 се знаеше че предстоят промени.
Моите уважения към децата от Родопите, но мисля че сравнението е нереално.
И не мисля, че съм изтормозила детето ми със школа още в шести клас, за моето дете школата в Шести клас беше много полезна и по никакъв начин не съжалявам, че започнахме подготовка година по-рано.
Мисля, че доста от децата в тази тема също ходиха на уроци и школи миналата година, зашото чета темата отдавна.
Не съм видяла мнение някой от тях да е тормозен.

Pate, няма  никакво сравнение!
Въпросът беше в това, че има деца, които ежедневно се борят с по-трудни ситуации и условия, от това да изкараш 2.5 ч в една стая, през юни.
Или според теб, те са калени селски деца, да теглят хомота и тва е.....

Дидева определено ще има проблеми със следващия набор! Философ до философ и от горе пак философ!
Не се стърпях, ужас!

# 1 189
  • Варна
  • Мнения: 2 105
Pate, всеки сам си преценява детето и до колко ще са му полезни уроците. В темата има деца, които и без такива пак имат отлични резултати. Вече като преминали през този седмокласен стрес съм си направила изводите за мен и децата ми. Дори днес коментирахме у дома, че живот и здраве след пет години се радвам, че ДЗИ и НВО няма да са на една и съща дата.

Последна редакция: сб, 14 юли 2018, 20:16 от antonia

# 1 190
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Вихрогонче, Русалке - и останалите, които взеха отношение и изказаха мнение по повод нужна ли е подкрепа при интензивното учене на нов език - много благодаря на всички за искрената загриженост и желание за помощ Sparkling Heart Тази тема наистина е едно бижу Two Hearts

Както Русалката каза, аз самата съм езиков учител с 20 г стаж (отделно че съм завършила НЕГ преди 25 г) - и в допълнение прекрасно си познавам детето със силните и слабите му страни (тя и досега беше в училище с интензивно изучаване на чужд език), така че имам доста ясна идея за всичките тези неща. Дъщеря ми слабите оценки я демотивират и отчайват тотално и губи желание да прави каквото и да е. Като й се помогне и се чувства спокойна, че има откъде да получи нужната й информация и подкрепа, изведнъж дръпва и е способна да работи много упорито и съсредоточено, както и да постигне чудесни резултати. Особено последната година много ясно ни показа, че й трябва тази увереност - да има подкрепа, окуражаване, но и чисто практическата помощ. Децата са ужасно различни и наистина е необходимо да си ги познаваме отлично - не само какво могат, а и какво им помага да могат. Не съм сноб за оценки и дипломата й дори в 7 клас е шарена - не натискам за това, което не й е интересно, но съм изискваща за нещата, които двете сме сложили като приоритет. Езикът автоматично е приоритет в езикова гимназия - така че ще наблюдаваме внимателно какво се случва и дали и кога има нужда от още нещо, за да може детето да се чувства спокойно, да се влюби в езика и да покаже това, което може (нямам за цел да е отличничка, но и ще направя каквото е необходимо да не остават сериозни пропуски).

В случая роля играе точно професионалната ми деформация, съчетана с родителското притеснение - в момента явно аз имам нужда да се чувствам подготвена с вариант за всякакви евентуалности, а накрая може да се окаже, че детето няма нужда от нищо и си се оправя самичко (надявам се Smile). Тя, естествено, си гледа ваканцията и въобще не се вълнува от такива неща Laughing




# 1 191
  • София
  • Мнения: 18 162
Валя Кръстева, не е вярно, че се подкрепят мненията на стари потребители само..
Точно сега ще демонстрирам обратното.Отдавна в този форум наблюдавам една тенденция от страна на родители с деца в МГ. Въпросните винаги прокарват идеята, че изборът на дадена езикова е за престиж и често под давлението на амбициозен родител, а не по искане на детето.А това далеч не е така в масовия случай, доводи има много - детето все още не е наясно какво точно иска и една ЕГ  с интензивно изучаване на нов език му дава нужното време за ориентация накъде да поеме + бонус от два езика, основния и доучвания след 7 клас навън.Фактор е и желанието за следване в чужбина, и наличието на чужди преподаватели, и проектите на разменни начала с образователна цел, и средата. И е хубаво всъщност, че избират ЕГ, защото отличната оценка на НВО не ги прави по подразбиране математици ( и не само тях, а и  част от приетите в МГ), но на практика биха могли с бала си да изместят приети в училища с мат деца.Така че нека не обобщаваме кой на кого избира училище...Максимата "Апетитът идва с яденето" важи и за избора на  МГ в много случаи, пак под завоалиран натиск на родител. Ориентирани и искащи нещо конкретно деца има и в двата случая, подаващи се на родителска обработка за престижност и среда -също.

Последна редакция: сб, 14 юли 2018, 20:17 от пенсионирана русалка

# 1 192
  • София
  • Мнения: 12 251
Според мен, нещо не се разбрахте. Thinking Струва ми се, че Pate нямаше предвид, че децата от Родопите не са умни и прилежни, или че нямат право на добро образование, а че в общия случай, не са подложени на толкова голямо натоварване в 7-ми клас, на каквото са подложени много деца от София и по-големите градове, защото в София ако не изкараш бал 450, може да се разминеш с мечтаната гимназия. /Абсурдността на ситуацията и порочния кръг с частните уроци, няма да коментирам/
Като човек, на който му предстои още веднъж седмокласно кандидатстване, да ви кажа, че и аз не съм фен на промените. Не толкова удължаването на учебната година с 2 седмици /все тая/, колкото изтеглянето на НВО през юни и оттам, още по-голямото разтегляне на процедурата. Когато най-голямата кандидатства, второ класиране излизаше на 4.07. и до началото на юли си забравил за цялата дивотия. А сега ще се влачи до края на юли. 'Ми не съм фен да ми натоварват по-голямата част от лятото. Frowning1 Най-вече защото не виждам абсолютно никакъв смисъл. И в тазгодишното провлачване на процедурата не виждам смисъл. А безсмислените неща ме дразнят. Joy

Последна редакция: сб, 14 юли 2018, 20:27 от sanaka

# 1 193
  • София
  • Мнения: 584
За децата от Родопите и малките населени места. С РЕСПЕКТ И УВАЖЕНИЕ!
Скрит текст:
Бях решила да не се включвам повече, ама ......
https://m.dir.bg/it/web/uchenik-ot-rodopsko-selo-poluchi-nagrada-ot-google

# 1 194
  • Русе, София
  • Мнения: 245

А и надали могат да се съпостявят децата от Роподите и децата от София. От децата от Родопите надали се очакват резултати над 400 точки, за да могат да попаднат в добро училище и надали ходят на школи и частни уроци.
Така че преди да се правят подобни коментари е добре човек да се постави на мястото на другия.



Това вече, разплиска легена!
Децата от Родопите, кучетата ги яли, че ходят и зиме и лете пеша до съседно село или град.
Децата от Родопите нямат мечти и са недостойни да се сравнят с тези, родени на жълтите павета!

Добре не пишете, по-добре не продължавайте!
Rage

Аз с вашия изказ, мога спокойно да кажа, че и в Русе не се изисква бал над 400! Какъв ви е проблемът?

Децата от Родопите не беше мой израз, а na bibi, предполагам има предвид децата от по-малките населени места и селата, след като ходят с автобус до училище. Не смятам, че тези деца са по-малко стойностни от живеещите в София, напротив. Само, че  животът в селата и в София е различен.
Аз не съм от София, не съм родена на жълтите павета. От Русе съм, с което се гордея, но обстоятелствата са такива, че от 20 години живея в София, защото съм учила висше, реализирала и работя тук. Както и от повечето от вас предполагам.
А специално аз тази година научих за промените с удължаването на учебната година. Независимо, че постоянно чета тук и се интересувам от всичко доста отрано. 2016 година дъщеря ми е заършила  4-ти клас и съм била още далеч от тези проблеми. Но сега явно трябва да мислиш за бъдещето с години напред, нали вече след раждането се записват деца за ясла.
Повече няма да пиша след тези нападки. Исках само да споделя, че тази промяна е много притеснителна
 за мен и безумна. Сигурна съм, че повечето от родителите на съучениците на дъщеря ми още не знаят.

# 1 195
  • Мнения: 20
Мислех, че това е форум в който може да се изкаже мнение без това да е повод за лични нападки. Явно важи само за хора, които са тук от много време,познават се и се нападат и обиждат  абсолютно безпричинно новорегистрирани . За мен това е злонамереност.
                                                                      Абсолютно безпричинно....едва ли, въпросът е в по-широкия мироглед
за причината... За отношението към новорегистрираните -и тук не мога да се съглася, аз лично съм от тях и съм получила само добронамерено и абсолютно адекватно такова.

Последна редакция: сб, 14 юли 2018, 20:32 от БГР

# 1 196
  • Мнения: X
За да приключим темата, ще копирам това, което току-що написах в темата на бъдещите шестокласници, макар че не тук му е мястото.

Промяната в броя на учебните седмици за седми клас е утвърдена с наредба още през 2015. Лично аз съм се старала навреме да пускам информация във форума, за да може да се реагира в едномесечния срок за обществено обсъждане.
Учебната година е с продължителност 12 месеца и започва на 15 септември, а в спортните училища – на 1 септември. В случай че 15 септември, съответно 1 септември е почивен ден, тя започва на първия следващ работен ден.
Между другото, няма фиксирана дата за край на втория учебен срок. Такава се определя със заповед на министъра на образованието заедно с датите за ваканциите. Промените в тези дати се налагат поради факта, че началото на учебната година е фиксирано в ЗПУО, а за всеки клас е предвиден точно определен брой учебни седмици в наредбата за учебния план. Учебната седмица е с продължителност 5 учебни дни и съвпада с работната седмица, съгласно наредбата за организация на дейностите. Така примерно за шести клас трябва да има 34х5=170 учебни дни. Обикновено в МОН се опитват така да наместят ваканциите и неучебните дни, че вторият срок да завърши на познатите ни дати или близо до тях.

# 1 197
  • Мнения: 1
Здравейте,
Знаете ли дали срокът за записване след второ класиране включва дните от уикенда?

# 1 198
  • Мнения: X
Здравейте,
Знаете ли дали срокът за записване след второ класиране включва дните от уикенда?
Конкретно за София:
Уважаеми родители и кандидат-гимназисти,
От 13.07.2018 г. до 17.07.2018 г., без събота и неделя, класираните на втори етап следва да се запишат в съответните училища с оригиналните документи.
Учениците, които не се запишат, не запазват местата си. Тези места ще бъдат обявени като свободни за трети етап на 19.07.2018 г.
Д-р Ваня Кастрева


Проверете за всеки случай на страницата на РУО, ако става дума за друго населено място, или дори на страницата на конкретното училище, ако има такава, въпреки че допускам, че навсякъде е така.

# 1 199
  • София
  • Мнения: 6 577
Здравейте,
Знаете ли дали срокът за записване след второ класиране включва дните от уикенда?
Не.Не ги включва.Само 3 дни - 13, 16 и 17 юли.

Общи условия

Активация на акаунт