СЕДМИ клас – 5 – Химикалка приготви и спокойно всичко си реши! Мами, оммм 😊 (19.05.2018–27.05.2018)

  • 91 244
  • 1 318
  •   1
Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 2 334
Аз им писах, при това с доста остър тон, дано го вземат предвид
Vald, и аз им писах. Ето част от моята обосновка:
“Наричат ги” означава, че това е някакъв общоприет в скиорските среди жаргон, а не цитат напр. на Райнхолд Меснер. Официално видът лавина няма как да се нарече “скиорска”. Т.е. думата “скиорска” е използвана в преносен смисъл или като жаргонен израз. Можеш да кажеш “ скиорска шапка, скиорски очила, скиорско яке”, но “скиорска лавина” -НЕ. А т.нар. козирки стават на лавини и когато пешеходец мине отгоре им и ги събори, демек някой друг пък може да я нарече “туристическа лавина”. Звучи също толкова абсурдно.
Но основният въпрос е:
Кой точно се цитира с този цитат?

# 586
  • София
  • Мнения: 499
Какво ли ще е по математика на матурата ????????????? Отново МОН не са на ниво. Много жалко, сриват ентусиазма и самочувствието на децата.

# 587
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 328
Skiorche  Peace Peace Peace Peace Peace

# 588
  • София
  • Мнения: 2 334
А ето и още един 100% сгрешен въпрос, за който ми обърна внимание мъжът ми.
Другият обсъждан въпрос 4.
“От какъв сняг НЕ може да се направи снежна топка?”
Има само един верен отговор и той не е СУХ, а ДИВ.
Ако при сухия сняг трудно може да се направи топка ( както е посочено), то при дивия, който пада при още по- ниски температури и се определя като “ въздушен” е изключено, тъй като напрактика е невъзможно да бъде “споен” в топка.

# 589
  • Мнения: 46 535
Проблемът е в това, че децата са решавали тези тестове като част от подготовката и взимат отговорите от предните години за валидни. Но на следващата година това вече се оказва невалидно и попадат под потенциалната заплаха да не бъдат точкувани.
С една дума - насила ги правят неграмотни. Не може всяка година да учат едно и също нещо по различен начин.

Това, което смятам като учител и като човек изработвал и давал десетки тестове, е че тестът умишлено е направен ...лесен. Това е НВО, не забравяйте. Т.е. от него се вади статистика, че населението е грамотно след завършването на основното образование.
Аз затова съм казвала, че изпитите за гимназии трябва да са съвсем други и по друго време.
А за тези, които са се готвили като за 120 точки - много съжалявам. Ние не сме.
Не смятам, че тестът в този вид ще покаже колко грамотни са децата. По-скоро колко от тях могат да откриват подвеждащи въпроси и насила измислени правила. Затова и отказах да вкарам детето си във въртележката, изкара си една обикновена учебна година, спокойна и свободна. Не е ходила на курсове умишлено. За гимназиите, които е харесала така или иначе не е нужен висок бал. А най-важното за мен е, че е грамотна
Иначе според дъщеря ми тестът е бил много лесен, но за нея всичко винаги е много, много лесно. Само че не личи от резултатите Grin

А ето и още един 100% сгрешен въпрос, за който ми обърна внимание мъжът ми.
Другият обсъждан въпрос 4.
“От какъв сняг НЕ може да се направи снежна топка?”
Има само един верен отговор и той не е СУХ, а ДИВ.
Ако при сухия сняг трудно може да се направи топка ( както е посочено), то при дивия, който пада при още по- ниски температури и се определя като “ въздушен” е изключено, тъй като напрактика е невъзможно да бъде “споен” в топка.
Само че във въпроса има уточнение - според информацията от текста.
А в текста никъде не е дадено обяснение за дивия.

# 590
  • Резерват "Северозапад"
  • Мнения: 2 366
Точно според текста от сухия сняг трудно може да се направи снежна топка, а не невъзможно ooooh!.

# 591
  • София
  • Мнения: 2 334
Дадено е обяснение и характеристики на дивия сняг точно в изречението преди това за “сухия сняг”. (ох, тези кавички). Или можем да го обърнем въпроса така: Ако от сухия сняг трудно може да се направи топка, то като имате предвид информацията от текста определете дали от див сняг може да се направи или не?Simple Smile

За протокола - моят младеж е написал СУХ сняг като отговор.

Последна редакция: вт, 22 май 2018, 13:59 от Skiorche

# 592
  • Мнения: 1 270
Да и аз така мисля, макар, че " НЕ може"  и  "трудно е" ( тук е цитат Simple Smile са две различни неща. Дъщеря ми е дава отг. както в в ключа , но и според нея , не е коректно условието.

# 593
  • Мнения: 7
Би следвало самите преподаватели по БЕЛ да подадат сигнал, не само за 13-въпрос, а за подробен разбор и ревизия на ключа, ако уважават учениците си и собствения си труд.
Възмутителна е и забележката: "Когато в ключа към задачата няма детайлизиране на точките, те са 0 т. или 1 т.; 0 т. или 2 т." Това означава, че ако на 16-ти въпрос детето е посочило само "запетаята отделя подчинено изречение", ще получи нула точки, вместо 1, ако приемем отговора за непълен...

От вчера, като пиша кавички, се изприщвам.

По въпроса с подчиненото изречение:

БЕЛ през 2016 г.

Прочетете изречението от текста и изпълнете задачи от 10. до 14. включително.

Във връзка с това се е съхранила традицията, според която домашно изпеченият хляб се разчупва, а не се реже.

Каква е функцията на първата запетая в изречението?

Отговор (ключ) на МОН: Напр. отделя подчинено определително изречение/отделя подчинено изречение/отделя главно от подчинено изречение


БЕЛ 2018 г.
Прочетете подчертаното изречение в текста и изпълнете задачите от 14. до 16. включително.

Когато наклонът е по-малък от 20%, снегът трудно би нарушил своята стабилност.

Каква е функцията на първата запетая в изречението?

Отговор (ключ) на МОН: Възможни отговори: отделя главно от подчинено изречение/отделя подчинено от главно изречение/ отделя главно и подчинено изречение/отделя подчинено и главно/отделя подчинено обстоятелствено от главно изречение


Както виждате във версията от 2018 г. липсва възможен отговор "отделя подчинено изречение", каквато има през 2016 г. Защо?

Проблемът е в това, че децата са решавали тези тестове като част от подготовката и взимат отговорите от предните години за валидни. Но на следващата година това вече се оказва невалидно и попадат под потенциалната заплаха да не бъдат точкувани.

Това абсолютно не е ок.

Здравейте!
Абсолютно съм съгласна с Вас. Направиха децата на маймуни!
Моят син беше на първия пробен в Регалия и ми каза, че точно там са му дали напътствия относно запетаята. Той е написал така: отделя подчиненото изречение.
По така даденият ключ, нямя да му дадат точки!
Трябва да се алармира  за всяка една грешка, която са допуска от МОН.

# 594
  • Мнения: 21 455
https://priem.mon.bg/login
Някой ще пробва ли да влезе? Мисля, че системата вече е активна.

# 595
  • София, Младост
  • Мнения: 2 414
https://priem.mon.bg/login
Някой ще пробва ли да влезе? Мисля, че системата вече е активна.

Извинявам се за тъпия въпрос..
Код за достъп откъде се получава? Предполагам входящият номер е от служебата бележка.

# 596
  • София
  • Мнения: 3 671
Активна е, пробвах. 10 цифрено буквен е кодът долу на сл. бележка.

# 597
  • София
  • Мнения: 7 064
https://priem.mon.bg/login
Някой ще пробва ли да влезе? Мисля, че системата вече е активна.
Работи

# 598
  • София
  • Мнения: 7 064
https://priem.mon.bg/login
Някой ще пробва ли да влезе? Мисля, че системата вече е активна.

Извинявам се за тъпия въпрос..
Код за достъп откъде се получава? Предполагам входящият номер е от служебата бележка.
Пак от сл.бележка.

# 599
  • София, Младост
  • Мнения: 2 414
Активна е, пробвах. 10 цифрено буквен е кодът долу на сл. бележка.


Благодаря! Бележката не е пред мен. Ще пробваме довечера.

Общи условия

Активация на акаунт