Сдружение „Фридрих Шилер“ прием 2018/2019

  • 90 400
  • 767
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 98
Благодаря на всички, които ми отговориха тук и на лични, за кексче (мъфин) или кокиче. Без да ангажирам никой с личното си мнение, искам да споделя моите изводи - явно последната задача за дорисуване е била ралична за различните групи или поне не се намери някой, който да потвърди, че детето му е дорисувало и двете изображения. Wink

С риск да разгневя hrs Innocent ми се ще да попитам и за задачата за звуковия анализ, но държа да подчертая, че е с цел да си разясня, ако е възможно, представянето на детето ми (не, че има някакво значение вече, но запълвам време до 15.04 Laughing , пък и няма само ARTERY да пише в темата Smile)

Моите предположения са, че в единия вариант на теста задачата е била:

             - определяне на последен звук на думите: заек, балон, камион, елха

В другия вариант:

             - да се открият думите с първи звук "Б", сред тях са били изображенията на: багер, балон, бебе, биберон

За мен това е една и съща задача, с която се проверява звуковата чувствителност (или така поне пишеше в книжките за подготовка Smile). За изпит от 40-50мин. да присъстват и двете ми се струва много като обем, проверява едно и също.
    Последно да попитам дали някое дете случайно е потвърдило за присъствието и на двете задачи в теста му?

Пак благодаря!


           

# 106
  • Мнения: 31
Аз също се интересувам от отговор на този въпрос. Моето дете твърди, че е имало задача за първи звук Б, но за краен звук дава уклончиви отговори. А за дорисуването на кексче или кокиче съм на същото мнение. Много я готвих относно рисуването, защото изобщо не и се отдава и тя е абсолютно сигурна, че е нямало кексче. Склонна съм да и вярвам в този случай. И продължавам да питам също за задачата "Какво е изпуснал художникът". Какво са дорисували вашите деца?

# 107
  • София
  • Мнения: 98
Дано да се включи още някой по темата, но толкова категорична дъщеря ми не е била и аз й вярвам. Звучи повече от логично две задачи от един и същи тип: дорисуване на две различни картинки и звукова чувствителност пръв и последен звук.

Спомням си, че подробно ми разказа за тази задача, много я беше впечатлила и й беше харесала, но аз се бях вторачила да разследвам в детайли задачата за звуковия анализ Smile и изобщо не ми беше важно това рисуване.

BTD, редактирам се:

1. Китара - трябвало да се дорисуват струни
2. Слон - да се дорисуват уши
3. Човек в лодка в езеро/море, слънце греело над него - липсвали гребла
4.  Футболна топка - каза, че прегледала всички черни и бели сегменти, редували се и нямало липсващ черен или бял (според мен това е същата задача от миналата година и там имаше 1 липсващ черен сегмент, за късмет се бях сетила и й я рисувах точно преди изпита и й обясних какво да гледа, но така казва, ще видим, може да го е пропуснала, ако може и друг да се включи)

Твърди, че са били общо 6, но чакам да ми ги рисува Satisfied и малко бавно става.

Последна редакция: ср, 28 мар 2018, 18:50 от Karina1212

# 108
  • Мнения: 31
Здравейте,
Това, което успях да изкопча от дъщеря ми за художника освен тези 4 от горния пост са зъбите на гребен и чайник и/или чаши с липсващи дръжки.
За звуковия анализ ми каза, че имало и за последен звук и това с първа буква Б (задачата я има и в “азбуката” с 1-2 липсващи картинки).

# 109
  • София
  • Мнения: 98
Според моето дете задачи са били 10:

1. Кое лети най-високо - птица, самолет или ракета
2. Оградете картинките, които започват със звук "Б"
3. Броене на срички - задраскайте толкова квадратчета, колкото е броят на сричките
4. Кои картинки си съответстват най-добре - два реда с по 4 картинки
5. Задача за памет - маймунка с банани и остров
6. История за Вели, която отишла в гората да бере цветя и я полазил паяк - да се подредят картинките, според реда на събитията - по прочетена история от госпожата
7. Какво е изпуснал художникът: 6 картинки за допълване - избоеното по-горе, само според нея е било чайник, на който му липсвало нещото за сипване, а не дръжките, да речем "чучур" Joy
8. Да се открият сенките - не знам дали са били няколко предмета със съответстващи сенки или само една е била правилната
9. Задача със 6 реда с картинки, според нея е трябвало да се огражда слънце и да се зачертава нещо друго - явно като цвете пред гъбка
10. Дорисувайте дясната половина на мъфин

Каза, че не може да си измисли задача за последен звук, колкото и да ми се искало.

tanili , благодаря за включването! Твоето дете да ти е казало за футболната топка в задача 7 (за изпуснатото от художника) какво е липсвало? И ако имаш възможност да ми кажеш в коя "азбука" е задачата? И да те попитам каква картинка е дорисувало детето ти? Мъфин, кокиче или и двете? Благодаря! Grinning

Последна редакция: чт, 29 мар 2018, 09:44 от Karina1212

# 110
  • Мнения: 183
Благодаря на всички, които ми отговориха тук и на лични, за кексче (мъфин) или кокиче. Без да ангажирам никой с личното си мнение, искам да споделя моите изводи - явно последната задача за дорисуване е била ралична за различните групи или поне не се намери някой, който да потвърди, че детето му е дорисувало и двете изображения. Wink

С риск да разгневя hrs Innocent ми се ще да попитам и за задачата за звуковия анализ, но държа да подчертая, че е с цел да си разясня, ако е възможно, представянето на детето ми (не, че има някакво значение вече, но запълвам време до 15.04 Laughing , пък и няма само ARTERY да пише в темата Smile)

Моите предположения са, че в единия вариант на теста задачата е била:

             - определяне на последен звук на думите: заек, балон, камион, елха

В другия вариант:

             - да се открият думите с първи звук "Б", сред тях са били изображенията на: багер, балон, бебе, биберон

За мен това е една и съща задача, с която се проверява звуковата чувствителност (или така поне пишеше в книжките за подготовка Smile). За изпит от 40-50мин. да присъстват и двете ми се струва много като обем, проверява едно и също.
    Последно да попитам дали някое дете случайно е потвърдило за присъствието и на двете задачи в теста му?

Пак благодаря!


           

Ще имате възможност да видите работата на детето си, макар че това е без значение. Този изпит с правилата за прием е тотална обърквация и за Сдружението и за децата. Няма родител, който да направи адекватна и разумна преценка как да действа в настоящата ситуация за прием в ПГ, еле пък за прием в 1-ви клас.

Имам странното чувство, че Сдружението ще има огромен проблем още тази година с настоящите паралелки в ПГ, които преминават в 1-ви клас именно заради новите правила. Ще поживеем, ще видим.

# 111
  • Мнения: 350
Благодаря на всички, които ми отговориха тук и на лични, за кексче (мъфин) или кокиче. Без да ангажирам никой с личното си мнение, искам да споделя моите изводи - явно последната задача за дорисуване е била ралична за различните групи или поне не се намери някой, който да потвърди, че детето му е дорисувало и двете изображения. Wink

С риск да разгневя hrs Innocent ми се ще да попитам и за задачата за звуковия анализ, но държа да подчертая, че е с цел да си разясня, ако е възможно, представянето на детето ми (не, че има някакво значение вече, но запълвам време до 15.04 Laughing , пък и няма само ARTERY да пише в темата Smile)

Моите предположения са, че в единия вариант на теста задачата е била:

             - определяне на последен звук на думите: заек, балон, камион, елха

В другия вариант:

             - да се открият думите с първи звук "Б", сред тях са били изображенията на: багер, балон, бебе, биберон

За мен това е една и съща задача, с която се проверява звуковата чувствителност (или така поне пишеше в книжките за подготовка Smile). За изпит от 40-50мин. да присъстват и двете ми се струва много като обем, проверява едно и също.
    Последно да попитам дали някое дете случайно е потвърдило за присъствието и на двете задачи в теста му?

Пак благодаря!


           

Вижте, аз не съм виждала теста, няма и как. Теста ще го видите като се пусне за разглеждане. Обаче няма как децата да попълват различни тестове. Това е абс. сигурно. Или става дума за различна интерпретация на децата (много е възможно въпросното кексче да прилича по някакъв начин на чашката на цвете - на кокиче или минзухар) или пък е възможно да е имало две отделни картинки в рамките на теста, а децата да са се впечатлили различно. Имайте предвид, че тестът е доста обширен. Не се притеснявайте, ако детето Ви не е направили (или е направило частично) някоя задача. Все пак те са над 10 различни и няма нищо фатално. Съдейки по други години, ако някое дете изкара 80%, то е почти сигурно вътре. По повод на кекса - спомням си, преди няколко години имаше задача да се отдели излишната картинка, беше с превозни средства, само че се оказа, че принципът на изключване може да се интерпретира различно - в единия случай по признак - лети, не лети, а другия не го помня. Та не беше еднозначно Simple Smile

П.С. Няма как да ме разгневите, ние обсъждаме нормалните неща като нормални разумни хора, които с вълнуват за собствените си деца. Не разбирам мотивацията на хора, част от които или нямат собствени деца, или нямат никакви персонални отношения към сдружението в частност или към образованието в по-общ план.

# 112
  • София
  • Мнения: 98
ARTERY, ти на мен не ми беше полезна с нищо през последната година, в която готвих дъщеря си за тест и следих темата. Не ми даде никакъв съвет, не сподели как тече вашата подготовка вкъщи, какви помагала ползвахте ти и детето ти. От теб разбрах само, че няма смисъл изобщо да се кандидатства и добре, че не те послушах. Също от теб разбрах, че не е хубаво да се дава предимство на вторите деца от сдружението, но ти се струва честна наредбата на СО за прием в първи клас, в частта, в която на всички деца с братя и сестри в училището получават цели 22 точки допълнително без дори да се явяват на някакъв изпит, за разлика от сдружението Питам се що не "запищиш" една жалба и до СО по тоя въпрос? Няма изпит, няма поправка, а директно + 22. Като имаме 1 дете допринасяме към обществото с нова социална единица, като имаме второ, нашият принос става двоен и т.н...., редно е да се ползват облекчения ми се струва.
   Твоето мнение всеки път е едно и също, казано по 100 начина. На моменти си доста груба, също си позволи да обиждаш дами от форума, които за разлика от теб помагаха на мен и останалите, което считам за недопустимо.
   И да не приемат детето ми - подготовката беше много хубаво време прекарано с детето, не считам , че нещо съм изгубила, напротив. Как ще тече приемът за 1-ви клас и ПГ ми е все тая, защото не зависи нито от теб, нито от мен. Много добре знам, че имам право да видя работата на детето, но не от теб, а от сайта на сдружението. Всяка майка го отваря, за да се информира. Имаш ли някаква контретна информация, която да споделиш или само "странно чувство". Няма ли да ни информираш какви отговори получи на жалбите си? Дай нещо сухо, стига с тея чувства. Laughing



 

Последна редакция: чт, 29 мар 2018, 14:29 от Karina1212

# 113
  • Мнения: 31
Karina1212, абсолютно подкрепям изказването ти! Аз също имах отговор към ARTERY, но беше доста по-остър и съответно беше изтрит.

# 114
# 115
  • Мнения: 4
Извинявам се, че прекъсвам махленския спор, който ще се радвам да продължи на лични или да спре.
Имам дете набор 2012 и живея в района на 131во училище. Това, което съм решила за себе си, е, че ако детето ми не бъде прието, ще направя опит да организирам родителите от класа и да направим нещо подобно на Шилер. В крайна сметка Шилер е сдружение на родители, щом едни могат, значи и други могат. Зная, че ще е трудно, но пък ако не го приемат някъде, където да ми е лесно, ще се наложи 😀 В тази връзка искам да разпитам колко от вас са склонни на подобна инициатива, а именно ако детето им не бъде прието, да се включат в подобна организация? Говоря конкретно за 131во училище.

И друг страничен въпрос имам - понеже живот и здраве ще ставаме многодетно семейство през юли, критериите, които определят точки към коя дата се гледат? Ще съм благодарна, ако някой е срещал отговор на въпроса и сподели.

# 116
  • Мнения: 31
Здравейте Simple Smile
1 част от азбуката - 105 стр, като ми каза, че нямало брадва и батерия на нейния лист
Тя е дорисувала само кексче в мрежа
За топката не ми каза тя, не е решила цялата задачка
Мишка пред къща зачеркване
Заграждаш елха, зачеркваш слънце
И другите по горе ги е имало според нея. Аз ги броя около 12 задачи

# 117
  • София
  • Мнения: 98
tanili, благодаря за отговорите! Започвам и аз да се чудя за броя на задачите, защото изплува и още нещо, което ми каза детето - трябвало да се посочи кой е предпоследен. Това да е отделна задача - много кратко, може пък и да е било част от 1-вата с ракетата, примерно. Явно няма да разбера до резултатите и продължава да ме смущава защо няма и следа от задача за последен звук в найната глава и това пусто кокиче Smile. Цяла задача от звуков анализ си е сериозна работа, ще си чакам 15-ти силно притеснена.

   10 да кажем, че са били тези от моя пост, за 11-та броим тази за последен звук, коя според теб е 12-та, разбира се само ако се сещаш?

# 118
  • Мнения: 31
Зачеркване на мишка пред къщичка, като тези ябълка пред цвете, другата с ограждане и зачеркване е много подобна на тази, но “уж” ги е имало и двете.
Сенките били 5, на момчета и момичета и трябвало да намерят техните сенки.

# 119
  • София
  • Мнения: 98
tanili, разплитат се нещата, питах за мишка пред къща и това не било част от коректурната проба със зачертаване на слънце и ограждане на елха, а било всъщност четвъртата задача (по моя списък), тази с двата реда картинки и точно там се появява "предпоследен".  Не съм разбрала коректно детето, каза, че условието било да се избере "най-подходящото" и съм се заблудила.
     Имало няколко картинки на животни подредени една до друга, имало въпроси за пространствена ориентация към тях от сорта на:
            - зачертайте мишката, която се намира зад къщата (представям си, че е имало и други мишки и се търси тази "зад")
            - зачертайте животното, което стои до кенгуруто
            - зачертайте този, който е предпоследен в редицата
            - зачертайте животното, което стои вляво от еди кое си (като за това има колебания ляво ли е било, дясно ли)

Ще вляза да поправя и допълня горния пост, може на някого да му е от полза догодина.  

Общи условия

Активация на акаунт