Частни училища - информативна тема 19

  • 89 293
  • 755
  •   1
Отговори
# 330
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Напълно съгласна с Кафе - грамотност, обща култура и социална такава.

# 331
  • Мнения: X
Блис, ти какви очаквания имаш за детето си? Питам, наистина без грам желание да се заяждам, просто ми е любопитно от много време. Не за друго, а защото от думите ти изглежда, че ръководиш дисертационен труд на докторант, а май детенцето е само 2. клас? Ако кажеш, че не е моя работа ще си напълно права, така че ако искаш подмини въпроса ми. Просто съм виждала какви ли не завои в детската и юношеската психика, които някакси не се равняват по амбициите (или липсата им) у родителите. Имала съм живи примери за деца, далеч надминали очакванията на родителите си и от обикновено квартално училище и лош пубертет, изстреляли се в топ университет, и обратното. Та така.

Ъъъъъ, честно това ли си разбрала? Достатъчно ясно съм се изказвала безброй пъти, но и от предните ти два коментара личи, че имаш някакъв заложен модел и разбиране и всичко останало отива по дяволите. "Училищата с прием окастрят децата, те са неуютни, задушни места, в които децата и родителите им не се чувстват добре, те не са здравословни и там няма добронамерена атмосфера, което да учи детето ми на ценности и там децата не ходят с удоволствие."

Ако за теб умението да решава логически задачи и да чете гладко са дисертационен труд - ок. И напълно подкрепям думите по-горе. Вместо да цикли на смятане до 100 цели 4 месеца, (при условие, че това децата го овладяват за месец) може да си продължи нататък с таблицата за умножение (изцяло взета към момента) и до края на годината вместо да цикли на тези 4-ри прости аритметични действия, да се научи да ги прилага в задачи, в които се изисква мислене.  Wink
Пример за задача: За да разбереш в кой ден от седмицата е станало това, отговори на въпроса: Кой ден от седмицата ще бъде в други ден, ако денят преди вчера беше сряда?
И друг: В глутницата имало 12 кучета. Броят на черните и кафявите бил 6, а на черните и сивите - 10. Колко са били черните кучета?
Да отбележа, че това са редови задачи от редовни часове.

Ежко, не се притеснявай. Още по-горе ти писах заради бъдещия въпрос. За всичко стига време. И за плуване - 2 пъти седмично. И за кънки. И за ски. И за колело и ролери в парка, за игри на компа, и за книги, и дори за мотлявене и здравословен мързел. Все неща, които прави с кеф. Изобщо не е лишена от детство. Посетила е повече градове и музеи, отколкото аз бях посетила до 30-тата си година (по обективни соц. причини). Та не е като да е лишена от преживявания и обща култура.
Въпросът именно беше да се намери училището, което си върши работата във времето в което децата са на училище, а не да се налага да компенсира после в къщи или на частни уроци.  Wink За да има време за всичко. Не ми се иска в 6-7 клас да има истерия и стотици часове извънреден труд поради факта, че преди това има едни дупки във фундамента.  Wink По наше време учехме точно толкова, колкото учи моята дъщеря в момента. Даже мисля, че ние учехме повече.

Последна редакция: пт, 16 фев 2018, 16:37 от Анонимен

# 332
  • Мнения: 5 425
Свободното време Блис, е времето, в което детето решава какво да прави, а не някой от родителите му.
Едно време 95% от децата се научаваха да четат от нулата още в първи клас. Ако това се иска като резултат, за какъв дявол ти е конкурса​ на входа?

# 333
  • Мнения: X
Свободното време Блис, е времето, в което детето решава какво да прави, а не някой от родителите му.
Едно време 95% от децата се научаваха да четат от нулата още в първи клас. Ако това се иска като резултат, за какъв дявол ти е конкурса​ на входа?

Ох, ама ти наистина не четеш. Що си мислиш, че аз или баща и сме решавала дали да кара ролери, или да играе на компа, че сме я накарали зорлем да чете книга, или да гледа в една точка мързелувайки, или да си пее песничка, рисувайки? Хайде не ми вменявай неща, които няма в това което пиша.
Едно време Ежко си е за едно време. Не вдяна изобщо, че твоето време в момента е доста видоизменено. И да даваш примери от преди 7+ години е абсурдно остаряло. В момента децата дори по смешните изисквания на МОН четат в ПУК и започват да пишат в ПУК.

# 334
  • Мнения: 133
Хайде, хайде, стига глупости за интеграция и деца, за които не ти дреме! не само не ти пука, а и не искаш да са покрай твоето, но поне си го кажи направо, вместо да го извърташ! Всъщност не очаквах точно така да се разбере разнообразието. Не е нужно да има ромчета или деца със СОП, за да има разнообразие в средата. Но го има моментът, че при малко паралелки и малко деца, провеждането на всички извънкласни занимания на място, е някакво капсулиране в среда от едни и същи деца, все пак по цял ден са в училище. Но от друга страна човек така или иначе общува средно с около 5-6 човека на ден.
Имах си мнение за теб, и твърдо го затвърждаваш. Не е положително Simple Smile Само за информация, три години в градината бяхме точно представителна извадка, две ромчета, едно детенце с тежък аутизъм, две деца гледани от бабите си, двама побойници и т.н И всичко беше прекрасно, заради учителите. Детето ми беше много щастливо, но за съжаление нищо не взе, като знания, защото нямаше време. То бе заето от решението на проблемите на горе описаните деца. И да дълго сме обяснявали, защо се държат така. Не бих заменил градината за друга. Но ако трябва и в училището да е така, не благодаря, там се учи.
Но ти сега можеш да ми обясниш, как ще ги научиш тези 30 деца и ще им решиш проблемите, защото си велик специалист. По скоро от мненията ти ми изглеждаш на Баш майстора.

# 335
  • София
  • Мнения: 341
Здравейте! Понеже засягате въпроса с резултатите от НВО след 7 клас при избор на училище, искам да попитам родителите на деца, които вече са минали този етап, дали в частните училища се налагат допълнителни уроци в 7 клас за подготовка или обучението е на достатъчно високо ниво и децата се справят без проблем с тези изпити? Интересувам се най-вече за СС, но и мнения за други училища също ще са полезни.

# 336
  • София
  • Мнения: 396
Имах си мнение за теб, и твърдо го затвърждаваш. Не е положително Simple Smile Само за информация, три години в градината бяхме точно представителна извадка, две ромчета, едно детенце с тежък аутизъм, две деца гледани от бабите си, двама побойници и т.н И всичко беше прекрасно, заради учителите. Детето ми беше много щастливо, но за съжаление нищо не взе, като знания, защото нямаше време. То бе заето от решението на проблемите на горе описаните деца. И да дълго сме обяснявали, защо се държат така. Не бих заменил градината за друга. Но ако трябва и в училището да е така, не благодаря, там се учи.
Но ти сега можеш да ми обясниш, как ще ги научиш тези 30 деца и ще им решиш проблемите, защото си велик специалист. По скоро от мненията ти ми изглеждаш на Баш майстора.

Проблемите на общинските детски градини с 30+ деца са огромни и детенцето с аутизъм не е причината. Съмнявам се 1 дете със СОП на 30 деца да ангажира персонала напълно. Две ромчета в група от 30 българчета са малцинство и не могат да доминират.  А и щом ги пращат на градина явно родителите все пак са заинтересовани. Политиката на общината е ясна, тя просто трябва да приобщава тези деца, няма кой друг. А родителите, които са дали децата си в общинска ДГ трябва да се съобразят с политиката. Всички са "за" интеграцията, само че ако може да не ги засяга.

# 337
  • София
  • Мнения: 62 595
Хубаво е, че имаш мнение за мен - по-лошо е да нямаш никакво мнение, така поне отделяш фигура от фон. Wink Ти пишеш за държавните градини, а тук става въпрос за ЧУ. Ако ще Марс да удари Земята, ти няма да искаш хем да си плУащаш за ЧУ солена такса, хем да ти интегрират някого, който може дори на милиметър да отклони вниманието на учителката.  ПосочИ ми колко ромчета или тежки деца със СОП има по ЧУ? не ти дреме за тях, защото самият ти изказ го издава. Просто искаш да звучи социално приемливо, да не излезеш човек, който дискрииминира по малцинствен или по затруднително-обучителен принцип. Затова и написа, че искаш някой да работи с тези деца допълнително, а аз понеже не от днес съм в бозата ще ти кажа, че такива реплики ги разпознавам и зная какво означават на проС превод - вижте, съгласен съм да има деца със СОп и ромчета, обаче вие  си се оправяйте с тях и ги привеждайте във вид, удобен за логаримтмуване така, че да не куца обучението на моето дете, в крайна сметка затова плащам една торба пари, а не за да интегрирам. Което принципно е близо  до истината, обаче не звучи доббре, ако се каже направо.

# 338
  • Мнения: 133
Социално приемливо, дръж дрън та пляс. Ха сега ми обясни дете със СОП, където и да е на земята, как ще се интегрира само. Да го оставим пък каквото сабя покаже, докато всичките му съученици започнат да го тормозят, и докато не вземе пушката на баща си и не стане каквото става, през седмица в Щатите. Или да ги затворим в концлагери, далече от всички и всичко, по правилата на социалистическия строй, има човек има проблем, няма човек, няма проблем. А тук не говоря за само за наистина болни деца, говоря за всички с някакъв проблем, дори идеалните деца, изпадат в депресии. Не, трябва да има психолог, който работи активно, и да, нямам нищо против да има такива деца в класа, специално в частното образование имат достатъчно време. Толкова си далеч от това, което се случва в нормалните държави, че дори не можеш да го проумееш. Да не са идеални, то няма никъде идеално, но са приемливи, но тук няма как да се промени гадния комунистически манталитет, поне не скоро. А и интересно от къде човек, чувал че един виждал частно училище, се изказва компетентно по всички въпроси.

# 339
  • София
  • Мнения: 62 595
и всичко това звздИтИ ли ти го нашепнаха или самостоятелно стигна до този извод! Драги ми Смехурко, както започва всяка глава от една детска книжка, аз работя с всякакви деца - от родени отличници до деца от палитрата на СОП. От кое точно съм далеч? Всички крилати фрази, които ще напишеш вече съм ги чувала десетки пъти и разпознавам загрижените хора от тези, които просто искат по по-малко груб начин, демек малко с панделка и шарена хартия, да отсвирят децата със СОп и малцинства, именонно в ЧУ, в което учи детето му.

# 340
  • София
  • Мнения: 2 768
...но опцията да е по-идеалнo е едни 14 места напред в класацията на НВО след 7 клас и разлика между двете училища на явяващи се на матурата учениците от порядъка на 30 деца в повече за СС. Статистика!
E, ето така сте стигнали до уникалната ситуация хем да плащате, хем да ви избират с конкурс! Защото търсите "най-доброто", а не най-подходящото училище. И то по резултатите от !@$!%$%№$% НВО, които показват всичко друго, но не и нивото на полученото образование! В СС първи са реагирали на "пазарното търсене", като са въвели подбор на постъпващите деца. Защото при равно предлагано образование, резултатите зависят от "материала".
Само че нещата няма да спрат до тук. Конкуренцията ще принуди другите училища не само да въведат и те подбор, но и да се съсредоточат върху дресирането за НВО. Което не е същото, като даването на образование.
СС, което за сега предлага И съвсем прилично образование, няма да има друг избор, освен да последва подхода и да наблегне върху дресурата за НВО.
След което, Миленита и ко НАИСТИНА ще се видят в чудо...
Щеше да е смешно, ако не беше страшно.

Няма разлика между причините за избор и кандидатстване в АК и причините за избор и кандидатстване в СС или Питагор.  Просто родителите искат най-доброто. Дали изборът е бил наистина най-добър всеки вижда с течение на опита.
Засега разликата в мотивите е драстична, слава богу. Но нещата не вървят на добре. По всяка вероятност АК ще има нещастието да бъде нарочено тази година за the one and only very best and top училище. С всички произтичащи от това беди.
Формата на изпита вече няма да е достатъчна преграда пред напора на тренираните сноби. И понеже в колежа не са тъпи, виждам как вземат допълнителни мерки за ограничаване на щетите, като увеличават приема например. Белким успеят да разредят концентрацията на зомбита с амбициозни мами, намалявайки токсичността на получената смес.
И май е планирано отдавна - привлечени са повече учители, новата сграда влиза в действие през април ...

ПС Игнорирам обичайната смес от изопачаване, преувеличаване, вадене от контекст, атаки върху личността, мерене на училища и други "женски номерца", характерни за диагнозата "bg-mamma" Simple Smile
Въпреки, че понякога таралежа показва и друга гледна точка, си мисля, че основния му лайтмотив е да бъде оригинален и далеч от масата. С това се обяснява и поведението му на вечен опортюнист и завоалираните му послания-хем иска да сподели колко е уникален, хем се опасява да няма последователи и съответно масовка😄😄😄.

# 341
  • Мнения: 841
Аз от писанията на Ежко разбрах следното:
- в Климент Охридски няма родители тип "амбициозни харпии";
- СМГ за "нищо не става", щото децата там са "състезателни коне", които "един мейл не могат да напишат";
- АК е "the one and only very best and top училище";
- пишещите в този форум /включително и самият Ежко/ са диагностицирани ...

# 342
  • Мнения: 472
Аз от писанията на Ежко разбрах следното:
- в Климент Охридски няма родители тип "амбициозни харпии";
- СМГ за "нищо не става", щото децата там са "състезателни коне", които "един мейл не могат да напишат";
- АК е "the one and only very best and top училище";
- пишещите в този форум /включително и самият Ежко/ са диагностицирани ...
Ха ха ха ... това изби рибата! 😂😂😂

# 343
  • Мнения: 133
и всичко това звздИтИ ли ти го нашепнаха или самостоятелно стигна до този извод! Драги ми Смехурко, както започва всяка глава от една детска книжка, аз работя с всякакви деца - от родени отличници до деца от палитрата на СОП. От кое точно съм далеч? Всички крилати фрази, които ще напишеш вече съм ги чувала десетки пъти и разпознавам загрижените хора от тези, които просто искат по по-малко груб начин, демек малко с панделка и шарена хартия, да отсвирят децата със СОп и малцинства, именонно в ЧУ, в което учи детето му.
Ето това е проблема на тези, които работят със СОПчета, че пет пари не дават за тях, гледат да си вземат 30-те сребърника и да ги няма. Пречупват всичко през тяхната призма. Или пак всичко знаеш, защото си виждала такива, като мене. Да не желая безхаберие и простотия, не желая да играя хазарт, само се чудя кога хората ще разберат, че тези с възможности не са лоши, не са прости, в повечето случаи е обратното, за съжаление манталитет не се променя.

# 344
  • Мнения: 7
Не знам кой какво пише, но от СМГ “състезателните коне” пишат идеални имейли (сигурно затова от випуск 2016 бяха приети голям брой в Оксфорд и други страхотни университети).  Аз лично завърших Гимназия Златарски и бих казала, че не съм много изненадана, че няма интерес към нея, поне доколкото виждам в темата (когато аз учех там - завърших 2016 - си имаше добри страни, няколко страхотни учители, но адски много негативи, та всички мразехме да ходим на училище. Не най-приятната среда, макар и да съм адски доволна от IB програмата и някои преподаватели. Няма да ви спамя с излишна информация, понеже засега няма интерес). Ако някой има въпроси, може спокойно да попита, особено ако се интересува от скорошно мнение на ученик. Мога да отговарям и за ЧОУ Светлина, Студентски град/Посолствата, че малката въшка учи там. Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт