ЕКОНТ - измамници и некадърници

  • 46 472
  • 274
  •   1
Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 9 850
Какво толкова ще описваш с повече от 10-15 думи? Ужасно скъп много луксозен LCD/плазмен телевизор?
Нормално пратката се описва кратко, точно и ясно - детски дрехи, техника (телевизор, лаптоп модел, телефон модел и т.н.), книга... Дори да сложиш думата "нов" или изразът "без дефекти/забележки", пак ще се събере.

# 121
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
Нормално пратката се описва кратко, точно и ясно - детски дрехи, техника (телевизор, лаптоп модел, телефон модел и т.н.), книга...

Напротив, описанието трябва да е максимално изчерпателно, особено когато се касае за скъпи стоки, които са с включена обявена стойност. Това е само една малка предпазна мярка, която изпращачът може да предприеме срещу евентуални измами.
В Интернет има немалко случаи на подменени стоки (цялостно или частично), след като е извършен "Преглед". Т.е. лицето X изпраща на лицето Y даден артикул, след "Преглед" пратката е отказана и когато лицето X получава обратно стоката си, се оказва, че в пакета има съвсем различен артикул. Дали това се случва със или без участието на служители на "Еконт", не е много ясно и е обект на последвало вътрешноведомствено разследване от страна на самия куриер. Следва, обаче, лицето X да докаже, че той е изпратил коренно различна стока от тази, която е получил. Затова съветвам, просто като предпазна мярка, ако, например, ще пращате скъпа техника, да опишете всичко – не само модела, но и серийните номера, размерите, етикети, стикери, евентуално – някакви отличителни белези, по които стоката ви може да бъде разпозната. Също така, важно е да отворите и да покажете стоката на куриера, когато я изпращате (това ще се регистрира и от камерите в офиса). Моят опит показва, че дори и пратката да е със застраховка, някои служители на "Еконт" не ви карат да покажете самия артикул, който изпращате, а направо прибират предварително опакованата стока в техния си плик, което също не е много в полза на изпращача, ако се стигне до недоразумение.

P.S.: Описанието на последната ми пратка беше в 10 изречения.

Последна редакция: чт, 11 яну 2018, 16:45 от Blаck Cat

# 122
  • Бургас
  • Мнения: 6 911
Зависи от стоката. За техниката е по-лесно, защото си имат серийни номера и други такива.
Ама с 10 изречения какво толкова описваш?

# 123
  • София
  • Мнения: 9 850
И аз това се чудя. Обикновено са достатъчни каква е техниката, модел, евентуално сериен номер и състояние - ново, запечатано, старо, здраво, счупено... Или комплект със слушалки, зарядно, кабел и т.н. и пак няма да станат 10 изречения Wink

# 124
  • София
  • Мнения: 13 169
Не ми се е случвало, но ако се изпращат няколко неща в един пакет е добре да се опишат всички.  Wink

# 125
  • София
  • Мнения: 8 933
Не бих рискувала да изпращам скъпа техника по който и да е куриер.

# 126
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
И аз това се чудя. Обикновено са достатъчни каква е техниката, модел, евентуално сериен номер и състояние - ново, запечатано, старо, здраво, счупено... Или комплект със слушалки, зарядно, кабел и т.н. и пак няма да станат 10 изречения Wink
Всичко, което изброи, като го развиеш с по 3-4 думи, си стават точно десетина кратки изречения. Peace Но и само 3 да са, пак няма как да ги побереш в полето, за което говоря. Лично тествано.

Не ми се е случвало, но ако се изпращат няколко неща в един пакет е добре да се опишат всички.  Wink
И това също, да.

Не бих рискувала да изпращам скъпа техника по който и да е куриер.
Защо? Като цяло, риск няма, ако се подсигуриш със съответните мерки. Peace

Последна редакция: пт, 12 яну 2018, 14:26 от Blаck Cat

# 127
  • Пловдив
  • Мнения: 23 715
Зависи от стоката. За техниката е по-лесно, защото си имат серийни номера и други такива.
Ама с 10 изречения какво толкова описваш?
Ами от мен вдигат товари и Еконт, и Спиди, и други. На пале. Аз изпращам пълен опис на товара. Може да са 20-30-50 различни артикула. Всеки артикул има бройка, тегло, и т.н. Прилагам товарителници, опаковъчни листи, фактури, сертификати.

# 128
  • Мнения: 128
Преди години ми трябваше супер спешно акта за раждане. Майка ми го изпрати от другия край на страната по Еконт, хем експресна поръчка, хем тя платила доставката. Идва в нас момъка и ми казва 8 лв за доставка (или там някаква подобна сума). И аз казвам, ама тя е платена. Не, не била платена. Звъня на майка ми, говоря с нея пред него, тя казва платих, но в листите на куриера не пишело такова нещо. Виси нашия в дневната и чака пари... Каза ми, че ако не платя, си взима пратката и като намеря касовия бон и мога да докажа, че е платена доставката да отида да си взема документите. Ама те ми бяха спешни, за другия ден... Какви бележки ще търся и ще чакам да ми пращат... Е, платих си, какво да правя...

# 129
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
После не те ли компенсираха? Явно е станала някаква грешка.

# 130
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Аз пък похвалвам Еконт за човеност и коректност.
Счупиха ми стока от една пратка и макар, че не я бях застраховала ми я компенсираха.

# 131
  • Мнения: X
И при мен се изложиха на няколко пъти. Повече няма да използвам услугите им.
Единият път ми звънят от скрит номер за да ме уведомят, че пристигнала пратка (а обикновено пращат смс). Да, но аз не вдигам на такъв номер. Звънят настойчиво всеки ден в продължение на 5 работни дни. На шестият ден разбрах че имам чакаща пратка от изпращача и като отидох ми се вдигна мини скандал, че не са се свързали с мен, а са ми звънели. Това лятото, миналата година.
Преди Коледа, им се обадих да задържат пратка до мен повече от седмица. Когато обаче отидох, открих че са я върнали. Сякаш не съм провела разговор с тях.
Последно миналата седмица три дни звънях за да им кажа, че задържам пратката и ще я взема след десетина дни. Упорито ми се затваряше,  и накрая се обадих на кол центъра им. Трябваше да повиша тон, защото служителката не разбра какво исках!
А когато успях да се свържа с въпросният офис, ми се развикаха, че видиш ли им преча на работата!
Смятам, повече да не им използвам услугите.

# 132
  • София
  • Мнения: 12 006
И при мен се изложиха на няколко пъти. Повече няма да използвам услугите им.
Единият път ми звънят от скрит номер за да ме уведомят, че пристигнала пратка (а обикновено пращат смс). Да, но аз не вдигам на такъв номер. Звънят настойчиво всеки ден в продължение на 5 работни дни. На шестият ден разбрах че имам чакаща пратка от изпращача и като отидох ми се вдигна мини скандал, че не са се свързали с мен, а са ми звънели. Това лятото, миналата година.
Преди Коледа, им се обадих да задържат пратка до мен повече от седмица. Когато обаче отидох, открих че са я върнали. Сякаш не съм провела разговор с тях.
Последно миналата седмица три дни звънях за да им кажа, че задържам пратката и ще я взема след десетина дни. Упорито ми се затваряше,  и накрая се обадих на кол центъра им. Трябваше да повиша тон, защото служителката не разбра какво исках!
А когато успях да се свържа с въпросният офис, ми се развикаха, че видиш ли им преча на работата!
Смятам, повече да не им използвам услугите.
А с какво Еконт са виновни, че не си вдигаш телефона?
За допълнителен престой на пратка /мисля след 5 или 7 дни беше/ се плаща такса, в противен случай се счита за непотърсена и се връща. Това не е само при еконта, а и при други куриери. Това че искаш да ги ползваш за склад или че не можеш да си управляваш времето и поръчките, не мисля че има вина еконта.

# 133
  • Мнения: X
Афродита, ти не  използваш ли еконт? Нормалното уведомление е СМС, не обаждане от скрит номер!
От един и същи офис, по едно и също време съседка получи СМС че има пратка, а аз - обаждане от СКРИТ номер?! Това не е нормалната практика!
И втората част от коментара ти е напълно безсмислена.
Главно защото таксата се заплаща при лично получаване на пратката. По телефона може да се уведоми само, че ще има забавяне на получаването, за да се избегне връщането ѝ след седем дневният срок.
Явно само си  прочела, без да си разбрала оплакването ми.

Последна редакция: нд, 28 яну 2018, 14:25 от Анонимен

# 134
  • София
  • Мнения: 12 006
Афродита, ти не  използваш ли еконт? Нормалното уведомление е СМС, не обаждане от скрит номер!
От един и същи офис, по едно и също време съседка получи СМС че има пратка, а аз - обаждане от СКРИТ номер?! Това не е нормалната практика!
И втората част от коментара ти е напълно безсмислена.
Главно защото таксата се заплаща при лично получаване на пратката. По телефона може да се уведоми само, че ще има забавяне на получаването, за да се избегне връщането ѝ след седем дневният срок.
Явно само си  прочела, без да си разбрала оплакването ми.
Ползвам да, и съм доволна. Няма нормално и ненормално уведомление по телефон. Вариантите са 2 - с смс и с обаждане.  Уведомявали са ме и с смс и с телефонен разговор /не помня скрит ли е бил номера или не/. Един път не ме уведомиха изобщо, явно са пропуснали. Който не работи той не греши, не ми е драма. Всех си поръчката, като преди това аз им звъннах да питам дали е там.

Общи условия

Активация на акаунт