Деца проверяват домашните на съучениците си😕

  • 23 168
  • 122
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 9 052
Мотиваци, монтесори, дрън-дрън! Едни некомпетентни се опитват да оценяват други некомпетентни. ако исках второкласник да учи моявторокласник, щях да сменя учителката с второкласничка.
Имаше един период, в който в основен курс дежурните проверяваха домашните. Познайте какъв цирк ставаше, когато слабите ученици тръгнеха да проверяват отличниците. Направо си беше трагедия.

Аааа да. Без мотивации и дрън дрън. Дайте камшика и глейте кво стааа !!

# 61
  • Мнения: 8 265
  Има деца които се справят с учебният материал не по зле от много възрастни.
Защото преподаването и оценяването не е само справяне с учебният материал. Ако опираше само до това нямаше да се учи 5 години за учител.

Никъде не пише децата да преподават и оценяват. Отбелязват грешки?
В такива случаи , родителите на по-напредналите деца се питат какво прави учителката за да не скучаят техните. Ами ей на жената се опитва да вкара всички в процеса.

# 62
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Аз не смятам, че във втори клас трябва да мотивирам със състезание. В момента трупат фундамент и е много важно да разбират всяко нещо, което правят, т.е. трябва да се обяснява и провокира мислене. Гони се максимума от всички деца, общо. Не разбират ли, губят интерес. И мисля, че на тази възраст, това да изкараш две деца с афинитет към математиката пред всички и да кажеш "гледайте ги", няма да мотивира, а ще де-. Всъщност, сегашното положение ми се вижда "дайте камшика".
Ще изчакам малко да видя как ще се развие метода и как ще повлияе на дъщеря ми и, в зависимост, от това ще преценя какво да правя.

# 63
  • Мнения: 9 052
Аз не смятам, че във втори клас трябва да мотивирам със състезание. В момента трупат фундамент и е много важно да разбират всяко нещо, което правят, т.е. трябва да се обяснява и провокира мислене. Гони се максимума от всички деца, общо. Не разбират ли, губят интерес. И мисля, че на тази възраст, това да изкараш две деца с афинитет към математиката пред всички и да кажеш "гледайте ги", няма да мотивира....

На тази възраст децата учат най-бързо и лесно едно от друго. Ако някое дете обясни на другото каквото не е доразбрало от обясненията на учителите ще е много по-лесно отколкото един възрастен  да каже> ама вие това сте го учили толкова много как така не го разбра? Не го ли прочете?
Ако едно дете е разбрало , а друго не то едното може да бъде помолено да обясни как разбира нещата . Аз нищо лошо не виждам.

Ако методиката я разширят извън параметрите на проверяването, а е менторинг и учене на групи ...
Ако отбелязването на грешки от учителката би донесло според вас по-голям напредък - протестирайте. Отново ще имате отбелязани грешките . Разбирането на материала ще остане за в къщи. Голямо постижение.  Следва какво ? Разправия с учителите защо детето ви не е разбрало и накрая чуденка защо нищо не прави и чака някой да му е виновен и други не се показват по-дори за да не го обидят.
Вместо да се учи от по-добрите и да се стреми да е като тях.
Както и да е.



# 64
  • Мнения: 7 325
Добре. В крайна сметка - напредналите шарят по тетрадките на съучениците си с червено и ги връщат без обяснения или шарят с червено по тетрадките на съучениците си и се мотивират? Щото едното е обясняване и преподаване, другото е акт, който може да предизвика доста негативизъм и не от злоба и завист.
Иначе да - на тази възраст учат едно от друго, но поставени в подходяща ситуация. Тази не я намирам за такава.

# 65
  • София
  • Мнения: 38 539
Не знам къде летите - мотивации, нови методи, менторинг, взаимно учене и пр.
Учителката - т.е. възпитателката в занималнята гледа да си свърши работата по-лесно и бързо и това е!

# 66
  • Мнения: 9 052
I.Hr именно. Аз затова предложих вместо да спорят кой шари в тетрадките да говорят с учителката за разширяване и подобряване на процеса.
Но както гледам идеята е по-скоро да няма видна класификация на по-добри и останалите , като тогава никакво подобряване на процеса не е възможно. Единствено може да се накара учителката да шари в тетрадките докато останалите правят едното нищо от обучението заедно. Белким да не иълезне единия по-добър. Може би трябва да включат мобилните и всеки в своето мониторче докато даскалицата проверява. Тогава няма да има засегнати амбициозни деца.

Free Agent  давам просто предложение.

# 67
  • Мнения: 7 325
Авторката не е отхвърлила варианта, който предлагаш според мен. А и мисля, че в занималнята е лесно приложим.

# 68
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Не шарят с червено; първо и решават, и поправят с молив, след проверката пишат верните отговори с химикал (предполагам, че класната е изревала за драсканиците). Не знам дали и доколко обясняват - виждам изтритото решение и след това вярно и прегледно записано от дъщеря ми с химикал, но като коментираме домашното вкъщи, тя не е разбрала как е получила верен отговор. Не зная кой и как обяснява и дали, или тя не разбира. Когато ги изговорим вкъщи, и става ясно.
Ох, наистина не се разбираме. Никой не завижда, никой не иска да няма по-добри. Искам просто занималнята да не е изгубено време, защото след 8 часа в училище, то няма сили за смислени занимания.

# 69
  • Мнения: 9 052
...
Ох, наистина не се разбираме. Никой не завижда, никой не иска да няма по-добри. Искам просто занималнята да не е изгубено време, защото след 8 часа в училище, то няма сили за смислени занимания.
Ами говори за това, а не кой проверява. Кайи точно това, което напсиа и помоли за да подобрят работата с децата и между децата. Според мен де. На групи , тематично спрямо домашното което не са написали или материала който не са дораъбрали и им е трудно или това , което са сбъркали ... да седнат , да обсъдят предложения, решения , да изработят заедно едно решение , да се представи това решение, да се обсъди , провери, подобри и всички да си го напишат.
Само предлагам .

# 70
  • Мнения: 8 265
Не шарят с червено; първо и решават, и поправят с молив, след проверката пишат верните отговори с химикал (предполагам, че класната е изревала за драсканиците). Не знам дали и доколко обясняват - виждам изтритото решение и след това вярно и прегледно записано от дъщеря ми с химикал, но като коментираме домашното вкъщи, тя не е разбрала как е получила верен отговор. Не зная кой и как обяснява и дали, или тя не разбира. Когато ги изговорим вкъщи, и става ясно.
Ох, наистина не се разбираме. Никой не завижда, никой не иска да няма по-добри. Искам просто занималнята да не е изгубено време, защото след 8 часа в училище, то няма сили за смислени занимания.

Моето дете е на целодневно обучение , така че домашни има само в събота и неделя. Но имат часове по самоподготовка. Това не е времето в което да им обясняват а време да затвърдят взетият материал. Ако сутринта са им предали нещо то след обяд се затвърждава. Ако има въпроси отвреме на време учителката най-вероятно би ги обяснила. Но ако има пропуски, те са си чисто за разясняване у дома. Голяма част от децата искат лично отношение, на тях да им е обяснено, на тях да е показано. Нищо че госпожата вече го е обяснила 2 пъти. И ако имате притеснения относно знанията и разбиранията на детето е хубаво да говорите с учителя. Което няма нищо общо с това кой проверява.

# 71
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Ами, за мен има значение, защото това я притеснява и демотивира. Привърженик съм по-скоро на Макаренко, отколкото на Монтесори и не очаквам да и осигуряват безкраен комфорт. Не съм педагог, за да преценя доколко може да се самоподготвя и къде трябва да вляза с обяснения - вкъщи правя каквото сметна за нужно. От началото на годината оценявам занималнята като загуба на ценно време, сега с този нов метод затвърждавам преценката си.

# 72
  • София
  • Мнения: 62 595
Мотиваци, монтесори, дрън-дрън! Едни некомпетентни се опитват да оценяват други некомпетентни. ако исках второкласник да учи моявторокласник, щях да сменя учителката с второкласничка.
Имаше един период, в който в основен курс дежурните проверяваха домашните. Познайте какъв цирк ставаше, когато слабите ученици тръгнеха да проверяват отличниците. Направо си беше трагедия.

Защо винаги считаме, че децата са некомпетентни.  Има деца които се справят с учебният материал не по зле от много възрастни. Все още считаме, че само възрастта е мерило за знания и умения. Отмина времето в което цели семйства живееха в една къща и се слушаше думата на най-възрастният. В 90%  от случайте младите са по-адаптивни от възрастните. Та и тук. Учителката избрала две справящи се деца да й помагат. Кое е лошото?  Това че учителката иска всичко да бъде проверено и не и стигат ръце? Това, че детето на авторката се чуства неконфортно, защото то не е от провдряващите?  Разбираемо е всяка майка да бди като орлица и да иска детето й да се чудства добре и спокойно. Но живота е шарен и най- важното е човек да се адаптира според ситуацията.

Защото са некомпетентни - във втори клас все още не са ограмотени стабилно, имат сума празнини и грешки изцяло в езиковата система и в частност в книжовния език. Учителката като не може да провери всичко, това си е неин проблем. Ако една второкласничка е напълно способна и компетентна да провери домашните на другите второкласници, то тогава за какво ни е учителката? И второкласничка стига. Учителката да си реши проблема с домашните. Едно време, че и когато моите деца бяха в малките класове, учителката всеки ден разнасяше тетрадките с домашното до къщи. И едната ми баба беше учителка и макари смътни, имам спомени как вечно вкъщи носеше тетрадки да проверява, всяка вечер. Не е давала на децата да й решават проблема с ръцете и домашните. Аз не изпращам детето на училище, за да проверява чуждо домашно или на него да му проверява дете домашното, защото иначе фАйда нула - аз със сигурност имам ръце да му проверя домашното. Справящите се деца са второкласници, а не гимназисти, ако щеш. Кога за последно си гледала компетентността на малките ученици? Защото аз я виждам доста често и то не с моите деца, защото те вече пораснаха, а с други деца. Мога да ти изброя колко грешки един второкласник може да допусне в едно домашно, при това не говоря за дете с обучителни проблеми, а съвсем обикновено. Точно никога няма да се съглася дете да проверява домашното на друго дете. Учителката да не се опитва да пробутва идиотски решения, само и само да оправдае своята некомпетентност като организиране на работата си.

# 73
  • European Union
  • Мнения: 1 395
И все пак да не забравяме, че става въпрос за занималня. Занималнята не е точно училище. Това е място, където децата си губят времето, чакайки заетите им родители да свършат работа. Ако говорим за целодневно обучение, тогава ситуацията ще е различна. В случая обаче говорим за претъпкана стая, обикновено с деца от 2-3 паралелки (не знам за конкретното училище как е, но предполагам децата не са от един клас). Често различните класове имат различни домашни, имат различни предмети за следващия ден, а учителката на занималнята е само една. Решението е едно: стискане на зъби или отписване на детето от занималнята.
Защото сега поне деца проверяват задачите, грешните се поправят и в крайна сметка на следващия ден учителката получава вярно написано домашно. Доста по-често се случва домашните да се предават с грешки или още "по-ползотворното" възпитателката да напише цялото домашно на дъската, а децата да го препишат. В този случай всичко-знаещите-майки поне няма да твърдят, че учителката си цъка в нета, тя е заета да пише по дъската.

# 74
  • София
  • Мнения: 62 595
това не е опрабдание. такава занималня е дори вредна.

Общи условия

Активация на акаунт