Деца проверяват домашните на съучениците си😕

  • 23 119
  • 122
  •   1
Отговори
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Здравейте. Имам следния казус от нашата занималня ( 2-ри клас ): вчера разбирам, че госпожата дава на децата, които се справят по-добре, да проверяват домашните по математика на останалите. Колкото и формална да е такава проверка, намирам  я за неприемлива по ред причини. Чудя се, дали това е обичайна практика, как да реагирам - да повдигна ли въпроса, или директно да отпиша детето си, защото и без това имам резерви към подготовката им там през тази година? Ще съм благодарна да споделите опит и мнения.

# 1
  • Мнения: 9 052
кое намираш лошо? Монтесори педагогиката например непрестанно учат едно от друго децата

# 2
  • Мнения: 11 312
А твоето дете как се чувства от това?
На мен би ми било неприятно да го правя и да ми го правят. Сестра ми обаче в трети клас поправяше с червен химикал тетрадките на съучениците си като ги докопаше и смяташе, че им прави услуга. Спрях я преди да я набият!  Mr. Green

# 3
  • Мнения: 7 325
И аз не съм Ок. с това. Децата могат да бъдат много жестоки и да възникнат големи конфликти. В класа на дъщеря ми (в първи клас е ) си помагат взаимно. Дори чиновете им са така подредени, че да работят на групи, но корекциите ги прави учителката както трябва да бъде според мен.

# 4
  • Мнения: 46 492
Това беше практика при някои учители още от наше време. Не виждам проблем. Използва се за точни проверки, когато е за ограждане или при търсене на даден точен отговор, така че е по-скоро рутинно, не зависи от лично отношение или знания.

# 5
  • Мнения: 8 226
Със сигурност не е практика, но това е един от работещите модели в много педагогики.
Монтесори, Джъмп мат и други:

1 Мотивираност
+
2 Мислене
+
3 Разбиране
+
4 Инициативност
+
5 Сътрудничество

6 Отличен успех

Последните 2 точки в този модел включват и тази практика. Въпроса е учителя да я контролира...че може да се изроди, както виждам и коментарите на други потребителки Simple Smile

# 6
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Не познавам добре метода Монтесори и не мога да го коментирам. От друга страна, съмнявам се, че е съпоставим с нашия случай, в който госпожата събира тетрадките и вика две деца при нея да проверяват. Вярвам, че контрола е прерогатив на учителя. Не е за рутинна проверка на отговори с ограждане, а за отворени задачи. Вчера двете проверяващи деца са били освободени от преписване на текст, дълъг две пълни страници, което в очите на дъщеря ми ( а и в моите ) изглежда несправедливо. Усещам едно тихо недоволство, а и като цяло тя не е ОК с тази система - притеснява се, че съученик може да открие грешка, което не важи за госпожата.

# 7
  • Мнения: X
Това беше практика при някои учители още от наше време. Не виждам проблем. Използва се за точни проверки, когато е за ограждане или при търсене на даден точен отговор, така че е по-скоро рутинно, не зависи от лично отношение или знания.
Ако е за  такива проверки, намирам го по-скоро за полезна практика. Hope for Two чудесно го е обяснила.

# 8
  • Мнения: 2 502
Не одобрявам тази практика. Ако оценяването ще е по Монтесори, то и преподаването трябва да е такова, иначе си е манджа с грозде. Освен това ако съответният педагог е решил да практикува по този начин то би било хубаво да си подбере деца, които хем ще се справят със задачата, хем няма да се водят от лични мотиви.

# 9
  • Мнения: 9 052
... които хем ще се справят със задачата, хем няма да се водят от лични мотиви.
допускане е , че не е така в случая

# 10
  • София
  • Мнения: 38 431
Именно заради такива непрофесионални практики отписах детето си от занималня още след 1 клас.
Вероятно децата са много и учителката си мисли, че е много хитро да си спести работа и време така.

# 11
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Вероятно децата са много и учителката си мисли, че е много хитро да си спести работа и време така.
Това със сигурност е така - виждах как не смогва да провери и отскоро въведе този метод. Въпросът е, че детето ми не се чувства добре така, а не знам има ли смисъл да повдигам изобщо въпроса. Училището абсолютно целенасочено гони намаляване бройката на децата в занималнята.

# 12
  • София
  • Мнения: 38 431
Занималните в училище по принцип са един голям компромис.
Много рядко има свестни учители там, рядко са малко деца, на които наистина могат да обърнат внимание.
В повечето случаи са хора, хванати от незнайно къде, които се грижат децата да не се изтрепят и евентуално да си напишат домашните. А по- точно - да ги препишат.

# 13
  • Мнения: 2 352
Когато родител има резерви към дадена практика на учителя на детето му е добре да разговаря с въпросния учител относно целите. Когато детето му изпитва някакъв дискомфорт, разговорът е наложителен. Вашият случай е такъв.
Ако всяко дете проверява работата на някой друг, приемам го нормално и градивно, защото създава наблюдателност, която ще бъде полезна в прегледа на личните му дейности. Вариант е и дежурните да го правят. Така всички деца да минат през помощничеството.
 

# 14
  • София
  • Мнения: 38 431
Говори, говори.
Аз говорих с всяка една от учителките в занималнята. 3 за една година. Накрая ми писна да говоря.

# 15
  • Русе, България
  • Мнения: 1 491
Ако моделът на работа действително е по-добре справящите се ученици да проверяват домашните на по-слабите, то според мен е грешен. Аз имам спомен от моите ученически години, когато са ни казвали да си разменим тетрадките (по двойки спрямо това, как сядаме на чина) и всъщност беше вълнуващо, но първо - това упражнение се случваше рядко, и второ - в крайна сметка се дискутираше какви са верните отговори, защо са такива и, ако има някаква системна грешка, допускана от голяма част от класа, как да бъде изправена.
Каква би била ползата за по-слабия ученик, ако по-способният му "начерви" домашното, но липсва обяснение на решението? Да не говорим и за неравностойното положение, в което учениците биват поставени при тази ситуация. Най-вероятният резултат е общо озлобление на групата в занималнята срещу групичката съученици, които ги проверяват.

Есме В, струва си въпросът да бъде повдигнат на родителска среща. Дотогава можеш да говориш със своето дете, че тези, "проверяващите", изпълняват указания на учителя по същия начин, по който всички в групата са задължени да ги спазват. И че най-добре за него би било, ако помоли съученика, проверил домашното му, да му отдели малко време за обяснение на онези задачи, където е сгрешено, и така да попълни собствените си пропуски.

# 16
  • Мнения: 9 052
Когато родител има резерви към дадена практика на учителя на детето му е добре да разговаря с въпросния учител относно целите. Когато детето му изпитва някакъв дискомфорт, разговорът е наложителен. Вашият случай е такъв.
Ако всяко дете проверява работата на някой друг, приемам го нормално и градивно, защото създава наблюдателност, която ще бъде полезна в прегледа на личните му дейности. Вариант е и дежурните да го правят. Така всички деца да минат през помощничеството.
 

да. така мисля и аз

# 17
  • Мнения: X

Каква би била ползата за по-слабия ученик, ако по-способният му "начерви" домашното, но липсва обяснение на решението? Да не говорим и за неравностойното положение, в което учениците биват поставени при тази ситуация. Най-вероятният резултат е общо озлобление на групата в занималнята срещу групичката съученици, които ги проверяват.
Има една много хубава практика, която е тотално непозната в нашето образование. Казва се peer review. Върши отлична работа. Тя не се изчерпва само с "начервяване" на домашното на другарчето, но включва и аргументиране на направените забележки и поставената оценка. Така изпълнена, би дала добри резултати, а не озлобление.

# 18
  • Мнения: 2 352
Виждам, че силно се подценява зрелостта на децата. В тази възраст те имат много по-нормален подход към околните от нас - възрастните.

# 19
  • Мнения: X
В конкретния случай, подходът и на децата, и на родителите е "Тоя па ще ме критикува, ама ха!"

# 20
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Виждам, че силно се подценява зрелостта на децата. В тази възраст те имат много по-нормален подход към околните от нас - възрастните.
Нямам забележка към подхода на децата,  а към този на възрастния, в случая.
Вече казах, че системата не е "всеки на всеки", не се цели наблюдателност или развитие на някакво друго полезно умение. Всъщност, не съм убедена че изобщо има някаква дълбока мисъл в този метод. Просто госпожата не смогва да провери всичко и разчита на малко помощ от 1-2 деца, които се справят по-добре. Факт е, че този подход демотивира
моето дете. Както и да е, реших какво ще прама.  Благодаря за мненията.

# 21
  • Мнения: 9 052
... разчита на малко помощ от 1-2 деца, които се справят по-добре. Факт е, че този подход демотивира
...

Защото се оказва сред групата на останалите ?

# 22
  • Мнения: 7 325
защото тези деца, проверяващите т.е. помагащите на учителката се ползват с привилегии, което е дразнещо за останалите.

# 23
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Да, а и защото предпочита госпожата да открива грешките и, а не съученик.

# 24
  • Мнения: 9 052
а може би може да опита да е сред добрите и да проверява и тя ? ама се иска малко усилия , а не само завист.

# 25
  • Мнения: 7 325
е, айде сега - завист. Няма как да знаем детето на авторката колко се старае, колко му се получава и дали завижда. Няма как да знаем също какво и как коментират проверяващите деца.
Скрит текст:
В класа на моето дете има огромна разлика в нивото. Като ги слушам какво кометират знаещите ми става лошо. Моето е в тази група и непрекъснато обяснявам, но има родители на които им е смешно. Ако учителката даде на тези 5-6 деца да коригират работите на другите представям си какви подигравки и глупости ще има, а живея на място където да не ти върви в училище не е кой знае какъв проблем.
Не го намирам за редно. не и по начина по който се случва.

# 26
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
защото тези деца, проверяващите т.е. помагащите на учителката се ползват с привилегии, което е дразнещо за останалите.
Да, както ситуацията с дългия текст от вчера. Смятам, че е фаворизиране.
а може би може да опита да е сред добрите и да проверява и тя ? ама се иска малко усилия , а не само завист.
Чудех се кога темата ще придобие такъв обрат. Не смятам, че е правилно нито тя, нито което и да е друго дете да изземва функция на учителя и не търся мотивация в това да проверява. Остана и оценки да си пишат едно на друго. Наричай го както си искаш, за мен в училище си има авторитет, и това е преди всичко учителя.

# 27
  • Мнения: 2 352
Виждам, че силно се подценява зрелостта на децата. В тази възраст те имат много по-нормален подход към околните от нас - възрастните.
Нямам забележка към подхода на децата,  а към този на възрастния, в случая.
Вече казах, че системата не е "всеки на всеки", не се цели наблюдателност или развитие на някакво друго полезно умение. Всъщност, не съм убедена че изобщо има някаква дълбока мисъл в този метод. Просто госпожата не смогва да провери всичко и разчита на малко помощ от 1-2 деца, които се справят по-добре. Факт е, че този подход демотивира
моето дете. Както и да е, реших какво ще прама.  Благодаря за мненията.
Това го схванах. Точно този модел с предпочитаните деца не е добър и е обратно работещ.
1. За проверяваните - чувстват се дискриминирани.
2. За проверяващите - набират нереално самочувствие, което се обръща против тях.
  

# 28
  • Мнения: X
а може би може да опита да е сред добрите и да проверява и тя ? ама се иска малко усилия , а не само завист.
Може би "завист" не е съвсем точна дума в този случай, но като цяло, този пост покрива и моето мнение.

# 29
  • Русе, България
  • Мнения: 1 491
Има една много хубава практика, която е тотално непозната в нашето образование. Казва се peer review. Върши отлична работа. Тя не се изчерпва само с "начервяване" на домашното на другарчето, но включва и аргументиране на направените забележки и поставената оценка. Така изпълнена, би дала добри резултати, а не озлобление.
Съгласна съм, че модел, в който има не само коригиране на грешки, но и аргументация и помощ, би дал добри резултати. Но от описаното става ясно, че случаят не е такъв. Очевидно учителката търси отмяна за своята работа, но не и полезен резултат, какъвто peer review би дал. Затова беше и моето заключение, че ще се получи противопоставяне и конфликт между учениците. Подкрепям мнението на Ами сега - някои деца, почувствали се "овластени", бързо биха проявили надменно отношение към съучениците си, ако не са натоварени и със задължението да обясняват и помагат на по-слабите.

# 30
  • Мнения: X
Да, съгласна съм, че учителката не трябва да търси отмяна за нейната работа и да дели децата по такъв начин. АКо обаче възприеме модела на peer review и научи всички деца как се прави това нещо, ще им даде ценни умения.

# 31
  • Мнения: 3 048
Ако съм родител на "привилегированото" дете, ще питам пък аз, защо, докато другите работят нещо различно, моето ще проверява, т.е. ще си стои на задача, която вече е изпълнило.

Иначе този подход, ако допълва упражнението, може да е полезно, наистина. Например след като свършат, да си разменят две по две тетрадките, да си обсъдят, кое, според кой е вярно и да стигнат до общи изводи.

# 32
  • Мнения: 9 052
...
  Подкрепям мнението на Ами сега - някои деца, почувствали се "овластени", бързо биха проявили надменно отношение към съучениците си, ако не са натоварени и със задължението да обясняват и помагат на по-слабите.

Случва се обаче обратното и не отличниците се почувстват овластени, а по-скоро посредсвените виждат , че има приложение за по-добрите и ритат. Да. Това е . Имаше един виц за българите в казана в Ада . Нямали нужда от дяволи да ги натискат вътре. Те един друг се дърпат надолу.

# 33
  • Мнения: X
Ако съм родител на "привилегированото" дете, ще питам пък аз, защо, докато другите работят нещо различно, моето ще проверява, т.е. ще си стои на задача, която вече е изпълнило.
То не стои на задача, която вече е изпълнило. Проверяването и аргументирането на корекциите е съвсем нова задача. Но като цяло, за да е полезна тази задача, тя не трябва да се изпълнява в контекста "привилигеровани срещу загубеняци".

# 34
  • София
  • Мнения: 12 366
В нашата занималня са 2 и 3 клас заедно. Трети клас проверяват домашните на втори. Моето дете много се дразни от това, защото иска като си напише домашните да си чете книга, а госпожата го кара да проверява диктовки и задачи.

# 35
  • Мнения: 7 325
Как се аргументира корекция на сбъркано събиране и изваждане примерно  Thinking. И какво градивно има в това за напредналото дете?
Бандиера, що толкова черногледо? Не мисля, че е типично за деца на тази възраст да действат по този начин.

# 36
  • Мнения: 3 048
Ако съм родител на "привилегированото" дете, ще питам пък аз, защо, докато другите работят нещо различно, моето ще проверява, т.е. ще си стои на задача, която вече е изпълнило.
То не стои на задача, която вече е изпълнило. Проверяването и аргументирането на корекциите е съвсем нова задача. Но като цяло, за да е полезна тази задача, тя не трябва да се изпълнява в контекста "привилигеровани срещу загубеняци".
Става въпрос за 2 клас, все пак. То си е решило задачите и продължава да гледа същите примери просто, а другите правят нещо друго вече.
Но съм съгласна, че това може да бъде полезен подход, при определени задачи и определено не по математика.

# 37
  • Мнения: X
Да, разбира се, че при неща като събиране и изваждане и математика като цяло няма да върши работа. Но е добър подход за БЕЛ, а за по-големите и по други хуманитарни дисциплини и изобщо там, където има хипотези, доказателства, аргументи.

# 38
  • Мнения: 9 052

 ... Не мисля, че е типично за деца на тази възраст да действат по този начин.
майката на коригираното дете ги подозира. не аз Simple Smile
Аз бих му казала щом такава е системата да се постарае да е сред проверяващите и бих говорила с учителката за ротационен принцип.

# 39
  • под кривата круша
  • Мнения: 294

 ... Не мисля, че е типично за деца на тази възраст да действат по този начин.
майката на коригираното дете ги подозира. не аз Simple Smile
Много погрешно заключение, никакви подозрения нямам към проверяващите деца.
Аз бих му казала щом такава е системата да се постарае да е сред проверяващите и бих говорила с учителката за ротационен принцип.
Пак ще повторя - за мен системата е погрешна, тъй като е сбъркана целта и. Защо да де нагажда към нея?Мотивацията трябва да е друга, а не старанието да стане проверяващ.

# 40
  • Мнения: 9 052
Не проверяващ, а в групата на отличниците.
Няма какво да обяснявам .  Явно не се разбираме.
Системата винаги е била една и съща.

# 41
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Групата на отличниците не е от 1 или 2 деца. Резултатите са различни в редовните часове и в занималнята.
Определено!

# 42
  • Мнения: 9 052
... вчера разбирам, че госпожата дава на децата, които се справят по-добре, да проверяват домашните по математика на останалите. ...
Ти ги разпределяш в две групи още от първото си мнение.
Говорим за занималня. Хубаво е , че поне някой поглежда и помага. Може и да не си прави труда и дотолкова.

В Германия в училищата е практика отличниците да дават платени уроци на @останалите@  със съдействието на училището. Нормална практика. 

# 43
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Степенувам ги, но не ги категоризирам като "отличници" и "посредствени". Поглеждат ги, но не си ги обясняват. Диктуват си вярното решение.

# 44
  • Мнения: 234
Разбирам ми ви, не бих одобрила подобна практика във втори клас, нищо че синът ми е отличник. Ако няма кой спокойно и достъпно да обясни на детето, каквото не му ясно и то да схване логиката на решението на задачите, този метод според мен натоварва излишно децата, докато учителката от занималнята чопли в интернет, докато стане време да връчи питомците си на родителите им.

Последна редакция: вт, 12 дек 2017, 16:14 от bagira_s

# 45
  • Мнения: 9 052

добре, замести твоето степенуване в моето мнение с отличниците и посредствените и пак остава същото мнение.
Поглеждат ги, но не си ги обясняват. Диктуват си вярното решение.
Защото това са им казали да правят. Ако има кажат да ги обяснят ще ги обяснят и то така, че другите деца идеално ще ги разберат и ще запомнят. Монтесори педагогиката пак Simple Smile

# 46
  • Мнения: 7 325
И пак стигаме до извода, че не е правилно това, което учителката прави. Ако по-напредналите обясняват ще е ок. за всичките, но коригират ( шарят с червено ) мълчешком е тъпо за всичките.

# 47
  • Мнения: 9 052
ами предлага се подобряване на системата, менторинг, ротационен принцип ...

а не> кой си ти, че ще ми кажеш на мен ...

# 48
  • Мнения: 234
Адмирации за Мария Монтесори. Собственото и дете обаче е отгледано в приемно семейство.

# 49
  • София
  • Мнения: 38 431
Подобряване на методика на възпитател в занималнята?!
И един мармот завива шоколада ....

# 50
  • Майничка
  • Мнения: 12 575
Адмирации за Мария Монтесори. Собственото и дете обаче е отгледано в приемно семейство.

Е и? Тъпо е, че се е налагало да крие извънбрачно дете в силно католическа страна, за да може да работи и да го издържа, но какво общо има това с темата?

# 51
  • Мнения: 234
Отказала е да сключи брак с бащата на детето и е предпочела кариерата пред детето си макар и водена изцяло от алтруизъм.

# 52
  • Мнения: 9 052
Отказала е да сключи брак с бащата на детето и е предпочела кариерата пред детето си макар и водена изцяло от алтруизъм.

Много правилно е, че е отказала. Не всяка жена тогава , а и сега би имала смелостта и организацията

# 53
  • Мнения: 11 312
А къде тези Монтесори дават страхотни резултати?

# 54
  • Майничка
  • Мнения: 12 575
Отказала е да сключи брак с бащата на детето и е предпочела кариерата пред детето си макар и водена изцяло от алтруизъм.

Много правилно е, че е отказала. Не всяка жена тогава , а и сега би имала смелостта и организацията
Всъщност, доколкото съм чела,
Скрит текст:
не тя отказва, а потенциалната свекърва, произхождаща от стара аристокрация, не дава съгласие за брак и Монтесано оттегля предложението. Уж се разбират той да даде името си на детето и то да остане при негови далечни роднини, пък те да си продължават по старому, само че след две години той бие отбой и се жени за аристократка.
Изборът й е точно никакъв - в края на 19 век болниците в Италия са католически, познай как ще оставят на работа лекарка с извънбрачно дете и как такава изобщо би си си намерила някаква работа.

# 55
  • София
  • Мнения: 62 595
Мотиваци, монтесори, дрън-дрън! Едни некомпетентни се опитват да оценяват други некомпетентни. ако исках второкласник да учи моявторокласник, щях да сменя учителката с второкласничка.
Имаше един период, в който в основен курс дежурните проверяваха домашните. Познайте какъв цирк ставаше, когато слабите ученици тръгнеха да проверяват отличниците. Направо си беше трагедия.

# 56
  • Мнения: 8 226
Мотиваци, монтесори, дрън-дрън! Едни некомпетентни се опитват да оценяват други некомпетентни. ако исках второкласник да учи моявторокласник, щях да сменя учителката с второкласничка.
Имаше един период, в който в основен курс дежурните проверяваха домашните. Познайте какъв цирк ставаше, когато слабите ученици тръгнеха да проверяват отличниците. Направо си беше трагедия.

Защо винаги считаме, че децата са некомпетентни.  Има деца които се справят с учебният материал не по зле от много възрастни. Все още считаме, че само възрастта е мерило за знания и умения. Отмина времето в което цели семйства живееха в една къща и се слушаше думата на най-възрастният. В 90%  от случайте младите са по-адаптивни от възрастните. Та и тук. Учителката избрала две справящи се деца да й помагат. Кое е лошото?  Това че учителката иска всичко да бъде проверено и не и стигат ръце? Това, че детето на авторката се чуства неконфортно, защото то не е от провдряващите?  Разбираемо е всяка майка да бди като орлица и да иска детето й да се чудства добре и спокойно. Но живота е шарен и най- важното е човек да се адаптира според ситуацията.

# 57
  • Мнения: 2 502
Абе защо така ми се струва, че все хитруващите се адаптират към въпросната ситуация. Другите, които са принципни, нещо не успяват да я разберат тая адаптация.
Въобще не съм от майките, които бдят като орлици, но да видя тест за отличен, на който е поставена добра оценка ми е меко казано странно.

# 58
  • Мнения: 7 325
  Има деца които се справят с учебният материал не по зле от много възрастни.
Защото преподаването и оценяването не е само справяне с учебният материал. Ако опираше само до това нямаше да се учи 5 години за учител.

# 59
  • София
  • Мнения: 38 431
Именно! Преподаването не е знание на материала, а знание КАК да поднесеш материала! И в това влиза как да проверяваш писмени работи и какво да НЕ правиш, особено като работиш с деца!

# 60
  • Мнения: 9 052
Мотиваци, монтесори, дрън-дрън! Едни некомпетентни се опитват да оценяват други некомпетентни. ако исках второкласник да учи моявторокласник, щях да сменя учителката с второкласничка.
Имаше един период, в който в основен курс дежурните проверяваха домашните. Познайте какъв цирк ставаше, когато слабите ученици тръгнеха да проверяват отличниците. Направо си беше трагедия.

Аааа да. Без мотивации и дрън дрън. Дайте камшика и глейте кво стааа !!

# 61
  • Мнения: 8 226
  Има деца които се справят с учебният материал не по зле от много възрастни.
Защото преподаването и оценяването не е само справяне с учебният материал. Ако опираше само до това нямаше да се учи 5 години за учител.

Никъде не пише децата да преподават и оценяват. Отбелязват грешки?
В такива случаи , родителите на по-напредналите деца се питат какво прави учителката за да не скучаят техните. Ами ей на жената се опитва да вкара всички в процеса.

# 62
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Аз не смятам, че във втори клас трябва да мотивирам със състезание. В момента трупат фундамент и е много важно да разбират всяко нещо, което правят, т.е. трябва да се обяснява и провокира мислене. Гони се максимума от всички деца, общо. Не разбират ли, губят интерес. И мисля, че на тази възраст, това да изкараш две деца с афинитет към математиката пред всички и да кажеш "гледайте ги", няма да мотивира, а ще де-. Всъщност, сегашното положение ми се вижда "дайте камшика".
Ще изчакам малко да видя как ще се развие метода и как ще повлияе на дъщеря ми и, в зависимост, от това ще преценя какво да правя.

# 63
  • Мнения: 9 052
Аз не смятам, че във втори клас трябва да мотивирам със състезание. В момента трупат фундамент и е много важно да разбират всяко нещо, което правят, т.е. трябва да се обяснява и провокира мислене. Гони се максимума от всички деца, общо. Не разбират ли, губят интерес. И мисля, че на тази възраст, това да изкараш две деца с афинитет към математиката пред всички и да кажеш "гледайте ги", няма да мотивира....

На тази възраст децата учат най-бързо и лесно едно от друго. Ако някое дете обясни на другото каквото не е доразбрало от обясненията на учителите ще е много по-лесно отколкото един възрастен  да каже> ама вие това сте го учили толкова много как така не го разбра? Не го ли прочете?
Ако едно дете е разбрало , а друго не то едното може да бъде помолено да обясни как разбира нещата . Аз нищо лошо не виждам.

Ако методиката я разширят извън параметрите на проверяването, а е менторинг и учене на групи ...
Ако отбелязването на грешки от учителката би донесло според вас по-голям напредък - протестирайте. Отново ще имате отбелязани грешките . Разбирането на материала ще остане за в къщи. Голямо постижение.  Следва какво ? Разправия с учителите защо детето ви не е разбрало и накрая чуденка защо нищо не прави и чака някой да му е виновен и други не се показват по-дори за да не го обидят.
Вместо да се учи от по-добрите и да се стреми да е като тях.
Както и да е.



# 64
  • Мнения: 7 325
Добре. В крайна сметка - напредналите шарят по тетрадките на съучениците си с червено и ги връщат без обяснения или шарят с червено по тетрадките на съучениците си и се мотивират? Щото едното е обясняване и преподаване, другото е акт, който може да предизвика доста негативизъм и не от злоба и завист.
Иначе да - на тази възраст учат едно от друго, но поставени в подходяща ситуация. Тази не я намирам за такава.

# 65
  • София
  • Мнения: 38 431
Не знам къде летите - мотивации, нови методи, менторинг, взаимно учене и пр.
Учителката - т.е. възпитателката в занималнята гледа да си свърши работата по-лесно и бързо и това е!

# 66
  • Мнения: 9 052
I.Hr именно. Аз затова предложих вместо да спорят кой шари в тетрадките да говорят с учителката за разширяване и подобряване на процеса.
Но както гледам идеята е по-скоро да няма видна класификация на по-добри и останалите , като тогава никакво подобряване на процеса не е възможно. Единствено може да се накара учителката да шари в тетрадките докато останалите правят едното нищо от обучението заедно. Белким да не иълезне единия по-добър. Може би трябва да включат мобилните и всеки в своето мониторче докато даскалицата проверява. Тогава няма да има засегнати амбициозни деца.

Free Agent  давам просто предложение.

# 67
  • Мнения: 7 325
Авторката не е отхвърлила варианта, който предлагаш според мен. А и мисля, че в занималнята е лесно приложим.

# 68
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Не шарят с червено; първо и решават, и поправят с молив, след проверката пишат верните отговори с химикал (предполагам, че класната е изревала за драсканиците). Не знам дали и доколко обясняват - виждам изтритото решение и след това вярно и прегледно записано от дъщеря ми с химикал, но като коментираме домашното вкъщи, тя не е разбрала как е получила верен отговор. Не зная кой и как обяснява и дали, или тя не разбира. Когато ги изговорим вкъщи, и става ясно.
Ох, наистина не се разбираме. Никой не завижда, никой не иска да няма по-добри. Искам просто занималнята да не е изгубено време, защото след 8 часа в училище, то няма сили за смислени занимания.

# 69
  • Мнения: 9 052
...
Ох, наистина не се разбираме. Никой не завижда, никой не иска да няма по-добри. Искам просто занималнята да не е изгубено време, защото след 8 часа в училище, то няма сили за смислени занимания.
Ами говори за това, а не кой проверява. Кайи точно това, което напсиа и помоли за да подобрят работата с децата и между децата. Според мен де. На групи , тематично спрямо домашното което не са написали или материала който не са дораъбрали и им е трудно или това , което са сбъркали ... да седнат , да обсъдят предложения, решения , да изработят заедно едно решение , да се представи това решение, да се обсъди , провери, подобри и всички да си го напишат.
Само предлагам .

# 70
  • Мнения: 8 226
Не шарят с червено; първо и решават, и поправят с молив, след проверката пишат верните отговори с химикал (предполагам, че класната е изревала за драсканиците). Не знам дали и доколко обясняват - виждам изтритото решение и след това вярно и прегледно записано от дъщеря ми с химикал, но като коментираме домашното вкъщи, тя не е разбрала как е получила верен отговор. Не зная кой и как обяснява и дали, или тя не разбира. Когато ги изговорим вкъщи, и става ясно.
Ох, наистина не се разбираме. Никой не завижда, никой не иска да няма по-добри. Искам просто занималнята да не е изгубено време, защото след 8 часа в училище, то няма сили за смислени занимания.

Моето дете е на целодневно обучение , така че домашни има само в събота и неделя. Но имат часове по самоподготовка. Това не е времето в което да им обясняват а време да затвърдят взетият материал. Ако сутринта са им предали нещо то след обяд се затвърждава. Ако има въпроси отвреме на време учителката най-вероятно би ги обяснила. Но ако има пропуски, те са си чисто за разясняване у дома. Голяма част от децата искат лично отношение, на тях да им е обяснено, на тях да е показано. Нищо че госпожата вече го е обяснила 2 пъти. И ако имате притеснения относно знанията и разбиранията на детето е хубаво да говорите с учителя. Което няма нищо общо с това кой проверява.

# 71
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Ами, за мен има значение, защото това я притеснява и демотивира. Привърженик съм по-скоро на Макаренко, отколкото на Монтесори и не очаквам да и осигуряват безкраен комфорт. Не съм педагог, за да преценя доколко може да се самоподготвя и къде трябва да вляза с обяснения - вкъщи правя каквото сметна за нужно. От началото на годината оценявам занималнята като загуба на ценно време, сега с този нов метод затвърждавам преценката си.

# 72
  • София
  • Мнения: 62 595
Мотиваци, монтесори, дрън-дрън! Едни некомпетентни се опитват да оценяват други некомпетентни. ако исках второкласник да учи моявторокласник, щях да сменя учителката с второкласничка.
Имаше един период, в който в основен курс дежурните проверяваха домашните. Познайте какъв цирк ставаше, когато слабите ученици тръгнеха да проверяват отличниците. Направо си беше трагедия.

Защо винаги считаме, че децата са некомпетентни.  Има деца които се справят с учебният материал не по зле от много възрастни. Все още считаме, че само възрастта е мерило за знания и умения. Отмина времето в което цели семйства живееха в една къща и се слушаше думата на най-възрастният. В 90%  от случайте младите са по-адаптивни от възрастните. Та и тук. Учителката избрала две справящи се деца да й помагат. Кое е лошото?  Това че учителката иска всичко да бъде проверено и не и стигат ръце? Това, че детето на авторката се чуства неконфортно, защото то не е от провдряващите?  Разбираемо е всяка майка да бди като орлица и да иска детето й да се чудства добре и спокойно. Но живота е шарен и най- важното е човек да се адаптира според ситуацията.

Защото са некомпетентни - във втори клас все още не са ограмотени стабилно, имат сума празнини и грешки изцяло в езиковата система и в частност в книжовния език. Учителката като не може да провери всичко, това си е неин проблем. Ако една второкласничка е напълно способна и компетентна да провери домашните на другите второкласници, то тогава за какво ни е учителката? И второкласничка стига. Учителката да си реши проблема с домашните. Едно време, че и когато моите деца бяха в малките класове, учителката всеки ден разнасяше тетрадките с домашното до къщи. И едната ми баба беше учителка и макари смътни, имам спомени как вечно вкъщи носеше тетрадки да проверява, всяка вечер. Не е давала на децата да й решават проблема с ръцете и домашните. Аз не изпращам детето на училище, за да проверява чуждо домашно или на него да му проверява дете домашното, защото иначе фАйда нула - аз със сигурност имам ръце да му проверя домашното. Справящите се деца са второкласници, а не гимназисти, ако щеш. Кога за последно си гледала компетентността на малките ученици? Защото аз я виждам доста често и то не с моите деца, защото те вече пораснаха, а с други деца. Мога да ти изброя колко грешки един второкласник може да допусне в едно домашно, при това не говоря за дете с обучителни проблеми, а съвсем обикновено. Точно никога няма да се съглася дете да проверява домашното на друго дете. Учителката да не се опитва да пробутва идиотски решения, само и само да оправдае своята некомпетентност като организиране на работата си.

# 73
  • European Union
  • Мнения: 1 382
И все пак да не забравяме, че става въпрос за занималня. Занималнята не е точно училище. Това е място, където децата си губят времето, чакайки заетите им родители да свършат работа. Ако говорим за целодневно обучение, тогава ситуацията ще е различна. В случая обаче говорим за претъпкана стая, обикновено с деца от 2-3 паралелки (не знам за конкретното училище как е, но предполагам децата не са от един клас). Често различните класове имат различни домашни, имат различни предмети за следващия ден, а учителката на занималнята е само една. Решението е едно: стискане на зъби или отписване на детето от занималнята.
Защото сега поне деца проверяват задачите, грешните се поправят и в крайна сметка на следващия ден учителката получава вярно написано домашно. Доста по-често се случва домашните да се предават с грешки или още "по-ползотворното" възпитателката да напише цялото домашно на дъската, а децата да го препишат. В този случай всичко-знаещите-майки поне няма да твърдят, че учителката си цъка в нета, тя е заета да пише по дъската.

# 74
  • София
  • Мнения: 62 595
това не е опрабдание. такава занималня е дори вредна.

# 75
  • European Union
  • Мнения: 1 382
Разбира се, че е вредна. Ако искаме нещо полезно за децата, трябва да се работи в посока целодневно обучение. И то такова, което не е по 10 астрономически часа на ден. Само че няма как да стане. В масовия случай занималнята се прави по една на целия випуск и учителката цяла година се чуди как да накара поне десетина хлапета да се откажат. Има и изключения, разбира се, но те са точно това - изключения.

# 76
  • Мнения: 9 052
това не е опрабдание. такава занималня е дори вредна.

Дам . Ами значи всяка занималня е вредна, защото какво се разбира под занималня ? И какво предлагаш? Платени уроци за недоразбралите вместо занималня ?
Даже ме учудва , че в България със занималня се занимава учителка. В Германия са възпитатели. Както в детската градина. Т.е. ученето е в училище, а занималнята е за гледане на деца в отсъствието на родителите им. Останалото са организация на децата и инициатива на възпитателките.

# 77
  • Мнения: 9 052
Разбира се, че е вредна. Ако искаме нещо полезно за децата, трябва да се работи в посока целодневно обучение. И то такова, което не е по 10 астрономически часа на ден. Само че няма как да стане.  ...
Не е голяма работа и това. В Германия са се заели да наложат целодневната форма на обучение . Имаме няколко такива училища в града и познавам деца учещи в някое от тях.
Имат няколко учебни часа. После имат една голяма пауза в която се чудят какво да правят. Обяд. Втора голяма пауза бутане, ритане и катерене по катерушки. Писане на домашни , около 1 учебен час , вече е станало към 3 часа следобеда . Следва някакъв СИП , който я го има я го няма ... и от 16 до 17 голяма пауза в която децата се взимат от родителите.
Т.е. Между последния час преди обяд и взимането в 16 до 17 часа единственото смислено нещо е писането на домашните 1 час, за което практически детето виси в училището мин. 5 часа след заниманията. Целодневна форма се нарича това , но родителите масово я отбягват. Освен тези , които само се чудят как да се откачат от децата и бутане , ритане, катерене по катерушки не е идеално за тях.

Другите предпочитат да си приберат детето или да го оставят на платена занималня в половиндневно у-ще. Ако е на занималня и детето е добре със самоорганизацията и иска то си пише домашните там с помощ. В противен случай се занимава с други неща, но при по-качествен надзор от @голяма пауза на двора ... @ и е в състояние в къщи да напише с родителите си домашните за 1 час. Ние сме на вариант 2 и не ползваме нито едно целоднвено у-ще. Дали гимназия или основно всее загуби време .

Последна редакция: чт, 14 дек 2017, 11:43 от Bandiera rossa

# 78
  • София
  • Мнения: 38 431
Значи почти същото като при нас🤣

# 79
  • European Union
  • Мнения: 1 382
Това, което описваш, си е типичната българска организация на учебното време и в момента. Цялото висене следобед в училище включва писане на някакви домашни, ядене и тичане/катерене/блъскане.
За начало качествената организация на учебното време включва целодневна организация, в която децата учат (не задължително под формата на учебни часове) и изключва домашните работи. За мен лично домашните работи са израз на безсилието на учителите (и родителите) да накарат детето да се подготви без някакъв елемент на задължителност. Без домашно по математика, детето няма да реши нито една допълнителна задача, без домашно по литература, няма да напише нито един смислен текст и т.н. Само че много се отклонихме от темата на авторката, извинявам се за което.

# 80
  • Мнения: 9 052
Хох. Пишем домашни като луди. Дори след като големия на занималнята се самоорганизира и си ги пише в къщи се продължава с писане, обяснение , подготовка . Да не говорим за наказателните работи за неносене на материали например . Предния уикенд цял уикенд се занимава с един лист задачи. 1 лист преди да го разпише.
Да не говорим , че малкия пристигна в къщи с домашно за азбуката и за гласни и съгласни и нямаше идея за какво става дума и какво са това гласни. Баща му ходи да каже на учителката да вземе да му обясни . Тя каза че ами в условието на заданието можело да се прочете какво има да се прави ние можело да му обясним. Обяснихме му, но пак и казахме да вземе да обърне внимание , явно нещо не е в час с материала . Тя щяла да му обясни . Не му беше обяснила до вчера.
Ако се бута с някое друго дете в час и я ядосва обаче веднага се захваща да пише репорт.
Та така.



# 81
  • Мнения: 24 467
Здравейте. Имам следния казус от нашата занималня ( 2-ри клас ): вчера разбирам, че госпожата дава на децата, които се справят по-добре, да проверяват домашните по математика на останалите. Колкото и формална да е такава проверка, намирам  я за неприемлива по ред причини. Чудя се, дали това е обичайна практика, как да реагирам - да повдигна ли въпроса, или директно да отпиша детето си, защото и без това имам резерви към подготовката им там през тази година? Ще съм благодарна да споделите опит и мнения.

Като прочетох и останалите ти пояснения - не ми допада този подход като цяло.
Защото от корекцията така няма смисъл, след като не се обяснява и детето не разбира грешките си.
И аз лично никога не съм споделяла идеята за изтъкване на позитивните качества само на няколко ученика от класа. Това е пречка за развитието на останалите деца, т.к. у тях се поражда и поддържа убеждението за по-трудно справящи се. Те свикват с тази идея и не търсят развитие, а подкарват по този наклон. Въобще състезателното начало, особено при малки ученици, лично аз не приемам като начин за мотивация за развитие. Често в начална степен си има една учителка и още една за занималня, които си нацелват няколко любимци и те остават такива до края. Това е едно от най- неприятните за колектива като цяло и за развитието на членовете му неща. Липсата на справедливост поражда дразги и недобри отношения. Както и изкривява обективното възприемане и себевъзприемане при още недостатъчно развили себепознанието си деца.
За тази възраст лично на мен подходът не ми харесва. Ако корекцията се прави от по-големи ученици и се дават ясни обяснения - бих приела. Но не и това, за което споделяш. Ако ще се правят проверки - то нека всяко дете да проверява тетрадката на друго - това е нелоша редакторска задача, все пак. Така всяко дете има възможност да равие и това умение и се предодставя еднакво шанс на всички, а не само на няколко учителски любимеца. НО накрая учителката следва да има последната дума след лична проверка на всичко.

Последна редакция: чт, 14 дек 2017, 12:51 от Judy

# 82
  • Мнения: 26
12345698-0тчтв

# 83
  • Мнения: 2 024
И в нашия клас чух за новата практика "проверка на задачи/упражнения от съученици". И в първия момент се възмутих вътрешно - просто си представих как тая инициатива настройва децата едни срещу други: по-знаещите са с права да те учат (нещо като учители), а другите - да ги слушат, да вярват на знанията им и да им се подчиняват (ако се изисква поправяне на грешките).
Обаче, изненада ме спокойното приемане на тая практика от детето ми (от проверяваните деца). И тогава си дадох сметка, че наистина процесът има две страни - едната е с нагласата за ПОМОЩ (един вид съученикът, който проверява да ти помогне да видиш грешките си преди  госпожата, нищо, че ги е отбелязал с червено) А другата нагласа е  един вид НАЗИДАТЕЛНА - (да изкарат грешките ти на показ за да се засрамиш, че грешиш и че знаеш по-малко от връстниците си.
Явно, нашата госпожа е намерила правилния подход и удачно използва тази практика , при това с мярка, а не много често.... И забравих да добавя, че от голямо значение е и фактът, че госпожата задължително проверява и проверките на проверяващите отличници. Т.е. - държи нейния контрол най-меродавен, както и е редно за един учител.

# 84
  • София
  • Мнения: 3 560
Peer review методът е добър за по-големи деца - поне 5 клас и нагоре. Големият ми син е 5 клас и учителката им по БЕЛ от време на време ги кара да оценяват работите на съученици, но винаги изисква и да се казват критерии за дадена оценка. В началото не знаеха какво да правят, но сега се ориентират доста добре. Трудно ми е да си представя, че дете от начален курс би могло да прави това независимо колко е добро по който и да е предмет. И големият, и малкият ми син например някои по-сложни текстови задачи по математика ги решават интуитивно и трудно, да не кажа невъзможно, им е да ги обяснят. Благодарение на "упражението" по БЕЛ сега големият има напредък с това.

# 85
  • Мнения: X
И големият, и малкият ми син например някои по-сложни текстови задачи по математика ги решават интуитивно и трудно, да не кажа невъзможно, им е да ги обяснят.
На много състезания и изпити се изисква подробно разписване на решенията на текстовите задачи и за всяка описана стъпка от решението се дават определен брой точки. Така че, децата трябва да се учат да си разписват решенията стъпка по стъпка.

# 86
  • Мнения: 19 290
При нас от време на верме си разменят тетрадките/работните листи и си правят проверка взаимно. Не помня дали преди или след това госпожата обяснява на целия клас текста/заданията.
В случая на авторката си мисля, че просто учителката от занималнята си спестява работата.

# 87
  • Мнения: 9 667
При нас госпожата слага напредналите деца по даден предмет до деца, които имат трудности и ги кара да работят заедно и да си обясняват задачите. Казва, че децата намират много интересни начини да обяснят, така че връстниците им да разберат.

# 88
  • София
  • Мнения: 62 595
тоест едните обясняват на другите. Сори, ама всяко дете отива на училище, за да учи, а не да бъде помощник на учителката. Учителката да вземе да организира часове за консултация и да обясни на децата, които не разбират. Тази попара, макар и за кратко, съм я сърбала като ученичка - тогава на мода бяха пионерските поръчения и към всеки отличник бяха прикрепили по един съученик, който не разбира материала, и трябваше да обясняваме, да помагаме за домашните и т.н. Мерси, ама това е затормозяващо, защото на дете се вменява отговорност за друго дете, а тези с неразбирането в един момент започват да приемат, че по подразбиране другарчето ще обясни и те си питат ушите в клас. По тази причина и като родител няма да съм съгласна на такава конфигурация - моето дете да е длъжно да обяснява на друго дете постоянно. Което дете не разбира, е грижа на учителката да му обясни, на родителите да му обяснят, ако трябва да наемат учител, курсове и т.н., но да не се ангажират други деца, само защото били разбрали материала. Моето дете не го пращам на училище, за да бъде заместник на учителката и да носи нейната отговорност. Изобщо, такива врътки хич не ги харесвам, защото за мен това е неизпълняване на служебните задължения от страна на учителката. Ако моето ще обяснява на другарчето, тогава да му дадат част от заплатата на учителката!

# 89
  • Мнения: 24 467
Спомних си и аз за тази пионерска практика.
На практика  Laughing обаче от нея нямаше никакъв смисъл. Всичко беше "Отбий номер" - не помня да са ме търсили подопечните ми съученици да им обяснявам нещо, само преписваха домашни понякога. Което си е направо вредно.
А и кога да става това обясняване - в малките междучасия, съжалявам, но имам право на почивка, както и в голямото. На обяд ходя да ям. След обяд си отивам като всеки бял човек вкъщи да си почина, да си напиша и да си поиграя.
Ако искат да научат нещо неразбралите, трябва да разберат първо, че не знаят, второ - че това нещо им трябва, трето - че точно от мен могат да го научат... което обективно няма как да се случи. Най- често и по трите параграфа.
Когато има незнаещи и неразбиращи материала деца, то си е най-добре учителят да поясни това на родителите, след което да определи на изоставащите едни консултации и да си ги провежда - редовно и качествено. Което си е така и измислено, де. Само дето много-много не се спазва.  Sunglasses И понеже то работа се иска, се съчиняват какви ли не прийоми за отбиване на номера.

# 90
  • Мнения: 9 667
А аз се чудя защо материалът в учебника не е поднесен точно и ясно. Така нямаше да има нужда от взаимопомощ.
Аз съм обяснявала едно време на съученици. Идваха вкъщи. Моето дете посъветвах да не се занимава. Само ги учи да го използва с тази помощ.

# 91
  • Мнения: 19 290
Излиза, че при нас навремето е било както сега в някои чужбини, където по-големите деца обясняват на по-малките.

# 92
  • София
  • Мнения: 62 595
а, не по-големи на по-малките, а съученик на съученика. Отличник-тройкаджия, отличник-тройкаджия. Аз не искам и големи да обясняват на малки, защото няма как да зная дали големият действително разбира материала.

# 93
  • Мнения: X
а, не по-големи на по-малките, а съученик на съученика. Отличник-тройкаджия, отличник-тройкаджия. Аз не искам и големи да обясняват на малки, защото няма как да зная дали големият действително разбира материала.
Като си припомня как учителката в началните класове на сина ми твърдеше, че "катерица" в мъжки род става "катерин", мисля че няма как да зная дали всички учители разбират материала, който преподават.

# 94
  • Мнения: 24 467
Пък аз го знам като "катеричок". Simple Smile

# 95
  • София
  • Мнения: 62 595
А аз го знам като лоша езикова култура, особено за учител.

# 96
  • Мнения: 24 467
А може и да се е бъзикал човекът. С децата.

# 97
  • Мнения: X
Пък аз го знам като "катеричок". Simple Smile

И синът ми мислел, че го знае и изцепил "катеричок", след което отнесъл напоителна лекция, че правилното е "катерин". Много лош късмет беше тази госпожа- избрах чудна, прекрасна учителка за първи клас и тя все, че в трети роди и излезе в отпуск по майчинство, а на нейно място дойде госпожата с катерина. Същата госпожа с катерина, твърдеше, че Херкулес и Херакъл нямат нищо общо.  ooooh!

# 98
  • Мнения: 1 153
YumАааааа, мъжката катерица трябва да е катер Smile

# 99
  • София
  • Мнения: 62 595
сетих се за това как се казвало на мъжката муха, ама не е за публично писане.

# 100
  • Мнения: X
сетих се за това как се казвало на мъжката муха, ама не е за публично писане.
Мухъл?  Mr. Green

# 101
  • София
  • Мнения: 62 595
тц, мухое..ц.

# 102
  • Мнения: 9 052
Излиза, че при нас навремето е било както сега в някои чужбини, където по-големите деца обясняват на по-малките.
Да. Има планиран всеки ден час за писане на домашни с помощ, неплатена услуга. След часовете по-големите помагат на по-малките. Платени услуги са занималня до 7 ми клас , с възпитатели и частни уроци от отлични ученици на по-ниските класове в гимназията .

# 103
  • Мнения: 3 878
Вероятно децата са много и учителката си мисли, че е много хитро да си спести работа и време така.
Това със сигурност е така - виждах как не смогва да провери и отскоро въведе този метод. Въпросът е, че детето ми не се чувства добре така, а не знам има ли смисъл да повдигам изобщо въпроса. Училището абсолютно целенасочено гони намаляване бройката на децата в занималнята.

Оооо, сега виждат тази тема.
Ами и аз не съм ОК с този начин. Моето дете пък беше от проверяващите. Няма да описвам колко не проведени междучасия и часовете следобед за игра е провело в проверка и преподаване, да, преподаване, на съученик, вместо да играе навън с останалите. Късно разбрах, за да се намеся. Въобще не е до това смогва или не смогва учителя. Не им е работа на децата да проверяват и обучават. Сега, години по-късно спиралата продължава стремглаво надолу да се върти. Детето ми е на самообучение, но ходи в училище, защото трябва. Почти не се преподава, ако мога да нарека преподаването изплюването на някакви изречения в голяма част от часовете. Същинското учене за децата, които наистина учат, започва след края на последния учебен час.

# 104
  • София
  • Мнения: 62 595
В неблагоприятни условия на водене на урок, децата с добре развито внимание, мислене и основа като обща култура за възрастта, успяват въпреки всичко да се справят поне дотолкова, че да разберат част от материала в клас, а останалото вкъщи, докато си пишат домашното или питат родителите. Останалите малко по малко започват да окапват, защото губят нишката. Учителката в занималнята дори при най-добро желание трудно може да обясни на всяко дете това, което не му е ясно, докато му се изясни и да даде десет сравнения и аналогии, ако трябва. така пак завъртаме "който разбрал - разбрал, важното е довечера майка ти и баща ти да видят, че домашното е написано".

# 105
  • Мнения: X
Детето ми е на самообучение, но ходи в училище, защото трябва. Почти не се преподава, ако мога да нарека преподаването изплюването на някакви изречения в голяма част от часовете. Същинското учене за децата, които наистина учат, започва след края на последния учебен час.
Това все едно съм го писала аз. Ходи на училище, за да се вижда с деца и да не е социално изолирана. Реалното учене се случва у дома. Аман!

# 106
  • Мнения: 3 878
И това се случа в "елитна" столична гимназия, ако я напиша в сегашната седмокласна тема ще ме анатемосат. Ама нищо, нека да има стрес, гърч, нерви и болна амбиция и конкуренция. Да не каже някой, че ми е кисело гроздето нещо. Повечето родители (да, родители, не деца) спят зимен сън в момента, защото са успели да "набутат" отрочето в елита, ама какво се случва после, как, защо-дреме им на бележника-нали се носят някакви измислени шестици.

# 107
  • Мнения: 19 290
Може ли да я напишеш все пак или поне на лични да споделиш? Мен ще ми е полезно да си имам едно наум, въпреки че още ни е далеко.
Изобщо не е нормално децата да си губят междучасията в проверки на работите на други деца.

# 108
  • Мнения: X
Аз съм споделяла впечатления от 1АЕГ, която завърши синът ми. Накратко, 50:50. Половината преподаватели бяха страхотни, а другата половина-ходещи недоразумения. Когато математиката им беше последен блок за деня, госпожата им даваше определен брой задачи и който ги реши, беще свободен да си тръгне веднага. Познайте кой си тръгваше 10 минути след началото на блока? Говендър Мой с компанията си- той винаги отиваше с предварително решени всички задачи от урока, защото баба му е пенсионирана учителка по математика. Съответно, Говендър Мой даваше на приятелите си да препишат задачите от него, докато той блее и след това се изнасяха дружно с благословията на госпожата. Когато имаха първи блок от 7:30 той отиваше чак към 9 на училище, но никога не е имал нито неизвинено отсъствие, нито дори закъснение- просто до 9 часа не идваше учител, който да отбележи липсите и да напише отсъствия или закъснения. Господинът по БЕЛ, който сега се подвизава в небезизвестната школа "Междучасие" и води курсове за 7 клас, по цял час разтягаше сладки лакардии за слваното си минало, но тотално пропускаше да си предаде материала. Все пак, госпожа Евгения Иванова по АЕ, господин Петър (забравих му фамилията), госпожа Савова по география са страхотни, страхотни преподаватели, от които децата научиха много.

# 109
  • Мнения: 1 914
Детето ми е на самообучение, но ходи в училище, защото трябва. Почти не се преподава, ако мога да нарека преподаването изплюването на някакви изречения в голяма част от часовете. Същинското учене за децата, които наистина учат, започва след края на последния учебен час.
Това все едно съм го писала аз. Ходи на училище, за да се вижда с деца и да не е социално изолирана. Реалното учене се случва у дома. Аман!

От къде си вадите такива изводи за обучението?... Влизали сте в часовете?! Или сте гледали записи от поставена камера в класните стаи?! 

# 110
  • Мнения: 24 467
Самите деца го споделят. А някои от тях са вече пълнолетни. Не е нужно да се виси в час и да се губи време, за да се установи, че по някои предмети е чиста загуба престоят в училище по тях.

Последна редакция: ср, 03 яну 2018, 14:36 от Judy

# 111
  • Мнения: 3 878
Не е нужно да висиш в часовете. Представете си, че някои деца искат да научат и често се ядосват, че няма от кой, още по-често-от къде. Е, сега вече поне има опции и от къде, при наличие на ресурси, както финансови, така и времеви. Да си "изпееш" материала в час за мен не е преподаване. Така и аз мога да преподавам, като просто "изплюя" някакъв текст, пък кой какво чул и какво разбрал не ме касае. Е, масово е такъв тип преподаването. Масово децата не отиват вече с интерес, с желания за знания, с любов към учението, а с досада и не, не е свързано никак с възрастта. Просто на една част вече им е все едно, загубени са за каузата, други бутат и кретат там някак със зазубряне, и тук-там някои се ровят, търсят, отсяват и се самообучават. Никоя група обаче от изброените от мен не обичат училището и това говори много.

# 112
  • Мнения: 24 467
Връх на образователното училищно безплодие при големия син са часовете по география. Учителят им пуска урок от "Уча се" и излиза. После пуска контролно и сверява кой най-точно е предал съдържанието на урока.
Така не аз, а и малкият ми син, дето е на 11 години, може да "учителства".
Като ще е тъй, да закриваме, всеки да си се спасява както намери за добре /без друго на там се върви/ и накрая да се правят едни общи изпити и толкоз. Разбира се и заплащането на квесторите и проверяващите да е на час свършена работа. Останалото се разпуска и си кара по частните уроци. За когото няма уроци - има фабрика, да работи. 

# 113
  • Мнения: 9 052
.... За когото няма уроци - има фабрика, да работи.  


Де я таз екстра? Няма фабрика вече 28 години подред . Има чужбина .

# 114
  • Мнения: X
Не е нужно да висиш в часовете. Представете си, че някои деца искат да научат и често се ядосват, че няма от кой, още по-често-от къде.
Точно така. А като се има предвид, че съм дъщеря на учителка и много от близките ми приятелки са действащи учителки, мога много да кажа по въпроса откъде си правя изводите. Препочитам да не кажа повече, че ще си издействам доживотен бан.

# 115
  • Мнения: 24 467
.... За когото няма уроци - има фабрика, да работи.  


Де я таз екстра? Няма фабрика вече 28 години подред . Има чужбина .
Няма за който не търси. За всеки случай аз няма да им търся. Да се оправят.

# 116
  • София
  • Мнения: 62 595
Как е възможно това като описаното  за пускане на ученици, нямане на часове и т.н.? трудно ми е да го повярвам.

# 117
  • Мнения: X
Анди, и на мен ми беше трудно да повярвам. Още повече, че това е и моята гимназия, с която толкова се гордеех. Като приеха там сина ми, се чувствах все едно го бяха приели в НАСА. После уекичко се приземих.

# 118
  • Някъде там...
  • Мнения: 3 994
По мое време, началото на 90-те години, бях сред проверяващите. Всяка редичка чинове си имаше 1 проверяващ. Не ми беше приятно. След нас обаче проверяваше и госпожата, ние бяхме само първа "цедка". Съучениците се отнасяха зле с проверяващите като цяло, въпреки че дори сме им давали да препишат нашето написано с труд домашно. Ние бяхме зубърите. Имаше момент, когато пък сме проверявали домашното по определен предмет на по-слаби ученици.
В ДГ учителките на момичетата си имаха система по масички - всеки по-силно представящ се помагаше на другарче по маса. В момента, в който изоставащият напредне и се поизравни с останалите, следваше разместване на децата по масичките и ново преразпределение. Системата действаше.
Сега във 2ри клас разбрах, че на едната ми щерка са й прикрепили съученик, да му помага по математика в занималнята. Забавляват се като цяло, и двамата са доволни. Той решава домашното, тя нейното и после му помага като е готова. Обикновено се справя бързо и допълнителното занимание не я ощетява.
С това искам да кажа, че методът има и добри страни, когато се прилага правилно. Но да се фаворизират определени деца или да се използват, за да свършат работата на учителката, не е редно. Трябва да се прецени също и чисто психологически, дали проверяващото или проверяваното дете, са подходящи за подобен метод.

# 119
  • Мнения: 2 417
И при моето дете се случва да има проверки на задачите и в 50% са допуснати грешки.Аз подпалих и директно с г-жата говорих.Драмата ми беше,че като видя червено и връщах синковчето да си пререши задачите,а то нямало нужда.Така губя и моето време и неговото също.

# 120
  • София
  • Мнения: 5 283
Вчера установих, че в едно от упражненията (3 клас) има предвидено точно нещо подобно: размяна на тетрадките със съученик и проверка дали съчинението се разбира и има ли допуснати грешки. Но това е по-скоро единичен случай и е конкретно регламентиран в описанието на задачата. Стана ми интересно дали практиката в класа на авторката на темата е продължила и въобще каква е ситуацията към момента.

# 121
  • Мнения: 30
За много години! Да ви кажа, цялата тази идея с проверяването на домашните в занималнята е напълно абсурдна, при сегашната организация на деня. Госпожата проверява, вместо да помага на нуждаещите си, вместо да обгрижва децата, да ги пази дори! Особено при хубаво време, когато на тях им се играе навън, а на бюрото има 40-50 тетрадки за проверка и трябва да ги провери и да се подпише! Знаете ли какво става, ако не забележи някоя грешка или сгреши - родителите веднага настръхват. Освен това тази проверка на верността е безсмислена, защото не дава информация на сутрешния учител как се справя съответния ученик, кое му е трудно и т.н. защото едно домашно може да е писано от едно дете за 40 мин. от друго за 10 мин. или дори преписано вярно и какво като има подпис? Родителите си мислят, че детето им е ОК защото ходи на занималня, пише домашни, а то може да не напредва както е нужно в обучението. При това се отнася само за математика и писане. Ами как се учи по разказвателните предмети и въобще възможно ли е да се учи при тези условия? Системата изобщо е много недоизмислена

# 122
  • Мнения: 8 511
Госпожата на дъщеря ми започна практика, деца от класа да проверяват 5-минутки и да поставят оценки, а тя само се подписва. При проверка установих, че верни задачи са зачертани е написана двойка. Обадих се на госпожата / и други родители също/ и помислих, че недоразумението е приключило.НО стана ясно, че диктовките по БЕЛ на контролно отново са проверявани от деца от класа. И всичко това се случва в четвърти клас, два месеца преди малките матури. Правете си изводите.

Общи условия

Активация на акаунт