Майката ако се занимава целенасочено с детето, чете му книжки, енциклопедии, предоставя му информация за неща по света, които то не може да види в ежедневието си или дори наживо, разказва му приказки, провокира го към творчески игри като да се редуват да измислят как да продъжи приказката, провокира го да прави логически връзки, от какви факти какви изводи следват на най-просто ниво, учи го да борави със схеми, провокира го да разчита и рисува карти - първо на стаята, после на апартамента, после на основните обекти в квартала (примерно) и т.н., помага му да изработва готов продукт от определени материали, учи го да рисува блок-схема, описваща отделни стъпки - по приказна история или към решаване на даден проблем, няма значение, то тя усешно ще постави основите на творческото, абстрактното и логическото му мислене, но това в никакъв случай не е домакинска работа. Тя ако умее, може и на музикален инструмент да го научи да свири. И да рисува, да говори чужд език, да чете, да смята, да играе шах, но това пак не е домакинска работа, иначе разбира се, че може много неща да се направят. Всичко, до което достигат границите на възможностите на майката.
Иначе детската градина помага най-много за способността да се излезе извън границите на комфорта и да се възприеме концепцията, че нещо може да не ми е приятно, но аз трябва да намеря начин как да се справя с него и няма кой да реши този проблем вместо мен.