Да, права си, и аз мислех, че е self evident, че "който е завършил обичайните езикови и математически, все се е оправил", ама самото наличие на тази тема показва, че няма консенсус по въпроса
А на мен пък точно за АК ми е интересно, защото те не са ми ясни. В смисъл - колко от тях отиват в САЩ и колко в Европа (защото двете образователни системи са доста различни), колко се насочват към инженерни, колко - към природни и колко към хуманитарни специалности. Колко учат на език, различен от английски. И разни такива. Защото аз познавам родители с деца, вече завършили АК, и имам някакви свои наблюдения, но ми се искаше да прочета и тук такива мнения. И да се сравнят с мненията на родители от добри държавни училища. За мен това е важното за дадено училище, а не толкова методики на обучение или пък субективни твърдения на родители, че ги били "учили да мислят". Както ЧС написа, ако едно дете е прието и звърши хубав университет, то по подразбиране е научено да мисли.