Има ли достатъчно на брой читави средни училища за всички талантливи деца?

  • 12 074
  • 95
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: X
Е, то и при случайните извадки на социологичските проучвания пак е по желание - кого насила ще накараш да ти отговори, след като си формирала извадката и си питала хората Simple Smile

Да, права си, и аз мислех, че е self evident, че "който е завършил обичайните езикови и математически, все се е оправил", ама самото наличие на тази тема показва, че няма консенсус по въпроса Simple Smile

А на мен пък точно за АК ми е интересно, защото те не са ми ясни. В смисъл - колко от тях отиват в САЩ и колко в Европа (защото двете образователни системи са доста различни), колко се насочват към инженерни, колко - към природни и колко към хуманитарни специалности. Колко учат на език, различен от английски. И разни такива. Защото аз познавам родители с деца, вече завършили АК, и имам някакви свои наблюдения, но ми се искаше да прочета и тук такива мнения.  И да се сравнят с мненията на родители от добри държавни училища.    За мен това е важното за дадено училище, а не толкова методики на обучение или пък субективни твърдения на родители, че ги били "учили да мислят". Както ЧС написа, ако едно дете е прието и звърши хубав университет, то по подразбиране е научено да мисли.

Последна редакция: пн, 13 ное 2017, 11:50 от Анонимен

# 31
  • На черешата
  • Мнения: 8 393

Впрочем нали се появиха опити да се задоволи търсенето на елитни училища - втора, трета, пета английска и какво ли не. Как са им резултатите?

 Резултатите на какво? От лични наблюдения, реализацията зависи от последващото образование, което пък напоследък зависи от възможностите на мама и тати да плащат за такова. Познавам чудесни деца, но уви, наложи им се да останат тук. И посредствени такива получили образование в университети, в които образованието не е само лист хартия.  Confused

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595
Като кажеш "наложи им се", все едно тук нищо няма или ако има, за нищо не става. Нито тук всичко е зле, нито всичко по чужбините е читаво.

# 33
  • София
  • Мнения: 1 062
Аз пак да си кажа мнението, че това дали една гимназия е читава, би трябвало да се измерва според последващата реализация на съответните випуски, а не според резултатите от ДЗИ. Защото едно е да си завършил читава гимназия, друго е да си завършил читав университет, трето - читаво да си се реализирал след това. И всичко заедно е вече да си постигнал нещо в професионален план. Защото е ясно, че има и доста хора, завършили читава гимназия и спряли до там, после от немай къде завършили органична химия, ама всъщност се занимават с търговия на ценни книжа, примерно. Или завършили читава гимназия, създали са семейство и са се отдали на образованието на децата си, а те самите не са се реализирали професионално. Това за мен не е статистика. Защото всеки си има различно разбиране за удовлетвореност от живота си, но тук темата е точно за това, дали има гимназии, които дават бъдеща професионална удовлетвореност и успех.
Ще ми е интересно да пишат хора със завършили деца, или самите те завършили, които в последствие са учили където искат и са упражнявали наученото в съответния университет и професия след това.

# 34
  • София
  • Мнения: 62 595
Това нищо няма да ти даде, защото поставяш въпроса изначално неправилно. Като начало дай списък какво за теб означава читав университет и що е то реализация.

# 35
  • София
  • Мнения: 18 043
 Наложило им се, казваш, Торнадо, да си останат тук... Аз пък познавам можещи и знаещи деца, с платежоспособни родители, които избраха да си останат тук. Както и можещи и знаещи, избрали да учат навън въпреки ограничните финансови възможности на родителите си, просто успоредно със следването и работят. Има толкова много нюанси...

# 36
  • Мнения: 40 924
Аз пак да си кажа мнението, че това дали една гимназия е читава, би трябвало да се измерва според последващата реализация на съответните випуски...

......дали има гимназии, които дават бъдеща професионална удовлетвореност и успех.

Ще ми е интересно да пишат хора със завършили деца, или самите те завършили, които в последствие са учили където искат и са упражнявали наученото в съответния университет и професия след това.

Гимназията не дава професионална реализация, гимназията е само стъпало към тази реализация, но следващото стъпало е университета, а професията е още по-следващо. Да не говорим, че професионалната реализация зависи вече от твърде много фактори, а не само от университета.
Та с оглед на всичко това добрата реализация след гимназия е само и единствено влизането в добър университет и успешната адаптация там, а не професията и кариерата. Точно както доброто пътуване съвсем не е гаранция за добре изкарана почивка, а е само стъпка към нея Mr. Green

# 37
  • София
  • Мнения: 1 062
Това нищо няма да ти даде, защото поставяш въпроса изначално неправилно. Като начало дай списък какво за теб означава читав университет и що е то реализация.
Ако това се отнася до мен, то не мисля, че е нужно да обяснявам какво е читав университет и какво е реализация. Ако тепърва ще се образоваме на тази тема, то тогава няма смисъл изобщо да разсъждаваме по зададения въпрос.
Всъщност, с каква цел родтелите търсят читава гимназия за децата си?

# 38
  • София
  • Мнения: 1 062
Аз пак да си кажа мнението, че това дали една гимназия е читава, би трябвало да се измерва според последващата реализация на съответните випуски...

......дали има гимназии, които дават бъдеща професионална удовлетвореност и успех.

Ще ми е интересно да пишат хора със завършили деца, или самите те завършили, които в последствие са учили където искат и са упражнявали наученото в съответния университет и професия след това.

Гимназията не дава професионална реализация, гимназията е само стъпало към тази реализация, но следващото стъпало е университета, а професията е още по-следващо. Да не говорим, че професионалната реализация зависи вече от твърде много фактори, а не само от университета.
Та с оглед на всичко това добрата реализация след гимназия е само и единствено влизането в добър университет и успешната адаптация там, а не професията и кариерата. Точно както доброто пътуване съвсем не е гаранция за добре изкарана почивка, а е само стъпка към нея Mr. Green

Абсолютно съм съгласна. Но тъй като гимназията е първото стъпало към тази реализация,  то би следвало да проследим следващите стъпала, иначе какво всъщност разискваме? Съгласна съм, че може би отидох твърде напред в бъдещето, търсейки статистика и за професионалната реализация...

# 39
  • Мнения: X
Гимназията не дава професионална реализация, гимназията е само стъпало към тази реализация, но следващото стъпало е университета, а професията е още по-следващо. Да не говорим, че професионалната реализация зависи вече от твърде много фактори, а не само от университета.
Та с оглед на всичко това добрата реализация след гимназия е само и единствено влизането в добър университет и успешната адаптация там, а не професията и кариерата. Точно както доброто пътуване съвсем не е гаранция за добре изкарана почивка, а е само стъпка към нея Mr. Green

ЧС, и аз така го разбирам въпросът с реализацията  Peace Добър университет, желана от него специалност, добро справяне с материала в университета и с изпитите плюс липса на езикова бариера, ако е в чужбина. И оценката се прави апостериори, което я прави детерминирана, само анализът на причините носи все пак стохастичен елемент (тоест, доколко е заради гимназията, доколко е заради друг съществен фактор и доколко е заради чисто случаен фактор) .

За по-нататък факторите са с много неизвестни, което прави модела на оценка прекалено стохастичен, за да се разчита на резултатите му. Разбира се, можем да си разиграваме прогнозни сценарии и да гледаме доколко вървят към осъществяване, и да напасваме модела, но оценката на следващия етап ще се прави също апостериори или иначе казано, "когато му дойде времето" Simple Smile  

Всъщност случва се и добро пътуване да завърши с лоша почивка, както и обратното  Mr. Green

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
Елексир, да има нужда да обясниш що е то читав университет, защото е много по-различно от историята с гимназиите. Най-малкото гимназиите са средни училища, те се подчиняват на държавните изисквания и са крайно число, дори в столиците. Университетите са автономни, на всичко отгоре има всякакви специалности и дори в рамките на един и същ университет от факултет до факултет управлението се различава. Това да не са ти домати!

# 41
  • София
  • Мнения: 1 062
Елексир, да има нужда да обясниш що е то читав университет, защото е много по-различно от историята с гимназиите. Най-малкото гимназиите са средни училища, те се подчиняват на държавните изисквания и са крайно число, дори в столиците. Университетите са автономни, на всичко отгоре има всякакви специалности и дори в рамките на един и същ университет от факултет до факултет управлението се различава. Това да не са ти домати!
Нямам никакво намерение да Ви отговарям...Изказът Ви е твърде агресивен за моя вкус. Вие вероятно си имате класация за университети, гимназии и всякакви учебни заведения и моето мнение едва ли ще Ви заинтересува.

# 42
  • София
  • Мнения: 62 595
Не думай! Разбира се, че ме интересува мнението ти, иначе защо ще питам! Иначе, доста плосък номер за измъкване - няма как да се вържа на опита ти да го играеш голятама работа, насочвайки атака към мен. Давай следващия номер - този не струва!

# 43
  • Мнения: 40 924
Да приемем, че читав е еквивалентно на рейтингов ( с висок рейтинг) и ще бъде достатъчно точно.

# 44
  • София
  • Мнения: 62 595
Какъв рейтингов? Нашенски, международен, на специалности, на какво? Какво сравняваме, медицинските университети или университетиТЕ, като някакъв гювеч? Бръшлянова лига?

Общи условия

Активация на акаунт