Източена дебитна карта!!!

  • 71 540
  • 280
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 4 024
А не получавате ли  смс-и при всяко движение по сметката? Аз съм заявила от банката да ми пращат.
Иначе теглене само от банкомата пред някоя банка, другите станаха опасни за ползване.
Това се заплаща и не е задължително. Освен това SMSите не идват мигновено...

# 241
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 722
При мен идват на секундата щом е платено с картата, теглени са пари от банкомат, или е постъпило плащане към нея. Струват 12 стотинки, не е болка за умиране, но пък веднага дават информация, ако някой е теглил и картата може да се блокира, за да не я източат цялата. Е, всеки си преценява сам де, то не е задължително.

# 242
  • Мнения: 9 789
Някои банки не изискват заплащане за съобщението. Много помагат, ако не за друго, то за минимизиране на загубите.

# 243
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 729
SMS-те пристигат веднага и от двете ми банки и карти и за теглене и за внасяне Peace

# 244
  • Мнения: X
СМС за изходящи транзакции струва пари. Но безплатно е онлайн да гледаш накъде се движат сумите.
Аз съм си пуснала смс само за входящи транзакции той е безплатен и в сайта на банката си проверявам движенията по сметката. До стотинка ги следя.

# 245
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 729
12-15ст струва SMS

# 246
  • Мнения: X
На месец услугата известяване със смс по изходящи трансфери варира от банката, но е около лев и нещо.
И отделно се таксува самият смс.
Това е удобство, но си е разход.

# 247
  • София
  • Мнения: 2 089
Абсолютен мит е, че всеки банкомат има видео-камера, която прави записи. Не прави, това струва скъпо.
За картите с ПИН -задължително сменяйте ПИН-а още преди първото им ползване.
Винаги избирайте банкомати, разположени в банкови клонове.
За дебитните карти - поддържайте разплащателна сметка, по която да получавате преводи/заплати и от нея превеждайте малки суми по картовата.

# 248
  • Мнения: 4 240
             Плащам по 14 ст. за СМС, но понякога СМС-ите пристигат с голямо закъснение - от десетина минути до над три часа; даже се е случвало въобще да не получа СМС. В друга банка пък получавам съобщенията веднага. Голямо удобство ми е, защото не проверявам всеки ден сметката си в интернет за нерегламентирани плащания с картата. Поради тази причина сериозно се замислям да сменя първата банка, които на всичкото отгоре ми натресоха безконтактна карта.

# 249
  • Мнения: 11
Привет  на всички,по моя  случай  засега  няма кой  знае  какво  развитие,но пак  да  попитам как  се  процедира  с  вноските  при  такива  обстоятелства..Второ  вече  извлечение  ни  идва  с  по  вноска от  160  лв като  мимимум  задължение,но  интересното  е  че не  са  ни  търсили  от  Банката  за  тях  и  един  път.... Само  веднъж ни се  обади   някаква  жена,обяснихме  случая и  тя ни каза  че  като  друг отдел по  задълженията не виждат какво  се е   случило и  че  дефакто  всичко  е  блокирано  и има   жалба,каза ни  че  ще предаде където  трябва  и ще  ни  се  обади отново,но  дотам..... По  опита  с  Пощенска  знам,че малкоо да  просрочим  и  1-2 дена  почва  голямото  звънене а  сега  нищо... Според вас  има  ли  повод  за  притеснение  относно  вноските и  как  процедират   другите  банки  в такива  случай?

# 250
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 11 722
Навсякъде е различно. Най-добре е да отидете и да попитате на място, в офиса, не се занимавайте с питания и обяснения по телефона. Или поне аз така бих постъпила.

# 251
  • Мнения: 11
Здравейте,след  5 месечна  одисея имаме частичен  хепи  енд.Та,получихме  писмо в  което  банката ни  уведомява,че  е установено че нямаме  вина  за  направените  транзакции и ни   възстановява  сумата  от  4000  лева.Дотук  добре,но лимита  ни е    бил както  споменах 5000 лв,разликата  от  1000  лв са международни транзакции,които  банката   не е  успяла  да  обори и  възстанови.И  затова  тези  1000  лв  ни карат  да  си  ги  плащаме ние!Трябва  да  уточня,че в  писмото  което  получихме,никъде не  се  казва  за  този  остатък и  че е   дължим вече на  нас.Малко  сме   обърани,хем  ни  е  доказана невинноста,хем  ни карат  и да плащаме......МОля  за  идеи  какво може  да  се  направи  още......смятаме,че   банката не  е  направила  всичко  по  силите  си  и  тази  разлика  да  си  я вземе хем  от нас,хем  и  от застраховките  които  имат  помежду си ( не с нас)С банката  мисля  че няма  смисъл да  се  занимавам и се  колебаем дали  да не  се  обърнем  и  към  Помирителната  комисия  към  КЗП,за  тази  разлика.

# 252
  • Пловдив
  • Мнения: 1 567
Здравейте,
не знам дали темата е актуална, но тъй като в нея намерих полезна информация, а аз тъкмо преживях подобна драма, реших да споделя как се разви моят случай с източена дебитна карта.

Обажда ми се един слънчев ден служител от банката, чиито услуги използвам, за да ме информира, че с дебитната ми карта Visa Electron са направени съмнителни плащания в чуждестранен Интернет сайт в 2.30 часа през нощта - 4 поредни транзакции всяка за по 50 евро. Аз съответно казах, че не аз съм извършил въпросните плащания и от банката предложиха да ми блокират картата. И да изчакам тъй като плащанията все още не били осчетоводени от отсрещната банка и от моята банка щели да се свържат с тях и т.н.. Изчаках аз 2-3 дни, следейки постоянно баланса на сметката ми онлайн. На втория ден сметката ми намаля, т.е. явно от отсрещната банка са осчетоводили плащането. След още 2-3 дни ми се обаждат отново от банката и ми казват да подам искане за оспорване.
Подадох. Веднага след това от банката ми изпратиха писмо, с което ме информират, че моето искане е прието и са задействани съответните процедури. Първо трябваше да изтече 30-дневен срок, през който съгласно правила за оспорване на тразакции на Visa от отсрещната банка трябва да предоставят необходимата информация. Едва след това от банката, чиито услуги използвам трябва в 1-седмичен срок да решат случая. А да, и ми поднасят извиненията си, че не могат да ускорят решаването на проблема.
Преди два дни ми се обаждат от банката да ме уведомят, че искането ми за оспорване е удовлетворено и сумата е преведена обратно в сметката ми.
Всичко на всичко това нещо се проточи почти два месеца (без 3-4 дни).
Та сега съм много радостен, че ми възстановиха сумата.

Извинете ме ако съм отегчил някой с излиянията си, но изпитах нужда да споделя моя случай и се надявам информацията да е от ползва на някой ако недай си боже му се случи да му източат картата.

Здравейте! Ето ме в темата с моята одисея, която е абсолютно еднаква с гореописаната, само края и е друг... (поне за сега!)
Миналия месец ми се обаждат от Банка Пиреос, като ми обясняват, че Търговец е засякал 2 съмнителни транзакции около полунощ и поискаха да потвърдя, аз ли съм ги направила. Аз шокирана категорично отрекох. Предложиха да ми блокират картата Visa Electron, на което, разбира се се съгласих веднага. След няколко дни, гледам парите си стоят липсващи в сметката ми. Звъня и питам банката, защо. Отговарят ми, че вече парите били осчетоводени и трябва да посетя близък клон, за да пусна искане за оспорване на транзакзциите. Пуснах на следващия ден и такова, като служителите ми казаха, че щом инициативата била в Търговеца, по-бързо щели да ми ги възстановят, от иначе 45 дневен срок за това. Месец след това служител на Пиреос се свързва с мен и ми казва, че искането не ми е удовлетворено, защото не съм опазила личните си данни. В писмото-отговор от Пирес пишат, че са открили кой е извършил транзакциите, трите му имена и ЕГН, без последните 4 цифри. Транзакцията била за зареждане на виртуална дебитна карта. Но няма да ми възстановят парите (над 1200лв), защото "не съм успяла да запазя защитните характириристики на платежния инструмент". Пояснявам,  картата не съм я губила, ПИН кодът е в паметта ми. Кражбата явно е станала, като са проникнали с вирус в компютъра ми. Рядко, но пазарувам и плащам по интернет.
Та така, следващата предприета стъпка е описване на случая на Помирителна Комисия към КЗП. Подала съм и съм в очакване...

# 253
  • София
  • Мнения: 2 089
Незабравяйте да смените ПИН кода си след получаване на картата, не ползвайте получения заедно с картата ПИН. Предполагам това е мотивът на Пиреус да твърдят, че не си опазила данните си.

# 254
  • Пловдив
  • Мнения: 1 567
Незабравяйте да смените ПИН кода си след получаване на картата, не ползвайте получения заедно с картата ПИН. Предполагам това е мотивът на Пиреус да твърдят, че не си опазила данните си.
Каквито и да са им мотивите, странно е в абсолютно един и същ случай (1:1), развръзката да е различна! Това говори за субективизъм и работа не по закон, а по нечия лична преценка...
Ако трябва и до съд ще пребегна. Но все се надявам Помирителната комисия да свърши работата си и да ни "помири" Wink

Общи условия

Активация на акаунт