Въпроси за ЕКПО

  • 3 215
  • 2
  •   1
Отговори
  • Мнения: 166
Здравейте мили родители! Предстои ни кандидатстване в ДГ. Детето ми е с решение на ТЕЛК, 75% с ЧП. Та сега ми е наболял въпроса за минаване на ЕКПО. Интересува ме главно - дали гледат преобладаващо документаията или самото дете?  newsm78 (При нас проблема е двигателен - основно за едната ръка) Дали като сме с ЧП въобще биха ни допуснали до масова градина? Ако ни дадат препоръка за специализирана имам ли право да не се съобразя и пак да кандидатствам в масова?

# 1
  • Мнения: leet
   fish_creek,
   
   За оценка на детето от Екипа за комплексно педагогическо оценяване към РИО, освен да водиш детето, трябва да представиш и следните документи, съгл. чл. 17 от НАРЕДБА № 1 ОТ 23 ЯНУАРИ 2009 Г. ЗА ОБУЧЕНИЕТО НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ И/ИЛИ С ХРОНИЧНИ ЗАБОЛЯВАНИЯ:
   
   Чл. 17. (1) За извършване на комплексното педагогическо оценяване се представят следните документи:
   
   1. молба от родителя, настойника, попечителя или от директора на специализирана институция за деца, в която детето е настанено;
   2. медицински документ, издаден от съответния лекар специалист или от лекарска консултативна комисия, специализирана по профила на заболяването, или от териториална експертна лекарска комисия, с приложени резултати от проведени медицински консултации и изследвания в зависимост от вида увреждане или нарушение;
   3. психолого-педагогическа характеристика на детето от учителите на група в детската градина или на ученика - от класния ръководител в училището или от екипа, отговорен за изпълнението на индивидуалния план за грижа, за децата и учениците със специални образователни потребности, настанени в специализирани институции за деца;
   4. удостоверение за завършена подготвителна група/подготвителен клас, удостоверение за завършен първи клас, удостоверение за завършен начален етап на основно образование, свидетелство за основно образование;
   5. творчески работи на детето или ученика, писмени работи, рисунки и други материали.
   
   Съгл. Чл. 14 от Наредбата, Комплексното педагогическо оценяване е насочено към определяне на:
   1. интелектуалните и когнитивните способности;
   2. езиково-говорните умения;
   3. моторно-двигателните умения;
   4. уменията за самостоятелен и независим живот;
   5. формите за обучение и общуване на детето или ученика в зависимост от увреждането, нарушението или затруднението;
   6. потенциалните способности и индивидуалните образователни потребности;
   7. основните цели и задачи на обучението и развитието, свързани с възможностите и потребностите на детето или ученика;
   8. специалните методи и средства за постигане на целите и задачите;
   9. индивидуалния подход в психосоциалната рехабилитация;
   10. необходимите специалисти за работа с детето или ученика;
   11. ролята на родителите, настойниците, попечителите или директорите на специализираните институции за деца в образователно-възпитателния процес на детето или ученика.
   
   Освен това, съгл. Чл. 5. от Наредбата:
   " Обучението и възпитанието на децата и учениците със специални образователни потребности и/или с хронични заболявания се осъществява по: програмите за предучилищно възпитание и подготовка; учебния план и учебните програми на училището; индивидуални образователни програми; индивидуални програми за ранно въздействие и ранна рехабилитация за децата с нарушено зрение и за децата с увреден слух; учебни програми по специалните учебни предмети за децата и учениците с увреден слух и за децата и учениците с нарушено зрение."
   
   А чл. 6 гласи:
   Чл. 6. (1) Интегрираното обучение и възпитание на децата и учениците се организира и осъществява от детската градина или училището съвместно със съответния ресурсен център за подпомагане на интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със специални образователни потребности.
   (2) Интегрираното обучение и възпитание на децата и учениците със специални образователни потребности се осъществява съвместно с децата в групата в детската градина или с учениците в паралелката в училището с помощта на ресурсни учители и други специалисти от ресурсните центрове за подпомагане на интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със специални образователни потребности.
   (3) С децата и учениците със специални образователни потребности, които се обучават и възпитават интегрирано, може да се осъществява и индивидуална, и групова работа в стая, оборудвана с технически средства и дидактически пособия, в кабинета на рехабилитатора и в логопедичния кабинет.
   (4) В процеса на интегрирането на децата и учениците със специални образователни потребности ресурсните центрове по ал. 1 осъществяват консултативни, образователно-възпитателни, рехабилитационни и координиращи дейности.
   
   А т. 2 на чл. 3 гласи:
   ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ МОЖЕ ДА СЕ ОБУЧАВАТ И ВЪЗПИТАВАТ В СПЕЦИАЛНИТЕ ДЕТСКИ ГРАДИНИ И УЧИЛИЩА СЛЕД ИЗЧЕРПВАНЕ НА ВСИЧКИ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ИНТЕГРИРАНО ОБУЧЕНИЕ И ВЪЗПИТАНИЕ В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ ПО ЧЛ. 18 ЗНП И В УЧИЛИЩАТА ПО ЧЛ. 26, АЛ. 1, Т. 1 - 10 ИЛИ Т. 12 ЗНП.
   
   Т. Е.- ЗА ДА НАСОЧИ ЕКИПА ЗА КОМПЛЕКСНО ПЕДАГОГИЧЕСКО ОЦЕНЯВАНЕ, ДЕТЕТО ТИ КЪМ СПЕЦИАЛИЗИРАНО ДЕТСКО ЗАВЕДЕНИЕ, ТРЯБВА ДА СА ИЗЧЕРПАНИ ВСИЧКИ ДРУГИ ВЪЗМОЖНОСТИ В МАСОВО ДЕТСКО ЗАВЕДЕНИЕ.
   ДОРИ И ДА СЕ ОПИТАТ ДА ВИ НАСОЧАТ, ТИ ТРЯБВА ДА ЗНАЕШ ПРАВАТА НА ДЕТЕТО И ДА ГИ ОТСОЯВАШ. СЛЕД ОЦЕНКАТА, ЕКПО ИЗГОТВЯ АНКЕТНА КАРТА, В КОЯТО СА ПОСОЧЕНИ ПРЕПОРЪКИТЕ И ФОРМАТА НА ОБУЧЕНИЕ НА ДЕТЕТО И РОДИТЕЛЯТ ТРЯБВА ДА Я РАЗПИШЕ. АКО НЕ СИ СЪГЛАСНА С ОЦЕНКАТА, ПОДАВАШ СИГНАЛ КЪМ АГЕНЦИЯТА ЗА ЗАКРИЛА НА ДЕТЕТО И НЕ РАЗПИСВАШ КАРТАТА.
   

# 2
  • в полите на Балкана
  • Мнения: 3 462
fish_creek  в тази тема може да намерите координатите на ресурсните центрове в страната. A тук може да видите необходимите документи  за кандидатстване пред ЕКПО за насочване на деца и ученици със специални образователни потребности, както и да ги изтеглите.

Общи условия

Активация на акаунт