Преместване в друго училище

  • 1 866
  • 71
  •   1
Отговори
  • Мнения: 21
Здравейте, детето ми завършва сега 2-ри клас. От първия ден, в който е стъпило в училището си го мрази, както и ученето. Трудно и е, не може да се концентрира за дълго, доста е разсеяна, работи бавно, но най-вече и е скучно в часовете. Първи клас го завърши някак, но втори клас е направо ужас. Тъй като ходи с огромно нежелание съм я записала на извънкласни дейности, едната от които е в самото училище. На тях ходи с голямо желание и си има и други приятели оттам, извън кръга на съучениците и, може би го приемам като отдушника и и затова не я отписвам. Същевремено започвам да си мисля, че има проблем с учителката и. Тя обръща внимание на няколко деца от класа, които се справят добре, активни са и участват в състезанията. С останалите деца, които не се справят така добре, както е моето, учителката не работи. Обажда ми се на няколко пъти, за да ми каже, че моята изостава и и е трудно с материала, като ми обясни, че ще и дава още повече домашни само на нея, за да навакса, т.е аз трябва да работя с нея вкъщи. Само че, аз работя по 8 часа плътно, не мога да отсъствам от работа, а след работа я водя на извънкласните занимания и заедно се прибираме след 19, 00ч. всяка вечер, когато вече и двете сме ужасно изморени. Тепърва започвам да я мъча с домашни, но това е мисия невъзможна и обикновено отива на другия ден на училище с домашни, написани наполовина. Нямам кой да ми помага. Уикенда не ми е опция също, тъй като единият ден се вижда с баща и, с когото се развеждаме, а другият ден трябва да си погледна къщата, да сготвя и да я изкарам да се видим евентуално с някой или просто поне 1 ден в седмицата и двете да си починем.
Детето има приятелки в класа, канят я на рожденни дни, т.е проблемът не е в социализацията. Не разбирам как тази образователна система е така направена, че децата да не учат в училище, а родителите да пишат с тях домашни и да ги пращат на частни уроци. Не знам дали съм права и как се справят другите, но ми е много трудно и се замислям дали не е по-добре да сменя училището и учителката и. Ще съм благодарна, ако някой ми обясни как става преместването и кандидатстването в друго училище, както и какви документи се подават.

# 1
  • Мнения: 442
Отивате в избраното от Вас училище. Питате дали имат места и дали ще я приемат. Попълвате заявление. Те по служебен ред ще изискат останалата документация. Това е! Просто и лесно! Успех!

# 2
  • Мнения: 1 473
Ако трудно се концетрира и работи бавно може би е добре да проверите дали няма дислексия. На моя приятелка по-голямото дете беше по същия начин, избута някак покрай пандемията, но после пак си беше така разсеян, не пише в час, бавно пише и домашните. Тя смени училището, но проблема си остана и накрая се оказа, че детето е с дислексия.
Вашето дете не ходи ли на занималня?

# 3
  • Мнения: 759
Напълно споделям мнението, че училището претоварва излишно децата. Имам опит с българско училище и с училище в Германия. Дават се прекалено много домашни, домашни за ваканцията и домашни за събота и неделя. Меко казано безумно е. Възрастните работим през седмицата и почиваме събота и неделя, но децата имат домашни за почивните дни. Защо?
Казвате, че се развеждате. Може би една от причините за трудната концентрация и проблемите се крие в развода и в трудния момент, който детето преживява.
Втората със сигурност е госпожата. Ние също имахме учителка, която си имаше любимци. Детето ми беше отличник, но никога не е искала да ходи по състезания и не е от типа деца, които прегръщат госпожата и ѝ се подмазват. Малко бунтарка е, облича се както тя иска, бяга от масата на поличка и блузчица с панделка. Учителката се опитваше всячески да уязви детето, но моята е много зряла за възрастта си и усеща прекалено добре, кое е поза и кога е целенасочено. На занималня беше много по-активна защото харесваше госпожата и госпожата се отнасяше с децата много добре. Основната госпожа имаше наставническо и назидателно поведение.
На ваше място бих обмислила да сменя класа, а не училището. Смяната е също много голям стрес за детето и нещата може да се влошат. Най-добре да говорите с детето то какво иска.

# 4
  • Мнения: 4 420
Допълнителните домашни бих карала да прави,  само ако е успяла със задължителните и е разбрала урока. Иначе няма смисъл.  По-добре да реши една задача 5 пъти и да я разбере,  отколкото 5 задачи по 1 път и да не са й ясни.
На мнение съм, че прекаленото учене също не помага, а даже става и по-зле. Децата трябва да имат време и за останалите си занимания и интереси.
Ако като цяло се справя с материала, а просто е по-бавно детето, не бих се притеснявала. Бързината идва с времето. Важното е да усвоява знанията.
И да, масово на децата им е скучно в училище,  особено първите години. Това е така, защото живеят във време, в което сме ги научили да им поднасяме всичко наготово. Имат свръх стимулация от други източници на забавление и това в училище е скучно и досадно. Като цяло до 5-6 клас влизат в рамките на системата, ако няма други проблеми.
При нас много помагаше ученето на уроците в движение.  Докато караме колело, пътуваме,  пазаруваме. Вкъщи оставаше само да се напишат домашните.  Това изискваше да знам кой точно урок са взели, но да кажем, че до 4 клас нещата се знаят от родителите от обща култура и не е било мъка за мен.

# 5
  • Мнения: 12 386
Първо направете обследване на детето за обучителни затруднения, памет, концентрация. След това поискайте подкрепа в училище. Първата стъпка е класната (обикновено), но може и друг учител да работи индивидуално с детето. Ако това не помогне и има установени дефицити/ обективни затруднения се минава към вариант СОП, без редукция на материала. Може да опитате с частна занималня с малко деца или детето да работи индивидуално с учител у дома като помощ за самоподготовката.
Нормално е да ходи с нежелание на училище в тази ситуация. Щом има приятели в класа, първо бих опитала другите стъпки и едва тогава местене в друго училище. Може би в съседен клас? Учителката не подхожда адекватно, не тава с повече домашни, а с преодоляване на затрудненията.

# 6
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 346
В реда на нещата е на тази възраст да има проблеми с концентрацията. Червената лампичка свети - не желае. Поизтървали сте времето за създаване на последователност и желание за изпълнение на задълженията. Да, училището учи основно на това. За едно любознателно и последователно дете е много лесно. Само за любознателното не. Не всички уроци ще са му по вкуса, ще има интерес към определени неща, в последствие по едни предмети ще напредва, по други ще закъсва. Сега е моментът да си вържете кончето. На детето трябва да му стане ясно, че в училище се учи и пише и това не винаги може да се превърне в забавна игра.

# 7
  • при него
  • Мнения: 1 239
Аз моето дете съм го местила два пъти, по други причини (местене на цялото семейство), но мога да кажа, че самото местене е огромен стрес. Ако детето се чувства добре с този клас, има си социален кърг и приятелчета, бих Ви посъветвала да не бързате с местенето.
Моето също не искаше да учи и първи клас беше кошмар. Всяка вечер пишехме домашни в къщи, тетрадки в червено, караници, драми, забележки. Водех го при частен учител и при психотерапевт. Към днешна дата обаче разбирам, не че дълбоко съм сбъркала, но, много е важно да имаме твърда позиция, че в училище се учи и се спазват правила. Мястото да се учи е там, а не в къщи. Колкото по-рано го разберат, толкова по-добре. Според мен, това трябва да покажете, защото за мен, местенето е малко като бягане от проблема. Казвам Ви го с най-добри чувства.
В момента е трети клас моя, има голямо подобрение, но не е перфектен. Понякога има ненаписани домашни, но е наистина понякога и не е проблем за мен. Аз самата не съм била винаги изрядна с домашните.
Математиката обаче се превърна в проблем, въпреки, че учим допълнително. Ще наваксваме през ваканцията, така съм решила.

# 8
  • Мнения: 41 401
Това анатемосване на домашните за мен не е правилно. не може без домашни. Училището е мястото, където се преподава и обяснява, а детето трябва да разбере преподадения материал. После обаче, докато му прясно в главата, трябва да седне и у дома и да преговори, упражни и затвърди. Като важно е не безсмисленото тъпо циклене, а концентрирано и осъзнато учене. И всъщност това трябва да бъдат научени децата, не колко е 3х5.
А за фината моторика пък съвсем няма как да стане без упражнения вкъщи, там вече и обем си трябва.

# 9
  • Мнения: 1 358
Има нужда от промяна на средата, но и от читава занималния където всичко да е написано, след 19 часа да пишете домашни не става.

# 10
  • Мнения: 759
В никакъв случай не споделям мнението, че училището (особено до 4 клас) е мястото, където стоиш мирно на чина, слушаш и приемаш училището като задължение и твоя работа. Точно този подход отблъсква децата от училище. Защо в България децата излизат рядко? Защо често им вземат рисуването и спорта за сметка на математика и български език? Никой не отрича домашните, но през материала се препуска и се дават домашни в много голям обем и за почивните дни. Има проучвания, които показват, че ученето е много по-ефективно ако учиш около 30 мин и след това направиш 5 минутна пауза. През тези 5 минути вършиш нещо приятно. След това отново учиш. Накрая си имал повече ефективно учене и пълноценна почивка отколкото ако учиш 2-3 часа и чак тогава почиваш. Попитайте малките класове и ще видите, че когато учат сложен материал учителите ги задържат в междучасията за да им дообясняват. Децата са вече изморени и разконцентрирани и няма полза от обясняването. Често за наказание или пък когато имат трудни уроци им вземат спорта или рисуването и учат математика или български. Това е също много грешно. Спорта и не случайно там и трябва да го има по-често за да може да изпуснат па̀рата. Всъщност едно от нещата, което добрият учител прави е да научи децата как да учат. До сега не съм чула в учебник или учителите да отделят време и да помагат на децата със съвети за ефективно учене. Все още учителят е авторитарен, а пък този, който не е има проблем с дисциплината в часовете. Много малко учители владеят баланса. Допускам, че ги обучават още по методи, които не са съобразени с времето, в което живеем и самите те не се дообразоват. Но това е друга тема.

# 11
  • Мнения: 776
Навсякъде е помия. Не може да са 7 часа всеки ден в училище и да не ги учат на нищо. Вкъщи не трябва да се натоварват. Системата е много гнила, умишлено ги отвращават от ученето с неадекватни учебници и още по-неадекватни домашни и изпитни тестове. Ако ще учат вкъщи, да ги държат в училище по 4 часа. Занималнята въобще не е опция - децата следобед трябва да не са на чина обездвижени. Да си прибирате детето в 7 вечерта е безумие. Вие не общувате, кога се движи това дете, кога почива реално? Втори клас е! Че то трябва да е в леглото в 8 часа, какви домашни? Сънят и движението нищо не може да ги замести. Съжалявам, но животът на детето въобще не е адекватен. Специално за тези, които ще ме нападнат. Отричам сегашната система, сегашната, която не учи на нищо децата, а ги кара да се съсредоточават върху един тон несъществена информация, ако родителите го позволят, защото ние не допускаме подобни ненормалности. Някога, когато ние бяхме ученици, системата и преподавателите бяха други; те ни учиха да мислим, а не си продаваха достойството за едната заплата. В часовете по литература не се разсъждава върху литературните произведения, всичко е а,б,в и кой герой какво казал, помниш наизуст, а това е нищо, не е разсъждение и изграждане на мислене.  Наистина, едно време  всеки гореше в своята област и обучението на децата за тях беше призвание. Днес всичко е пълна пародия. Имате огромен проблем. Ако знаете какво става в 5-ти, 6-ти клас… нещо страшно е. Всеки ден нови формули по математика, препуска се по материала наистина, за да не знаят нищо, дори и важното да не запомнят. То е очевидно. Мислете не къде да го преместите детето/ системата е същата и в другото училище/, а как да му намалите времето в това безумие. Повечето от днешните деца нямат детство, не е нормално. Нямат и здраве, ето, с един удар два кошмара - първо ги опростачват и в същото време им отнемат здравето с това обездвижване - физическото и психическото. Стремете се да ограничите тази лудост. Никое дете не заслужава подобно “детство”.

Последна редакция: пт, 10 май 2024, 10:11 от Rumi11111

# 12
  • Мнения: 41 401
Наистина ли държат децата от 1-4 клас по седем часа? Малко ме съмнява. Освен ако се вземе и занималнята, но тогава тя замества ученето вкъщи.
Общуването все едно го няма, когато родителите ходят на работа. И това е без значение дали детето е 4 или 7 часа в училище.
И мисля, че нещо много силно идеализираш системата от миналото. Все едно в различни училища и при различна система сме учили...

Последна редакция: пт, 10 май 2024, 10:23 от Черна станция

# 13
  • Мнения: 1 232
Потърсете вариант частна занималня - по-малко деца и индивидуално внимание. Така няма да е толкова преуморена в края на деня и домашните би трябвало да са написани.

# 14
  • Мнения: 759
Наистина ли държат децата от 1-4 клас по седем часа? Малко ме съмнява. Освен ако се вземе и занималнята, но тогава тя замества ученето вкъщи.
Общуването все едно го няма, когато родителите ходят на работа. И това е без значение дали детето е 4 или 7 часа в училище.
И мисля, че нещо много силно идеализираш системата от миналото. Все едно в различни училища и при различна система сме учили...
Реално повечето деца ако след училище са на занималня ги вземат около 17-17:30 часа, което реално са около 10 час. Държавата е бизнеса просто не подкрепят семейната среда за детето. Така виждам аз нещата. За жените почти няма заетост на половин ден, което извън България е много разпространено. В нашето училище занималнята беше “задължителна” щом веднъж си записал, а аз в някои дни приключвах рано и исках да вземам детето. Все трябваше да се обяснявам. А на родителска среща ни бе казано, че нямаме право да ги вземаме преди 16:30 часа, понеже нямало да са готови с домашните. Сори, ама не на мен тия. Ако едно дете започне да пише домашни около 13-13:30 и до 16:30 още пише значи определено нещо не е наред.
Иначе Румито, тя се е сектантка малко и хич не осъзнава какви неща пише.

Общи условия

Активация на акаунт