Шестокласници 2022/2023 - Тема 1

  • 36 121
  • 749
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 29 847
Да, за четвърта. Нали за нея е питането?

# 706
  • София
  • Мнения: 2 319
Питах за 2, 3 и 4. След толкова помощ, за която благодаря много, ми се поизясниха нещата. Но ми остава чуденето за последната фигура на трета задача (цилиндъра) - какво означава  линията като неправилен овал?

# 707
  • Мнения: 6 391
Да, това имах предвид и аз за четвърта. Просто спазвайте размера в мрежата- да е спрямо данните от задачата- външна окръжност 30 мм, вътрешна - 20 ( тъй като дебелината на материала е 5 мм) все едно дръжката на гирата я разрязвате през средата и тя е куха.

за последната фигура от предходната задача детето да си отвори учебника. в учебника има обяснение на частичен разрез- стр 6 в дясно. там има подобна картинка с нещо защриховано, предполагам че нещо такова трябва да е.

Последна редакция: сб, 08 окт 2022, 22:01 от second

# 708
  • София
  • Мнения: 2 319
Благодаря още веднъж. Утре сяда над учебника и с вашите обяснения, мисля, ще го докараме до половин бакалавър Grinning

# 709
  • Sofia
  • Мнения: 4 457
Викам си какво толкова едни сечения, но ми се наложи да почета урока, за да ми светне за тетрадката. Поне съм подготвена и след вашите обяснения, защото явно скоро ще трябва да помагам. Класната им преподава ТП и се вживява много.

Последна редакция: нд, 09 окт 2022, 08:57 от aniK

# 710
  • Мнения: 184
Сечение - това, което ДОКОСВА секущата равнина, това се изобразява и само това се защрихова. Нищо от вижданото, но недокоснато от секущата равнина не се изобразява
Разрез - това, което се вижда след разрязване и не е докоснато от секущата равнина, това се изобразява. Там където е докоснала секущата равнина се изобразява, и се защрихова
Дано ме разбирате
Сякаш едното допълва другото като инф. на чертеж.

Последна редакция: пн, 10 окт 2022, 15:02 от Aleksandropulis

# 711
  • Мнения: 3 596
Обяснението за разрез е малко неточно. С вашите термини:  изобразява се това, което е докоснато от секущата равнина, то се и щрихова, изобразява се и частта от детайла, ковто е зад секущата равнина, тя не се щрихова естествено, защото не е разрязана.

# 712
  • Мнения: 184
Благодаря, Лаурентин, поправих се. Доста голяма грешка от моя страна, затова се чете, това което си написал, че после.....

# 713
  • Мнения: 3 596
Моля! Нали затова сме в темата, да помагаме на децата, да им е по- лесно. Моето по този предмет нямат учебна тетрадка, но тази седмица щели да чертаят разрези и сечения и да получат и оценка. Лоша работа за нея, никак не може да си представя нещата.

# 714
  • Мнения: 1 238
Е, минаха входните нива при нас, почнаха ги с редовните тестове. Наборката нареди първата 4-ка по история - голям зор с тази история, значи. Миналата година и помагах с ученето, дето никога не е било, и пак с оценките там мноого трудно. Остана ѝ единствената петица за годината. То че учебникът беше много зле структуриран, тук май ви се жалвах веднъж, но и учителката им явно е много хард. Хич не се церемони да пише ниски оценки и според госпожицата на устно изпитване питала и за неща, които ги няма в учебника. В това малко се съмнявам, де, ама като имам предвид как е поднесено съдържанието, си мисля, че наистина трябва да се търсят и допълнителни източници на информация за изясняване на някои неща. Говорихме уж по темата, щерката е много възмутена от идеята, ама е очевидно, че ще трябва да положи повече усилия по този предмет, колкото и да ѝ е неприятно.
И така, оплаках ви се Hug
Как вървят нещата при наборчетата?

Последна редакция: чт, 20 окт 2022, 21:53 от Lúthien

# 715
  • София
  • Мнения: 12 194
И при нас историята е мъка. И географията, основно защото са му много скучни, а той хич не е склонен да влага усилия в неща, които не са му интересни. Не че е много склонен да влага такива в интересните, де. Joy Физика, химия, математика са нашите предмети. Обаче се похвалвам с 30т. на преразказ. Не знам как му се получава, при положение, че не чете, но прави доста прилични преразкази.

# 716
  • София
  • Мнения: 1 896
История и  География  са "досадниците" и при нас Blush  По БЕЛ няма 6-ца на входното никой от целия випуск, но учителката е страхотна и се надявам и занапред да си остане такава. Преразкази обаче не мисля, че ще правят, по спомен от баткото - не е застъпен този елемент от НВО точно в 6.клас.
sanaka, браво на младежа! Няма значение как постига този резултат, важното е, че е наличен.
Моят син ме хвърли в ступор - иска да тренира 5 дена в седмицата, събота и/или неделя - мачове. А кога ще учи, не знам. До 14.05 часа  е на училище, прибира се към 14.30, излиза за тренировка в 16 и се прибира в 19.
Сестра му - и тя да не остане назад, искала да започва да тренира лека атлетика. Добре, но танците и рисуването, заедно с уроци по БЕЛ и Математика няма ли да й дойдат в повече?! Ми, нееее, нямало за какво да се притеснявам....

# 717
  • Мнения: 12 422
Някои деца схващат и помнят бързо и до седми клас ученето им отнема минимално време и усилие. Ако децата са такива, аз бих позволила да се натоварят с.допълнителни дейности като спорт или изкуство. Всъщност моята наборка си има допълнителните натоварвания, а понеже учи с мен не й отнема чак толкова много време

# 718
  • Мнения: 918
Радвайте се, че искат да спортуват. Аз за тренировки трябва да им се моля. Sad

# 719
  • Sofia
  • Мнения: 4 457
Уф, вчера се карахме за това - ходи на тренировка всеки ден без понеделник, ежедневието ѝ е на препускане: учи за училище, учи за уроците по БЕЛ и мат. Доста бледа ми се вижда напоследък и очите ѝ едни зачервени. Тя беше болна преди седмица (вирус с Т и малко повръщане), но и на тези високи обороти не знам как ще издържи. Отговор  "остави ме, мамо, ще се оправя". Играе в два отбора по баскетбол, и в двата се разчита доста на нея и аз пък не мога да ѝ кажа да спре - ще предаде и треньора и съотборниците. От друга страна няма да става спортистка... Иска ми се просто да разреди тренировките. Чакам сама да узрее за идеята.
Каза, че гео не ѝ е трудна, само историята. В разказвателните не се бъркам, наглеждам само БЕЛ, мат и понякога английски.

Общи условия

Активация на акаунт