10.07.2019 г. 0 коментара

Вазова екопътека и водопад Скакля

Ако се чудите къде да се разходите близо до София и да се насладите на красивата природа, Вазовата екопътека, на 50 километра от столицата, предоставя тази възможност на всички любители. Там вдъхновението си е получавал Иван Вазов и е написал много свои произведения, сред които и прочутият му разказ "Дядо Йоцо гледа". Тя се намира в Искърското дефиле между гара Бов и с. Заселе, а по средата ѝ е разкошният водопад Скакля. Ако изберете да тръгнете от гара Бов, първо ще трябва да се изкачвате нагоре, а на връщане да слизате, а ако началната ви точка е с. Заселе - първо слизате надолу, а после се катерите. Ние пробвахме втория вариант.
Преди началото на пътеката има тераска с невероятна гледка, която ни зареди и подготви за приятното изживяване.

Първото, което ни грабна вниманието бяха издялкани в дърветата лица.

Докато ги разглеждахме заваля дъждец. Облякохме дъждобраните и се замислихме дали да не отложим похода, но докато се чудихме той спря и ние доволни продължихме. Още от началото тръгва стабилен парапет, който е особено удобство за стръмната част, в която има и каменни стълби.

Минахме покрай място за отдих, къде отмаряше един красив приятел.

Малко след това има поглед към водопада отгоре.

Други гледки по пътеката.

Слизането надолу беше доста душевадно, но след като стигнахме до Скакля, забравихме това и застинахме в благоговение, което снимките не могат да те накарат да изпиташ така, както ако си пред падащите води.

Всъщност каскадите са три, като най високата е тази която видяхме отгоре, а от тук не се вижда толкова добре. Времето напредваше, а ние се поизморихме и решихме да не слизаме чак до долу и така да да увеличим катеренето двойно, а пречистени от водната прелестна завеса на Скакля, поехме дъх и тръгнахме обратно нагоре. Беше трудно, но си заслужаваше!