Подготовка в школа, с учител или сами - 7 клас

  • 30 023
  • 333
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 8 826
Въпросът ми е най-вече към тези, които са минали по този път, т.е. 8 клас и нагоре.
Какъв беше вашият избор и доволни ли сте от резултата?
Какви са предимствата и недостатъците му?
Наистина ли без странична подготовка няма шанс - не се целим в най-най-елитните.

П.П. Уточнение - говорим за мързеливичко дете, което без да учи се движи около Много добър, като го натиснеш отива нагоре Smiling Imp

Едно мнение и на учител, който подготвя деца за НВО. Simple Smile
Много зависи в училището какво е нивото на преподаване. Оценките не са критерии почти за нищо. Моите ученици са най-вече от близкото ни квартално училище. Толкова е западнало, че който иска нещо повече от паралелка пак там, трябва да се потруди доста. Вие сигурно си знаете какво е нивото при вас на фона на останалите масови училища, водете се от това.
Щом не се целите в най-трудно достъпните училища, можете да заложите на самоподготовка по БЕЛ, тъй като това е изпитът, който се преодолява с оценка много добър и самостоятелно, стига да не е голяма мъка по начало. Математиката най-често е трудната част от НВО и ако детето има там някакви затруднения, най-добре се обърнете към частен учител. Ще работи самостоятелно с нея.
НСЧ, знам, че сте в София, там уроците са скъпи, потърсете близо до вас, за да си спестите разкарване из целия град и можете да се договорите не за системни посещения, а за консултации, тоест когато прецените, че има нужда.
ПП Знам, че детето е момиче, те влизат с по-високи оценки, това трябва да се отчете също.
Премислете добре какви оценки от НВО са нужни за предвидените от вас училища, вижте статистиките от предишни години, има ги в пощата на 7-класниците.
ППП Големият недостатък на школите е, че си плащате предварително. Дали детето е отишло, или не може, защото е болно/има друг ангажимент и т.н., парите са дадени вече. Материалът си е минат и загубите са изцяло за вас. Никой не се занимава само и единствено с вашето дете на урока. При частен учител ако не иде, не плащаш, освен това продължаваш от там, където си свършил предишния път. Накрая сметката излиза пак същата. Затова давам съвет за самостоятелна работа с учител.

Последна редакция: нд, 29 окт 2017, 09:06 от Ън

# 106
  • София
  • Мнения: 62 595
А частният учител ще седи и ще чака НСЧ да се сети да му се обади, и тутакси ще се затича да ги консултира. Някои частни учители също вече искат предватиретло някакво плащане, защото не им се играе по свирката "искам-неискам-неточносега".
Школите не искат цялата сума наведнъж, а обикновено предлагат плащане на две вноски.
НЧС, вероятно ще реагираш негативно на това, което ще напиша, но понеже се познаваме от години във форума, ще бъда откровена, а ти може да го приемеш, може и да не. В момента си избрала възможно най-грешната и спъваща стратегия за цялото начинание. Всичко е наокапи. Няма никакво значение дали се целите или не се целите в челната десятка, нито дали детето се стяга или не се стяга. Нещата са сериозни и самозаблудите на тема "не сме болезнено амбициозни, ама сме много умни, а в темата на седмикласниците са харпии" по никакъв начин не ви помага, а само временно замазва положението. Ако ще се готвите - направете го както трябва, а не на принципа "с лед, ама малко". Само след три месеца ще се усетш, както се усещат много  други родители, че добрите училища и паралелки в София не са толкова много, и че с оценки средна хубост сте заникъде. Голяма работа, че са обърнали оценките в точки. С всяка година конкуренцията в София става все по-жестока и дори при кръгъл отличник човек да не прави нищо, вече го пишИ изостанал в състезанието. Вярно е, оправданието е като задника - всеки си го има, но това не е никакво успокоение, когато видиш, че детето, с което твоето седи на един чин, и което нито е по-умно, нито е по-амбициозно, обаче има амбициозни родители, които са направили това, което е трябвало да направят, накрая се класира в по-добро училище от твоето. А много често така се получава, ама връщане назад няма.

# 107
  • Мнения: X
Школите  в седми клас не са за деца, които имат черни дупки в текущата си подготовка, желаещи да направят двойката тройка или тройката четворка в училище, защото още на второто занятие ще изостанат.
А, ето това е много важно.

# 108
  • Варна
  • Мнения: 2 442
Андариел, много си права!

# 109
  • Мнения: 41 247
Чувала съм, че някои школи разделят децата според нивото (нещо, което аз не харесвам, защото нито движи изоставащите напред, нито отличниците, а прави средна хубост, което мен хич не би ме устроило)

Според мен е точно обратното и разделянето е хубаво нещо, защото в края на краищата изоставащите и отличниците имат различни цели и различно темпо. Точно ако са смесени групите ще се получи манджа с грозде, защото отличниците ще блеят и скучаят, а изоставащите няма да насмогват.
Все пак школа, която от тройкаджии да направи отличници, не може да има. Реалистичното е тройкаджиите да се придвижат едно-две нива нагоре, а тези с петиците и шестиците да гонят отлично представяне. От там и преподаването е различно, и темпото е различно и от различно ниво се тръгва.

# 110
  • София
  • Мнения: 62 595
При нас групите бяха смесени и отличниците хич не блееха, а децата, които бяха с повече пропуски се понапънаха, за да отговорят на изискванията, още повече, че както писах, имаше консултации след края на занятията, ако не се лъжа, бяха цели два часа и на децата, които имаха затруднения силно се препоръчваше да остават. Таксата за всички беше една и съща, така че не е като специално тях да са ги доили. Аз дори се учудвах на ентусиазма на управителката на школата, ако беше друг, хич нямаше да се занимава, тя дори се обаждаше лично на родители да каже как се движат децата им, когато имаше проблеми. Имаше в групите на моите деца, които от опашкари вдигнаха с минимум една единици нивото и не е имало сръдни или демотивиране, нали се виждахме с родителите на РС и хората си  казваха открито, че това е бил стимул за децата да дърпат.

Има го и психологическия елемент при учителите, когато децата са разделени според нивото - учителят на по-слабите групи не само не се напъва повече, а дори се чувства често неудовлетворен и несъзнателно започва да се примирява, че "децата са си такива" и не могат да се очакват чудеса, а самите деца започват да се чувстват твърде комфортно и това намалява естествения им стремеж да се доказват и състезават.

Затова навремето, когато избирах школа, категорично отхвърлих една много известна, когато разбрах за правене на входни тестове за определяне на ниво. Ако моето дете беше от децата с нужда от повече работа, пак не бих се съгласила да е в група с други деца на неговото ниво, защото така нямаше да дръпре толкова, колкото ако е в смесена група.

# 111
  • Мнения: 8 826
Андариел, може би се изказах неподготвена за София, но наистина не знаех, че учителите вече искали предварително заплащане на уроците, както е в школите Shocked Тук, в Пловдив, за такава практика изобщо не съм чувала.
Освен това съм сигурна, че може да намерят учител, при когото да ходят на консултации, тоест не всяка седмица.
Да, права си, че понякога деца с по-скромни възможности успяват заради амбициозните си родители, но НСЧ ми е оставила впечатление на разумен човек, който няма да тръгне да прави нещо, защото" всички така правят". Явно са премислили нещата у дома.
Все пак справка със статистиките от миналата година препоръчвам на всички, не само на нея. Човек добива представа какво е реалното положение.
ПП Точките, които замениха оценките не промениха нищо в самото кандидатстване. Само премахнаха възможността да се говори навсякъде, че в някое си западнало училище приемат деца, изкарали двойки.

# 112
  • Мнения: 21 455
Все пак справка със статистиките от миналата година препоръчвам на всички, не само на нея. Човек добива представа какво е реалното положение.
ПП Точките, които замениха оценките не промениха нищо в самото кандидатстване. Само премахнаха възможността да се говори навсякъде, че в някое си западнало училище приемат деца, изкарали двойки.
Справка с миналогодишните статистики ще има смисъл едва когато излязат актуалните такива.

# 113
  • София
  • Мнения: 62 595
Обикновено съм човек, който е "въпреки" и прави нещата така, както смята за правилно, а не както е казано, но има моменти, в които не е нужно да откривам топлата вода, защото вече други хора са я открили. При кандидатстването нещата са като в едно производство - имаш вход, имаш изход, а между входа и изхода цяла поредица от определени стъпки, които ако изпълниш точно, почти ти гарантират качествен продукт на изхода. Единственото условие е да не се правиш на интересен, бунтувайки се като пубер, нито да си мислиш, че детето ти изведнъж ще се стегне и ще надмине тези, които са се подготвяли, нито да смяташ другите за будали или свръхамбициозни. Системата вече е измислена, пътят е утъпкан, и просто трябва да се извърви.  А всеки набор точно във форума е привилигерован, защото има приемственост между седмокласните мами и винаги има хора, които година-две след като са минали през кандидатстването подкрепят и дават съвсем практически насоки на следващите. Човек трябва да е луд или инат, за да го пренебрегне. То му е нарисувано. Знаеш, достатъчно сме вряли и кипяли в седмокласните теми.

# 114
  • Мнения: 46 553
Ън, много благодаря за съветите. Мен всъщност БЕЛ повече ме притеснява, защото идея си нямам как да се подготвя. По математика е ясно, като не реши задачата се вижда, че има пропуски. Но по БЕЛ ми е мътна и кървава. Иначе най-много ми допада варианта нефиксирани консултации, но малко учители са навити на този вариант, повечето предпочитат постоянен ангажимент. 

Andariel, ти си от малкото доволни от школа в група. Повечето не са много за...
Всички школи, които проверих са със занимания в събота. Просто няма как физически да присъства, съвсем умишлено бягаме от града в доста от случаите.
Миналата година работеше с учител, когато нейната учителка беше в болничен и идваха заместници. Не става. Самите занимания са 90 мин, като тя си слагаше и 30 мин. преди и след тях почивка, за нищо не й оставаш време, 2 дни от седмицата заминаваха - и това е само 1 предмет. Не знам вашите деца как са си организирали деня, но тя бавно учи по разказвателните и реално само ги четеше, нищо не научаваше.

Иначе идваше учител с големи препоръки, за който се записваш още лятото, после няма места. Но ефект не видях, начинът й на преподаване, и тестовете, и задачите, които дава е 1:1 с учителката ѝ в училище. Нищо повече не получава от тези уроци, освен че губи целия ден. Всъщност сега е по-добре (не говоря само за оценки), защото се концентрира в/у материала. При частните уроци повечето учители избързват с 1-2 урока, което е другото нещо, което не ми допада.

# 115
  • София
  • Мнения: 18 091
НСЧ, интересно ми е защо реши, че Андариел е от малкото хора, доволни от обучението в школа. Моите наблюдения покрай трите ми деца,  както и споделеното от други потребители във форума през годините , а и от хора извън него, сочат тъкмо обратното.

# 116
  • София
  • Мнения: 62 595
НЧС, вие си решавате кои и какви са важнитее неща за вас. На мен отстрани ми изглежда, че ви е по-важно да не си разваляте рахатя през почивните дни, и ако може нещата да се случват без никакво напъване, отколкото да се стегнете целокупно и да направите това, което трябва да направите. Стотици и хиляди деца на година минават презз школите, има толкова стари теми и тук, в които са обсъждани школите, и като цяло съм с впечатление, че доволните са далеч повече от недоволните. Като по правило недоволните или ги мързи, или очакват да не си мръднат пръста, включително по никакъв начин не мотивират себе си и децата си да се напънат. И на мен не ми беше кеф всяка събота, при това две години подред да ставам рано, нито на децата им беше кеф да ходят цяла зима, всяка събота, ама го преживяхме, не е болка за умиране, в крайна сметка е една година, не са десет.  Едно време в казармата имаше един лозунг "повече пот в ученето - по-малко кръв в боя", и си е съвсем вярно. Школата има дисциплиниращ ефект, човек относително по-трудно клинчи, щом се е хванал на хорото. Ако искате да има положителен резултат се стегнете, зарежете идеята за лежерните почивни дни, и намерете школа, която да се съгласи да вземе детето по средата на първия срок, а вие вкъщи допълнително работете, ако трябва да наваксва материала и в школата. Играта си има правила и или играеш според тях и се надяваш да извадиш късмет изпитите да минат благополучно, или после подсмърчаш отстрани или си рационализираш как другите са  гадни зубрачи на суперамбициозни родители, заели мястото на нашето умно отроче. Сърдиш се - не сърдиш, това е положението. Все още  имате шанс да наваксате, за да мижете да се борите поне за място във ""втора дивизия". На твоето дете, а и на вас ви трябва дисциплина, а частният учител такова нещо не предполага. Всички се готвят в почивните дни, пък не са умряли без почивка, също и учителите приемат ученици в почивните дни, защото през седмицата работят в училище. Ако не сте редовни в частните уроци, учителят сам ще се откаже, защото сте несериозни, а и утре ще му правите лош имидж като стане въпрос колко негови деца какви оценки са изкарали.  Познаваме се от толкова години, макар и виртуално, затова не ти спестявам нещата, макар да ми е по-лесно и имиджово да подмина. Не п"одритвайте" бъдещето на детето заради една година спане до късно през почивните дни. Направете каквото трябва, пък каквото стане.

# 117
  • Мнения: 41 247
На мен отстрани ми изглежда, че ви е по-важно да не си разваляте рахатя през почивните дни, и ако може нещата да се случват без никакво напъване, отколкото да се стегнете целокупно и да направите това, което трябва да направите. Стотици и хиляди деца на година минават презз школите, има толкова стари теми и тук, в които са обсъждани школите, и като цяло съм с впечатление, че доволните са далеч повече от недоволните. Като по правило недоволните или ги мързи, или очакват да не си мръднат пръста, включително по никакъв начин не мотивират себе си и децата си да се напънат. И на мен не ми беше кеф всяка събота, при това две години подред да ставам рано, нито на децата им беше кеф да ходят цяла зима, всяка събота, ама го преживяхме, не е болка за умиране, в крайна сметка е една година, не са десет. 
Школата има дисциплиниращ ефект, човек относително по-трудно клинчи, щом се е хванал на хорото. Ако искате да има положителен резултат се стегнете, зарежете идеята за лежерните почивни дни, и намерете школа, която да се съгласи да вземе детето по средата на първия срок, а вие вкъщи допълнително работете, ако трябва да наваксва материала и в школата. Играта си има правила и или играеш според тях и се надяваш да извадиш късмет изпитите да минат благополучно, или после подсмърчаш отстрани или си рационализираш как другите са  гадни зубрачи на суперамбициозни родители, заели мястото на нашето умно отроче. Сърдиш се - не сърдиш, това е положението. Все още  имате шанс да наваксате, за да мижете да се борите поне за място във ""втора дивизия". На твоето дете, а и на вас ви трябва дисциплина, а частният учител такова нещо не предполага. Всички се готвят в почивните дни, пък не са умряли без почивка, също и учителите приемат ученици в почивните дни, защото през седмицата работят в училище. Ако не сте редовни в частните уроци, учителят сам ще се откаже, защото сте несериозни, а и утре ще му правите лош имидж като стане въпрос колко негови деца какви оценки са изкарали.  Познаваме се от толкова години, макар и виртуално, затова не ти спестявам нещата, макар да ми е по-лесно и имиджово да подмина. Не п"одритвайте" бъдещето на детето заради една година спане до късно през почивните дни. Направете каквото трябва, пък каквото стане.

Като цяло подкрепям. Не може и вълкът сит, и агнето цяло. Ако искате добро училище, а и особено ако имате изоставане, трябва да се лишите от нещо.

# 118
  • Мнения: 46 553
НСЧ, интересно ми е защо реши, че Андариел е от малкото хора, доволни от обучението в школа. Моите наблюдения покрай трите ми деца,  както и споделеното от други потребители във форума през годините , а и от хора извън него, сочат тъкмо обратното.
Ами такива са впечатленията на хората около мен. Всички минаха на индивидуални уроци.

Andariel, не си ме разбрала. Няма нищо общо със спането. Тя е голяма вече, на училище и навсякъде сама ходи и няма проблем със ставането, т.е. по някакъв начин ни касае нас с баща ѝ.
Но 1 г. няма да я оставя затисната в големия град, само защото школите са с такова работно време. Огромна е разликата със зареждането на сили и усвояването на знания след това. Както казах доскоро беше с частен учител, който идваше в делничен ден. Не само съботата е единствената възможност, има и други, така че не това е проблемът.

Черна станция, с една дума училищната подготовка е излишна, само частната е решаваща? Това беше основния ми въпрос. Може би трябва да опитаме с друг учител, защото както казах с този, който бяхме наели нямаше разлика в начина на подготовка с училищната.

# 119
  • София
  • Мнения: 62 595
То си е ваша работа. До момента по това, което прочетох останах с впечатлението, че нещата не вървят добре. Трудно ми е да повярвам, че едно здраво, право дете, без обучителни трудности изначално, ще е толкова крехко, че ако не ее два дни извън София, не може да уучи и усвоява по-качествено, отколкото ако не е извън града. Едва ли е с астма или някакво заболяване, коетода затруднява работата на мозъка. А и честно, трудно ми е да си представя как в делничен ден, след като е било половин ден на учиилище, после още половин ден е учило за следващия ден, ще има сили за частен урок по БЕл и още един по МАт, дори да бъдат редувани през ден. Затова по отношение на подготовката, единият почивен ден е оптимален вариант, независимо дали школа или учител, защото пак остава един ден за пълна почивка, ако ще нищо да не пипне цял ден и само да виси пред компа да играе. Накрая от зор да не я затискате в големия град ще я затиснете в някое посредствено училище за четири години.

Училищната подготовка  е основата и е абсолютно необходима, за да може да се надгражда за изпитите. Подготовката в седми клас не е да се компенсира неученето в редовните часове, а да се изкарат повече точки на изпита. Иначе никой отличник няма да се пъне, щом в училище си покрива материала.

Общи условия

Активация на акаунт