Дванадесетокласници 2018/2019

  • 81 630
  • 736
  •   1
Отговори
# 165
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 942
Да, и аз имах предвид бълг. преподавател.

# 166
  • София
  • Мнения: 18 123
Айяла, в комисита на сина ти гарантирано ще има един германец поне, може и двама.И преподаващата му българка също ще е там. На дъщеря ми бяха една българка, сегашната класна на малките, и две вече заминали си германки, Ганц и Есцлингер.По правило, явно не навсякъде може да се спази обаче, председателят на комисията е германец.

# 167
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 942
Ясно, благодаря, Русалке. Не знам защо си въобразявах, че изпитващите са външни.

# 168
  • София
  • Мнения: 18 123
При добра организация и това би могло да стане, но явно липсва воля - примерно германците от софийските училища да изпитват във Варна, тези от Благоевград, Перник и Пазарджик да дойдат към столицата  и т.н..Но никой не се натяга, понеже не е изгодно и за двете, по-точно и за трите страни. От германците ще се изисква много организация и пътувания, а бг ръководствата на училищата си искат познати комисии с цел побутване.Учениците е ясно какво искат..В онази година, когато в НЕГ изпитващите бяха напълно непознати германци, имаше най-много скъсани и такива с В2. В останалите успеваемостта е съвсем друга, така е и в другите гимназии с немски.

# 169
  • Русе
  • Мнения: 2 153
 Замислих се , защо не освободят децата със сертификати над В2,С1 от матури и без това масово се явяват по език. Логично е, че знаят езика на ниво матура.Sunglasses

Последна редакция: вт, 09 окт 2018, 13:38 от elan

# 170
  • София
  • Мнения: 18 123
Това е доста широка и съвсем не толкова еднозначна  тема...Да, става дума за сертификат, в частта с устния изпит.Писмената част се проверява в Германия, така че никой извън ЕГ не е ощетен. Отделно конкретният изпит е САМО за езикови, готвили се от 10 клас нагоре все за този формат. Явяващите се на изпити другаде работят над коренно различен формат, което обезсмисля всякакви сравнения, а устната част, например на ДаФ, е изцяло компютъризирана.  А субективизъм иначе има навсякъде.Познато дете се яви в НБУ като сертифициран център на изпит за австрийски сертификат. След като предвидливо отишло на няколко урока при учител от катедрата, на устния му се "паднало" да говори баш с въпросния преподавател, другите били разпределени по ученически двойки.На детето  "случайно" се паднала темата от последния урок.Аз лично не се вълнувам особено от такива нередности, понеже нивото от подарен сертификат не топли...Като се сблъскат децата челно с факта, че не знаят/не разбират, много важно, че в някаква форма са били облагодетелствани на изпит..

Последна редакция: вт, 09 окт 2018, 13:51 от пенсионирана русалка

# 171
  • Русе
  • Мнения: 2 153
Русалке, изтрих си поста защото ще започне дискусия, а е безпредметно. Но явно не съм била достатъчно бърза и си отговорила Blush
Ясно е, че цялата система е сбъркана. Та, за другите, които ще прочетат и ще се зачудят, коментирах, дали не е нечестно към децата, които не са от езикови гимназии и се явяват самостоятелно.

# 172
  • София
  • Мнения: 18 123
Ами двата въпроса са свързани, Елан.. Едно е да си взел С1 с едни сериозни точки, друго е да си го взел с минимума. Макар да е на ниво В2 матурата по немски ( а и по другите езици), има хора със сертификати В2 и нагоре, имащи на нея (въпреки много щадящото оценяване) доста под 5,50.  Как да ги сложат всички с освобождаване от матура на едно ниво като оценка в дипломата? Това пък на мен ми се струва нечестно предвид факта, че ДЗИ формират 1/3 от дипломата.

Последна редакция: вт, 09 окт 2018, 14:00 от пенсионирана русалка

# 173
  • Мнения: 6 782
вчера нещо се зачетох за програмата Еразъм, която е един добър шанс за 1 година следване в чужбина, и изведнъж разбрах, че тя приключва през 2020 година - което май означава, че за нашите бъдещи студенти очевидно ще е неприложима.... някой интересувал ли се е от нея, има ли някаква информация дали програмата ще се развие в нещо друго, или тези общоевропейски обмени ще останат в миналото?

Програмата ще бъде продължена и в следващия период 2020-2026 г. Страхотна възможност е, а ако сте хитри, можете да избегнете плащане на високите такси в чужбина. При отличен успех, след приключване на семестъра, обикновено “канят” българските студенти да останат при тях. На една приятелка дъщеря й след първи курс в СУ, замина в Словения по тази програма, беше изкарала 6.00 успех от всички семестриални изпити и те я поканиха да остане при тях, като плаща таксата в българския университет. Така обучението й излиза 4 пъти по-евтино.

# 174
  • Мнения: 2 078
благодаря ти, това е чудесна новина! сега като поразрових още, даже излиза, че се обмисля и удвояване на фонда за финансиране и на броя на участниците
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-18-3948_en.htm

# 175
  • Русе
  • Мнения: 2 153
Някой от запознатите може ли да ми каже в кой нормативен документ и член е записано на какви предмети могат да се явяват децата на втора матура. (От кои предмети могат да избират).

# 176
  • София
  • Мнения: 5 147
Математика, Физика, Химия, История, Биология, География, Философски цикъл, първи и втори чужд език.

# 177
  • Мнения: 550
Моля запознатите с изпита ДСД 2 да ми отговорят.Подготвените папки от кого се проверяват и каква роля граят в крайното оценяване? Предварително благодаря за отговорал

# 178
  • София
  • Мнения: 18 123
Моля запознатите с изпита ДСД 2 да ми отговорят.Подготвените папки от кого се проверяват и каква роля граят в крайното оценяване? Предварително благодаря за отговорал
От преподаващия учител - може от българина, може и от германеца, ако предава такъв. За къде става дума, ако не е тайна, че тепърва ще проверяват папките на прага на изпита?
Папката има много голямо значение за устната част на изпита. Представлява половината от крайния резултат. Другата половина е от така наречената асоциограма (блесхен на немски). Последната човек я изтегля като въпрос, подготвя се в рамките на 20 мин. върху 3 от зададените  на билетчето аспекти от темата. Последната няма нищо общо с папката. Ако случайно се случи съвпадение, ученикът е длъжен да каже, понеже е недопустимо в упражнение, измерващо способности за говорене на прима виста да се падне дъвкана и обработвана вече тема. Тогава ученикът повторно тегли билет. Говори 3-4 минути по него, след което комисията му задава допълнителни въпроси по останалите аспекти. След това идва ред на папката. Ученикът в сбит вид предава цялото й съдържание пред комисията като онагледява казаното с изготвени у дома плакат или презентация,  или клип и сие  варианти.  След като свърши с това изложение, комисята му задава странични въпроси по папката. И на двата елемента се оценяват в точки множество показатели - презентация/плакат, поведение  в процеса на представянето (да не се пее наизуст текстът), словесен багаж,  смисленост на отговорите на зададените въпроси, степен на запознатост с темата, познаване и прилагане на граматичната норма и т.н..

# 179
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 3 942
Русалке, много изчерпателно, благодаря!
И при нас тепърва проверяват папките, ако не се лъжа в края на седмицата трябва да ги предадат.

Общи условия

Активация на акаунт