Катастрофи с жертви всеки ден

  • 22 433
  • 243
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 9 436
Искаш да ме убедиш, че българина е толерантен шофьор, спазващ правилата за движение? Че, спазва ограниченията, не само там, където има полиция и камери? Че не изпреварва на непрекъсната лента?
Ми, ето ти няколко предпоставки за ПТП-та.
Не разбрах обаче какво искаше да ми кажеш с това, че си минал хиляди км? Какво общо има с темата?
Аз също съм активен шофьор, навярно нямам навъртяни твоите км. (не си ги засичам) , но пък съм имала възможността да попътувам из "белите държави". Хората там шофират толерантно.

# 166
  • Мнения: 2 143
Искаш да ме убедиш, че българина е толерантен шофьор, спазващ правилата за движение?
Дефинирай толерантен!
Аз освен във белите съм пътувал и в небелите. И мога да ти кажа със сигурност - основната причина за ПТП не е превишената скорост, а не оценяването на ситуацията и пътната обстановка от задкормилните устройства.

# 167
  • Мнения: 2 695
Дефинирай "не оценяването на ситуацията и пътната обстановка от задкормилните устройства." Нима скоростта не е една от основните предпоставки за ПТП и по-точно несъобразената, превишена скорост? Субекта Х, който се има за най-великия шофьор на света, каращ ... не, летящ с да речем 120 при ограничение 60 км., може съвсем правилно да оценява ситуацията и пътната обстановка съобразно собствените си възприятия, и поради тази причина да е оценил, че той може и да прехвърчи през града със 120 км. Е, к'во толкова! Нали той е селския гъзар със старата кошница!

# 168
  • Мнения: 2 143
Дефинирай "не оценяването на ситуацията и пътната обстановка от задкормилните устройства."
Ще използвам точно твоят пример Субекта Х, не е оценил правилно факта, че кара кошница и че всъщност не е най-великия шофьор. Също така не е оценил и правилно пътната обстановка а именно, че се намира в населено място
Нима скоростта не е една от основните предпоставки за ПТП и по-точно несъобразената, превишена скорост?
Последно! Превишена или несъобразена? Защото двете са различни понятия.  И всеки път когато някой зададе въпроса Нима скоростта не е една от основните предпоставки за ПТП питам дали знае каква е разликата, ако на междуселищен път кола със скорост 90 км/ч се натресе отзад на кола с 50 км/ч и същата ситуация на магистрала, но едната се движи със 130 км/ч, а другата със 90 км/ч Grinning

...и си чакам дефиницията на толерантен шофьор....

# 169
  • Мнения: 2 780
Днес прочетох за няколко катастрофи на различни места в България, само днес има 6/шест/ жертви, а оживелите са жестоко пострадали. Не ви ли се струва, когато пътувате, че българските шофьори карат като обезумели. Все гледат да изпреварват. ЗАЩО И ЗА КЪДЕ все БЪРЗАТ?  И защо зачестяват катастрофите напоследък? Нагли хлапетии зад волана са опасни като терористи.

Катастрофите не зачестяват повече от обикновено. Ако има лек тренд то това се дължи на броя на автомобилите по пътищата - все повече хора се качват на кола като шофьори. С жертвите е същото. Този уикенд се случи малко по-кървав, но това нищо не значи. Случайно е.

# 170
  • Мнения: 14 489
Три тежки катастрофи, за едно денонощие, на един и същ пътен участък е далеч от случайност.

# 171
  • Мнения: 2 780
Случайност. Лош късмет. Нещастно стечение на обстоятелствата. Избери си.

# 172
  • Бургас
  • Мнения: 6 323
Ето затова, по пътя трябва да има билбордове с всички жертви и катастрофи, които са станали, колкото и брутално да е.Макар, че на друсан, пиян и психопат не знам дали и това ще въздейства.

# 173
  • Мнения: 2 143
Ето затова, по пътя трябва да има билбордове с всички жертви и катастрофи, които са станали, колкото и брутално да е.Макар, че на друсан, пиян и психопат не знам дали и това ще въздейства.
Както и на човек който е съсредоточен в пътя и не зяпа билбордове докато кара.

# 174
  • Мнения: 9 436
Ето затова, по пътя трябва да има билбордове с всички жертви и катастрофи, които са станали, колкото и брутално да е.Макар, че на друсан, пиян и психопат не знам дали и това ще въздейства.
Както и на човек който е съсредоточен в пътя и не зяпа билбордове докато кара.


Опитвам се да разбера каква е твоята теза. Включваш се на моменти, като цитираш дадено мнение на друг потребител, ама само до там. От всичко казано до сега разбрахме, че си шофьор, ама нищо конкретно друго не казваш.
Кажи си мнението. Не само да коментираш това на другите.

# 175
  • Мнения: 2 143
Опитвам се да разбера каква е твоята теза.
Теза? Много  е проста. Че не става дума за ниска култура, толерантност и какво беше още. Всичко се свежда то простия факт, че по пътищата е пълно с неделни шофери и с такива които не знаят къде са. И какво правят там
И мога да ти кажа със сигурност - основната причина за ПТП не е превишената скорост, а не оценяването на ситуацията и пътната обстановка от задкормилните устройства.

# 176
  • Мнения: 5 018
Какво значи "неделен шофер"?

За мен всяка превишаваща позволеното скорост е несъобрзена скорост. Колкото и някой да си мисли, че има супер изправна и поддържана кола, колкото и да си мисли, че е съвършен шофьор с извънземни рефлекси, случва се човек да прецени грешно ситуацията ежедневно. Та в тоя ред на мисли, шофьорите следва да съобразяват скоростта си в рамките на закона. Има хора, чиято работа е да преценят по своя методология каква е най-високата безопасна скорост в даден пътен участък, не може шофьорът по своя преценка да кара по-бързо от това. Естествено, по-бавно може - според ситуацията.

Това ми е и най-честият повод за разправии с мъжа ми. Карали сме били нощно време на шестлентов път, какво като ограничението през деня било 50 км/час, сега е нощ и празно, било абсолютно безопасно да се кара с 80-90. Аз не съм шофьор, но притежавам 50% от колата и не съм съгласна с моята собственост да се нарушава закона или да се кара с 40 км/час повече от позволеното. Crossing Arms Нито пък съм съгласна да се возя с шофьор, който не спазва закона, или да съм с мъж, който не спазва закона. Казах му, че ако продължава така, продаваме колата и ползваме ГТ, хем е по-еко. Кротна се и кара по правилата вече, можело значи.

# 177
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 13 202
Искаш да ме убедиш, че българина е толерантен шофьор, спазващ правилата за движение?
Дефинирай толерантен!
Аз освен във белите съм пътувал и в небелите. И мога да ти кажа със сигурност - основната причина за ПТП не е превишената скорост, а неоценяването на ситуацията и пътната обстановка от задкормилните устройства.
абсолютно съм съгласен с това. бих добавил и телефоните като причина за нарушения. масово се използват по време на движение. даже съм виждал някой да ръкомаха докато говори. очевидно е, че не държи волана. дупките на завои също са опасни. всеки се стреми да кривне за да ги избегне и така навлиза в насрещното почти по принуда. мантинелите на много места почти не се виждат от треволяк. колко крайпътни дървета са "прегърнали"жертвите си?  маркировката по пътя е почти лукс. аз лично по нея се ориентирам когато някой бушмен не иска да превключи дългите светлини. 
каквито и мерки да се вземат катастрофи и жертви ще има. в държавите където са строги правилата , солени глобите и шофьорите са примерни (включително и българите) ежедневно стават катастрофи и има жертви.

# 178
  • Мнения: 2 143
Какво значи "неделен шофер"?
...
Има хора, чиято работа е да преценят по своя методология каква е най-високата безопасна скорост в даден пътен участък, не може шофьорът по своя преценка да кара по-бързо от това.
...
Аз не съм шофьор, но притежавам 50% от колата
Цитирам само бисерите
Неделен шофер означава човек притежаващ свидетелство за правоуправление което използва само в петък вечер за да се придвижи от големия град като точка А и родното му село точка Б. Има и едни други които са градски аматьори, които като излязат извън града си мислят, че карат по кварталните алеи. Достатъчно ясно ли се изразих?
Така. По бисер номер две - относно преценката. Шофер А тръгва да изпреварва трактор който се движи с 30 км/ч на равен прав участък, но поради неумението си да кара вместо да го изпревари с 60 при ограничение 50 се натриса, челно в ТИР спазващ ограничението. Кое е грешното в ситуацията? Или с други думи, нарушаването на точка от закона ли води до фатални последствия, или точно обратното...
И извинявай за коментара, но след като не си шофьор какво точно ти дава право да правиш оценка на пътна ситуация след като нямаш представа за какво става дума?

# 179
  • Мнения: 5 018
И извинявай за коментара, но след като не си шофьор какво точно ти дава право да правиш оценка на пътна ситуация след като нямаш представа за какво става дума?
Елементарната логика и желание да спазвам закона - вижда се табела с ограничение 50 км в час и шофьор, който не спазва ограничението. Не съм шофьор, но шофирането не е ядрена физика, естествено, че ще имам мнение за ситуацията, в която се намирам, наблюдавам и пряко ме засяга.

Шофер А тръгва да изпреварва трактор който се движи с 30 км/ч на равен прав участък, но поради неумението си да кара вместо да го изпревари с 60 при ограничение 50 се натриса, челно в ТИР спазващ ограничението.
Това, че е предприел изпреварване, преди да изчака да се разминат с тира. Нищо драматично и фатално няма да се случи, ако изчака минута, докато се разминат безопасно, и след това изпревари трактора с допустимата скорост.

Функцията на законите и правилата е да ни принуждават да ги спазваме, когато противоправното поведение би ни било по-удобно или приятно. В 90% от времето хората функционират в обществото без да им се налага да мислят за закони, защото общественоприемливото поведение им е изгодно. Законите са за останалите 10% от времето - когато бързаме и искаме да стигнем някъде по-бързо, но имаме ограничение 50 км/час, когато ни е по-лесно да си хвърлим боклука през терасата, но все пак го носим до контейнера, искаме да си купим нещо, но вместо това се налага да си платим данъците. В тоя ред на мисли, не толерирам дребните, битови и на пръв поглед безвредни нарушенийца - от едно такова заобикаляне на правилата, щото щото някой много бърза и се самозаблуждава, че много добре преценява ситуацията на пътя, се стига до катастрофи.

С две думи - човек, който не спазва ЗДП, няма място зад волана.

Общи условия

Активация на акаунт