Коя банка ползвате и какви такси ви удържат?

  • 141 522
  • 1 663
  •   1
Отговори
# 1 650
  • Мнения: 5 259
Скрит текст:
ММ също имаше сметка, в която баща му беше направил автоматичен регулярен превод за някаква символична сума и това работеше до преди няколко месеца. Като отидохме в банката служителката ни отговори, че превода трябва да е от институция (ЮЛ?) и мъжа ми си закри сметката, защото към момента заплатата си я получаваше другаде.
Бих питал по имейл банката дали е така, защото такова допълнително условие няма официално. И в този случай мисля, че служителят си е измислил условието, защото така предполага.
Може и да си е измислил, както казах само споделям. Но тогава сумата е променена, защото автоматичното плащане беше за 15-на лв и работеше, той също беше на намалената такса. След последната промяна в условията вместо с 3лв такста взеха да му начисляват по 5лв. А това определено не зависи от служителя.
Софтуерът понякога греши. Пак бих питал банката.

# 1 651
  • Мнения: 1 460
След последната промяна в условията вместо с 3лв такста взеха да му начисляват по 5лв. А това определено не зависи от служителя.

А имаш ли спомен кога точно се е случило това?
Понеже сега проверих и видях, че декември, 2023 г., е първият месец, в който таксата на разплащателната ми сметка е скочила от 3 на 5 лв., а тази на спестовната – от 4 на 5 лв.
Реално, от декември насам плащам 10 лв. за двете общо.

От 16.12 имат промяна в тарифата - https://www.unicreditbulbank.bg/bg/tarifi-i-obshti-usloviya/prom … i-za-fl-v-sila-o/
5 лв е прекалено много за спестовна сметка, особено с нулева лихва..

# 1 652
  • Мнения: 363
Скрит текст:
Скрит текст:
ММ също имаше сметка, в която баща му беше направил автоматичен регулярен превод за някаква символична сума и това работеше до преди няколко месеца. Като отидохме в банката служителката ни отговори, че превода трябва да е от институция (ЮЛ?) и мъжа ми си закри сметката, защото към момента заплатата си я получаваше другаде.
Бих питал по имейл банката дали е така, защото такова допълнително условие няма официално. И в този случай мисля, че служителят си е измислил условието, защото така предполага.
Може и да си е измислил, както казах само споделям. Но тогава сумата е променена, защото автоматичното плащане беше за 15-на лв и работеше, той също беше на намалената такса. След последната промяна в условията вместо с 3лв такста взеха да му начисляват по 5лв. А това определено не зависи от служителя.
Софтуерът понякога греши. Пак бих питал банката.

Съгласна, но определено по имейл, в клона няма да свършат работа. Както казах аз нямам проблем, а ММ си закри сметката.

А имаш ли спомен кога точно се е случило това?

Не мога да видя в банкирането, защото сметката е закрита. Виждам в приложението ни за бюджетиране, че също от декември таксата е 5лв. Ама предходния месец пак е била по-високата (4лв), а моята е била 2,50. Даже си спомних, че ходи веднъж и тогава когато му я направиха по-висока, да пита защо, пак му бяха казали, че трябва да има превод на заплата или пенсия.

# 1 653
  • Мнения: 54 464
Моето лично мнение е, че под регулярни преводи се разбират заплата/пенсия/майчинство, а не лични вноски.

Мери-Ан, може да имаш преференции по линия на работодател и затова да ти е по-ниска таксата.

# 1 654
  • Мнения: 363
Дева, това възможно ли е ако аз съм си я открила сметката, а не фирмата. Понеже си я открих, за да ми идват плащанията веднага (преди да въведат Блинк).

# 1 655
  • Мнения: 54 464
Според мен не. Ако е служебно открита от работодател, да.

# 1 656
  • Мнения: 996
Аз бих се запитал, понеже винаги търся във всичко скритите подтекст на целта, какво целят с тези регулярни преводи, какво печелят? При входящ превод, какво точно печелят , че да им е изгодно от лична сметка да се получават по 10 лв. примерно на месец? Аз смятам, че това е направено така, че като получаваш постоянни преводи, ще си обвързан с тази сметка дългосрочно, т.е. ще си им по дълго клиент, а не откриваш сметката от ден до пладне за някаква кратка дейност. Т.е. ще получаваш пенсия, заплата, някакви преводи, и ще е по - трудно да я закриеш.

# 1 657
  • София
  • Мнения: 4 253
По принцип имат предвид заплата, пенсия или друг регулярен доход.
На техния сайт, на страницата с плановете им са дали дефиниция:
"За регулярни постъпления се считат всички входящи преводи по основната сметка, включена в плана, от други лица минимум 3 от последните 4 месеца при минимална сума на регулярно месечно постъпление от 10 лв." - https://www.unicreditbulbank.bg/bg/individualni-klienti/bankiran … i-smetki/planove/
Преди две страници вече са ви отговорили. Това означава, че захранването на сметката от лична сметка в друга банка, НЕ отговаря на това условие. Дали е ФЛ или ЮЛ, на коя дата е направен превода, няма никакво значение.

# 1 658
  • Sofia
  • Мнения: 15 554
Това означава, че захранването на сметката от лична сметка в друга банка, НЕ отговаря на това условие.
А къде сме писали, че това положение отговаря на нашите случаи? Не съм споменавала прехвърляне от една моя сметка в друга. Доколкото разбрах, при съпруга на Merry-Ann също не става въпрос за това.

Като плюс, струва ми се, че martibb е редактирал поста си. Аз прочетох само първоначалния вариант, веднага след публикуването му, в който тази информация липсваше. Може и да греша, разбира се.

# 1 659
  • София
  • Мнения: 4 253
Аз не съм коментирала вашите казуси, а поясних какво се има предвид в цитата, който дадох.

# 1 660
  • Мнения: 363
Oceans, наистина така е написано на сайта им, но в нашия случай не ставаше дума за прехвъхляне от лична сметка от една банка в друга. Бащата (което уж е трябва да е 3то лице) на ММ му превеждаше регуляно малка сума (около 15лв) и работеше, беше на ниската такса. В един момент на едно от увеличенията на таксите, беше вече на по-високата. В уведомлението нямаше информация, че променят значението на на "регулярни постъпления", поне аз не помня да съм прочела такова нещо.

Казуса в случая е какво точно имат предвид под "регулярни постъпления". И според мен ЧревоУгодник, даде най-правилния съвет. Запитване към банката, писмено.

# 1 661
  • Мнения: 5 259
Казуса в случая е какво точно имат предвид под "регулярни постъпления". И според мен ЧревоУгодник, даде най-правилния съвет. Запитване към банката, писмено.
Понеже имаше разнопосочни мнения, които не кореспондират с написаното в сайта на УниКредит Булбанк, затова ги попитах дали има значение сметката на чие име е, от която е входящия превод, както и дали може да е на физическо лице или трябва да е на ЮЛ:
Цитат
Здравейте,

Във връзка с Вашето запитване бихме искали да Ви информираме следното:

Няма ограничение относно преводите- могат да бъдат нареждани или от Физическо, или от Юридическо лице. 

Оставаме на Ваше разположение при допълнителни въпроси.

Не съм очаквал друг отговор. Ако имаше такова ограничение, щеше да го пише в сайта, а не го. Може да си превеждате от собствена сметка в друга банка към сметката в УниКредит Булбанк и отново ще се счита за "регулярни постъпления".

# 1 662
  • Мнения: 35 971
моля някой да пусне нова тема

# 1 663

Общи условия

Активация на акаунт