За класирането почерпи, към училището бягай ти - 7 клас /26.06-02.07/

  • 173 809
  • 1 396
  •   1
Отговори
# 1 305
  • София
  • Мнения: 3 513
просто математиката не й се удава /на мен и на баща й също, поради което и не можем да й помогнем/.
Моето е същото. С БЕЛ се справяше сам, но не и по математика. Там трябваше да помагам. Но виждах колко малко трябва да му се обясни, за да разбере нещата. Буквално не виждаше гората от дърветата. Явно този начин, по който са обяснени нещата в учебника не е неговият. Не може всички да мислят еднакво.
Ама кой да ти мисли и за това. В ресорното министерство са заети с друго.

# 1 306
  • Мнения: 131
Децата са различни, няма как всички да са на върха по определени показатели. И сега има деца , които се справят перфектно по сегашните (колкото и да са непрактични) критерии.  В крайна сметка не може да се очаква външната среда да е отговорна за децата ни.  И ние не постигнахме целта си , имаме 6.5 т. по-малко и няма да учим по 1-во желание(освен ако не стане ЧУДО) , но фактите са такива и трябва да ги приемем. Никой не ни е виновен. И другите са се борили при тези условия, които са били ясно много отдавна.
Поздравления за всички деца постигнали мечтата си да учат в желаното училище!

# 1 307
  • Мнения: 26
И ние не сме приети по първо желание, надяваме се на второ класиране да ни стигне за немските паралелки на 35 СУ, защото сме само на 3 точки и половина. Иначе в класа на дъщеря ми всички се бяха изложили и деца с по 90 точки и на двата предмета на пробни матури сега са с по 70 по мат и 80 по бел като моята. Имат и четири двойки по математика. Не се й учудих като видях резултатите- очакваше се. Бях в потрес след като тя ми показа как се държат с госпожата си по математика- викаха, крещяха жената една задача не може да преподаде. По български им беше класна и ги занимаваше с проблемите на пушещите деца и затова, че някой си пушил в тоалетната електронно наргиле и те нищо не научиха. Опитваха се само 5-6 амбициозни деца да ги спрат, но беше невъзможно, оплаквах се на родителските срещи, но нищо не се оправи. Записах я и на уроци, но там не могат да ти налеят всичко като с фуния. Тя полагаше много усилия, но с такива класове просто нямам думи. Всички тези деца в момента са приети в ТОХ-а, Хенри Форд и Киров и все такива училища. А горките умни деца в момента са пак по-силни СУ-та, но всички те бяха амбициозни за езикови гимназии, но уви с такъв клас. Трябваше да си излея чувствата.

# 1 308
  • София
  • Мнения: 3 513
Моят като малък искаше ТОХа. Щял да си прави заведение за супички и сандвичи. Все ми казваше: "тая рецепта я запиши, че може да ми потрябва". И сега се справя не лошо с готвенето. Като унищожи всичко сготвено вкъщи и хвърля четири кюфтенца на скарата. Често ходи да напазарува на дядо си и да си сготвят нещо - последния път свинско с грах бяха правили.
Преди две-три години решили наборът и малкото да си пийнат от бульоните на Маги и Малчо (брат му беше на 6), за да е полезен записал рецептата:
17:30 включваме печката и слагаме тенджера с вода
17:40 водата завира
17:41 слагаме бульона в чашите
17:45 сипваме врялата вода
Питам го какво ще правим ако ни се допие бульон в 18:30. А той толкова учудено ме изгледа: "ми ще ползваме друга рецепта"

# 1 309
  • Мнения: 14 654
Ами така, ако едно дете има 95 и 94, точки на НВО независимо по кой предмет са, за това дете е горе долу все тая дали едното ще се утроява или двете ще се удвояват. Но ако детето е добро по БЕЛ и иска да учи език, но МАТ меко казано не му е любима. То за него ще е от полза, ако БЕЛ се утоява, а МАТ не.
От класа на дъщеря ми имаме такъв пример на детенце, с голяма разлика в оценките по двата предмета и тя сега може да избира не от ЕГ, а от тези паралелки с хуманитарен профил, в които бала е 3хБЕЛ. И според мен не е честно, спрямо тези деца...а тя искаше да учи в ЕГ и с чуждия език до 7 клас се справяше отлично  Sad

Eзиковите гимназии не са хуманитарни училища, нито антипод на математическите гимназии, че да се настоява за превес на българския език при балообразуването. Нито едно "детенце" не е ощетено, защото в ЕГ има и матетически, и хуманитарни профили, има и отбори по математика, които представят училищата по състезания, така че логично се търсят деца, които се справят на добро ниво и по двата предмета, а не "дечица", на които "математиката, меко казано, не им е любима". И щом си запълват паралелките с деца, постиганли добри резултати и по БЕЛ, и по математика, няма защо да променят критериите си.
Щом на вашето познато "детенце" не му стигат точките за езикова гимназия, значи не е за там, ами съвсем естесвено ще отиде в хуматинарна паралелка. А ако толкова много е мечатало за ЕГ, да си беше научило по математика и поне една петица щеше да изкара.
Дори и изявените математици, с медали от състезания и олимпиади, си правят труд да се подготвят много добре по български, за да се класират в математическа гимназия, така че не виждам проблем ако някое дете много силно желае ЕГ да положи усилия да изкара една прилична оценка и по математика.
Има училища с паралелки, в които се класираш с много по-малка тежест на математиката, а има и НГДЕК, така че който е зле по математика, ще отиде там.
Добре че не се разчита на изтрещели майки да определят балообразуването спрямо уменията на собсвеното си чадо, че би настанал пълен хаос. Сега поне всеки си попада на мястото и ако самопреценката е реална, очакванията съвпадат с резултатите от класирането  Peace И като гледам какъв висок процент деца са класирани по първо желание, явно повечето все пак имат адекватни очаквания от себе си и не се бутат в училища, които не са за тях.

# 1 310
  • София
  • Мнения: 18 140
Съгласна съм с Янечек. Peace Вземете децата от МГ, афинитетът им по мат попречил ли е да се справят с езиците? Не, нали? В най-лошия случай на финала на гимназията са със сертификат по един, понякога и по два езика на ниво С1, без  дори да са припарвали до ЕГ. Това само доказва, че математиците по нищо не отстъпват на литераторите в изучаването на чужд език, от което следва, че няма причина единият или другият предмет да има по-голяма тежест за приема в ЕГ. Самите гимназии (поне тези с традиции и претенции да извеждат випуски с добро ниво на владеене на езика) очевидно  знаят това и въпреки предоставената им възможност за промяна са заложили на старото балообразуване. Подозирам, че и  в бъдеще ще си останат на това мнение.
А и не разбирам, честно казано как едно НВО, било то по математика или БЕЛ, доказва някакви заложби. Единствената му цел е да провери степента на овладяване на материала и съдържанието му/степента му на сложност са такива, че дори и 100 точки да имаш, пак е доста пресилено да се твърди, че си талант в областта, особено пък в частта с мат.

Последна редакция: нд, 02 юли 2017, 13:34 от пенсионирана русалка

# 1 311
  • Мнения: 14 654
Да не говорим че има универистетски специалности, в които те приемат с изпит по език и математика - в Стопански Факултет на СУ например. Контингент обичайно са им възпитаниците на езиковите гимназии и тези от математическите, на които не им се учи във ФМИ.
Не всеки, отишъл в ЕГ, иска да се развие като хуматинар. Хубавото, че можеш да станеш, какъвто си поискаш.

Последна редакция: нд, 02 юли 2017, 13:35 от Янeчeк

# 1 312
  • Мнения: 2 024
Скрит текст:
Ами така, ако едно дете има 95 и 94, точки на НВО независимо по кой предмет са, за това дете е горе долу все тая дали едното ще се утроява или двете ще се удвояват. Но ако детето е добро по БЕЛ и иска да учи език, но МАТ меко казано не му е любима. То за него ще е от полза, ако БЕЛ се утоява, а МАТ не.
От класа на дъщеря ми имаме такъв пример на детенце, с голяма разлика в оценките по двата предмета и тя сега може да избира не от ЕГ, а от тези паралелки с хуманитарен профил, в които бала е 3хБЕЛ. И според мен не е честно, спрямо тези деца...а тя искаше да учи в ЕГ и с чуждия език до 7 клас се справяше отлично  Sad

Eзиковите гимназии не са хуманитарни училища, нито антипод на математическите гимназии, че да се настоява за превес на българския език при балообразуването. Нито едно "детенце" не е ощетено, защото в ЕГ има и матетически, и хуманитарни профили, има и отбори по математика, които представят училищата по състезания, така че логично се търсят деца, които се справят на добро ниво и по двата предмета, а не "дечица", на които "математиката, меко казано, не им е любима". И щом си запълват паралелките с деца, постиганли добри резултати и по БЕЛ, и по математика, няма защо да променят критериите си.
Щом на вашето познато "детенце" не му стигат точките за езикова гимназия, значи не е за там, ами съвсем естесвено ще отиде в хуматинарна паралелка. А ако толкова много е мечатало за ЕГ, да си беше научило по математика и поне една петица щеше да изкара.
Дори и изявените математици, с медали от състезания и олимпиади, си правят труд да се подготвят много добре по български, за да се класират в математическа гимназия, така че не виждам проблем ако някое дете много силно желае ЕГ да положи усилия да изкара една прилична оценка и по математика.
Има училища с паралелки, в които се класираш с много по-малка тежест на математиката, а има и НГДЕК, така че който е зле по математика, ще отиде там.
Добре че не се разчита на изтрещели майки да определят балообразуването спрямо уменията на собсвеното си чадо, че би настанал пълен хаос. Сега поне всеки си попада на мястото и ако самопреценката е реална, очакванията съвпадат с резултатите от класирането  Peace И като гледам какъв висок процент деца са класирани по първо желание, явно повечето все пак имат адекватни очаквания от себе си и не се бутат в училища, които не са за тях.

Ей, добре, че ми отвори очите! Ми тя системата била перфектна отвсякъде - всеки на мястото си, както Бог МОН е отредил! Грешно е да се мечтае, за каквото не ти е отредил същия този бог и още по-грешно е да се стремиш да го постигнеш.
Налягайте си парцалите и бъдете възпитани - благодарете за това, което ви е отредено!

# 1 313
  • Варна
  • Мнения: 750
Всеки споделя и няма нужда от субективни генерални обобщения.Не разбрах кои са изтрещелите майки, тези които мислят различно ли ?

# 1 314
  • Sofia
  • Мнения: 526
И ние не сме приети по първо желание, надяваме се на второ класиране да ни стигне за немските паралелки на 35 СУ, защото сме само на 3 точки и половина. Иначе в класа на дъщеря ми всички се бяха изложили и деца с по 90 точки и на двата предмета на пробни матури сега са с по 70 по мат и 80 по бел като моята. Имат и четири двойки по математика. Не се й учудих като видях резултатите- очакваше се. Бях в потрес след като тя ми показа как се държат с госпожата си по математика- викаха, крещяха жената една задача не може да преподаде. По български им беше класна и ги занимаваше с проблемите на пушещите деца и затова, че някой си пушил в тоалетната електронно наргиле и те нищо не научиха. Опитваха се само 5-6 амбициозни деца да ги спрат, но беше невъзможно, оплаквах се на родителските срещи, но нищо не се оправи. Записах я и на уроци, но там не могат да ти налеят всичко като с фуния. Тя полагаше много усилия, но с такива класове просто нямам думи. Всички тези деца в момента са приети в ТОХ-а, Хенри Форд и Киров и все такива училища. А горките умни деца в момента са пак по-силни СУ-та, но всички те бяха амбициозни за езикови гимназии, но уви с такъв клас. Трябваше да си излея чувствата.
Стискам ви палци за второ класиране. Ние сме почти аналогична ситуация с класа до 7 клас. Аз подкрепям с две ръце и идеята за допълнителна възможност за явяване, въпреки че това едва ли някога ще се осъществи:-(

# 1 315
  • Мнения: 14 654
Не разбирам подигравателния тон - има критерии, според които се търсят ученици с конкретен профил и ако ги покриваш, отиваш в съответното училище. Няма предопределеност, има резултати, които са лична заслуга на кандидата. Не виждам нищо ощетяващо в критериите за прием на нито една гимназия.
Тази работа, че обикновените деца щели да заемат мястото на генийчетата в МГ, е точно толкова смехотворна, колкото и че селянчетата ще заемат местата на на софийските деца в топ гимназиите. Има класиране по точки, няма съдби и богове.

# 1 316
  • Пловдив
  • Мнения: 9 738
Каквито и ще да са критериите, тестовете, изпитите и т.н. винаги ще има деца, приети по първо желание и такива, останали под чертата с разлика от 1 точка. Кой бил добър по МАТ, кой по езика, няма никакво значение. Винаги ще има недоволни и разочаровани.

# 1 317
  • Варна
  • Мнения: 750
В последните страници се споделиха различни истории, с които ситуацията се вижда от различни страни.Не разбирам нравоучителния тон, а предложението всеки да си бил научел по математика и да има 5 е обидно за доста деца , аз специално не разбрах на кого помогна освен на авторката.

# 1 318
  • София
  • Мнения: 18 140
Може и да е рязка като изказ Янечек, но по същество е права. Не съм съгласна само  с това, че който си е научил, гарантирано ще докара едиколко си. Всичко е въпрос и на здравословно състояние в момента, и на кондиция, и на кофти късмет, ако щете..Никъде не е написала, че МОН са богове и каквото отредят - това е... Но при определените условия с НВО (добри или лоши, такива са за всички), със свободата  на училищата сами да определят балообразуването си, всички деца са поставени пред еднакво като тежест  изпитание за успешно справяне. И в зависимост от гонената на финала цел, ЕГ, МГ, ПГ, ХГ, всеки ще трябва да  натисне повечко на по-слабото си място, ако оценката му оттам е решаваща за приема. Не може да се очаква съобразяване с възможностите на отделни деца.

Едно примерче-питане с числа:
1 девойка - 86 по БЕЛ,  84 по мат
2 девойка -87 по мат, 83 по БЕЛ
3 девойка - 89 по мат, 81 по БЕЛ
4 девойка - 82 по БЕЛ, 88 по мат


Коя е най-заслужила да влезе в ЕГ? Това са все деца с относително еднакво справяне и по двата предмета. Но при утрояване на единия, някои ще изгорят. Кои да бъдат? Винаги ще има недоволни..

Последна редакция: нд, 02 юли 2017, 14:17 от пенсионирана русалка

# 1 319
  • София
  • Мнения: 3 513
Не разбирам подигравателния тон ...
А аз се учудвам колко тактични са всички спрямо безумното ти изказване. Как можеш да се изказваш така за деца, които не познаваш.
Тоя можел да научи това, оня онова, а тоя не заслужавал ннам си кво. Ми като си толкоз умна лекувай се сама и си поправяй техниката, колата и асансьора сама. Отглеждай си и това, което преживяш. Така ще си общуваш само с богоизбрани на твоето ниво.
Ние простичките сме научени да уважаме другите.

Общи условия

Активация на акаунт