Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 75 132
  • 739
  •   1
Отговори
# 330
  • Русе
  • Мнения: 11 926
Може ли за помощ с тази задача?
Как да я обясня?
 4 - най-много

Първо разделяш на три купчинки  11 11 1
След това      ,ако едното 11 е по тежко от другото, по тежкото разделяш на 5 5 1
По тежкото 5 на 2 2 1
е накрая по тежкото 2 , показва по тежката монета.

 Всъщност, най-малкото премервания са 1.
Ако 11 и 11 тежат еднакво, знаи отделената е най-тежката

                    

# 331
  • гр.Варна
  • Мнения: 1 339
отговорът е 3

# 332
  • Русе
  • Мнения: 11 926
   Не знам защо дават отговор 3. Но е възможно с едно премерване да се отдели най-тежката монета, както описах.Освен а не са го предвидили.
Иначе по схемата най-много с 4 измервания, ще се открие

# 333
  • Мнения: 6 954
Може ли за помощ с тази задача?
Как да я обясня?
Отговорът е 3, а не 4.
Правим 3 купчинки възможно най-близки по брой. В случая са 7, 7, 9.
1. Мерим 7 и 7.
2а. ако са равни, купчинката с 9 монети делим на 3 и мерим две от тях.
3а. Ако са равни, то е третата; ако не са взимаме по-тежката купчина и мерим по една монета. Ако са равни, то е последната монета. Ако не са, то по-тежката е търсената.

2б. Ако 7 и 7 не са равни отделяме по-тежката купчина и я правим на 3 купчинки 2+2+3. Мерим 2 и 2.
3б. Ако са равни от купчинката с 3 мерим 1 и 1 и като т.3а. Ако не са равни взимаме по-тежката двойка монети и тях сравняваме.

# 334
  • Мнения: 5 178
Аз го намирам 3 претегления
 8-8-7
1.Ако някое от 8 е по-тежко
3-3-2
След още едно претегляне се определя кое е различното

2.Ако обаче 8-8 везната е в равновесие, значи различното е в групата от 7
Делим я на 3-3-2
Още едно теглене и всичко е ясно

# 335
  • гр.Варна
  • Мнения: 1 339
Благодаря!
Стана ми ясно как да му го обясня Wink

# 336
  • гр.Варна
  • Мнения: 1 339
А може ли разяснение за тази задача

# 337
  • Варна
  • Мнения: 3 247
alaskan summer Тук ключовото условие е, че "С е непосредствено след D"". Останалите са в следната последователност - E, B, A, но не задължително непосредствено един след друг.
Вариантите на класирането са:
EBADC
DCEBA
EDCBA
EBDCA
Този, който няма как да е на трето място, е В.

# 338
  • Мнения: 6 095
Може ли за помощ с тази задача?
Как да я обясня?
Ако разделим на две равни части по 11 монети и претеглим може да открием по тежката купчина( друг въпрос е ако още тогава открием монетата) ,след първо претегляне махаме 12,след второто махаме  6 и остават 5 монети,след третото 3 така че според мен 4е верния отговор .

# 339
  • Мнения: 6 954
Може ли за помощ с тази задача?
Как да я обясня?
Ако разделим на две равни части по 11 монети и претеглим може да открием по тежката купчина( друг въпрос е ако още тогава открием монетата) ,след първо претегляне махаме 12,след второто махаме  6 и остават 5 монети,след третото 3 така че според мен 4е верния отговор .
Вижте, питат за най-малко на брой претегления, при които със сигурност ще открием по-тежката монета! Може да предложите вариант и две по две да ги теглим, но при положение, че малко по-нагоре има дадени две решения как става с 3 претегления, а още преди това има дадено и Вашето предложение (което очевидно е грешно) не разбирам защо го публикувате?!?

# 340
  • Плевен
  • Мнения: 239
Здравейте!
Имам нужда от помощ за една задача за 7 клас. От ЗИП е.
Благодаря!:)

# 341
  • София
  • Мнения: 6 194
Ей, много трудна тази математика за 5ти клас. Blush

В книжарница се продават няколко вида албуми. Цената на всеки албум в левове е цяло число. Няколко деца си купуват албуми. Всяко дете купува албуми само от един вид и толкова на брой, колкото е цената в лева на един албум от този вид. Децата плащат с банкноти от 10лв. и всяко получава ресто, различно от останалите. Колко най- много могат да бъдат децата и колко лева ресто получава всяко от тях?



3 деца?
всяка платена сума трябва да е число по същото число.
максимално платената да е под десет лева.
до 10 такива са 1х1 = 1, 2х2=4 и 3х3=9
ресто 1, 6 и 9 лева


Всъщност отговорът бил 5. Явно е имало повод да мисля върху мн.ч. Joy
1во дете- 1 албум- 1лв- ресто 9лв и така до 5тото дете. От 6тото започва да се повтаря рестото.

# 342
  • Мнения: X
Записах числата от 459 до 600 включително. Кое е 27-мото число, което записах?
459+27-1=485

# 343
  • Варна
  • Мнения: 2 443
Здравейте!
Имам нужда от помощ за една задача за 7 клас. От ЗИП е.
Благодаря!:)

Представи n^12+64 като (n^4)^3+4^3 и после следвай формулата за съкр умножение. После представи (n^4+4)
като (n^2)^2+2^2.  Пиша през телефона и се извинявам за тел запис.

# 344
  • София
  • Мнения: 18 169
Подходът към задачата може да е с различни формули. Simple Smile

Аз използвах примерно тази (а+b)^3.

n^12+64=
=(n^4)^3 +3.n^8.4+3.n^4.16 +64 - 12.n^8 - 48.n^4=
=(n^4+4)^3-12.n^4.(n^4+4)=
=(n^4+4) .[(n^4+4)^2 -12n^4]=
=[(n^2)^2 +2.n^2.2 +4 - 4.n^2].[n^8+8.n^4+16-12.n^4]=
=[(n^2+2)^2-(2n)^2].[n^8-4n^4+16]=
=(n^2+2-2n)(n^2+2+2n)(n^8-4n^4+16)

Дотук са докарани МИНИМУМ трите искани множителя, има и по-нататъшни разлагания, но едва ли са по силите на седмокласник.

Общи условия

Активация на акаунт