Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 74 504
  • 739
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 3 049
Най-вероятно детето, като види задачата, ще се сети само и ще даде верния отговор, но ние сме в размисъл. (случвало ми се е) Simple Smile

# 181
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 290
Детето се разрева ,защото не можа да реши задачата.Обаче ,като я погледнах и аз се обърках .Затова помолих за помощ тук,защото не се сещам какво е решението.Малко ме е срам....
Благодаря ви,че се опитвате да ми помогнете.

# 182
  • Мнения: 21 455
Откъде е задачата? И точно ли е цитирано условието?
Ако е училищен материал, залагам на това:
По обратен път:
80 - 30 + 20 = 70
Скрит текст:
Имаме някакви пари, ако похарчим 20 и спестим 30, ще имаме 80.

# 183
  • София
  • Мнения: 18 062
Задачката е за втори клас.
От парите ,които имам сега,ако похарча 20лв.,а спестя 30лв.,ще ми останат 80лв.Колко лева имам сега?

Помооощ...

solnichka, на практика вариантът ти не е различен. Със сигурност на финала имаме 80, в тях обаче влизат и спестените 30 (те просто са за подвеждане за мен, понеже не са излезли от джоба ни). Към тези 80 добавяме изхарчените 20 и получаваме 100, които сме имаЛИ. Тоест сега имаме точно 80.

# 184
  • Сф
  • Мнения: 10 670
Е добре де, нали по условие е казано " ако похарча 20" , а се пита колко имам "сега".Дефакто не са похарчени. За спестените също не е ясно влизат ли в тия 80.Ако си представим куп с пари и заделяме , става точно това- 30+20+ 80.
За втори клас, сега в началото още, скоби, работи.Може би може да се ориентираш по материала, който взимат сега.Моята е 3 кл., аз такава задача не помня .Нямате ли фейсбук група да питаш другите как са я решили? В крайна сметка не я решавайте.Горкото дете, да плаче за една задача Sad
Логическите наистина са отвратителни .

# 185
  • Мнения: 12 153
Тръгваш по обратния път. На финала имаш 80. От тях вадиш спестените 30, те са добавени по-късно. Остават 50. Към тях добавяте похарчените двайсет. Получава се 70.

Втори вариант: харчите двайсет, но спестявате трийсет. Тоест реално имате приход от 10 лв. Като ги извадите от 80 се получава 70. 80-(30-20)= 80-10=70

# 186
  • Мнения: 6 588
Моля, за помощ! Задачата е за пети клас, но дъщеря ми се затруднява да я реши , аз също.
Задачата е следната:

Напишете всички стойности на ,,м,, ,ако ,,м,, е делител на числото 96и8<м< 35

Отговорите са 12;16;24;32

Въпросът е как се стига до тези стойности? ( в час не са решавали от този тип задачи, за да е наясно детето какво да прави)

Благодаря предварително!

# 187
  • Мнения: 21 455
М е делител на 96.
Разлагаме 96 на прости множители.
96= 2.2.2.2.2.3
От тези множители образуваме всички възможни произведения по-големи от 8 и по-малки от 35.

# 188
  • София
  • Мнения: 18 062
Моля, за помощ! Задачата е за пети клас, но дъщеря ми се затруднява да я реши , аз също.
Задачата е следната:

Напишете всички стойности на ,,м,, ,ако ,,м,, е делител на числото 96и8<м< 35

Отговорите са 12;16;24;32

Въпросът е как се стига до тези стойности? ( в час не са решавали от този тип задачи, за да е наясно детето какво да прави)

Благодаря предварително!
Намирате всички делители на 96.
96|2
48|2
24|2
12|2
6|2
3|3
1
Следователно  делителите на  96 сa 1, 2,3,4,6,8,12,16, 24,32,48,96
Маркираните отпред и отзад отпадат, защото по условие делителите трябва да са по-големи от 8 и по-малки от 35.

# 189
  • Мнения: 6 588
Сърдечно ви благодаря! bouquet

# 190
  • Мнения: 11
Моля, за отговор на следната задача: колко са всички четни четирицифрени числа с нечетна цифра на десетици.

# 191
  • Мнения: 64
90x5x5=2250
т.е.:
с цифрите на стотиците и хилядите може да се изпишат 90 числа (от 10 до 99), всяко го комбинираме с петте "нечетни" цифри (90х5) и получените числа комбинираме с петте "четни" цифри.

# 192
  • Мнения: 11
Много благодаря

# 193
  • Мнения: 6 022

Ще помоля за помощ .Детето е записало:
P=π 2 r -π2r= 1/2  .3,14.6.6- 3.14.3.6=0 mm 
Възможно ли е такъв отговор.

# 194
  • Мнения: 1 484
В книжарница продават няколко вида албуми .Цената на всеки албум е цяло число левове.Всяко дете купува албуми само от един вид ,толкова на брой,колкото е цената на един от този вид.Всяко дете плаща с банкнота от 10 лв и получава ресто ,различно от останалите .Колко могат да бъдат децата и какво ресто получава всяко от тях?Задача за 5 клас

Общи условия

Активация на акаунт