За проблемите в училище и още нещо...

  • 39 852
  • 366
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 748
От тази година започнаха някаква тенденция към олекотяване на материала, уж. Нямам големи очаквания, следващото правителство ще има други "гениални" идеи.
В нашето образование всичко е тотално сбъркано. Съгласна съм с изказаното преди няколко поста мнение, че го правят нарочно. Последният пример е външното оценяване по БЪЛГАРСКИ ЕЗИК за 4 клас. В критериите за оценка се казва да не се обръща внимание на допуснатите правописни грешки  censored

Заети сме да заливаме децата с информация, а вече на никой не му е необходимо да наизустява някакви факти. Важното е да могат да четат, да смятат, да се научат на това как да учат, на критично мислене, на чужд език и дигитална грамотност. Само че за тези най-важни неща не остава време, защото децата трябва да бъдат заливани с купища ненужна информация и в крайна сметка до четвърти-пети клас да се отвратят от всичко.

# 46
  • Пловдив
  • Мнения: 14 075
Всички часове по физическо, рисуване и пеене, които по принцип се дават за разтоварване, при нас са български.  ooooh!

Говорете с госпожата. Кажете и, че държите децата да карат всички предмети. Ако няма ефект - при директора. Ако няма и там - РУО-то. Но мисля, че още на училищно ниво нещата ще се поправят. Поне при нас става така.

# 47
  • Мнения: 2 885
Посланието което искам да оставя у сина ми е,да не се връзва на системата,да не уважава и да не се респектира от нея.
Имам предвид всяка система,не само образователната

 Shocked

Системата е деца - родители - учители. Явно МОН успешно върти всички в спирала през последните години.
Проблемите са идентични и в БГ училищата в чужбина - учителите са превърнати в администратори, а за децата на никого не му пука.

# 48
  • Мнения: 46 535
Като изключа Историята (при която и по наше време, и днес има ненужно много дати, заради които не могат да се запомнят основните), въобще не ми се струва натоварено. 6 клас е дъщеря ми. Учебниците са написани на достъпен език.
Но мързелът е огромен.

Сега вече рядко имат изисквания към тетрадките, но като цяло досега са били благосклонни и се опитваха да им намалят раниците, например една тетрадка за работа в клас и домашно. Контролни и класни на лист. За разлика от моите спомени, когато за всяко нещо имахме тетрадка.
Но тези неща са индивидуални. Ако видите, че не се мили, ставате на родителската среща и си търсите правата. Сега поне това е възможно.

Иначе са по 22-23 деца в клас, за сравнение с мое време бяхме над 35, мъжът ми, 75 набор, са стигали до 42.

Не ми харесва липсата на занимания по ДТИ, някогашното трудово, допада ми промяната в часовете по физически, няма ги гредите, козите и другите дивотии, има такива, в които могат да участват и деца без специални възможности.

Не ми допада и начинът на изпитване, тестовата система. Но не може всичко да е идеално.

# 49
  • Мнения: 7 006
Посланието което искам да оставя у сина ми е,да не се връзва на системата,да не уважава и да не се респектира от нея.
Имам предвид всяка система,не само образователната

 Shocked

Системата е деца - родители - учители. Явно МОН успешно върти всички в спирала през последните години.
Проблемите са идентични и в БГ училищата в чужбина - учителите са превърнати в администратори, а за децата на никого не му пука.



Защ се пулиш?..
Всички единодушно реват,я от здравеопазване,я съдебна,я образователна...
А пък превивате гръб и правите квото ви кажат?
Хем всичко живо се оплаква колко неефективна е образователната(пардон,опростачващата)система в България,хем сте съгласни децата да бъдат заливани с тонове ненужна информация/плява,и да пишат по 10 часа на ден..
Сори,ма аз не отглеждам калугер,и държа детето ми да има нормално детство,доколкото е възможно в тоя ненормален свят..
Няма как да стане аз на 40 да работя по 8часа,а той на 10 да чете и пише по 10-12часа,щото онея идиоти от Мон така били решили..Тц..



Кой писа по-горе за часовете по рисуване и физическо?
И нашата ги кара да пишат и решават задачи в тези часове..Луда работа..

П.п.А родителското тяло никога не е било част от образователната система.

Последна редакция: пт, 19 май 2017, 06:49 от Какво?

# 50
  • Мнения: 41 061
Сравнете този пост

Като изключа Историята (при която и по наше време, и днес има ненужно много дати, заради които не могат да се запомнят основните), въобще не ми се струва натоварено. 6 клас е дъщеря ми. Учебниците са написани на достъпен език.
Но мързелът е огромен.

Сега вече рядко имат изисквания към тетрадките, но като цяло досега са били благосклонни и се опитваха да им намалят раниците, например една тетрадка за работа в клас и домашно. Контролни и класни на лист.

с този пост

Това, което постига нашата образователна е система  е тотално отвращение у учениците към всичко свързано с училище. В резултат на това- нежелание за учене и неусвояване на знания. Всъщност- образователната система е такава, че дори и да желаеш,трудно можеш да усвоиш нещата от учебниците, написани от доценти и професори (някои, които не са и стъпвали в училище), които дори родителите трудно разбират от един път прочитане. Понякога си мисля, че всичко се прави умишлено, за да има неграмотност и затъпяване. Не е ли така?  Учат сума ти простотии и сложнотии по български език  и като завършат ми пишат ваЛчер, коЙто хора и аС.

Госпожата им по български старателно посъветва децата да не носят излишни неща в раниците си, за да не им тежат,  а самата тя изисква САМО 9 тетрадки по БГ и литература!!!

И ще видите истината - система няма. Никъде в методическите указания на министерството не е казано, че трябва да има тонове домашни, по десет тетрадки и т.н. Това си го правят училищата и даже индивидуално учителите по места. Ако беше въпрос до система нямаше да има и доволни родители, нали? Аз например изобщо не мога да схвана оплакванията на болшинството родители от труден материал, писане на домашни до среднощ, неразбираем материал и т.н. Просто на мен не ми се е случвало и целият период 1 - 12 клас за нас мина доста ненапрегнато. И именно това затвърди мнението ми, че колкото и да говорим за СИСТЕМА  всъщност такава няма, има ИНТЕРПРЕТАЦИИ ПО МЕСТА на учебната програма и на методиката.  А, че има и системни проблеми, има. Но не в този смисъл, от който са главните оплаквания. Основната системна грешка за мен е в математиката - в началото се бърза (спрямо Европа), а после децата изгубват нишката и изостават. А там, където се е започнало по-бавно, има основа на базата на която после децата изпреварват. За основния курс до 7 клас други кой знае какви забележки към системата нямам.

# 51
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 413
Тук не става дума за проблеми в минаването от един клас в друг или само за ниски оценки, а за неадекватни учебници и претрупаност в материала, което води до неефективност на знанията. Освен това, поне моят шестокласник, не е мотивиран по никакъв начин от учителите си да учи, нито са успели да го привлекат към учебния си предмет.
Да не говорим за безумните контролни по ДТИ, музика и изобразително изкуство ... Shocked
Това не са ли, все пак, предмети за развиване на някакви умения, а не за теория?! На децата не им трябва още един разказвателен предмет.  Sad

По материала се препуска и не се натрупват трайни знания. Идеята не е просто да се отметне един учебник, а да се научи нещо, поне за обща култура.

# 52
  • Мнения: 41 061
Тук не става дума за проблеми в минаването от един клас в друг или само за ниски оценки, а за неадекватни учебници и претрупаност в материала, което води до неефективност на знанията. Освен това, поне моят шестокласник, не е мотивиран по никакъв начин от учителите си да учи, нито са успели да го привлекат към учебния си предмет.
Да не говорим за безумните контролни по ДТИ, музика и изобразително изкуство ... Shocked
Това не са ли, все пак, предмети за развиване на някакви умения, а не за теория?! На децата не им трябва още един разказвателен предмет.  Sad

По материала се препуска и не се натрупват трайни знания. Идеята не е просто да се отметне един учебник, а да се научи нещо, поне за обща култура.

Изобщо не съм имала предвид ниски оценки или преминаване в друг клас.

Неадекватни учебници има, но за всеки учебник има по много варианти, не е да има само един учебник, нали? И от тези много има и по-свестни и да избере свестен учебник е работа на учителя. Което значи, че нещата опират до учител, не до система. По нормалните пазарни принципи лошите учебници трябва да си останат непродадени и да донесат загуба на издателя си.

С мотивацията мисля, че малко се спекулира. Училището не е цирк и учителите не са клоуни, които да се опитват да привлекат вниманието на децата към предмета. Нас едно време да не би някой да ни е мотивирал? Не е, просто си знаехме, че училището е задължение и трябва да се учи. Мотивацията беше в семейството, много често и с наказания, че и шамари при някои деца. И работеше, ще знаеш Twisted Evil

Контролните по музика, рисуване и ДТИ са според зависи. При положение, че не можеш да изискваш всяко дете да може да рисува, да пее или да рендосва дъски (не знам какво правят по ДТИ), остава да ги изпитват на теория за да им сложат някаква оценка. А колко сериозно ще е това препитване, или някой комплексиран учител ще се прави на интересен, вече пак опира до човек. Но на децата няма да им навреди на общата култура да позапомнят едно друго за музиката и изкуството, нали?

Препускането по материала вече е системен проблем. По доста предмети материалът би могло да се редуцира в началния курс. Особено по математика мисля, че първоначално трябва да се кара по-бавно за да се създаде база. За мен системните проблеми са в горния курс, където според мен няма смисъл всички предмети да се учат на високо ниво. Много по-добре би било от 8 клас нататък да има две степени за всеки предмет ( например математика А и математика Б). И всеки да трябва да си избира 3 или 4 А-та и останалото да са Б-та. Така това, което е интерес за ученика ще се учи не на високо, а на много високо ниво, а останалото ще е за обща култура (и бас държа, че повече ще остане в главите на децата). Но вие тук не се оплаквате от гимназиалния етап, а от основния, а там (както казах) аз проблеми не съм виждала. Даже беше скучно и бавно по математика например.

# 53
  • Мнения: 1
Здравейте, току що гледах по телевизията г-жа Янка Такева, май така й беше името, която от името на учителите била много възмутена, че родителите искат да наблюават какво се случва с децата им в класните стаи и това, видиш ли, обиждало учителите. Не знам вие какво мислите, но за мен е абсурдно при всичко, което става в детските градини и училищата някой да се обижда, че имаме нужда от сигурност. Живеем в 21 век, съвсем скоро през телефон ще можем да си запалваме колата и зареждаме хладилника, вече можем да виждаме какво става на другия край на света и това е стандарт, но когато става дума да искаме най-нормалното нещо - да виждаме какво правят с децата ни, това се  смята за обидно и неморално. Вие какво мислите по въпроса?

# 54
  • Мнения: 6 565

С мотивацията мисля, че малко се спекулира. Училището не е цирк и учителите не са клоуни, които да се опитват да привлекат вниманието на децата към предмета. Нас едно време да не би някой да ни е мотивирал? Не е, просто си знаехме, че училището е задължение и трябва да се учи. Мотивацията беше в семейството, много често и с наказания, че и шамари при някои деца. И работеше, ще знаеш Twisted Evil

Не е точно така. Баба ми е историчка, учител от старата школа. Седеше до среднощ да подготвя уроците си, без компютър правеше презентационни табла у дома, водеше децата по музеи, носеше собствени книги и снимки от вкъщи, за да ги показва на децата по време на урока. Отговорът защо го прави е простичък - “За да им е интересно на децата, как иначе ще научат“. И тя не беше изключение. Колежките ѝ по география, биология и т.н. правеха същото.
При сегашните технически възможности и изобилие от източници направо е срамота един учител да не може да направи урока си интересен.

# 55
  • Мнения: 41 061
Естествено, че никой няма право да подслушва и следи учителите. Права е госпожата и аз съм солидарна с нея Sunglasses
Обаче родителите имат право да следят СОБСТВЕНИТЕ СИ ДЕЦА и да изискват камери, които да следя децата им, а не учителите. Пък ако някой учител попадне в кадър, негова си работа Joy
С други думи камери трябва да има в общите части - класни стаи, занимални и т.н. Никой не иска камери в учителската стая или в тоалетната на учителите Twisted Evil Ама то и сега вече камерите са стандарт в училищата, та не разбирам за какво е протестът newsm78

# 56
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 413
Кой дава да се избират учебници? Избира се един учебник по предмет от училището и по него се учи. Това, че на теория има еди-колко-си издателства не означава, че аз или ти имаме достъп до тях и роля в избора им. Учебника по история за 6-ти клас на "Просвета" е пример за неадекватност - пълен е с ненужно усложнени думи и има цели пасажи, които са просто пълнеж, за да е по-дълъг урока, без в тях да има кой знае каква информация. В общи линии, ако не знаеш за какво иде реч, няма как да си го преведеш.

Географията за 6-ти клас - на Булвест е - има километрични уроци с много данни в тях.

Учени предмети като ДТИ, рисуване и пеене са по-скоро за обща култура и намаляване на напрежението в учебния процес, но уви, явно някои учители се правят на велики ... Не е въпрос кой може или не може да рисува и пее - за какво е тази теория и още повече да изпитват на нея ... Тези предмети, вкл. и ФВС трябва да са с "да/не" за кой минава и кой не - и толкоз. Някой, ако иска да се развива в конкретната тема има художествени училища, музикални училища и спортни училища ...

От 1-ви до 4-ти клас реално най-малко се препуска по материала.  Peace

А да не говорим, че след 4-ти клас няма никакъв индивидуален подход към ученика. Ето затова е липсата на мотивация и не става дума за "правене на маймуни". Учителят трябва да намери подход така да представи материал, че да задържи вниманието, а не да влезе да си изпее урока.

И "едно време" имаше и от двата типа учители.  Peace

# 57
  • Мнения: 41 061

С мотивацията мисля, че малко се спекулира. Училището не е цирк и учителите не са клоуни, които да се опитват да привлекат вниманието на децата към предмета. Нас едно време да не би някой да ни е мотивирал? Не е, просто си знаехме, че училището е задължение и трябва да се учи. Мотивацията беше в семейството, много често и с наказания, че и шамари при някои деца. И работеше, ще знаеш Twisted Evil

Не е точно така. Баба ми е историчка, учител от старата школа. Седеше до среднощ да подготвя уроците си, без компютър правеше презентационни табла у дома, водеше децата по музеи, носеше собствени книги и снимки от вкъщи, за да ги показва на децата по време на урока. Отговорът защо го прави е простичък - “За да им е интересно на децата, как иначе ще научат“. И тя не беше изключение. Колежките ѝ по география, биология и т.н. правеха същото.
При сегашните технически възможности и изобилие от източници направо е срамота един учител да не може да направи урока си интересен.

Това пак е въпрос на учител, а не е системен проблем. При някои учители децата слушат, при други не. Но също така някои деца слушат при кой да е учител, а други не. Мисля, че неслушащи деца и едно време е имало достатъчно, да не би двойкаджиите да са изобретение на демокрацията?

# 58
  • Мнения: 375
Според позната учителка - учителите са "За" камерите, проблем бил по-скоро това всеки да има достъп до тези камери в реално време. За мен е естествено да има камери, защото наистина биха помогнали в повечето възникнали конфликти - кражба, побой, спречкване между децата, учителите, деца с учители и т.н. От друга страна съм солидарна с мнението на жената, че не може всеки безразборно да гледа какво се случва по всяко едно време - ми представете си гледа някой с не толкова благочестиви мисли. По - скоро трябва да се пазят записите за дълъг период (не за месец, както предлагат) и при нужда страните сядат, гледат и си разрешават проблема. Естествено това е мое мнение, но и мен на работа ако знам, че постоянно някой ме следи (не само управителя ми) няма да се чувствам комфортно и сигурно ще рефлектира на работата ми и то не в положителна насока.

# 59
  • Мнения: 6 565
в нашето соц училище децата със затруднения в материала оставаха след часовете за допълнителни занимания по трудните им предмети. отново се минаваше неусвоения материал, даваха се допълнителни упражнения за затвърждаване. и не ставаше дума само за двойкаджии, а за деца със среден и добър успех.
относно двойкаджиите - сега май са по-малко, което ме навежда на мисълта, че учителите по-лесно пишат тройки. Twisted Evil

Общи условия

Активация на акаунт