Рим - 17 тема

Някой ползвал ли е Ситибус в посока Фиумичино - дали се спазва разписанието, защото минава през града. Идеята е да се ползва спирката зад Кастел Сант'Анджело - дали е изпълнимо или към Термини да се ориентирам.
Ние ползвахме тази спирка. Имайте предвид, че когато има натоварен трафик има закъснения. Не отивайте в последния момента. Нашият час беше 11:30, отидохме в 10:50, качихме се в автобус в 11:50. В автобуса от тази спирка се качиха само 6 човека, защото беше пълен, а останалите трябваше да изчакат следващия. Просто си предвидете повече време, за да нямате неприятни емоции и няма да имате проблем!

• София
Притеснително звучи този вариант. Много би ми било удобно, защото ще сме в този район, а и ще избегна Термини, но ако нещо се обърка ще е много неприятно. Друга опция е да хванем Fl1 от Тусколана. С метро А дотам и готово и пак си спестявам Термини. Така се бях навила на Ситибуса, но си е риск.

А тези, които останаха имаха ли предварително закупени билети? Защото от фирмата трябва да знаят колко билета са продали от тази спирка и да се оставят свободни места.

Мисля, че след нас имаше трима пътници, които бяха с купени билети и трябваше да изчакат следващия автобус . Зад тях не знам. Докато чакахме на спирката се събраха хора като за цял алвтобус, много си купиха билети на място.
  Останах с впечатление, че изобщо не гледаха часа, за които е билета, ако има място се качваш, ако няма - следващия.

• гр.София
Здравейте,
предстои ми пътуване след месец и в момента търся начин да стигна на летище Ciampino съвсем рано за полет в 8ч. Проблемът е че настаняването ни се намира до спирка Aurelia, откъдето трябва по някакъв начин да стигнем до Roma Termini възможно най-бързо, но в сайта на Тrenitalia няма по-ранен час за заминаване от 7ч., а ние освен че трябва да стигнем от Aurelia до Termini, но и от Termini до Ciampino. Възможно ли е в сайта на Trenitalia да не излиза цялото разписание и има ли ранен час от сорта на 4 и нещо, най-късно 5? Ако няма, посъветвайте ме какво да направя, моля.

Поздрави

• Вестерос
Има автобуси и през нощта, аз съветвам с такси.

Нощни автобуси http://www.atac.roma.it/files/doc.asp?r=358.
Примерно, доколкото виждам n5 може да ви свърши работа, спирки http://muovi.roma.it/paline/linea/N5?id_palina=73283&nav=4&a … 0014ed101430f0f44, разписание http://muovi.roma.it/paline/percorso/57313?partenze=1&nav=4. Разгледай, може да има и по-удобни.

Здравейте, дами! Днес се върнахме от четиридневното ни приключение в Рим и да ви кажа много ми хареса! Беше голяма жега - добре, че предвидливо си взех слънцезащитния лосион иначе страшно щяхме да изгорим. Програмата ни беше натоварена - под 30 000 крачки на ден не правехме!
Слагам един скрит текст, за да не заемам цялата страница Simple Smile

Не мога да ви опиша колко съм ви благодарна за всичките съвети - най-вече за закупуването на онлайн билетите!
Скрит текст:
Такива опашки не съм виждала скоро, за хора чакащи да си вземат билети. И във Ватикана и в Колизеума не сме чакали повече от 15 минути. В Сикстинската капела, по ваш съвет, се залепихме за няколко групи хора и излязохме пред Св. Петър - там имаше не повече от 100 човека и опашката мина за около 15,20 минути. На излизаме от базиликата - опашката беше стигнала до централния вход на ватикана - някаква пълна ужасия изглеждаше, а вън беше 30 градуса мръсна жега Simple Smile

Хотела ни беше на страхотно място - на 5 минути пеша от Порта Пиа и на също толкова от пиаца Фиуме - все централни спирки за автобусите. Придвижвахме се главно с тях, тъй като ни беше най-удобно.
https://www.google.bg/maps/place/The+Guesthouse/@41.9088206,12.4 … 91059!4d12.499474

Ходихме и до Тиволи - хванахме си влака в 8.57 от Термини и час по-късно бяхме в Тиволи. Посетихме първо вила Грегориана - страшно много ми хареса- там на почит е природата и нейните забележителности - имайте предвид, че хич не е за сандали, ако знаех щях да си обуя маратонки Simple Smile След нея стигнахме и до Вила Д'есте - там си личеше, че са вложени страшно много пари за да изглежда по този начин. Определено стаите ме впечатлиха с изрисуваните си фрески и картини - парка - голям, с много фонтани и зеленина. На връщане се разходихме из центъра и хапнахме в едно от заведенията - времето ни стигна точно за да се върне за влака в 15:33 за Термини.

Относно такситата от летщето - оказа се, че тарифата им от 30 евро била само за централните части - след това ти пускат брояча, та до хотела таксито щеше да ни излезе към 50 евро - казах им благодаря и се понесохме с бодра крачка към автобусите. Без да съм резервирала каквото и да е било се качихме на първия, който видях, директен до термини - 4 евро на човек.
На следващия ден си купихме билети за Сит Бус от бутката за вестници срещу гара термини. Те час нямаха, така че ни казаха, просто да отидем по-рано на спирката. Тази сутрин мислехме да хванем такси директно с гугъл ърт - е не ми се получи, така че решихме да тръгнем пеша. По карта излизаше, че термини е на километър от хотела. Тръгнахме ние - ни една жива душа не видяхме. Само на 2 места имаше мъже с автомати, което някакси ми стана нормално да виждам из Рим. Стигнахме до спирката на Сит бус за 15 минути- честно казано си беше много приятна сутришна разходка. Отидохме към 5 и 5 тази сутрин, като автобуса беше там и качваше пътници - направи ми впечатление, че качваха всеки дошъл първи- няма значение дали ще си купи билет на място или вече има такъв. В нашия случай за всички имаше място и в 5 и 30 потеглихме към Чампино - точно в 6 бяхме на летището.
Като цяло в тази жега следващия път бих пропуснала Циркус Максимус, розовите и портокалови градини - не ме впечатлиха кой знае колко, а на 30 градуса да вървиш до тях си е истинско мъчение.
Изядохме тонове сладовед и паста и извървяхме повече от 100 км за 4 дни - имам мазолите да го докажа Simple Smile Всички сме доволни и щастливи от хубавата ни екскурзия и сме ви страшно благодарни за съветите!

• Milano
Фиксираната цена на такситата от летищата до града е само в рамките на ''le mura aureliane'':

Незнам дали го има на 1-ва страница.

В петък има генерална национална стачка на транспорта (пак) - в т.ч. и 24-часова на градският транспорт в Рим.

Аз като гледам къде е хотела, точно в границите на le mura aureliane си е, не би трябвало да вземат по-вече пари.
Ще го поставя в следващата тема. Hug
bib4eto90, радвам се че ви е харесал Рим. И с мазолите и пришките са почти задължителни, много се върви в този град. bouquet

Ще го поставя в следващата тема. Hug

Обяснението, което получих е, че фиксираната цена била - "To the wall", а "behind the wall" започвал брояча. След като го попитах тогава го термини, колко ще излезе, тъй като се предполага, че е по-близо ми отговори - към 40 евро и то според трафика - а сутринта в 9 можете да си представите каква лудница беше. Отне ни час и 10 минути да стигнем с автобуса до термини.

Ами значи е бил мошеник, точно пък до Термини си е 35 евро цената, фиксирана, дори и да предположим, че хотела е зад стената. Ние два пъти сме ползвали такси до Чампино, единият от Испанските стълби, другият от Термини и двата пъти ни взеха по 35 евро, даже без да питаме за цената. Вярно, че е било все сутрин рано и към Чампино, но пък нали за това имат фиксирана цена. Както и да е, всякакви случаи има, важното е че сте се справили.

• Milano
Абсолютно е бил такъв. Laughing

Не съм гледала къде е хотела, но 20 евро над фиксираната цена - трябва да е доста далече от ''the wall'' Laughing.

Аз ако съм на вас ще си сваля картата по-горе и ще му я покажа.

Има много репортажи по тв относно таксиджиите в Рим, гондолиерите във Венеция за прецакване на туристи, особено японци.

В моя случай, нямаше такси на летището, което да ни закара за фиксираната цена. Имаше 5 - все от белите лицензираните- и 5те ми казаха едно и също. Пробвах с обяснения, с въпроси, директно като разбраха, че няма да им дам 50 евро и се преместиха към други желаещи Simple Smile Затова се зачудих да не пък да са си сменили тарифите и начините на работа. Добре е все пак и другите заминаващи да знаят, че беше пълно с автобуси, които пътуваха до термини - някои за 4 евро, други за 5.

• Варна
Здравейте, и аз влизам да напиша Благодаря за темата и всички които споделят информация за Рим.
Пет дена без дните с полетите бяхме, снощи се върнахме. Всичко знаех предварително и изненади почти нямахме. Бяхме 7 човека и ползвахме трансфер от летището до апартамента, много удобно и бързо, колите бяха на Ibis, микробус, 60Е в посока.
За Рим не знам какво да напиша, трябва да се види. Simple Smile Но, това не е моя град и един път ми стига. За разлика от други дестинации в Европа които бих посетила за трети, четвърти и т.н път.
Иначе е лесен за ориентация, придвижване. Наистина беше много топло.
Харесаха ми 'кривите' тесни улички които предпочитахме да ползваме бродейки.