Първокласници 2016/2017 - тема 7

  • 73 064
  • 740
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 2 760
Аз не знам кога ще е празникът на буквите при нас, пак има много болни деца.

# 31
  • Мнения: 8 243
Защото в нашето училище ПУК се води от един учител и от 1 клас ги поема друг.

# 32
  • ВАРНА
  • Мнения: 1 836
Marna , препоръчвам ти х-л "Ива и Елена". От години ходим и съм без забележки.

Jillian, задължително разговор с учителката, за да разберете от къде идва тази неувереност у детето.

# 33
  • Мнения: 2 352
Jillian, това което пишеш за самочувствието - детето ти по принцип ли е свитичко или се появява сега? Ако е първото, помислете за спорт. Ако е второто, говори с учителката или разиграйте у дома някаква сценка, която да изведе на показ проблема. И ако е само четенето - подберете книжки с разбираеми думи и кратки увлекателни истории, за да се окрили детето.

# 34
  • София
  • Мнения: 9 558
И аз да се включа.

За празник на буквите нищо не се споменава при нас, може би защото още миналата година научиха буквите. Имаме РД другата седмица, та може и да ни изненадат.
Иначе ще има летен лагер и вълнението е голямо, основна тема на разговор е какво ще вземе, на какво ще играят.

Hope, много ме изненадваш, но и при нас госпожата е много по-строга от тази в ПУК, която беше уникален учител. Та и аз вече чакам лятото, че заедно със седмокласничка на главата, вече ми идва много.

# 35
  • Мнения: X
И аз да се включа.

За празник на буквите нищо не се споменава при нас, може би защото още миналата година научиха буквите. Имаме РД другата седмица, та може и да ни изненадат.
Иначе ще има летен лагер и вълнението е голямо, основна тема на разговор е какво ще вземе, на какво ще играят.

Hope, много ме изненадваш, но и при нас госпожата е много по-строга от тази в ПУК, която беше уникален учител. Та и аз вече чакам лятото, че заедно със седмокласничка на главата, вече ми идва много.

До къде са стигнали вашите деца по математика и български?

Хоуп вие сте при госпожата, която и преди си е била учителка на начален курс, а не при момичето, което беше в "Забавна математика"(забравих и името)? Аз за последната имам положително мнение макар да не е много задълбочено.

# 36
  • на последния етаж
  • Мнения: 8 755
Празникът на буквите при нас ще е в края на май, репетират усърдно от края на януари. Simple Smile

# 37
  • София
  • Мнения: 4 025

Тази година , аз лично се измъчих. Хем детето ми е над средното ниво, хем с новата класна почна да губи желанието за знания.


Хоуп, би ли споделила защо сте се измъчили дружно? Може и на лични.
Мине се не мине се и се хвърлям в съжаление, че даже не пробвахме във вашето у-ще. Нямам кой знае какви забележки към нашата учителка, обаче имам доста забележки към ред други училищни неща при нас, пък и защо да си живея спокойно като мога да се измъчвам дали сме взели правилното решение.

Джил, и аз бих те насочила първо да провериш какво казва г-жата по въпроса. Може да има реплики на други деца, които тя да приема буквално, а те дори да са продиктувани точно от това, че тя се справя добре. Работете в/у четенето, макар че като те чета няма в/у какво да работите и щерката ти си се справя чудесно.

# 38
  • Мнения: 8 243
Ще споделя момичета, малко да ми мине че много съм й набрала  #Cussing out
Нямам забележки към училището а към конкретният преподавател.

Ще кажа най-важното за мен...детето ми излезе от ПУК жадно за знания. Сега бавно и постепенно жаждата и любопитството биват потъпквани. Това ме мъчи най-много.

# 39
  • Мнения: 75
Posh_ ,благодаря за страхотната идея!
chockolina,Ами сега,Прасунчо,много ви благодаря за инфото!
Иначе,по български започнахме читанката,а по математика - събиране и изваждане до 13 с преминаване на десетицата.Малко ми е странно,че все още пишат с моливи.

# 40
  • София
  • Мнения: 9 558

Хоуп, би ли споделила защо сте се измъчили дружно? Може и на лични.
Мине се не мине се и се хвърлям в съжаление, че даже не пробвахме във вашето у-ще.  

И аз от време на време се чудя дали не сгреших, че не прежалих едното капаро и не записах малката заедно със сестра си. Малката ми беше 3-та резерва на приемния за ПУК и ни поканиха след като я бях записала.
Не че не харесвам сегашното училище, напротив, според мен в много отношения е по-добро. А и хлапето си харесва училището и учителите. Но си се хвърлям в разни мисли, а и сравнявам с гимназията, което май не е правилно.

Felicе, леле докато те разпозная Simple Smile. Приключиха с букви и звуци, Й-И, йо-ьо.... Правят диктовки и редактиране на текстове. По математика решават здраво текстови задачи - с по 3-4 действия. Учиха Х (по скоро обозначаване на празно квадратче с буква) и пренасяне от другата страна на равенството. Задачка от домашното миналата седмица: Един овчар пасял стадо от 20 овце, 8 от тях били черни, останалите бели. Овчарят изгубил 3 черни и 7 бели овце. Колко овце му останали? Колко от тях били бели? Simple Smile

# 41
  • Мнения: X

Хоуп, би ли споделила защо сте се измъчили дружно? Може и на лични.
Мине се не мине се и се хвърлям в съжаление, че даже не пробвахме във вашето у-ще.  

И аз от време на време се чудя дали не сгреших, че не прежалих едното капаро и не записах малката заедно със сестра си. Малката ми беше 3-та резерва на приемния за ПУК и ни поканиха след като я бях записала.
Не че не харесвам сегашното училище, напротив, според мен в много отношения е по-добро. А и хлапето си харесва училището и учителите. Но си се хвърлям в разни мисли, а и сравнявам с гимназията, което май не е правилно.

Felicе, леле докато те разпозная Simple Smile. Приключиха с букви и звуци, Й-И, йо-ьо.... Правят диктовки и редактиране на текстове. По математика решават здраво текстови задачи - с по 3-4 действия. Учиха Х (по скоро обозначаване на празно квадратче с буква) и пренасяне от другата страна на равенството. Задачка от домашното миналата седмица: Един овчар пасял стадо от 20 овце, 8 от тях били черни, останалите бели. Овчарят изгубил 3 черни и 7 бели овце. Колко овце му останали? Колко от тях били бели? Simple Smile

Хахахах, да скоро ме налегна една носталгия по едно пътуване из Тоскана и една песен, която тогава слушахме в колата. Та новият ник е в чест на стимулиране на пролетното ми настроение.

Благодаря за инфото. Редактирането в какво се изразява? Дават им грешен текст и те да открият грешките? Аз много се ядосвам, защото при нас много се мотат с математиката. Още са на преминаване до 13. И моята блее жестоко в часовете. По този повод защото е със самочувствие, че са лесни задачите(и те са и много лесни) и чете недочита - бам грешен отговор.

# 42
  • София
  • Мнения: 1 635
Благодаря на всички за отговорите. Ще се опитам да допълня картинката. Щерка ми е по-свитичка наистина, винаги е била така, особено когато е сред непознати. Когато е с мен/нас или в позната обстановка - няма по-смела от нея. Пълен дивак понякога. За моя голяма радост, когато започнаха първи клас (влезе във вече формиран клас от подготвителна и само няколко нови деца), тя си намери приятели много бързо. До скоро с удоволствие слушах как споменава все повече нови деца. На спорт ходи. На пиано също, но не ѝ харесва (учителката).

Като ми каза, че била "тъпа", направо зяпнах. Веднаха взех да ѝ обяснявам колко много неща знае и може. Още повече, че наскоро получихме профилите на децата и учителката специално ми е написала, че е много по-уверена в себе си от преди.

Прави сте, че трябва да говоря пак с класната ѝ. Не знам дали ще има някаква полза, горе долу си представям как би протекъл разговора, но трябва да пробвам.

От друга страна се чудя дали пък аз не предизвиквам подобни твърдения. Един вид - "мамо, не ме карай да уча, защото аз така или иначе не ставам..". Абе, ужас... отивам да си търся книги за родители.

# 43
  • София
  • Мнения: 9 558
Хахахах, да скоро ме налегна една носталгия по едно пътуване из Тоскана и една песен, която тогава слушахме в колата. Та новият ник е в чест на стимулиране на пролетното ми настроение.

Благодаря за инфото. Редактирането в какво се изразява? Дават им грешен текст и те да открият грешките?

Много ми харесва  bouquet

За редактирането, точно така процедират. Дават им текст от 10-15 реда, в който трябва да намерят правописните грешки (д-т, ъ-а, шт-щ и т.н), да поставят препинателните знаци в края на изречението и запетая (на този етап знаят само, че има запетая пред но и а). Трябва и да отделят изреченията.

# 44
  • Мнения: 2 352
Гуш, Джилиан. Не звучи толкова сериозно. Децата в един момент започват да си лепят етикети без особена причина. Не че не е съвсем възможно госпожата да е обобщила в един момент, че от тях (класът като цяло с изключение на няколкото й любимци) нищо няма да излезе, ако не правят едно или друго нещо според матрицата.
В първи клас най-голямото страдание и разочарование отнасят децата, които се намират в краищата в началото на обучението. Системата не е адаптирана да поеме гъвкаво тези различия. У госпожите е едва третинката от вината. Другите две третинки са в калпавите планови и в нас - родителите. Прекалено много избързваме да ги образоваме, защото децата понякога подлежат на подобно изпреварващо обучение. Системата не го играе по личния интерес дори в частните училища. И много хора казват "аз бях така и на мен нищо ми нямаше" или "детето ми е много умно и не мога да го спирам", но общият интерес не е равнозначен на частния.  Peace 

Общи условия

Активация на акаунт