За какво си мислите постоянно напоследък?

  • 1 113 483
  • 21 200
  •   2
Отговори
# 20 640
  • София
  • Мнения: 13 888
Има заместващи технологии. Има слънчеви панели и батерии, сателитни телефони, генератори. Но са скъпи. И да, като дръпнат шалтера се  чувствам съвсем не на място. То, ако не е хубаво времето за разходка, буквално няма какво да се прави.

# 20 641
  • Португалия
  • Мнения: 4 194
вица е доволно добър
но, реалността е такава ,не само в Бг
при последните бури ,имаше повредени клетки на един мобилен оператор
голям проблем беше - сървъри сринати , логистични платформи не работят, а имат даже буфер от старлинк....

# 20 642
  • France
  • Мнения: 12 957
Друго си е всичко да е на хартия и за всяка бумащина да се ходи на място.

# 20 643
  • София
  • Мнения: 13 888
Друго си е всичко да е на хартия и за всяка бумащина да се ходи на място.
То това май само в БГ го има, в т.нар. развити страни. Иначе и някои племена в Африка сигурно още правят всичко на ръка.

# 20 644
  • France
  • Мнения: 12 957
Не знам дали е само в татковината, но определено се изривам, когато за всяка административна подробност трябва да се редя на опашки, да се разхождам от гише на гише, докато тук с два клика си принтя документите.

# 20 645
  • Португалия
  • Мнения: 4 194
електронното правителство и електронното обслужване ,е улеснение само за целите на физическите лица
фирмите продължават, в целия ЕС, да имат задължение да държат счетовоство на хартиен носител 10г
това са тонове документи, в коя да е средна фирма

# 20 646
  • София
  • Мнения: 13 888
Не е така. Има много лимитиран набор от документи, които трябва да се пазят на хартия и има различен срок. За някои от старите архиви има и 100 години срок, но новите се пазят дигитално.

# 20 647
  • Португалия
  • Мнения: 4 194
директивата е 2011/7 UE 16-02-2011
ако пазиш в дигитален формат-има допълнителни изисквания и разходи ,и не знам някой да си прави труда
не само това, ами и трябва да се назначи  нарочен човек, да ти дигитализира всяка бележка от магазин, всеки пътен лист, всяка фактура от ресторанта ,където обядваш, защото ще я осчетоводяваш

Последна редакция: чт, 04 апр 2024, 12:37 от Mamagemelar

# 20 648
  • France
  • Мнения: 12 957
Разбира се, че си правят труда.

# 20 649
  • София
  • Мнения: 13 888
Ама повечето фирми и фирмички са дигитализирани. Единици са тези, които осчетоводяват на хартия. Аз рядко съм попадала на търговец без софтуер.
Единствено за личните ми финанси ми се налага да снимам някоя по-голяма фактура, но я прилагам като електронно копие и не я мисля повече.

# 20 650
  • Португалия
  • Мнения: 4 194
само фактурите ли са елемент на архивиране?
само ЕТ ,до определен оборот, може да има без задължителен софтуер,и дори за него-има безплатни варианти с електронно фактуриране и  организация
 

Reunion, като снимка ли? няма ли начин да се регистрира под друга форма?

# 20 651
  • София
  • Мнения: 13 888
За лични нужди може би не е рентабилно, но аз да речем отчитат само разход за ток, Интернет, химическо чистене и бензин и ако купя лаптоп.
Няма да си купя счетоводен софтуеър за това. Просто ги включвам в декларацията, сканирам или прилагам банково извлечение.
Ако ми правят проверка след 5 години, вадя декларацията, която е на техния сайт.
За бизнесите е друго. Те си имат софтуер и той комуникира с данъчните. Права си, че има изискване за пазене на архив, но наистина е за стари документи. Има и наредба за унищожаване. Там, ако дегитализираш, също можеш да унищожиш хартията. Пазенето на твърди копия също не е евтино. Има изисквания за съхранение и безопасност. Дигитализацията е по-евтина понякога.

Между другото, бях чела за случай на човек с дребен бизнес, който пазил всичко на хартия. Около 10 000 кутии с бележки и бележчици 🤣 в гаража. Данъчните отишли на проверка и се отказали 🤣.

# 20 652
  • Португалия
  • Мнения: 4 194
не съм наясно с всички подробности в Бг- последно съм подавала данъчна декларация  преди 23-4 години

тук електронното правителство е много напред-както казах , ЕТ може да ползва абсолютно безплатен финансов софтуер, даден от еквивалента на НАП- всичко директно му се записва и води
като физическо лице- директно в сайта на еквивалента на НАП, мога да си добавя несъществуваща фактура, само с  попълването на номера й
но, това е почти невъзможно-да не съществува фактура ,издадена с фискалния ми номер, защото всички касови апарати са директно свързани към системата

но, отново за дигитализирането- в последната ми месторабота, беше международна фирма , не се правеше, защото по смисъла на закона ,трябва да има защита, която струва доста, ако ще има достъп от 3 континента
каквото си е дигитално- фактури, митнически декларации за внос или износ,..., добре
но, ...дошъл  доставчика, носи пътен лист- и той е документ ,подлежащ на архивиране- прави се физически архив
в сегашната ми фирма- морска и сухопътна логистика колкото искаш!- една камара физически документи, за всяко електронно досие...



Между другото, бях чела за случай на човек с дребен бизнес, който пазил всичко на хартия. Около 10 000 кутии с бележки и бележчици 🤣 в гаража. Данъчните отишли на проверка и се отказали 🤣.
много благоразположени тези
или, не са имали, кой знае за какво да се хванат..

# 20 653
  • София
  • Мнения: 13 888
Моят опит е в болници и там всичко е дигитализирано.

# 20 654
  • Мнения: 9 230
Колко е животът на една флашка при правилно съхранение? Има ли сто години?

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт